1.3 Mpi Za studena běží nepravidelně.

prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 18.10.2020 do 05.11.2020, založil/a BooCheer
řadit dle data
20:16:09
05.11.2020
Bukaj
-> BooCheer: -> Bukaj 01.11.20 08:47:15: 1

Jinak kdykoli je hlava dole, tak i u hliníkové hlavy, kde není potřeba dotahovat šrouby, vždy po několika ohřívacích cyklech (většinou po pár stech až tisíci ujetých km) kontroluji ventilové vůle.

Sice nikdy jsem se nesetkal s tím, že by si to sedlo tolik, ale lehce si to sedne vždy.



A ty tyčky se taky vyplatí kontrolovat (při každém štelování ventilů), jestli nejsou křivé - pak můžeš seřizovat jak chceš, když máš motor s proměnlivou vůlí ventilů 1

Nejrychlejší kontrolou je při nastavování vůle (se vsunutou měrkou) tyčkou otočit o 360° kolem osy a pokud se v některé pozici vůle změní (vahadlo sevře nebo naopak uvolní měrku), pak tyčku vyhodit a nahradit rovnou4
17:15:17
05.11.2020
MVM
-> BooCheer 05.11.20 15:17:22: Technicky to neni proste možný.. 4 Nic si v motoru neseda o dve desetiny. Ale jak myslíš. Ja nejsem pekař a taky si proste musim obcas priznat ze jsem se proste minul..Tak to je..
15:17:22
05.11.2020
BooCheer
Tak špatně jsem to určitě neudělal za to rám ruku do ohně :D Abych všechny ventily nastavil přesně na 0.05 a ty s ocelovou tyčkou uplně bez vůle. To bych musel byt uplný blb. Toto by ani ten blb možná neudělal :D Hlava byla na zabroušení ventilů, napadlo mě jestli tam ten borec třeba nenechal brusnou pastu kterou nevymyl a tím jak se pak z tama dostala tak ventil uplně dosedl. Nebo jestli si ty ventily po zabroušení posedaly? Něco se tam prostě muselo stát. A to jsem je po seřízení ještě 2x všechny přeměřoval :D
upraveno 1x, naposled 05.11.2020 15:21:41
14:30:20
05.11.2020
Tomaso435
-> BooCheer: prostě stálo to za to3



ale když nad tím uvažuju, tak po seřízení ventilů felda chodila luxusně. po chvilce se to zhoršilo.. pak po seřízení znova pač rači se to zase dalo do kupy, asi na to o vikendu kouknu taky :D

upraveno 1x, naposled 05.11.2020 14:33:03
13:56:56
05.11.2020
MVM
-> BooCheer 05.11.20 10:44:30: Jelikož se zázraky nedějí, tak jsi to prostě prvně udělal špatně . Jiny vysvětlení neni a sam jsi na to přišel...
10:44:30
05.11.2020
BooCheer
Tak jsem to vyřešil pánové. Stála za tím uplně primitivní věc ale stejně nechápu jak k tomu došlo. Ventilové vahadla uplně bez vůle. na hliníkových tyčkách kde mělo být 0.25 tam bylo 0.05 a tam na ocelových kde mělo být 0.20 tam vůle nebyla vůbec žádná. Vůbec to ale nechápu co si tam dvě desetiny mohlo sednout. Po složení hlavy jsem vůle seřídil, než jsem nasadil dekl ventilů tak jsem motor startérem bez svíček ještě několikrát protočil a vůle znova přeměřil a vše bylo OK. Od nastartování se tam prostě něco muselo dvě desetiny pohnout :D Všechno bylo dost dotažené, zakontrované tak nevim. A to jsem kolem toho chodil a říkal jsem že vůle vahadel to na sto procent nebudou když jsem je dvakrát po sobě měřil :D Znova jsem je seřídil a motor už přede jak kotě
23:40:37
03.11.2020
StepaNoFUN
-> saskyn2: Kdysi jsem dával z hlavy průmery difusorů a čísla karburátorů na 742. U některejch i trysky. Dneska bych hledal tabulky. Sice si asi vzpomenu kde to najít, ale z hlavy to nedám. Prostě už to nedělám 2x do měsíce... To samý to bude s tou diagnostikou.
23:15:14
03.11.2020
saskyn2
-> StepaNoFUN: Jo o tom žádná já bych se dneska musel pro jistotu podívat snad i na blbý hodnoty vůle ventilů a co jsem se jich kdysi nadělal 4
23:10:36
03.11.2020
StepaNoFUN
-> saskyn2: Hlavně tyhle auta už 98% lidí zapomělo, protože se posunuli dál. :-/ Kdysi ten kamarád taky skládal převodovky do 742 jako na běžícím pásu, ale v časovým presu před závodama se s tím sral jak s první láskou. Já měl převodovku venku, čekal jsem na druhou a on ladil jak s tím přípravkem. Když jsem začal držkovat, tak mi bylo řečeno - debile. Už jsem to 10 let nedělal a kdo si to má pamatovat. Je fakt, že o cigáro dýl prohlásil "už vím, jsem si vzpoměl", a za půl hodiny šla skříň do auta...
23:02:27
03.11.2020
saskyn2
-> BooCheer: řekl bych že dobrý servismani co něco umej takovyhle auta už dávno neřeší, protože z toho kouká tak 500,- a za stejnou dobu máš vyměněny brzdy/rozvody na něčem jiném a 5000 v kapse, to bude ten problém 3 Takže na tebe pak zbydou lojzové s čínskou diagnostikou z aliexpresu za 20 dolarů a zkušeností kluka těsně po vyučení...
upraveno 1x, naposled 03.11.2020 23:06:41
22:50:05
03.11.2020
StepaNoFUN
-> BooCheer: Takhle jsem taky řešil problém na O1. Dokonce mě napadlo po čem jít, jen jsem nevěděl co to má ukazovat. :-D Přijel jsem ke kamarádovi s logem z cesty. Odpověď byla - debile z toho howno poznám. Ten graf mi nic neříká. Já chci absolutní hodnoty. A je potřeba aby to bylo bez provozu.

Tak jsme se večer jeli projet. On seděl na sedadle spolujezdce s diag na kolenou, chvilku něco zkoumal, pak to bylo přidej, uber, přidej, uber. Drž ji... To je píčovina. Jedem na dílnu.

A co chceš jako dělat?

Mě se to nezdá. Jedem rozebrat ženě auto.

Nás zabije.

Nezabije. Je 11 večer a už spí. Do rána to tam bude zpátky a já ten díl mám asi i novej. Jen hned nevím kde. A vypadá to na váhu a ta je přehozená za chvíli. Jen si nejsem jistej. Je to čipovaný, takže nevím co má přesně ukazovat. Ale podle mě ukazuje prostě píčoviny (málo). Nicméně takhle většinou neodcházely. Buď to jelo, nebo byla mrtvá. Takhle mi přijde polomrtvá (což je divný), takže to chci ověřit.

Stalo se, druhá zkušební jízda.... Přidej, uber, přidej, podrž ho... Jo to už se mi líbí. A je po problému. :-) Kurwa vyser se na to. Máš tam už skoro 180...

Jsi říkal držet... :-D A rohlík na držce. :-D

Na dílně nalezen novej díl a v jednu ráno bylo opraveno a obě auta funkční. :-)

BTW - Ten snímač teploty a tlaku v sacím potrubí jsi zkoušel? Kdysi jsem na 1,6 (myslím, že je stejnej) měl na něm zaoxidovanej konektor a kravilo to jen občas. Tejden jsem jezdil s počítačem do práce a z práce, než jsem na to přišel.
21:59:51
03.11.2020
BooCheer
Hodnoty teplot čidel vody a vzduchu jsem sledoval a ty jsou vpohodě ty souhlasí. Ale hodnoty lambdy a podobně.... je tam moc všech těch věcí kde jsou nějaké hodnoty... mě nic neříkající hodnoty a neznám nikoho kdo má diagnostiku a ví jaké hodnoty přesně kde mají být, co to má ukazovat a co né. Většinou všichni hrdí servismani co mají diagnostiky umí jen přečíst chyby které jednotka vyhodí. Ovšem to umím i já sám :D
18:18:37
03.11.2020
isti
-> castrol: -> Milan 136: Nebavilo ma v tom furt vrtať,v tak modernom aute3 Menil som cez tesnenie pod hlavou rôzné hadice,tesnenie u sacieho potrubia a už ani neviem čo a nakoniec nás rozdelilo EK3
upraveno 1x, naposled 03.11.2020 18:18:58
17:38:54
03.11.2020
Milan 136
16:49:45
03.11.2020
castrol
-> isti: 156
15:53:24
03.11.2020
isti
Tento problém som u BMM formana vyriešil elegantne,zvrakoval som to3
14:21:49
03.11.2020
Tomaso435
-> MVM: to asi měnil s tou feldou z vrakáče ne?





..nakonec to bude kroužek na jednom válci kde se to za chvíli roztažností zase zacelý a za tepla to jede normálně :D
13:44:39
03.11.2020
MVM
-> BooCheer: Tlak benzinu, vstriky vyčistit.
10:09:58
03.11.2020
kury
-> BooCheer: Ve vagu jsi sledoval jen chyby nebo i hodnoty teplot vody,vzduchu,lambdy za behu motoru?Vim,ze cidla jsi zkousel,ale muze byt v haji konektor,kabel,nejaka zem.
08:47:15
01.11.2020
Bukaj
-> BooCheer: Asi bych se vrátil k tomu fundamentálnímu - ventilové vůle a při té příležitosti zkontrolovat, jestli nejsou křivé tyčky ventilů...
22:42:03
31.10.2020
BooCheer
Tak už jsem si dal práci i s výměnou řídící jednotky a s tím samozřejmě nutné odstavení IMO. problém přetrvává :D Tak už nevim pánové. Jediná věc kterou jsem tam neměnil tak už je motor :D Nenapadá vás ještě něco?
11:19:29
21.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 20.10.20 11:52:07: jsem myslel, koupil jsem je origo a na krabicce Brasil a stoji zaprd

Origo, co byly ve felda hlave z vyroby drzely 150tis.km a blbec jsem je preventivne vymenil a od te doby menim stale, ale brisk jsou lepsi, nez tyto Brasil
upraveno 1x, naposled 21.10.2020 11:21:17
17:29:05
20.10.2020
BooCheer
Tak jsem ted zkusil dr17yc a porad ta stejna píseň. Svickama to podle me nebude. Behem týdne 3 nove sady svicek a beze zmeny. Navic jak rikam, nikdy jsem do auta jine svicky nedaval a vzdycky to fungovalo :D tak uz nevim, jedine co jsem tam jeste nezkousel menit je jednotka
11:52:07
20.10.2020
Milan 136
-> kury: Já mám vyzkoušeno jak na svém, tak i zákaznických autech, že nejlépe fungují jednobodový Championy RC89PYC.
11:13:53
20.10.2020
kury
Mě teda 3 bodový Ngk na felde mpi nikdy problem nedelaly3
07:58:58
20.10.2020
Tomaso435
-> BooCheer 19.10.20 22:48:47: ja mam 1.3 mpi 40kw a mam tam teda dr17yc :D a je klid
07:11:54
20.10.2020
Borderer
-> BooCheer: Za zkoušku to stojí, ale nám zrovna tříbodový svíce na 1.3 motorech nikdy nefungovaly. Auto cukalo, zkoušeli jsme nějaký NGK a nakonec jsme tam vrátili jednobodový brisky. 3
22:48:47
19.10.2020
BooCheer
Diky za nápad. Zkusim teda ty svicky tříbodové. Je ale divne ze to nikdy nedelalo. Mam to auto asi 8 let a kazdy rok ty svicky menim zaroven s olejem a nikdy jsem tam nedal zadne jine svicky.nez ty jednobody brisk dr15yc. A nikdy to nedelalo problemy vzdy to slapalo jak hodinky. Az najednou teď. A po vymene tech svicek za nove to porad blbne. Zeby se nejak s opotrebenim motoru zvysoval narok na lepsi svicky? :D zitra koupim, zkusim a dam vedet
21:56:03
19.10.2020
JRD McLAREN
Tak zrovna "jednokontaktove&quo t; sviecky mi vzdy robili presne ten problem, co popisujes...

je jedno ci to boli Brisk, NGK, Bosch a pod ..



po vymene za "trojkontaktove" ; ... to bolo zracne opravene...

osvecili sa BRISK, BERU, CHPMION
14:00:06
19.10.2020
kury
V diagnostice cidlo teploty vody hlasi spravne hodnoty teploty?
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 14:01:58
13:41:51
19.10.2020
Tomaso435
-> BooCheer 18.10.20 20:08:48: ty Svíčky jsou ten problém
08:44:54
19.10.2020
suri
-> Borderer: vymeň jednotku motora , nejakú 98 hore , bude to výrazne lepšie ... to nemá z 1,3 nič spoločné
08:01:53
19.10.2020
Borderer
-> BooCheer: Něco podobného mi dělá 1.6. Nastartuje na brnk a dokud ji "sytič" drží kolem 1k otáček, je to ok. Jakmile se trochu ohřeje, najednou se z toho stane traktor a při přidání plynu se na okamžik zadusí. Tohle se děje až do nějakých 75°C. Pak se zase vše spraví. Taky jsem měnil všecko a nic nepomohlo. Prostě tam jednotka z nějakého důvodu při ohřevu pere příšerně bohatou směs. Auto jede normálně, ale jakmile padne na volnoběh, motor má projev jako sytičem přechlastaná 120 a motor chce vyskočit z auta. 3
23:17:22
18.10.2020
JuroSport
-> BooCheer 18.10.20 19:04:10: no ja mam niečo podobné ako Ty, pomaly sa stráca vhladiaca (ale fakt nie veľa). No ja mam problém, ze niekedy, nie vzdy, startuje akoby na tri valce. Presne ako pises, Wartburg :D ..no len mne ked sa zohreje tak otacky kolišu medzi 1500-2000

Co je horsie tlakuje mi chladiaci systém.

Bola hlava dole. Samozrejme druhe tesnenie (bolo načaté), a dal som aj druhu hlavu, vlozky boli premerane, a aj tak bezozmeny. Trochu je problém s “diagnostikou” kedze na pc to skrz upravenu jednotku cimbu akosi nechcelo komunikovat. Tak neviem ake mate ostatní skusenosti, čo mate nejaky čip. No ja som sa rozhodol aj tak pre druhy motor takze to nejako uz neriesim, a tento jazdim tak ako je.

Neskor mi bolo poradene otcovým kamošom, ktorý jazdil formulu škoda, ze je dobre dal zrovnať aj blok :) ...takze aj tam mohla byť zrada a preto možno nič nepomohlo, ze je tzv. natiahnutý v miestach kde sú diery na skrutky. Každopádne toto sú zatial moje postrehy. Držim palec
20:33:05
18.10.2020
Lamac
Skontroluj tlak paliva, a skús odpojiť čidlo klepania.
20:15:52
18.10.2020
BooCheer
No a ještě jsem zapomněl dodat že diagnostika nehlásí ani jednu závadu. Můžu s napichlým notebookem ujet 100km, točit to do kopců na dvojku do mrtva a závady žádné :D
20:08:48
18.10.2020
BooCheer
Výfuk mám nový jenom středový díl. ten koncový je původní. Jednou se mi na druhé feldě koncák ucpal ale to prostě nejelo ani za tepla. Toto tahá jak drak. Svíčky mám brisk. Ted přesně už si nepamatuju jaké přesně ale vím že jsem kupoval přesně ty co jsou předepsané výrobcem pro 40 Kw MPI. Jednobodové
19:36:11
18.10.2020
StepaNoFUN
-> BooCheer: Jedna z běžnejch závad felicií - vejfuk? Případně snímač teploty a tlaku v sání?
19:26:55
18.10.2020
Tomaso435
ještě jinak .. používáš brisk nebo ngk ? :-D
19:26:24
18.10.2020
BooCheer
Ano vagem jsem pouze udělal tovární nastavení a pak nastavení klapky samotné jsem dělal tím speciálním programem pro felicie. Nastavení proběhlo uspěčně, po vyčištění klapky to drželo volnoběh 2000 a po nastavení už pak krásně kolem těch 850 otáček
19:10:42
18.10.2020
Tomaso435
základní nastavení káblem a tím sw co je free ke stažení si řešil?
19:06:33
18.10.2020
suri
-> BooCheer: skus klapku
19:04:10
18.10.2020
BooCheer
Zdravím. Moje felda si na mě opět vymyslela neřešitelný problém jako vždy. Měl jsem nějaký čas načaté těsnění pod hlavou, ztrácela se voda ale né moc. Po čase se začlo dít to že studený motor než se ohřál alespon na 70 stupnů tak běžel hrozně nepavidelně. Nastartoval pěkně na pár otočení, otáčky držel, otáčky ani nekolísaly, ale chod motoru strašně nepravidelný, celý se třepal, jakoby náhodně vynechávaly válce. Přirovnal bych ten chod motoru k Wartburgu :D Usoudil jsem tedy že to bude asi tím že se po chvilce stání do válců dostane nějaká voda a pak to takto hapruje. Hlavu jsem poslal na srovnání a zabroušení ventilů, přesahy vložek jsem měřil a OK. Samozřejmě když už to bylo rozdělané tak jsem kompletně přetěsnil sání i těsnění vstřiků, vyčistil klapku, po sléze klapku nechal nastavit. Samozřejmostí bylo seřízení vůlí ventilů, výměna oleje i s filtrem,filtr paliva, svíčky. Po složení sice ten motor fakt o dost lépe táhne, voda nemizí, nekouří ale tento problém se studeným chodem přetrvává. Vyhradil jsem si na to víkend a přistavil jsem si sem feliciu zapůjčenou z vrakáče která šlape bez problémů a začal jsem s výměnama dílů kus po kusu. Vstřikovače, zapalovací lišta, snímač otáček, snímač klepání, čidlo teploty, čidlo nasávaného vzduchu, palivové čerpadlo, lambda. Prostě vše co tam je. Zkoušel jsem odpojovat a zaslepovat i veškeré ty podtlakové systémy abych se ujistil že to někama netahá faleš. Měřil jsem tlak paliva a i to je vpořádku. Kompresní tlaky na všech válcích uplně přesně 10, neni mezi nimi ani desetinová odchylka. Felda normálně nastartuje na brnk, tahá to slušne, otáčky to drží bez kolísání, spotřebu to má krásnou kolem 5 litrů ale studené do 70 stupnů ten motor běží jako wartburg se systémem náhodných výbuchů, jakoby na střídačku náhodně vynechávaly válce :D Už si nevím rady, měnil jsem už vše kromě motoru. Mě osobně by to bylo jedno ten chod za studena ale mám v plánu to příští rok prodávat (je ta felda ve slušném stavu a na vrakáč je toho škoda) a bojím se že tady toto bude kupce akorád odrazovat. Z mého hlediska kdybych kupoval feldu, prodejce jí nastartoval a motor by dělal tohle tak se otočím na patě a odcházím. :D Kdyby měl někdo ještě nějaké nápady tak rád uvítám, díky :)
upraveno 1x, naposled 18.10.2020 19:05:24
Extreme Tyres