Díky moc, pánové. Podařilo se mi dostat se do garáže. První pokus se spojkou nevyšel, žádná změna. Zkusil jsem tedy sundat řemen a zdá se, že jsme doma...
Tady jsem nasadil řemen zpátky (volněji) a tam mi přijde, že to jde opět trochu slyšet.
Vypadá to, že to ložisko altíku, které se zdálo že začíná lehce chroupat bylo jen zdání a to pnutí řemenu s tím udělá své a takto to pak hučí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Divné zvuky
13:27:38
12.04.2024
12.04.2024
Dušan
klaním se k převodovce jako Bukaj
08:25:32
12.04.2024
12.04.2024
Bukaj
-> k.jarek: A jestli to dělá i s vyšlápnutou spojkou jsi už zkoušel? Ten zvuk mi fakt nejvíc připomíná volnou hnací hřídel v převodovce...
...nebo ještě na zkoušku sundej klínový řemen a nastartuj bez něj - i ložiska altíku či vodní pumpy umějí vyluzovat různé pazvuky...
...nebo ještě na zkoušku sundej klínový řemen a nastartuj bez něj - i ložiska altíku či vodní pumpy umějí vyluzovat různé pazvuky...
08:21:38
12.04.2024
12.04.2024
Eidy
-> k.jarek: Nevím, co přesně má být slyšet. To co tam slyším já, je nepravidelný zvuk. Určitě ne mechanický. Zkus nohou (botou) ucpat výfuk. Stichne a uslyšíš líp. A jestli máš dlouhou tyč nebo něco podobného, přikládej ji na motor a ke druhému konci přilož ucho. Mělo by to fungovat jako stetoskop. Uslyšíš, odkud zvuk jde.
07:26:21
12.04.2024
12.04.2024
k.jarek
Zdravíčko pánové, prosím vás o pomoc. Nedokázal by někdo rozpoznat, odkud by mohl být ten divný zvuk? Tady je video za studena, bez sytiče (cca 500ot./min), kde to jde slyšet nejlépe
Ventily jsou seřízené, vodní pumpa se točí lehce, stejně tak aj altík (ač tam hučí a začíná chroupat ložisko), kliku taky ráčnou otočím (dle mňa) bez velké námahy. Olejové čerpadlo se také zdá být v pořádku. Vím, že loni bylo trochu slyšet některý pístní čep, ale ne takto. Neměl by prosím někdo tušení, čím by to mohlo být? Ze zdravotních důvodů teď moc blbnout v garáži nemůžu, tak bych potřeboval jít najisto.
Ventily jsou seřízené, vodní pumpa se točí lehce, stejně tak aj altík (ač tam hučí a začíná chroupat ložisko), kliku taky ráčnou otočím (dle mňa) bez velké námahy. Olejové čerpadlo se také zdá být v pořádku. Vím, že loni bylo trochu slyšet některý pístní čep, ale ne takto. Neměl by prosím někdo tušení, čím by to mohlo být? Ze zdravotních důvodů teď moc blbnout v garáži nemůžu, tak bych potřeboval jít najisto.
19:48:36
13.03.2022
13.03.2022
minno
Hotovo, poskladané, problém vyriešený, je to paráda.
15:33:27
08.03.2022
08.03.2022
minno
-> vhml: No, to by šlo. Vďaka za tip.
14:42:05
08.03.2022
08.03.2022
vhml
-> minno 08.03.22 13:09:15: prumer na hrideli podlepit izolačkou.
13:09:15
08.03.2022
08.03.2022
minno
Dnešné zistenia:
- keď dám na mrkvu gumičku 10x2,5, ložisko tam už nedostanem
- 10x2 je za nova tak akurát, ložisko ide nasunúť primerane ťažko a drží to dobre, problém je to vymačkanie no :-(
- vylisoval som staré 2RS ložisko z kľuky - myslel som, že v porovaní s novým už bude to krytie trochu vybehané, ale ide s ním točiť rovnako ťažko ako s novým. Aj po zhodení krytu z jednej strany ide stále ťažko. Toto na gumičkovú mrkvu nie je vhodné riešenie.
- kúpil som 2Z ložisko (plechový obojstranný kryt), to sa točí krásne ľahko, dám tam toto
Otázka je tá gumička. Objednávať, zháňať neviem kde 1 ks gumičky s vyššou tvrdosťou, to sa mi asi moc neoplatí, bežne to nikde nekúpim.
Napadlo ma ale: drážka má na šírku 2,5 mm, gumička 2 mm. Čo tak vymedziť tú vôľu silnou niťou, omotať to tam. Tým sa gumička nebude mať priestor kde zmačknúť a mohlo by to vydržať.
- keď dám na mrkvu gumičku 10x2,5, ložisko tam už nedostanem
- 10x2 je za nova tak akurát, ložisko ide nasunúť primerane ťažko a drží to dobre, problém je to vymačkanie no :-(
- vylisoval som staré 2RS ložisko z kľuky - myslel som, že v porovaní s novým už bude to krytie trochu vybehané, ale ide s ním točiť rovnako ťažko ako s novým. Aj po zhodení krytu z jednej strany ide stále ťažko. Toto na gumičkovú mrkvu nie je vhodné riešenie.
- kúpil som 2Z ložisko (plechový obojstranný kryt), to sa točí krásne ľahko, dám tam toto
Otázka je tá gumička. Objednávať, zháňať neviem kde 1 ks gumičky s vyššou tvrdosťou, to sa mi asi moc neoplatí, bežne to nikde nekúpim.
Napadlo ma ale: drážka má na šírku 2,5 mm, gumička 2 mm. Čo tak vymedziť tú vôľu silnou niťou, omotať to tam. Tým sa gumička nebude mať priestor kde zmačknúť a mohlo by to vydržať.
23:35:00
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
-> StepaNoFUN: Proč ne teflon? Že snižuje tření? Zase kdyby byl s dostatečným přesahem, tak by se ložisko neprotočilo a teflon, na rozdíl od pryže, nedegraduje teplem (což u toho ložiska v klice může být problém)
22:53:43
07.03.2022
07.03.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj: tak teflon bych asi nevidel jako uplne spravny reseni, ale NBR 90 pouzivany do vysokotlakejch aplikaci a namazany silikonem by mohlo bejt OK.
22:24:38
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
-> minno: Na tu mrkev asi co nejtvrdší, aby to bylo na těsno. Klidně bych tam zkusil dát kroužek z teflonu (otevřený, aby šel nasadit)
22:23:02
07.03.2022
07.03.2022
minno
-> StepaNoFUN: To je fajn, len ako rozhodnúť, aká tvrdosť je správna pre to, či ono použitie.
-> Bukaj: To je dobrý tip na postup opravy ventilu. Možno niekedy vyskúšam.
-> Bukaj: To je dobrý tip na postup opravy ventilu. Možno niekedy vyskúšam.
18:30:17
07.03.2022
07.03.2022
StepaNoFUN
Tak ono u těch o-kroužků jdou koupit různý tvrdosti. Proto je například NBR 60, 70, 90
www.elotechnik.cz/nbr-40- az-130?search=&am...
www.elotechnik.cz/nbr-40- az-130?search=&am...
17:04:50
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
-> minno: Já jsem objednával až v den, kdy jsem to řešil (použil jsem kroužek ze skaldových zásob) a měřil jsem vnitřek ventilu posuvkou, ale už nevím, co jsem naměřil...
...jinak už ten ventil nedemontuju, jen vždy sundám páčku, vypustím decku chladicí kapaliny a otočnou část ventilu vytáhnu ven, přegumičkuju a zase složím - práce na pár minut. Jen mi na tom vadí ta lepkavá kapalina a snaha nic moc nepotřísnit. Pak mne vždy nakrkne, když zase na podlážce po čase objevím kapičku
Jednou se mi povedlo (nějak), že ventil fungoval (chodil lehce a nekapal) dva roky (70Kkm), ale pak zase když začalo mrznout, začal kapat.
...jinak už ten ventil nedemontuju, jen vždy sundám páčku, vypustím decku chladicí kapaliny a otočnou část ventilu vytáhnu ven, přegumičkuju a zase složím - práce na pár minut. Jen mi na tom vadí ta lepkavá kapalina a snaha nic moc nepotřísnit. Pak mne vždy nakrkne, když zase na podlážce po čase objevím kapičku
Jednou se mi povedlo (nějak), že ventil fungoval (chodil lehce a nekapal) dva roky (70Kkm), ale pak zase když začalo mrznout, začal kapat.
16:57:27
07.03.2022
07.03.2022
minno
-> Bukaj: Zaujímavé. Ventil kvapká občasne trochu aj mne, ale neriešim to. Naposledy som ho čistil a pregumičkoval pred rokom. Zatiaľ sa hýbe ešte OK.
Tak potestuj, ktorý O-krúžok sa najviac osvedčí. Ja mám poznačené, že "starýmu značení 16x12 odpovídá nový 11.6x2.3." Ale to sa mi nejako nezdá ten rozmer.
Tak potestuj, ktorý O-krúžok sa najviac osvedčí. Ja mám poznačené, že "starýmu značení 16x12 odpovídá nový 11.6x2.3." Ale to sa mi nejako nezdá ten rozmer.
16:52:28
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
-> minno: Já tam beru po 50-200 ks na karburátory, myslím, že minimální odběr je tam za 30 Kč jedna položka (jinak připočítávají manipulační poplatek), naposledy jsem tam bral o-kroužky do ventilu topení - dva rozměry, dva materiály (NBR a silikon) od každého dvě tvrdosti...
Ventil jsem řešil na začátku zimy (jako obvykle začal kapat) a dnes zase tři kapky
Zkusím ten silikon...
Ventil jsem řešil na začátku zimy (jako obvykle začal kapat) a dnes zase tři kapky
Zkusím ten silikon...
16:41:15
07.03.2022
07.03.2022
minno
-> darklord:
-> Bukaj: Vďaka za tip. Pre 1 gumičku sa mi to ale neoplatí. Skúsim tam dať tú 10x2,5 a uvidím, snáď to bude OK.
-> Bukaj: Vďaka za tip. Pre 1 gumičku sa mi to ale neoplatí. Skúsim tam dať tú 10x2,5 a uvidím, snáď to bude OK.
14:31:48
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
-> minno 07.03.22 14:16:15: Obecně lze říci, že dnes se povětšinou prodávají o-kroužky z o dost měkčí gumy, než dříve. Ale na specializovaných webech lze vybírat i dle (tvrdosti) materiálu.
Já o-kroužky nakupuji na webu PRUMEX(.cz)
Já o-kroužky nakupuji na webu PRUMEX(.cz)
14:21:40
07.03.2022
07.03.2022
darklord
-> minno: to ako ked vyberas z hrdzavych srobov, mozes nahodne vyberat ale aj tak su hrdzave
14:18:53
07.03.2022
07.03.2022
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To bol nejaký náhodný výber pustený
14:16:15
07.03.2022
07.03.2022
minno
-> Bukaj: Áno, je to somarina. Ja som si vždy myslel, že mrkva s gumkou má rovnaký priemer + je tam tá gumka pre ešte lepšiu pevnosť. Až pred pár rokmi som zistil, že mrkva s gumkou má ten koniec s menším priemerom :/
Sranda ale je, že s tým tak nejako nikdy nebýval problém a nikdy som ani neriešil výmenu gumičky pri demontáži motora. Asi fabrické gumičky bývali kvalitnejšie, ako dnešná výroba.
Sranda ale je, že s tým tak nejako nikdy nebýval problém a nikdy som ani neriešil výmenu gumičky pri demontáži motora. Asi fabrické gumičky bývali kvalitnejšie, ako dnešná výroba.
14:13:18
07.03.2022
07.03.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno 07.03.22 12:24:22: To je dost volny no. Bud druhou mrkef nebo tuhle vyndat a potukat dulcikem dokola, aby trochu drzela, ale to je napicu...
Jinak co to poslouchas tyjo, to je strasny
Jinak co to poslouchas tyjo, to je strasny
13:42:41
07.03.2022
07.03.2022
Bukaj
To, že ložisko drží jen ta gumka je mi známo a nikdy to ve mně nevzbuzovalo důvěru. Také proto zatím stále provozuji původní mrkev bez drážky, která do ložiska jde natěsno...
12:26:06
07.03.2022
07.03.2022
minno
Drážka má rozmer 12 x 2,5 mm.
Kúpil som novú gumičku 10 x 2,5. Myslím, že tá tam sadne tak akurát a malo by to vyriešiť tento problém. Snáď na ňu dokážem potom to ložisko nasunúť.
Kúpil som novú gumičku 10 x 2,5. Myslím, že tá tam sadne tak akurát a malo by to vyriešiť tento problém. Snáď na ňu dokážem potom to ložisko nasunúť.
12:24:22
07.03.2022
07.03.2022
minno
12:18:39
07.03.2022
07.03.2022
minno
No a stav gumičiek:
Obidve gumičky 10x2
Vľavo gumička vybratá z mrkvi po 5 rokoch. Vpravo nová gumka.
Obidve gumičky 10x2
Vľavo gumička vybratá z mrkvi po 5 rokoch. Vpravo nová gumka.
12:17:23
07.03.2022
07.03.2022
minno
12:15:27
07.03.2022
07.03.2022
minno
12:13:41
07.03.2022
07.03.2022
minno
Tak, moja teória sa mi potvrdila.
O-krúžok na mrkve vymačkaný, ložisko sa na ňom voľne pretáča, preto to kvílenie.
V 2016 som dával úplne novú mrkvu, nový O-krúžok predpísaného rozmeru 10x2, nové ložisko 6202 2RS C3. Nová mrkva vtedy viď. foto v -> minno 09.11.21 14:15:08:
Samotné ložisko som vtedy skúšal nasunúť na mrkvu a "držalo to" ako má.
Bez pazvukov to vydržalo asi rok, potom sa to už začalo ozývať.
Stav mrkvy a O-krúžka dnes po vybratí motora takýto. Ako vidno, točilo sa to kov o kov:
O-krúžok na mrkve vymačkaný, ložisko sa na ňom voľne pretáča, preto to kvílenie.
V 2016 som dával úplne novú mrkvu, nový O-krúžok predpísaného rozmeru 10x2, nové ložisko 6202 2RS C3. Nová mrkva vtedy viď. foto v -> minno 09.11.21 14:15:08:
Samotné ložisko som vtedy skúšal nasunúť na mrkvu a "držalo to" ako má.
Bez pazvukov to vydržalo asi rok, potom sa to už začalo ozývať.
Stav mrkvy a O-krúžka dnes po vybratí motora takýto. Ako vidno, točilo sa to kov o kov:
16:35:53
06.03.2022
06.03.2022
minno
-> Bukaj: Plastovým myslel asi to gumové.
ETKA aj katalóg ND uvádza pre Š105/120 od 8/76 - do konca výroby ložisko 6202 Z, a pre Š130 - Š136 do 03/87 6202 Z a od 04/87 UR 6202-2RS S1.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../7-hridele-a-p isty-(130-135-136)
ETKA aj katalóg ND uvádza pre Š105/120 od 8/76 - do konca výroby ložisko 6202 Z, a pre Š130 - Š136 do 03/87 6202 Z a od 04/87 UR 6202-2RS S1.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../7-hridele-a-p isty-(130-135-136)
14:08:50
06.03.2022
06.03.2022
Bukaj
-> vhml 06.03.22 07:18:45: Co myslíš tím "dobové"? A plastové zakrytování se snad nedělá ani dnes - buď je gumové (RS - rubber sealed) nebo kovové (Z).
Jinak u škodovek bylo gumové zakrytování (ovšem pouze z jedné strany) minimálně od 1000 MB - vnější ložisko vodního čerpadla. Ložisko v klikovce nikdy z výroby nebylo kryté gumokovovým krytem, ale vždy (jednostranným) kovovým. V dnešní době se používají i ložiska oboustranně zakrytovaná (2RS nebo 2Z) - ta na škodovkách též nikde nebyla...
Jinak do klikovky používám to, co tam bylo - tedy jednostranně zakrytované plechem
Jinak u škodovek bylo gumové zakrytování (ovšem pouze z jedné strany) minimálně od 1000 MB - vnější ložisko vodního čerpadla. Ložisko v klikovce nikdy z výroby nebylo kryté gumokovovým krytem, ale vždy (jednostranným) kovovým. V dnešní době se používají i ložiska oboustranně zakrytovaná (2RS nebo 2Z) - ta na škodovkách též nikde nebyla...
Jinak do klikovky používám to, co tam bylo - tedy jednostranně zakrytované plechem
10:13:27
06.03.2022
06.03.2022
minno
-> MVM: Áno, viem, že si myslel katalóg ložísk.
2RS ložisko tam mám 7 rokov á 70 tkm. A myslím, že práve odvtedy mám problém s "kvílením" pri zábere spojky, kedy je toto ložisko v činnosti. V ložisku ako takom problém určite nie je. Moja teória je, že "nový typ" spojkovej hriadele s O-krúžkom v kombinácii s 2RS ložiskom to nedáva, nakoľko tým ložiskom sa skrz to tesné krytovanie točí ťažšie. Podľa mňa to v tom spojení mrkva / O-krúžok / ložisko, prešmykuje. Preto zvažujem zámenu za ložisko 2Z s plechovým krytím, ako bolo origo.
Alebo odkryť zadnú časť 2RS ložiska ako písal Matthes, aj to by mohlo pomôcť.
Toľko moja teória. Zajtra vyberiem motor, omrknem to, vyberiem ložisko a skúsim ho nasunúť rukou na mrkvu a otáčať s ním, či sa na mrkve nebude pretáčať celé.
Cieľom je zvýšiť trenie medzi mrkvou a vnútorným krúžkom ložiska, aby bola istota, že tam za určitých podmienok nedochádza k prešmyku.
2RS ložisko tam mám 7 rokov á 70 tkm. A myslím, že práve odvtedy mám problém s "kvílením" pri zábere spojky, kedy je toto ložisko v činnosti. V ložisku ako takom problém určite nie je. Moja teória je, že "nový typ" spojkovej hriadele s O-krúžkom v kombinácii s 2RS ložiskom to nedáva, nakoľko tým ložiskom sa skrz to tesné krytovanie točí ťažšie. Podľa mňa to v tom spojení mrkva / O-krúžok / ložisko, prešmykuje. Preto zvažujem zámenu za ložisko 2Z s plechovým krytím, ako bolo origo.
Alebo odkryť zadnú časť 2RS ložiska ako písal Matthes, aj to by mohlo pomôcť.
Toľko moja teória. Zajtra vyberiem motor, omrknem to, vyberiem ložisko a skúsim ho nasunúť rukou na mrkvu a otáčať s ním, či sa na mrkve nebude pretáčať celé.
Cieľom je zvýšiť trenie medzi mrkvou a vnútorným krúžkom ložiska, aby bola istota, že tam za určitých podmienok nedochádza k prešmyku.
08:51:31
06.03.2022
06.03.2022
MVM
-> minno: Ano. Ja myslel katalog ložisek. Ty mas na mysli katalog ND.
Když dáš plechový 2Z, tak z myho pohledu je to ložisko miň utěsněné. Fungovat budou obě varianty, s tím, že právě RS jde krásně přimáznout nedestruktivně. Do plechových jsem občas jehlou a stříkačkou kápnulolej, ale právě tim tech řešením ma olej tendenci prolinat...
Když dáš plechový 2Z, tak z myho pohledu je to ložisko miň utěsněné. Fungovat budou obě varianty, s tím, že právě RS jde krásně přimáznout nedestruktivně. Do plechových jsem občas jehlou a stříkačkou kápnulolej, ale právě tim tech řešením ma olej tendenci prolinat...
08:36:57
06.03.2022
06.03.2022
minno
-> vhml: -> MVM: v katalógu je len plechové krytovanie
08:17:05
06.03.2022
06.03.2022
MVM
Tak ono se stačí podívat online do katalogu SKF.6xxx 2RSH.. ( NBR těsnění z obou stran)
6xxx 2Z (zakryté plechem)
6xxx 2Z (zakryté plechem)
07:18:45
06.03.2022
06.03.2022
vhml
Existovalo vubec dobove plastove zakrytovani?
06:08:59
06.03.2022
06.03.2022
minno
-> Eidy: -> MVM: Ďakujem. Už som to takmer rozobral, tak potom napíšem zistenia. Ložisko som objednal s kovovými krytkami, bolo to tak aj origo. A rozhodnem sa, poskúšam, uvidí sa.
11:06:48
05.03.2022
05.03.2022
MVM
-> minno 03.03.22 19:57:31: Davam přesně takový, vyperu,vysušim,přimazávam vazelinou LMX.
10:39:22
05.03.2022
05.03.2022
Eidy
-> minno: Zdrubák dává s kovovým a funguje to. Ale jemu motor nikdy nevydrží 100tkm, takže těžko soudit.
Zkusil bych plast.
Zkusil bych plast.
10:27:21
05.03.2022
05.03.2022
minno
Niekto ďalšie tipy, alebo rady?
Anketa, aké ložisko: Plechové krytovanie, alebo plastové?
Anketa, aké ložisko: Plechové krytovanie, alebo plastové?
12:24:32
04.03.2022
04.03.2022
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aj origo bolo krytované plechom a nikdy s tým nebol problém. 100tkm to dalo bez pazvukov.
20:00:49
03.03.2022
03.03.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: U toho plechovyho kryti je zas problem, ze tam jde prach z lamely a lozisko se pak kouse... Myslim, ze jsem daval 2RS a snad ani nebylo C (zas tam neni teplota 200 °C)... Otazka v jakym je stavu Jeste muzes jednu gumennou krytku z toho loziska vyndat, protoze ze strany klimy se ti tam nema co dostat zejo... a pak by se ti to lozisko tocilo trochu lehceji.
19:57:31
03.03.2022
03.03.2022
minno
Chystám sa opraviť toto kvílenie.
Podľa mňa bude problém v ložisku 6202 v kľukovke v spojení s O-krúžkom na mrkve.
Mám tam SKF 6202 2RS / C3. Plastové krytovanie ako na fotke. C3 na radu Jardu, aby bolo voľnejšie a nepridieralo sa po zahriatí od motora.
Chytil som do ruky nové také isté ložisko a v ruke ním ide otáčať ťažšie, skrz to krytovanie.
Mrkva je v styku s vnútorným krúžkom ložiska len za pomoci gumeného O-krúžku, minimálna styčná plocha a malé trenie.
Podľa mňa to v tom za určitých podmienok preklzuje.
Uvidím po rozobratí.
Ale zvažujem, že tam dám ložisko s plechovým krytovaním a na mrkvu nejaký tesnejší O-krúžok.
To by malo pomôcť.
Aké ložiská tam máte vy? Tip na niečo dlhodobo osvedčené, vyskúšané?
Podľa mňa bude problém v ložisku 6202 v kľukovke v spojení s O-krúžkom na mrkve.
Mám tam SKF 6202 2RS / C3. Plastové krytovanie ako na fotke. C3 na radu Jardu, aby bolo voľnejšie a nepridieralo sa po zahriatí od motora.
Chytil som do ruky nové také isté ložisko a v ruke ním ide otáčať ťažšie, skrz to krytovanie.
Mrkva je v styku s vnútorným krúžkom ložiska len za pomoci gumeného O-krúžku, minimálna styčná plocha a malé trenie.
Podľa mňa to v tom za určitých podmienok preklzuje.
Uvidím po rozobratí.
Ale zvažujem, že tam dám ložisko s plechovým krytovaním a na mrkvu nejaký tesnejší O-krúžok.
To by malo pomôcť.
Aké ložiská tam máte vy? Tip na niečo dlhodobo osvedčené, vyskúšané?
10:37:39
12.11.2021
12.11.2021
minno
-> Eidy: -> Bukaj: Zaujímavé. Ale mne to v podstate kvíli až do úplného zohriatia. Čím je to viac ohriate, tým menej. Akurát po meste s tým takmer nejazdím, tak to pociťujem len to vycúvanie z garáže a potom už idem dopredu a pri radení za jazdy to nevnímam (preradenie je krátky okamih a v ostatných zvukoch sa to asi stratí), takže tak. Čiže to nie je len ten prvý záber spojky. Ale ak by som s tým za studena jazdil po meste, rozbehy, cúvania, tak to kvílenie je tam dlhšie.
Už som takýto zvuk v minulosti riešil, vtedy ako som už písal, som menil spojkové vypínacie ložisko, ložisko v kľuke a dal som aj novú mrkvu s O krúžkom a pokoj od týchto zvukov bol len chvíľu, takže je to záhada. Možno je to aj vlastnosť, inak povedané konštrukčne nie moc dobre vychytané. Ale predtým mi to dlhé obdobie nikdy nekvílilo, takže asi zas len súhra náhod, ktoré nie je možné odstrániť.
Už som takýto zvuk v minulosti riešil, vtedy ako som už písal, som menil spojkové vypínacie ložisko, ložisko v kľuke a dal som aj novú mrkvu s O krúžkom a pokoj od týchto zvukov bol len chvíľu, takže je to záhada. Možno je to aj vlastnosť, inak povedané konštrukčne nie moc dobre vychytané. Ale predtým mi to dlhé obdobie nikdy nekvílilo, takže asi zas len súhra náhod, ktoré nie je možné odstrániť.
22:16:03
09.11.2021
09.11.2021
Bukaj
Tak se také přidám - nikdy předtím se mi to u žádného auta nedělo, ale teď už cca dva (možná tři) měsíce mi u 130LPG za studena při prvním záběru spojky také něco krátce zakvílí - přesně, jak popisuje Minno - jen při prvním záběru po nastartování.
Dokud to jede, neřeším - mysel jsem, že před zimou bude potřeba udělat spojku, ale zatím to funguje - takže to určitě dopadne tak, že až budou největší mrazy, tak v závěji budu vyndavat motor nebo měnit převodovku...
Dokud to jede, neřeším - mysel jsem, že před zimou bude potřeba udělat spojku, ale zatím to funguje - takže to určitě dopadne tak, že až budou největší mrazy, tak v závěji budu vyndavat motor nebo měnit převodovku...
20:34:52
09.11.2021
09.11.2021
Eidy
-> minno: Na Zácloně mi to nedělá vůbec nic, ale podobný zvuk občas zaslechnu u Kóči. Někdy za tepla, někdy za studena a jak říkáš, jen při rozjezdu. Nikdy při vyšlápnutým pedálu ale ani při řazení. A to mám keramickou lamelu a v klikovce bronzové pouzdro. A nedávno jsem dával nové ČSSR vypínací ložisko a stejně se to občas stane. Takže je to asi vlastnost a nikoliv závada. Napadá mě jedině, že jak začne spojka zabírat, že se nějak rozechvěje a rozvibruje se třeba mrkev. Ale takt nevím.
17:22:03
09.11.2021
09.11.2021
Jozka
Se mi letos po poslední výměně (či spíš náhradě vytraceného) spojkovýho ložiska tenhle jev taky vyskytl.. aktuálně tu a tam jen písknutí, ale nějaký ty ranní starty po zprovoznění byly estrádní.. Taky jsem šel po alternátoru, dokonce i vodní pumpě, neb spojkový ložisko sametový (vypraný, odbahněný, vysušený.. + LMX).. a nevím (mrkvový ložisko je původní, má nějakých 120 tisíc km).