Vyskocena rozvodova tyčka

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 05.09.2020 do 23.09.2020, založil/a COL
řadit dle data
07:46:47
23.09.2020
vhml
Já to musel nějak vybrousit kolem palivový pumpy. Mám asi tu bezpodložkovou.
upraveno 1x, naposled 23.09.2020 07:47:18
07:29:53
23.09.2020
darklord
-> SO545 22.09.20 21:25:41: ja by som to radsej vobec nefrezoval, lebo ten plech sa sice ohne, ale tento odliatok ti rovno praskne ked das dolu tu obrubu, ktora je tammhlavne kvoli pevnosti
21:25:41
22.09.2020
SO545
-> Milan 136 22.09.20 19:41:26: Vdaka za info.
Ja to len trosku ofrezujem a nalakujem na cierno nech zachovam dekorum.
19:41:26
22.09.2020
Milan 136
-> SO545 22.09.20 18:36:47: Dával jsem ho do 1000MB na blok 105 místo toho plechového kus za kus.
19:14:13
22.09.2020
stepan
-> SO545: Jo, ale myslím že jsem musel dávat delší štefty.
18:36:47
22.09.2020
SO545
prifarim to sem.
Je mozne zamenit bocny kryt rozvodov z fav/fel za to plechove nestastie na S100

Vdaka za info.
20:46:25
07.09.2020
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vačku som zadrel aj ja a išla von len kladivom , a v novom bloku po zaleštení fachčí
17:28:02
07.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri: Když mi bylo 15 a začínal jsem s autama, tak se mámě rozpadlo rozvodový kolo u škodovky. Rozvody jsem vyměnil a auto jezdilo bez problému asi 5 let. Pak jsem dospěl to tuzerských let a chtěl jsem v tom motoru vyměnit vačku. Normálně stará nešla ven, musel jsem ji vyrvat silou. Na prostředním ložisku byl napečenej asi 2 mm širokej proužek hliníku z bloku. Normálně, jak se to kolo rozpadlo (tím, že se vačka kousla), tak se asi stihla odkousnout a pak už se zase točila normálně :-) Tohle asi bude podobná situace, že to zaseknutí ventilu nebo vahadla je jen chvilkové...
10:42:07
07.09.2020
suri
20tis km , majiteľka dôchodkyňa , na dvoch valcoch tyčka von ... podotýkam auto bolo pred nedávnom na prehliadke a išiel motor pekne ticho ...vahadlá chodia ľahko
zvětšit Vyskocena rozvodova  tyčka   - obrázek od suri vložen 07.09.2020 10:42:07
21:13:47
05.09.2020
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.20 19:06:53: Tak si to taky vysvětluju.
-> suri 05.09.20 21:07:40: Mě se to stalo u úplně nově postavenýho ostřejšího motoru, postavenýho a seřízenýho zdatným motorářem - kterej už aktuálně bez dalšího seřizování adekvátně funguje.
21:07:40
05.09.2020
suri
ja som zažil z 5-2 veľakrát a tyčky držali , vždy čo boli von tak dôchodcovské auto , ktovie aké vôľe a vždy pridreté vahadlo ktoré sa nevrátilo ... zakarbonované
20:23:22
05.09.2020
COL
-> bouchy 05.09.20 18:06:26: Aha, začíná to být nepřehledné :)

věci se mají takto:

1) Auto, co tu řeším není moje. Proč se tam nalila 98 vlastně nevím.

2) Na svých autech nemám sériový motor ani na jednom. 98 jezdím trvale na obou.

3) Zalepenej karbec (= znepruchodnenej vrstvou čehosi, velmi odolneho) - ano byl čistý, jel jsem ho těch 150km, jestli nebyla v nádrži nějaká pochybná prisada po předešlém majiteli, netuším. Bohužel jsem ho odložil tak, jak jsem ho vyndal. Pak jsem ho musel vařit v octe, zkoušel různá redidla a docistit ultrazvukem.

4) Dotaz, jak plnit nádrž na odstavku jsem myslel hlavně z pohledu ochrany proti korozi.
19:54:54
05.09.2020
Milan 136
-> bouchy 05.09.20 17:57:07: No, bylo to nějakýho dědka, takže jsem to taky hned říkal. Že tam dal místo 4 dvojku3
19:06:53
05.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jozka 05.09.20 14:24:05: Jo no, to bude jak jsem psal... Ventil vaznul a nezavrel se dostatecne rychle...
18:22:45
05.09.2020
Jozka
-> COL 05.09.20 17:45:21: Chytne poprvý radostně, problém je až při dalších startech. Letos sice motor ok záhy, ale pak jsem nemohl dostat ten novej benzín z nádrže navzdory opakovanýmu profukování potrubí, ručnímu čerpání.. Zalejval jsem dva dny karbec shora jak sací koš u pumpy na vodu, než se systém jakž takž propláchnul.
18:06:26
05.09.2020
bouchy
-> COL 05.09.20 17:45:21: 98ku to nevyužije, a pokud tam není ETBE (musí být víj jak lihu), tak je tam stejně 4-5% líh, stejně jako v každým jiným. Teda pokud to není supr čupr motor s kompresí. Tam nevidim přínos. Ano, Verva aj. se může hodit, ale 32 za to nedám.
To je moc divný, že by se zalepil za 150 km. Tím pádem by nemoh nastartovat žádnej karburátorovej motor, co stál > 2 měsíce. Ten karbec byl po repasi (tzn. vyčištění)? A stále nevidím důvod, proč by líh měl něco lepit. MEŘO v naftě prosím, ale v benzínu? Už to psalo x lidí, ale nikdo to nedal u známýho otestovat, co to v těch plovákovkách a nevim kde měl. Motorky, stovky, stodvacítky.... líh je rozpouštědlo a ne lepidlo. Jo a někde tady vedle někdo psal, jak nehom dostat modrou z Vervy ze svýho Sedru. To taky nechápu. Benzín sám o sobě je dost silný rozpouštědlo.
17:57:07
05.09.2020
bouchy
-> Milan 136 05.09.20 11:34:48: Že by třeba přetočenej motor? Ono stačí jedno rozvášnění a může se ohnout, OHV motory na to celkem trpí (jjiný ani tyčky pokud vim nemaj 3 ). Já vim, omezovač nemá dovolit, ale...
17:47:50
05.09.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 05.09.20 17:14:23: jo, taky ctvrty valec u toho 136
17:45:21
05.09.2020
COL
Benzín tam byl asi nějakej starej, silné naredenej novou n98. Ale vyskocilo to až po naredeni. V mezidobí to taky jezdilo na plyn. Jak jsem psal za studena jde ventil dobře.

Btw. co dáváte do nádrže, když se třeba listopad-březen nejezdi. Já do svých aut dával doposud jen n98, jako celý rok. Přísad se trochu bojím, od dob, kdy se rozpadaly benzínový hadice.

Jinak do bílého jsem dal zanovni karbec, najel asi 150km na n95, co byl v nádrži, pak jsem ho při rozborce hodil do bedny a po roce a půl, když jsem ho provizorně potřeboval, tak nešlo ani nastartovat, jak to bylo zalepeny bordelem.
17:14:23
05.09.2020
Jozka
-> Jarda - zrušená registrace 05.09.20 15:41:25: Teď naposledy na jaře to byl fungl nově složenej motor a běžel chvíli na 3 roky starej benzín, co byl v potrubí - resp. na směs zbytku, kterej neodtekl výpustní zátkou s čerstvým palivem. Takže tentokrát jsem jen ventil zaklepl, nasadil nasadil tyčku zpět a dál už žádnej problém nebyl.

Je zajímavý, že tohle jsem zaznamenal pokaždý jen na čtvrtým, max. třetím válci, jednou dokonce vč. ohnutí MB (ocelový) tyčky (docela výrazným).
15:41:25
05.09.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 05.09.20 14:24:05: na 742.136 se mi takto seknul ventil, neresil jsem tu hlavu a dal jsem tam jinou - z feldy mpi 50kW, do moc nejezdicich aut uz nedavam 95 benzin, minimalne 98 a Vif, tak uvidime...
14:35:39
05.09.2020
isti
Ja som vyskočenú tyčku riešil raz na motore s105.Nabehané to malo 150-200tis,vyskakovalo to na druhom či tretom valci.Dal som to späť a o pár dní zase vyskočilo,skúsis som prehodiť z druhého valca ale dlhšie to nevydržalo(vyskočilo to na tom istom valci).Potom majitel vyhodil to auto lebo bolo hnilé na sr*čku.
upraveno 1x, naposled 05.09.2020 14:36:44
14:24:05
05.09.2020
Jozka
Skoro nejezdí může být důležitý. Už jsem si na vyskakující tyčky od ventilů slepenejch s hlavou zkaženou biosložkou pomalu zvykl - ale zatím dováděly vždycky tyčky jenom "sací" tedy.
13:30:12
05.09.2020
COL
Tak jsem dal jinou tyčku, složil to, nastavil vůle a uvidí se,
stejně se s tim téměř nejezdi.
13:24:27
05.09.2020
Jarda - zrušená registrace
Me se to stalo u nivy, kdyz jsem tomu daval ve snehu, ne teda tycka, ta tam neni, ale vahadlo, vratil jsem ho a od te doby nevyskocilo, ale pro zmenu pak praskla pruzina ventilu a rozsmelcovala gufero a lomova plocha podrapala drik, pak jestr prasklo sedlo ventilu, ale pokazdy na jinem valci....
13:05:32
05.09.2020
Pavel P..
Dobrý, teď ve čtvrtek byl u mě taky jeden človek jestli náhodou nemám spárový měrky.... že mu taky vypadla rozvodová tyčka ale na motoru u starý Karosy3
12:03:05
05.09.2020
COL
Tak za studena vypadá chod ventilu ok.
Tyčka je ohnuta nepatrně, je to malinko vidět jen když se odvaluje po rovné desce. Konce nejeví žádné abnormality ani tvarove ani stav povrchu.
upraveno 1x, naposled 05.09.2020 13:33:27
11:42:31
05.09.2020
COL
Jo, ještě ji vyndam a prohlednu. Ale nějak mne nenapadá, jak se to může při startu/dobehu stát, pokud není něco vyloženě špatně. Vršek rozvodu vypadá v pořádku. Motoru se při provozu nijak "neublizovalo".
upraveno 1x, naposled 05.09.2020 13:32:43
11:39:20
05.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> COL: Videl jsem to jednou u Johna Deera kdyz se seknul ventil zakarbonovanej. Tycka se ohla a vyskocila. Sundal jsem hlavu, vytloukl medenou tyckou ventil, ocistil sem ho, vycistil voditko, slozili jsme to a dobry... Treba se ti ventil lehce kousnul a tycka stihla vyskocit... Otazka, jesi ti chodi ventil volne.
11:34:48
05.09.2020
Milan 136
Nedávno jsem to v práci řešil na MPi. Byla ohnutá. Příčinu jsem nenašel. Dala se jiná a jezdí to dál.
11:32:48
05.09.2020
COL
Sériová 742.136, vyskocena rozvodova tyčka u VV na 1. válci. Objevilo se to buď při startu nebo dobehu. Po návratu tyčky se zdá, že vůle byla +- ok, rozhodně žádný úlet. Už se to někomu stalo?
Extreme Tyres