skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyskocena rozvodova tyčka
13:11:56
04.09.2025
04.09.2025

Borderer
-> Jarda/felda: I kdyby, tak ta voda ho hned zase vyplavuje ven a neztvrdne tam.
12:59:33
04.09.2025
04.09.2025

Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.09.25 12:32:01: naopak, ta voda nejede pod takovým tlakem a nefoukne to abrazivum až někam do pr.....
12:32:01
04.09.2025
04.09.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda 04.09.25 10:50:38: To je jedno, co je nosny medium, pokud tam je furt abrazivum... Ja takhle po cisteni bloku vsechny kanaly vyplachoval obousmerne, aby se nic neseklo v zadnym zakouti...
11:50:00
04.09.2025
04.09.2025

StepaNoFUN
Znamej to mokry piskovani dela. Bloky dela bezne. Ale vsechny kanaly a otvory hned po vyndani z boxu vyplachuje vodou a vyfoukava vzduchem.
Zatim nevim, ze by s tim mel nekdy nekdo problem.
Zatim nevim, ze by s tim mel nekdy nekdo problem.
11:46:35
04.09.2025
04.09.2025

Bukaj
-> Jarda/felda 04.09.25 10:50:38: Aquablasting jsem chtěl vyzkoušet - myslel jsem, že je to jen tryskání silným vodním proudem (taková turbowapka
), ale pak jsem zjistil, že je tam taky písek (sklo) a zavrhl to. Navíc ta cena...
Takže zůstávám u své zdlouhavé a namáhavé metody ručního čištění...


Takže zůstávám u své zdlouhavé a namáhavé metody ručního čištění...
11:44:10
04.09.2025
04.09.2025

Bukaj
-> Borderer 04.09.25 10:09:50: Neměřil. Ale po startu mu trvá na můj vkus delší dobu, než zhasne kontrolka a při zahřátém oleji po ubrání otáček do volnoběhu párkrát problikne, nicméně jen bezprostředně po ubrání - pak už na volnoběh nebliká.
Může to být klidně i tím druhovýrobním čidlem, co tam je. Stejně tak je tam druhoškové čidlo teploty a budík ukazuje o 20°C méně, než by měl...
Může to být klidně i tím druhovýrobním čidlem, co tam je. Stejně tak je tam druhoškové čidlo teploty a budík ukazuje o 20°C méně, než by měl...
10:53:40
04.09.2025
04.09.2025

Jozka
-> Bukaj: Chlapík, co stavěl motory mě, by ti otryskanej blok dokonce omlátil o hlavu - přesně z toho důvodu, kterej zmiňuješ. Pokud tam abrazivo může zůstat (písek apod.), tak zůstane..

10:50:38
04.09.2025
04.09.2025

Jarda/felda
-> Bukaj 04.09.25 09:13:51: dneska se jede aquablasting
což je prakticky tryskání ale nosičem abraziva je voda 


10:09:50
04.09.2025
04.09.2025

Borderer
-> Bukaj: A měřil si, kolik ten motor maže?
09:13:51
04.09.2025
04.09.2025

Bukaj
-> MVM: To nebude tento případ - tady kromě generální očisty proběhlo i rovnání bloku atd. (Oppik mi posílal fotky), takže generálka proběhla. Když jsem měl dole hlavu, tak to tomu odpovídalo - nové vložky a písty, srovnaná dosedací plocha bloku...
...spíš mám u těch současných velkých oprav strach z dodržení absolutní čistoty dílů při skládání - dneska je v módě pohledové díly čistit tryskáním - vypadá to sice dobře, ale odstranit pak abrazivo ze všech zákoutí odlitků, aby se nevyplavilo do olejové lázně (motory, převodovky) nebo nezůstalo někde v kanálech...
Proto se k tryskaným blokům stavím s nedůvěrou a po zkušenostech s tryskanými karburátory, když mi někdo přinese otryskaný karbec na servis, tak jej (ve vší slušnosti) posílám do háje...
Uvidíme, jak ten motor bude fungovat, Oppik má instrukce (zajíždět a sledovat) a po záběhu shodím vanu a mrknu aspoň na ojniční šály a olejové čerpadlo, jak to tam vypadá...
...spíš mám u těch současných velkých oprav strach z dodržení absolutní čistoty dílů při skládání - dneska je v módě pohledové díly čistit tryskáním - vypadá to sice dobře, ale odstranit pak abrazivo ze všech zákoutí odlitků, aby se nevyplavilo do olejové lázně (motory, převodovky) nebo nezůstalo někde v kanálech...

Proto se k tryskaným blokům stavím s nedůvěrou a po zkušenostech s tryskanými karburátory, když mi někdo přinese otryskaný karbec na servis, tak jej (ve vší slušnosti) posílám do háje...

Uvidíme, jak ten motor bude fungovat, Oppik má instrukce (zajíždět a sledovat) a po záběhu shodím vanu a mrknu aspoň na ojniční šály a olejové čerpadlo, jak to tam vypadá...
03:34:27
04.09.2025
04.09.2025

MVM
-> Bukaj 03.09.25 15:45:27: Motor po GO. Může znamenat i generální omytí.. 

21:09:10
03.09.2025
03.09.2025

Jozka
-> Bukaj 03.09.25 15:45:27: Jo, je to nějaký "chlupatý"..
19:25:25
03.09.2025
03.09.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: To jsem mel tehda na John Deeru. Mel najeto par hodin. Nechapu, jak se to stalo...
18:58:33
03.09.2025
03.09.2025

oppik
-> Bukaj: diky za pomoc a zprovoznění, bez tebe bych nejezdil 

15:45:27
03.09.2025
03.09.2025

Bukaj
-> Jozka: Asi to z fotky nebude moc vidět, ale tohle by se opravdu samo neuzdravilo.
Novej ventil šel do vodítka bez odporu, a lehce po poledni už jsem jel na testovací jízdu
Zatím to jede, ale tedy na to, že motor má být po komplet GO, tak po zahřátí oleje problikává kontrolka a je slyšet klepání (nejspíš pístní čep)...
Novej ventil šel do vodítka bez odporu, a lehce po poledni už jsem jel na testovací jízdu

Zatím to jede, ale tedy na to, že motor má být po komplet GO, tak po zahřátí oleje problikává kontrolka a je slyšet klepání (nejspíš pístní čep)...

10:45:22
03.09.2025
03.09.2025

Jozka
-> Bukaj:
Tak horší varianta.. Ten se asi sám neuzdraví..


09:32:38
03.09.2025
03.09.2025

Bukaj
...přidřenej dřík ventilu ve vodítku

09:31:15
03.09.2025
03.09.2025

Bukaj
Tak jsem teď shodil víko a bohužel je to jasný...

22:46:26
02.09.2025
02.09.2025

Jozka
-> colaczech: Já měl kliku - prakticky stejná věc se mi stala už 2x, nakonec se vše uzdravilo samo, akorát jsem si protrénoval nastavování vůlí - jenže embéčka jsou přece jen dost jednoduchý. Třeba kámošovi ten vyseparovanej "štěpařskej vosk" zalepil na AL hlavě Felicie ventily tak, že se mu zohýbaly všechny sací tyčky a hlavu musel dát dolů, aby jí "rozhejbal" (ale zas on se projel na neředěný palivo nejmíň pětiletý, když ho zazlobilo LPG).
21:29:30
02.09.2025
02.09.2025

colaczech
-> Jozka 02.09.25 20:45:59: no tak to by vysvetlovalo, co se mi stalo, kdyz jsem pred mesicem zprovoznoval 306, ktera tri roky stala.
V nadrzi byl zbytek stareho benzinu, odhadem 5 litru. Dolel jsem 10 l noveho a zkusil nastartovat. Prvne jsem musel vymenit palivove cerpadlo, byla z neho rezava koule. Na 3 pokus chytla, volnobeh vselijaky ale jela. Projel sem to kolem garazi, par set metru a zaparkoval, ze pokracovat budu nasledujici den. Rano sednu do auta a startuju. Rany jak prase, ze jsem myslel, ze se to potkalo
. Tak ventildekl dolu a protacel jsem racnou motor a sledoval jsem co se deje. Vacka se toci, ventily chodi. Pro jistotu jsem zkusil na kazdy ventil zatlacit pres drevo, jestli nejaky nevazne a nastavit vule ventilu. Vsecko se tvarilo ok, tak jsem to slozil a zkusil nastartovat. Znovu se ozvalo zaklepani, ale o poznani mensi. Tak jsem to zdechl a znovu start, opet mensi zaklepani. To se opakovalo jeste dvakrat a pak byl klid a jel jsem to opatrne projet. Vsecko se jevilo ok, tak jsem jel natankovat 40 l vervy a zaparkovat. Za 3 dny jsem to zkusil znovu nastartovat a opet mirne zaklepani, tak projizdka cca 50km a vse ok. Od te doby to zatim neudelalo, najeto cca 500km. Jeste mam v planu az vyjedu nadrz, vymenit palivak, vytahnout cerpadlo z nadrze a odsat zbytek benzinu.
V nadrzi byl zbytek stareho benzinu, odhadem 5 litru. Dolel jsem 10 l noveho a zkusil nastartovat. Prvne jsem musel vymenit palivove cerpadlo, byla z neho rezava koule. Na 3 pokus chytla, volnobeh vselijaky ale jela. Projel sem to kolem garazi, par set metru a zaparkoval, ze pokracovat budu nasledujici den. Rano sednu do auta a startuju. Rany jak prase, ze jsem myslel, ze se to potkalo

21:10:17
02.09.2025
02.09.2025

ajok
Ja s C vahadlama u BAZe (120LS) nemel zadny problem, jeste chci dat vacku 136X, protoze tento motor pry uz v roce 86 ma mit obyc 120 vacku. To, co popisuje Jozka se mi taky stalo na origo 742-136 motoru a vyresil jsem to hlavou z feldy a u te uz se to od te doby nestalo...
20:45:59
02.09.2025
02.09.2025

Jozka
-> Bukaj 02.09.25 14:33:00: U mě to "fungovalo" tak, že jsem nově poskládanej motor dal do auta, nastartoval na tříletej benzín naředěnej novým (3 + 10 lt), na tu směs to ochotně chytlo, po cca 20ti minutách už neochotně a když to vychladlo úplně, tak ty vyseparovaný "sra*ky" ventily přilepily a tyčky (poslední dvě) hned při startu vyskákaly. Na 2nd pokus už jen jedna, na 3rd dtto - a pak už dobrý..
20:18:21
02.09.2025
02.09.2025

isti
-> Bukaj: Ja by som predsalen vyskúšal inú klaviaturu aj tyčky.
19:59:06
02.09.2025
02.09.2025

11mAjA11
No mě nekolidovali, blebe to mazalo no sem to nebyl schopný sestavit aby to protlačilo olej dostatečně do všech vahadel a zůstával viset ventil, právě sem chtěl spojit C vahadla s mazacím otvorem primo na styčnou plochu ventilového dříku, aby to mazalo jakoby přímo ventil i na vodítko. Zhanet vahadla ze 130cky sem v podstatě tak nějak odpískal jako spíš nemožný počin, z Feldy se mi jich podařilo nasbírat dost i se zdvihátkama peknyma.
14:52:20
02.09.2025
02.09.2025

Bukaj
-> 11mAjA11: U "C" vahadel je problematické to, že jak mají rameno k tyčce kratší, tak nepatrně vychýlí tyčku směrem k ventilu a často dochází ke kolizi tyčky s jejím průvlakem v hlavě. U své 130LPG jsem musel upravovat hlavu (zvětšovat průvlaky), aby se tyčky o hlavu neopíraly. Pak by to mělo být v pohodě.
Ale zde jsou klasická vahadla, určitě není problém v jejich pohyblivosti (jak jsem psal - měl jsem včera celou klaviaturu rozebranou). Jediné, čeho jsem si všiml, že vahadla mají dírku na ostřik olejem na horní straně (předpokládám, že je to původní užovkové provedení), oproti vahadlům ze 130, které tu mám náhradní a které mají ostřikový otvor zespodu...
Ale zde jsou klasická vahadla, určitě není problém v jejich pohyblivosti (jak jsem psal - měl jsem včera celou klaviaturu rozebranou). Jediné, čeho jsem si všiml, že vahadla mají dírku na ostřik olejem na horní straně (předpokládám, že je to původní užovkové provedení), oproti vahadlům ze 130, které tu mám náhradní a které mají ostřikový otvor zespodu...
14:33:00
02.09.2025
02.09.2025

Bukaj
-> Jozka 02.09.25 01:14:51: Benzín v tom je prý loňský - není to nic extra, ale bordel v sítku palivového čerpadla ani v karburátoru nebyl.
A před prvním startem (v sobotu večer) ten motor byl nově poskládaný, takže zatím neměl být čím zalepen.
Myslíš, že by to mohl dělat starý benzín sám o sobě, že by zalepil vodítko "za chodu"?
A před prvním startem (v sobotu večer) ten motor byl nově poskládaný, takže zatím neměl být čím zalepen.
Myslíš, že by to mohl dělat starý benzín sám o sobě, že by zalepil vodítko "za chodu"?

06:13:17
02.09.2025
02.09.2025

11mAjA11
mě to udělala špatně poskládaná klaviatura z "C" vahadel felicia - snažil sem se jak sem mohl a stejně se mi to nikdy nepovedlo sestavit jako funkční měl sem 6x celé sestavy takže spoustu vahadel a stejně to nikdy nefungovalo, zle to mazalo na jedné sekci a tam tyčka vyskakovala jak váznul ventil. nakonec sem to vrátil zpět na původní koncepci a funguje to nejak..sic sem ty "c" chtěl v rámci lepsího mazání ventilu ale asi to přežiju i bez nich..
01:14:51
02.09.2025
02.09.2025

Jozka
-> Bukaj: Předpokládám, že to nestartoval na nějakej starej benzín ? Rozložená biosložka dokáže sací ventily parádně do litinový hlavy přilepit, tyčky (obvykle dvě poslední vzadu) pak někdy buď jen opakovaně vyskakujou, občas se nějaká i ohne.
23:25:44
01.09.2025
01.09.2025

Bukaj
Aktuálně řeším vyskakující tyčku v motoru u Oppikovy užovky.
Motor je nově poskládaný (nevím kým - prý někým, kdo to dělá dlouho, ale jméno už jsem zapomněl).
Předevčírem večer jsme motor u Oppika dostrojili a oživili (předtím jsem prošel mechaniku - ventilové vůle, odtrh, předstih atd.), následně jsem zjistil úniky chladicí kapaliny (nové štefty v hlavě bez utěsnění závitů) a další neduhy (úniky oleje a benzínu), takže jsme se domluvili, že druhý den dopoledne Oppik přijede ke mně, abych ty neduhy odstranil...
...nakonec přijel Oppik až kolem druhé odpoledne, na tři válce a s úplně vybitou baterkou, tak jsem mu půjčil 130LPG, aby se dostal domů, příčina jízdy "na tři" byla vyskočená tyčka sacího ventilu na 3. válci.
Dneska jsem rozebral a odkarbonoval klaviaturu (vyměnil jsem čep vahadel, původní byl trochu ohnutý), poskládal, nastavil vůle, trochu poléčil karburátor, vyřešil úniky kapalin a další věci, nicméně asi minutu po startu motoru při cca 2500-3000 otáčkách motoru to cinklo a opět na 3 válce (předpokládám, že až sundám víko, bude opět vyskočená tyčka sacího ventilu na 3. válci)...
Co může být příčinou? Přidírající se ventil ve vodítku? Mně se to nikdy nestalo, tak nevím, jen jsem to v minulosti dvakrát řešil u sousedovy užovky s odstupem několika měsíců.

Motor je nově poskládaný (nevím kým - prý někým, kdo to dělá dlouho, ale jméno už jsem zapomněl).
Předevčírem večer jsme motor u Oppika dostrojili a oživili (předtím jsem prošel mechaniku - ventilové vůle, odtrh, předstih atd.), následně jsem zjistil úniky chladicí kapaliny (nové štefty v hlavě bez utěsnění závitů) a další neduhy (úniky oleje a benzínu), takže jsme se domluvili, že druhý den dopoledne Oppik přijede ke mně, abych ty neduhy odstranil...
...nakonec přijel Oppik až kolem druhé odpoledne, na tři válce a s úplně vybitou baterkou, tak jsem mu půjčil 130LPG, aby se dostal domů, příčina jízdy "na tři" byla vyskočená tyčka sacího ventilu na 3. válci.

Dneska jsem rozebral a odkarbonoval klaviaturu (vyměnil jsem čep vahadel, původní byl trochu ohnutý), poskládal, nastavil vůle, trochu poléčil karburátor, vyřešil úniky kapalin a další věci, nicméně asi minutu po startu motoru při cca 2500-3000 otáčkách motoru to cinklo a opět na 3 válce (předpokládám, že až sundám víko, bude opět vyskočená tyčka sacího ventilu na 3. válci)...

Co může být příčinou? Přidírající se ventil ve vodítku? Mně se to nikdy nestalo, tak nevím, jen jsem to v minulosti dvakrát řešil u sousedovy užovky s odstupem několika měsíců.
07:46:47
23.09.2020
23.09.2020

vhml
Já to musel nějak vybrousit kolem palivový pumpy. Mám asi tu bezpodložkovou.
07:29:53
23.09.2020
23.09.2020

darklord
-> SO545 22.09.20 21:25:41: ja by som to radsej vobec nefrezoval, lebo ten plech sa sice ohne, ale tento odliatok ti rovno praskne ked das dolu tu obrubu, ktora je tammhlavne kvoli pevnosti
21:25:41
22.09.2020
22.09.2020

SO545
-> Milan 136 22.09.20 19:41:26: Vdaka za info.
Ja to len trosku ofrezujem a nalakujem na cierno nech zachovam dekorum.
Ja to len trosku ofrezujem a nalakujem na cierno nech zachovam dekorum.
19:41:26
22.09.2020
22.09.2020

Milan 136
-> SO545 22.09.20 18:36:47: Dával jsem ho do 1000MB na blok 105 místo toho plechového kus za kus.
19:14:13
22.09.2020
22.09.2020

stepan
-> SO545: Jo, ale myslím že jsem musel dávat delší štefty.
18:36:47
22.09.2020
22.09.2020

SO545
prifarim to sem.
Je mozne zamenit bocny kryt rozvodov z fav/fel za to plechove nestastie na S100
Vdaka za info.
Je mozne zamenit bocny kryt rozvodov z fav/fel za to plechove nestastie na S100
Vdaka za info.
20:46:25
07.09.2020
07.09.2020

suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vačku som zadrel aj ja a išla von len kladivom , a v novom bloku po zaleštení fachčí
17:28:02
07.09.2020
07.09.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri: Když mi bylo 15 a začínal jsem s autama, tak se mámě rozpadlo rozvodový kolo u škodovky. Rozvody jsem vyměnil a auto jezdilo bez problému asi 5 let. Pak jsem dospěl to tuzerských let a chtěl jsem v tom motoru vyměnit vačku. Normálně stará nešla ven, musel jsem ji vyrvat silou. Na prostředním ložisku byl napečenej asi 2 mm širokej proužek hliníku z bloku. Normálně, jak se to kolo rozpadlo (tím, že se vačka kousla), tak se asi stihla odkousnout a pak už se zase točila normálně :-) Tohle asi bude podobná situace, že to zaseknutí ventilu nebo vahadla je jen chvilkové...
10:42:07
07.09.2020
07.09.2020

suri
20tis km , majiteľka dôchodkyňa , na dvoch valcoch tyčka von ... podotýkam auto bolo pred nedávnom na prehliadke a išiel motor pekne ticho ...vahadlá chodia ľahko
21:13:47
05.09.2020
05.09.2020

Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.20 19:06:53: Tak si to taky vysvětluju.
-> suri 05.09.20 21:07:40: Mě se to stalo u úplně nově postavenýho ostřejšího motoru, postavenýho a seřízenýho zdatným motorářem - kterej už aktuálně bez dalšího seřizování adekvátně funguje.
-> suri 05.09.20 21:07:40: Mě se to stalo u úplně nově postavenýho ostřejšího motoru, postavenýho a seřízenýho zdatným motorářem - kterej už aktuálně bez dalšího seřizování adekvátně funguje.
21:07:40
05.09.2020
05.09.2020

suri
ja som zažil z 5-2 veľakrát a tyčky držali , vždy čo boli von tak dôchodcovské auto , ktovie aké vôľe a vždy pridreté vahadlo ktoré sa nevrátilo ... zakarbonované
20:23:22
05.09.2020
05.09.2020

COL
-> bouchy 05.09.20 18:06:26: Aha, začíná to být nepřehledné :)
věci se mají takto:
1) Auto, co tu řeším není moje. Proč se tam nalila 98 vlastně nevím.
2) Na svých autech nemám sériový motor ani na jednom. 98 jezdím trvale na obou.
3) Zalepenej karbec (= znepruchodnenej vrstvou čehosi, velmi odolneho) - ano byl čistý, jel jsem ho těch 150km, jestli nebyla v nádrži nějaká pochybná prisada po předešlém majiteli, netuším. Bohužel jsem ho odložil tak, jak jsem ho vyndal. Pak jsem ho musel vařit v octe, zkoušel různá redidla a docistit ultrazvukem.
4) Dotaz, jak plnit nádrž na odstavku jsem myslel hlavně z pohledu ochrany proti korozi.
věci se mají takto:
1) Auto, co tu řeším není moje. Proč se tam nalila 98 vlastně nevím.
2) Na svých autech nemám sériový motor ani na jednom. 98 jezdím trvale na obou.
3) Zalepenej karbec (= znepruchodnenej vrstvou čehosi, velmi odolneho) - ano byl čistý, jel jsem ho těch 150km, jestli nebyla v nádrži nějaká pochybná prisada po předešlém majiteli, netuším. Bohužel jsem ho odložil tak, jak jsem ho vyndal. Pak jsem ho musel vařit v octe, zkoušel různá redidla a docistit ultrazvukem.
4) Dotaz, jak plnit nádrž na odstavku jsem myslel hlavně z pohledu ochrany proti korozi.
19:54:54
05.09.2020
05.09.2020

Milan 136
-> bouchy 05.09.20 17:57:07: No, bylo to nějakýho dědka, takže jsem to taky hned říkal. Že tam dal místo 4 dvojku

19:06:53
05.09.2020
05.09.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jozka 05.09.20 14:24:05: Jo no, to bude jak jsem psal... Ventil vaznul a nezavrel se dostatecne rychle...
18:22:45
05.09.2020
05.09.2020

Jozka
-> COL 05.09.20 17:45:21: Chytne poprvý radostně, problém je až při dalších startech. Letos sice motor ok záhy, ale pak jsem nemohl dostat ten novej benzín z nádrže navzdory opakovanýmu profukování potrubí, ručnímu čerpání.. Zalejval jsem dva dny karbec shora jak sací koš u pumpy na vodu, než se systém jakž takž propláchnul.
18:06:26
05.09.2020
05.09.2020

bouchy
-> COL 05.09.20 17:45:21: 98ku to nevyužije, a pokud tam není ETBE (musí být víj jak lihu), tak je tam stejně 4-5% líh, stejně jako v každým jiným. Teda pokud to není supr čupr motor s kompresí. Tam nevidim přínos. Ano, Verva aj. se může hodit, ale 32 za to nedám.
To je moc divný, že by se zalepil za 150 km. Tím pádem by nemoh nastartovat žádnej karburátorovej motor, co stál > 2 měsíce. Ten karbec byl po repasi (tzn. vyčištění)? A stále nevidím důvod, proč by líh měl něco lepit. MEŘO v naftě prosím, ale v benzínu? Už to psalo x lidí, ale nikdo to nedal u známýho otestovat, co to v těch plovákovkách a nevim kde měl. Motorky, stovky, stodvacítky.... líh je rozpouštědlo a ne lepidlo. Jo a někde tady vedle někdo psal, jak nehom dostat modrou z Vervy ze svýho Sedru. To taky nechápu. Benzín sám o sobě je dost silný rozpouštědlo.
To je moc divný, že by se zalepil za 150 km. Tím pádem by nemoh nastartovat žádnej karburátorovej motor, co stál > 2 měsíce. Ten karbec byl po repasi (tzn. vyčištění)? A stále nevidím důvod, proč by líh měl něco lepit. MEŘO v naftě prosím, ale v benzínu? Už to psalo x lidí, ale nikdo to nedal u známýho otestovat, co to v těch plovákovkách a nevim kde měl. Motorky, stovky, stodvacítky.... líh je rozpouštědlo a ne lepidlo. Jo a někde tady vedle někdo psal, jak nehom dostat modrou z Vervy ze svýho Sedru. To taky nechápu. Benzín sám o sobě je dost silný rozpouštědlo.
17:57:07
05.09.2020
05.09.2020

bouchy
-> Milan 136 05.09.20 11:34:48: Že by třeba přetočenej motor? Ono stačí jedno rozvášnění a může se ohnout, OHV motory na to celkem trpí (jjiný ani tyčky pokud vim nemaj
). Já vim, omezovač nemá dovolit, ale...

17:47:50
05.09.2020
05.09.2020

Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 05.09.20 17:14:23: jo, taky ctvrty valec u toho 136
17:45:21
05.09.2020
05.09.2020

COL
Benzín tam byl asi nějakej starej, silné naredenej novou n98. Ale vyskocilo to až po naredeni. V mezidobí to taky jezdilo na plyn. Jak jsem psal za studena jde ventil dobře.
Btw. co dáváte do nádrže, když se třeba listopad-březen nejezdi. Já do svých aut dával doposud jen n98, jako celý rok. Přísad se trochu bojím, od dob, kdy se rozpadaly benzínový hadice.
Jinak do bílého jsem dal zanovni karbec, najel asi 150km na n95, co byl v nádrži, pak jsem ho při rozborce hodil do bedny a po roce a půl, když jsem ho provizorně potřeboval, tak nešlo ani nastartovat, jak to bylo zalepeny bordelem.
Btw. co dáváte do nádrže, když se třeba listopad-březen nejezdi. Já do svých aut dával doposud jen n98, jako celý rok. Přísad se trochu bojím, od dob, kdy se rozpadaly benzínový hadice.
Jinak do bílého jsem dal zanovni karbec, najel asi 150km na n95, co byl v nádrži, pak jsem ho při rozborce hodil do bedny a po roce a půl, když jsem ho provizorně potřeboval, tak nešlo ani nastartovat, jak to bylo zalepeny bordelem.
17:14:23
05.09.2020
05.09.2020

Jozka
-> Jarda - zrušená registrace 05.09.20 15:41:25: Teď naposledy na jaře to byl fungl nově složenej motor a běžel chvíli na 3 roky starej benzín, co byl v potrubí - resp. na směs zbytku, kterej neodtekl výpustní zátkou s čerstvým palivem. Takže tentokrát jsem jen ventil zaklepl, nasadil nasadil tyčku zpět a dál už žádnej problém nebyl.
Je zajímavý, že tohle jsem zaznamenal pokaždý jen na čtvrtým, max. třetím válci, jednou dokonce vč. ohnutí MB (ocelový) tyčky (docela výrazným).
Je zajímavý, že tohle jsem zaznamenal pokaždý jen na čtvrtým, max. třetím válci, jednou dokonce vč. ohnutí MB (ocelový) tyčky (docela výrazným).
15:41:25
05.09.2020
05.09.2020

Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 05.09.20 14:24:05: na 742.136 se mi takto seknul ventil, neresil jsem tu hlavu a dal jsem tam jinou - z feldy mpi 50kW, do moc nejezdicich aut uz nedavam 95 benzin, minimalne 98 a Vif, tak uvidime...