vysoký tlak oleje škoda Favorit

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 18.06.2021 do 31.07.2021, založil/a Striker123
řadit dle data
19:18:54
31.07.2021
Jozka
-> MVM: Jasně.. a proto to "prověřování" - ty to máš samozřejmě jinak, mě ale nebaví se tím zabejvat a ztrácet čas kvůli jedný aplikaci, navíc jsou to malý písmenka.. Takže styl otázka - odpověď ANO/NE. Už jsem moc starej, abych se učil věci jen "na jedno použití"..4 3
09:12:31
31.07.2021
MVM
-> Jozka: Ono na "prověřování" SAE20W/50 v OHV škodovce toho neni moc co, pokud na obalu splňuje minimální požadavky, a provozovatel auta ho používá v adekvatnich podmínkách. Stejně tak budu-li s tim samym autem jezdit výhradně v zimě za polárním kruhem 5km do práce použiji SAE 0W/30 a nemusim brat zřetel na vhodnost.
Ale to plati pro starou kostrukci ze 60.let nenáročnou a odpovídající v podstatě veteránů.
Motory soudobých maji ty mazací větve daleko delší, tlak oleje ma funkci v napínácích,hydroštelech, přestavovačích, turba . To vše vyzaduje naroky na hodnotu W kvuli dosažení tohoto času zaolejováni. Maly nenáročný OHV s klidne čep vahadel 40sec počká... Proto se začaly oleje 10W a 5W vice prosazovat u " modernich" motorů, jak se jim v 90.letech říkalo.
15W/40(50) nebo 20W/40(50) měla auta 70.let ve Španělsku, Italii , Jugoslavii a jinde naprosto standardně. Dodneška Indie a prostě pásy teplyho podnebí.
23:26:05
30.07.2021
Jozka
-> MVM: S tím "letním" jsem se nešikovné vyjádřil - myslel jen moje užívání, neb ten motor snad ještě za mínusovejch teplot neběžel - a nejspíš se to ani nestane. A hlavně to není bežnej soudobej olej, je plně minerální a určenej pro veterány - původně patrně vyvinutej s ideou "vzduchovejch" VW/Porsche.

Nejvíc km najedu v létě, často delší svižný přesuny a mám jen 4q.. a nenalil jsem to do "vodníka" jenom tak = kamarád se v dresu výrobce tribologii v průmyslovejch aplikacích věnuje léta, takže pro něj sice jsou "oleje do aut totální nuda", ale použití mi prověřil.

Jestli tenhle konktrétní olej souvisí s pohybama tlaku, úplně netuším, předtím se sice s Shell 15W/40 choval barometr ještě úchylněji (za studena ručka opouštěla 10 bar stupnici, po ohřátí cca 3-7 bar mezi 1000 a 6000 ot/min), jenže mezitím proběhlo i přeskládání vnitřností motoru v rámci výměny kliky.
21:14:22
30.07.2021
MVM
-> Jozka 29.07.21 01:33:40: SAE 20W/50 neni žádný vysloveně letni olej.- to byvalo kdysi a byl by to SAE 50.
Je to široko rozsahový olej jako každý jiný. Viskozita je vždy jen doporučená pro dany motor jednak vzhledem ke konstrukci a potom vůči provozním podmínkám. Tzn.nelze říct že je nevhodný- pouze jeho použití je vhodnější podmínek jižní Evropy, ale i přesto umožňuje provoz někde okolo -15°C. Drive se těm olejům rikalo "tropické".
4
01:33:40
29.07.2021
Jozka
-> Petr Urban: Je samozřejmě jen "letní" - a je to speciál pro klasické motory. Konzultováno.. v podstatě až u výrobce.
22:56:56
28.07.2021
Petr Urban
-> Jozka: 20w-50 není vhodný olej pro tyto typy motorů... Do hodně vyběhlé potvory na léto nouzově, možná. Celoročně to není olej vhodný.
22:54:24
27.07.2021
Jozka
Taky to budu muset snad prověřit.. s 20W50 jen 6 bar po rozkuckání, na volnoběh za tepla 3, pak už progres s otáčkama nic moc - na 4000 ot/min asi tak 4 (při 6000 už sledovat nestíhám3).
17:02:52
27.07.2021
Bery
takže to spíš nemaže...
20:09:10
26.07.2021
Striker123
ahojte, tak jsem se konečně zase k tomu dostal a půjčil jsem si manometr s hadičkou se šroubením M10x1 a světe div se, budíky mi ukazují skoro 2x tolik.. objednal jsem si snímače a budíky od VDO a snad už bude klid... 5
16:04:00
08.07.2021
OTA-MTX
-> Pavel.R5: tak daleko jsem se ještě nedostal1
21:01:35
01.07.2021
Pavel.R5
-> OTA-MTX: Vždyť to máš studené, to je v pohodě. Jaký to má tlak na volnoběh když to pořádně prohřeješ a má ten olej přes 100°C?
18:27:02
01.07.2021
OTA-MTX
tak to jde, ještě jsme mu dal v týdnu trochu za uši a kleslo to na dva bary:)
12:39:34
01.07.2021
MISCHO
-> OTA-MTX: mam velmi podobne tlaky , olej 5w-50 Ravenol RRS
21:24:08
27.06.2021
Eidy
-> OTA-MTX: Vzhledem k teplotě oleje je to nezvykle dost, ale jinak ok. Asi je to hodně fest na ložiskách. Ono si to sedne.
19:04:12
27.06.2021
Dušan
-> OTA-MTX: za mě velmi dobrý tlak
17:46:58
27.06.2021
OTA-MTX
Po přidání...
zvětšit vysoký tlak oleje škoda Favorit - obrázek od OTA-MTX vložen 27.06.2021 17:46:58
17:46:18
27.06.2021
OTA-MTX
Není to nějak moc na volnoběh?
zvětšit vysoký tlak oleje škoda Favorit - obrázek od OTA-MTX vložen 27.06.2021 17:46:18
22:44:17
22.06.2021
Bukaj
-> Robert 106 22.06.21 19:22:10: Není to sranda, když se ti to stane osobně7
Kdysi dávno jsem měnil kamarádovi olej u 105S (M1) a při výměně jsem zjistil, že má skrz prorezlou plechovou vanu...
...jediná vana, která byla po ruce, byla z užovky 120L - ta hluboká varianta a kvůli hloubce jsem ji vyměnil i s košem a vůbec mi nedošlo, že původní koš měl redukční ventil, zatímco užovky měly redukčák v bloku...
...při testovací jízdě asi 5 km od domu motor vyflusnul o-kroužek plnoprůtokového olejového filtru...8
19:22:10
22.06.2021
Robert 106
-> pavucina: To musela být celkem sranda :-)
23:08:12
20.06.2021
pavucina
Jednou jsem videl start motoru s kosem, kde nebyl redukční ventil, filtr se nafouk a pak vystrelila tesnici guma filtru. Tlak sice nevím, ale rozhodne ten filtr neporezije zaseklou kulicku nebo koš bez regulátoru. Takže to spise vidím na chybu mereni.
20:43:13
18.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Olejem to asi nebude ne? Ja do Volva, ktery ma mit 5W40 nalil 10W60 a neni s tim problem :-D pak uz leda by tam nalil prevodak...
19:20:09
18.06.2021
Jozka
Mám teď 3 na volnoběh a v 6 tisících tak nějak ani ne šest. Taky se mi to zdá trochu divný (vysokej základ, nízká progrese..). Olej 20W/50, měření přímo ála 110R (v něm problém nebude, předchozí evoluci motoru detekovalo tak nějak standardně).
Ale rád počkám, až vyřešíte stávající situaci..4 3
19:14:38
18.06.2021
COL
chyba 1bar je trochu hodně, ne? Nicméně problému se to netýká.
Jinak není nějakým omylem ten senzor 0-5bar připojený na indikátor 0-10bar by to mohlo dělat podobný věci.
upraveno 1x, naposled 18.06.2021 19:18:21
17:07:37
18.06.2021
Dušan
-> Striker123: co je v tom za olej ?
15:05:43
18.06.2021
Striker123
-> Petr Urban:
www.hdkovo-eshop.cz/kmgy- cidla-tlaku/c-tl-oleje-m10 x1-0-1000-kpa
Tento tam mám jen s dvěma vývodama, jeden výstup na budík a jeden na kontrolku mazání + ověřoval jsem to ještě klasickým manometrem s hadičkou. Rozdíl v měření cca 1bar (na studeném motoru) Dnes zkusím vyměnit ten sací koš za jiný a uvidím co to udělá. Může tak vysoký tlak oleje zapříčinit i někde přicpaný mazací kanál? 7 7 Nechce se mi to zase celý znovu rozebírat...
14:11:13
18.06.2021
Petr Urban
-> Striker123: Ve vyjímečných případech se kulička může seknout v sedle. A jaká je měřící technika pro tlak ?
13:23:19
18.06.2021
koate
Vahadla nemažou?...sis otočil těsnění pod palicí.
10:50:06
18.06.2021
Striker123
ano použil. Ještě mě napadlo že by to mohl dělat ten regulační ventil přímo na sacím koši.
10:37:39
18.06.2021
Eidy
-> MVM: Zajímavý postřeh.
10:35:23
18.06.2021
MVM
-> Striker123: Doufam ze jsi tam použil saci koš s redukcnim ventilem!
10:28:44
18.06.2021
Eidy
-> Striker123: Toči klikovkou řáčnou nebo startérem? Ráčnou tam nic neuvidí, startér to tam natlačí.
Co olejový filtr? 8 barů je fakt hodně, obzvlášť s těsněním na čerpadle. To by tam být nemělo, pokud kolečka nepřesahují prsa.
10:18:10
18.06.2021
Striker123
je teda pravda, že zrovna tu klaviaturu jsem nijak nečistil, neprofukoval. Jinak mám "C" vahadla a hlavu z Felicie 50kw. Napadlo mě, že by mohl být ucpaný mazací kanálek právě tady... prý je tam jen jeden přívodní.
10:14:47
18.06.2021
Striker123
mám našroubovaný elektronický tlakoměr do zátky M10x1 a měl by být kvalitní, přeměřoval jsem to i manuálem a rozdíl je cca 1 bar. Teď mi ještě volal kamoš že když sundal ventilové víko a otáčí motorem přes kliku tak nevidí že by šel olej do vahadel. Dá se to takhle poznat, když otáčím motorem jen přes tu kliku? Jinak olej tam určitě jde, není to úplně suché...
09:59:25
18.06.2021
vhml
-> Dušan 18.06.21 09:58:18: si myslím, že kolikrát ani těch 5 :-)
upraveno 1x, naposled 18.06.2021 09:59:41
09:59:01
18.06.2021
vhml
A měříš to čím? Ten rozsah 3 bary mezi volnoběhem a otáčkama vypadá zdravě, tak jestli jen nemá tlakoměr posunutou nulu o 4 bary.
09:58:18
18.06.2021
Dušan
Co tam mas za merak ? Ukazoval drive spravne ? Myslim si, ze 8b ty cerpadla snad ani nedaji.
09:52:57
18.06.2021
Striker123
Ahojte, potřeboval bych poradit co by mohla být příčina mého problému. Po zkompletování motoru škoda favorit (upraven do š 120) mi tlakoměr ukazuje při volnoběhu cca 5 barů tlak a při zvýšených otáčkách až 8 barů, což je podle mě moc. Všechny díly před složením jsem perfektně vyčistil a mazací kanálky na bloku profoukal stlačeným vzduchem, to stejné na klice. Těsnění pod hlavou je nasazeno správně (znakem škoda nahoru), sací koš je průchozí a ventil na sacím koši jsem nijak nešteloval ani nerozebíral. Na olejovém čerpadle mám papírové těsnění jak se dávalo do škody 120. Prosím poraďte. Děkuji 8
Extreme Tyres