skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Divné zvuky
-> minno: Taky se v tom hrabat nechci dokavaď vše funguje ale příčina mě zajímá. Už jsem neščetněkrát dopínal řemen na altíku, odmašťoval a stále to dělalo tak alespoň budu vědět co zlobí.
-> MVM: Skúsim, ale myslím, že takým testom sa nič neukáže.
-> dragon_cb_cz: Mám posledný typ mrky s O krúžkom. Bez O krúžku ide do ložiska v kľuke zasunúť voľne bez presahu. Ak je to naozaj tým ložiskom, mám podozrenie skôr na to, že (nekvalitný) O krúžok sa rýchlo vymačká a potom to v tom preklzuje.
-> dragon_cb_cz: Mám posledný typ mrky s O krúžkom. Bez O krúžku ide do ložiska v kľuke zasunúť voľne bez presahu. Ak je to naozaj tým ložiskom, mám podozrenie skôr na to, že (nekvalitný) O krúžok sa rýchlo vymačká a potom to v tom preklzuje.
-> minno: Tak ono se nemusí nutně posrat, stačí, že se sejde blbá tolerance mrkev-ložisko a bude "volné". Ale proč se to děje jen při prokluzu a ne při plně vyšlápnuté spojce, na to taky nemám odpověď. Ale MBčko mi dělalo to samé.
-> dragon_cb_cz: Ja som to ložisko predtým pre to menil, ale je to už 6 rokov dozadu, nepamätám sa, ako presne sa to chovalo vtedy. Ale je mi záhada, prečo by po tak krátkom čase sa nové kvalitné ložisko takto zas rozosralo + prečo by to robilo len pri prešmyku spojky.
-> moucan: Tak ja to riešiť nejdem. To len ak by sa nejako výrazne zhoršilo.
-> moucan: Tak ja to riešiť nejdem. To len ak by sa nejako výrazne zhoršilo.
-> minno: Tak zkus "zabudnout" zataženou ruční brzdu, a zkus spojku/lamelu lehce potrápit čímž se zahřeje - ale tak max pul sekundy.. a zjistíš jestli má stav lamely na něco vliv...
Osobně si myslim že organická lamela nepiska.
Osobně si myslim že organická lamela nepiska.
-> minno: Tak na tohle jsem zvědav protože mám ten samej problém. Ale občas už si to "zakvílí" i za tepla.
-> minno: Přesně takhle se mi pokud vím chovalo to ložisko v klice. Nevím proč, ale při opravdu plném vyšláplnutí spojky to ztichlo.
Taká úvaha. Je možné, že spojková lamela pri rozjazde (prešmyku) kvíli (píska)?
Na mojej škodovke.
Už dlhšie obdobie mi za studena ide od motora pri rozjazde kvílenie. Zvuk ako keď prešmykuje klínový remeň. Trvá to už tak 4 roky. Krátke obdobie predtým (rok) som dával novú spojku (lamela odpružená TAZ), nové spojkové ložisko aj ložisko v kľuke, nová mrkva aj s O krúžkom.
Zo začiatku to zakvílilo len občas, potom sa to ustálilo a už to permanetne za studena "kvíli" vždy, ani sa to nezhoršuje, ani nezlepšuje. Roky a aj dosť veľa km (cca 40-50 tkm) stále rovnako. A len za studena. Ako sa motor ohreje, tak zvuk zmizne. V podstate to píska len čo vycúvam z garáže na spojke, potom krátke prepísknutie pri rozjazde dopredu a viac už o tom neviem.
Myslel som, že ten zvuk vydáva spojkové ložisko, alebo guličkové ložisko v kľuke. Ale spojkové ložisko som pri montáži primazal Castrolom LMX, rukou sa točí aj teraz voľne a ložisko do kľuky som dával SKF C3 (voľnejšia tolerancia, aby sa nepridrelo).
No a minule som sa tak nad tým zamyslel a zistil som, že ten zvuk je tam len pri prešmyku (zábere) spojky. Pri plne stlačenom spojkovom pedáli je ticho, otáčky motora vtedy na to tiež nemajú vpylv.
Tak sa pýtam, môže samotná lamela pri prešmyku za studena pískať?
Na mojej škodovke.
Už dlhšie obdobie mi za studena ide od motora pri rozjazde kvílenie. Zvuk ako keď prešmykuje klínový remeň. Trvá to už tak 4 roky. Krátke obdobie predtým (rok) som dával novú spojku (lamela odpružená TAZ), nové spojkové ložisko aj ložisko v kľuke, nová mrkva aj s O krúžkom.
Zo začiatku to zakvílilo len občas, potom sa to ustálilo a už to permanetne za studena "kvíli" vždy, ani sa to nezhoršuje, ani nezlepšuje. Roky a aj dosť veľa km (cca 40-50 tkm) stále rovnako. A len za studena. Ako sa motor ohreje, tak zvuk zmizne. V podstate to píska len čo vycúvam z garáže na spojke, potom krátke prepísknutie pri rozjazde dopredu a viac už o tom neviem.
Myslel som, že ten zvuk vydáva spojkové ložisko, alebo guličkové ložisko v kľuke. Ale spojkové ložisko som pri montáži primazal Castrolom LMX, rukou sa točí aj teraz voľne a ložisko do kľuky som dával SKF C3 (voľnejšia tolerancia, aby sa nepridrelo).
No a minule som sa tak nad tým zamyslel a zistil som, že ten zvuk je tam len pri prešmyku (zábere) spojky. Pri plne stlačenom spojkovom pedáli je ticho, otáčky motora vtedy na to tiež nemajú vpylv.
Tak sa pýtam, môže samotná lamela pri prešmyku za studena pískať?
Tak je to vyřešeno. Děkuji všem za rady. Dělal to opravdu ten novej výfuk. Nikdy bych nečekal že to dokáže tak divně pískat. Dával se tam když byl motor venku, vše sem dotáhl a stejně byl teď povolenej na svodech.
ja treba nikdy na rozvody nestlacoval spojkovej pedal a nikdy jsem ten krouzek neznicil, ale jak clovek procita ty fora, tak dostane z toho nejakou paranoiu :) a uz to proste bez toho nejde...
Výfuk je dávanej taky novej. Takže by tam mohl být trabl. Než někoho seženu na ten tlak tak na to mrknu.
-> Jiří120: Můj tip (ale jen tip) je netěsnost na výfukovém sběrném potrubí - buď mezi hlavou a parohama, nebo mezi parohama a přírubou výfuku...
jo, seženu někoho kdo mi ten tlak změří ať je jistota a pokud to bude dobrý tak teda vana dolů jestli ten kroužek opravdu nevyskočil
-> Jiří120: zmer tlak oleje
jinak jak pise Dusan..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono to po těch rozvodech najelo tak 300 kilometrů kdy bylo fakt ticho a nic se nikde neozývalo
Na axiální kroužek jsem si dával pozor. Měl sem kliku zapřenou. Kola šli dolů lehce. Nic jsem nepáčil, nikam nemlátil. Tak snad nevyskočil doufám. Na rozdělovači sem mohl pokazit co? Rád se opravdu poučím
Převodovka moc pískání nevydává. Ta klepe a různě hučí. . Vzhledemk tomu, žese dělaly rozvody tak je to dojebanej axial na klice a nebo něco suchého okolo rozdělovače.
To jsem právě zkoušel a nepoznám odkud to jde. Asi nikdo z vás není brňák, nebo okolí že? Dojel bych
-> Jiří120: Takže spíš motor... nevím, asi by to chtělo čumět do motoru a tůrovat to rukou na karburátoru a zkoušet poslouchat odkud to jde...
Spojka sešláplá na zem a nic se nezmění
Dobře a když sešlápneš spojku na max, zvuk zmizí nebo ne? Ať alespoň víme, zda to je převodovka nebo motor...
Řemen jsem sundal abych vyloučil pumpu atd. a bylo to stejný. (nastartováno opravdu jen do deseti sekund, aby jste si nemysleli že to nějak trápím) Spojkový ložisko je nový, včetně přítlačáku, lamely. Na tyčince nastavená délka tak aby se nedotýkalo
Čuraboce.
-> Jiří120 18.08.21 19:28:32: Remenicu budeš zhadzovať už zbytočne - ak si gufero už namazal, tam nie je čo viac domazávať, ono sa to maže samo tým, že to tesní.
A nepiští klinový remeň? Spojkové ložisko ostalo to, čo bolo, alebo sa menilo? Je správne nastavená vôľa vypínacieho mechanizmu spojky?
-> Jiří120 18.08.21 19:28:32: Remenicu budeš zhadzovať už zbytočne - ak si gufero už namazal, tam nie je čo viac domazávať, ono sa to maže samo tým, že to tesní.
A nepiští klinový remeň? Spojkové ložisko ostalo to, čo bolo, alebo sa menilo? Je správne nastavená vôľa vypínacieho mechanizmu spojky?
Odkud by to přisávalo? Start, volnoběh i jízda naprosto v pořádku co se týče chodu.
Převodovku jsem si převzal složenou. Dal jsem pouze novou náplň. Tam už teď bohužel nic nedomažu. Pokud stoupnu na spojku tak zvuk je stále stejnej. Gufero pod řemenicí motoru jsem máznul kolem břitu když se nasazovala, ale zkusím tedy řemenici sundat a namazat lépe. Snad to bude ono.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.08.21 19:14:37: Tiež by som to tipoval na gufero pri remenici, tým že to bolo rozoberané kvôli výmene rozvodov.
Edit: Prípadne by to nemohlo aj byť prisávanie falošného vzduchu? To vydáva podobný zvuk.
Edit: Prípadne by to nemohlo aj byť prisávanie falošného vzduchu? To vydáva podobný zvuk.
-> Jiří120: Kdyz se lehce opres do pedalu spojky, aby se lehce stlacilo spojkovy lozisko a zvednes otacky motoru, zmeni se zvuk? Namazal si vsechna gufera pri skladani jak motoru, tak prevodovky?
Opět jdu za vámi pro radu. Jedná se o Škodu 120. Začalo se ozývat pískání od 1800 do 2100 otáček. Ale za boha nemůžu přijít na to odkud to jde. Vodní pumpa ani alternátor to není, spojka na to nemá taky vliv. Auto je cca 600km po generálce převodovky a rozvodech. Začalo to postupně a zhoršuje se to. Na volnoběh je ticho. Dělá to samozřejmě i za jízdy v tom rozmezí otáček. Tady je odkaz na video kde je to krásně slyšet: Netušíte někdo co by to mohlo dělat? Snad to vše zas nebudu kramařit ven.