1.3 Mpi extrémní emise

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 09.01.2020 do 02.11.2020, založil/a BooCheer
řadit dle data
10:44:05
02.11.2020
Bukaj
-> suri: Nebo to zachovám na pokusy na 130LPG1
10:03:54
02.11.2020
suri
-> Bukaj: BMM je to isté , od favorita po 99 to isté ...

to čo máš ty je karbec a neriadený kat , poslednú dobu je toho všade ako si veľa , aj na SK , myslím si že keby tam vrtneš a zavaríš M18X1,5 maticu na sondu tak to funguje normálne a prejde emisnou ale neskúšal som + musíš dať výfuk k tomu na karburátorovú feldu / favorit
09:52:41
02.11.2020
Bukaj
-> suri: Ale tohle platí pro MPi, ne? BMM to mělo jak? Nebo byl opravdu u Felicie stejný katík pro BMM i MPi? A na co tedy pak jsou ty katíky z mého odkazu? Že by ecotronic?
Edit: Vpravo dole: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191935__20 19-02-20_14-56-30_77.jpg
upraveno 1x, naposled 02.11.2020 09:54:15
09:36:43
02.11.2020
suri
sú len dve možnosti , vpredu vždy grafitový krúžok + 2x skrutka cez pružinu a misku - pohyblivý spoj ...vzadu do 99 trojuholníková príruba na tri skrutky , od 99 katalyzátor v kope so stredným dielom výfuku , pri demontáži sa odrezal na vyznačenom mieste a použila sa na spojenie výfuku dvojitá trubková spona , prípadne pri náhradách už bol rozšírený koniec výfuku a len sa nasunul + klasická "podkova" spona ...
toto riešenie často a po málo km zvyklo odpadnúť v zvare rúra/kat, netuším prečo kedže s prírubou je to naveky

ja som mal na aute origo kat s trojuholníkovou prírubou , na ňom vyrobená redukcia - trojuholníková príruba + 42mm rúra na kuse , a spojenie dvojitou sponou ďalej ..je to za to že som zohnal len originál výfuky práve na nový typ a nechcel som nič prevárať...
09:09:12
02.11.2020
Bukaj
-> Borderer: Aha, tak to nevím. Já měl vždy čest jen s Fa BMM a Fe 1,3 MPi 1997. A Fa BMM měl kat v kuse s prvním dílem výfuku a Fel MPi 1997 ten katík na dva šrouby vpředu a trojúhelník vzadu...
...a vycházel jsem z toho, že jiný systém vstřikování bude mít jiný katalyzátor.
08:57:30
02.11.2020
Borderer
-> Bukaj: A já zase myslel, že feldy měly vždy zepředu dva šrouby v pružinou. A vzadu starší typy trojúhelníkovou přírubu na tři šrouby a novější typ se ke střednímu vejfuku vařil nebo dával spojkou. Ale Suri určitě osvětlí. 6
08:51:25
02.11.2020
Bukaj
-> Borderer: A jak to má tedy BMM originálně? Mylsel jsem,že katík vcelku s prvním dílem výfuku (to, co mám v odkaze)...
...a ten katík zvlášť na pružno přes grafitovou třecí podložku s kulovitou plochou a dva šrouby s pružinama že má až MPi, nebo se pletu?
08:35:24
02.11.2020
Borderer
-> Bukaj: Na STK bych si nejspíš ten tvůj pujčil. Ségra k nám beztak jezdí každou chvíli. Pak uvidím, jak dopadne suri, klaním se spíš k originálnímu uspořádání a řešení. 6
08:27:21
02.11.2020
Bukaj
-> Borderer 02.11.20 07:33:31: Jak píšu. Buď mám novej ten z odkazu, nebo použitej z Feldy MPi...
08:11:15
02.11.2020
suri
-> Borderer: neviem , musím počkať čo povie poisťovňa
08:05:16
02.11.2020
Borderer
-> suri: A cenovka? Jde mi vlastně jen o kat, zbytek vejfuku sem dával loni novej.
07:37:23
02.11.2020
suri
-> Borderer: trojuholníková príruba a z nej pokračovanie na nový typ výfuku a dvojitá spona ...ak to rozskrutkuješ tak normálny seriový kat s trojuholníkovou prírubou
07:33:31
02.11.2020
Borderer
-> suri: Předělanej na novej typ? Před katem na dva šrouby s pružinou, vzadu trojúhelníková příruba na tři šrouby?

-> Bukaj: Viz na suriho? Nerad bych něco vařil a případně ho vrátil v původním stavu. :-)
21:11:35
31.10.2020
suri
-> Borderer: mám nový /1000km/ original vrátane komplet výfuku prerobeného na nový typ , aj nové výfuky na 5 áut ...
13:40:07
31.10.2020
Bukaj
-> Borderer:
Případně bych mohl zapůjčit (pro potřeby ME) katík z MPi...
13:34:22
31.10.2020
Bukaj
12:39:04
31.10.2020
Borderer
-> Cumper: Právě nic. Mám tam nechany tel. Číslo ale prej za poslední dobu neprivezli feldu s katem. 3 Všechno vyřezaný a prodaný zvlášť.
12:14:56
31.10.2020
Cumper
-> Borderer: Oživení asi nepůjde 1 A nějakej vrakáč v okolí zkusit?
11:57:35
31.10.2020
Borderer
-> Milan 136: Něco jako pb horák, jako když se vypaluje vejfuk na dvojtaktu. 3
10:54:03
31.10.2020
Milan 136
-> Borderer 31.10.20 10:52:43: Jak si to oživení představuješ? 3
10:52:43
31.10.2020
Borderer
A dá se ten stávající nějak oživit? Jetej sem za půl roku nesehnal a 4 tyčky za novej se mi úplně dávat nechce, vzhledem k povaze vozu. 3
00:44:25
31.10.2020
Cumper
-> Borderer: Já bych sázel na KO kat. Já katalyzátor u svojí 1.3 MPi vyndal a smrdí přesně jako ta dobře seřízená stodváca 1
22:00:34
30.10.2020
Tomaso435
-> StepaNoFUN: fajn, zaútočím....
21:53:56
30.10.2020
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Nevím, neřešil jsem. Ano...
upraveno 1x, naposled 30.10.2020 21:54:23
21:39:49
30.10.2020
Tomaso435
-> StepaNoFUN: žralo to s tim min? :) Jelo to s tim lip? :))
21:26:43
30.10.2020
King
-> StepaNoFUN: 3
20:23:53
30.10.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: Tak jsem kdysi dávno přijel s FA na STK bez problémů, Diagnostika OK, všechno fungovalo jak mělo. Jen emise úplně v řiti. Pohled do řady aut - Doufám, že ta felda je benzínová... :-D
Nechápal jsem. Až když jsem asi po 2 měsících uklízel v dílně - Hele kat na feldu. To je ten náhradní, co tu mám. Hele tady je druhej. A do prdele. Co že to mám teda v autě? Náhradní mám jen jeden. Ajo ty debile. Máš tam tu trubku vevařenou v těle katu, akorát jsi na to za ty 2 roky prostě zapoměl. :-D
14:42:15
30.10.2020
Borderer
-> Tomaso435: Jop, termostat funguje normálně a na 95% tras se stihne motor ohřát, trasy min. 5 - 10km. Jde mi v podstatě o to, že máme před STK a emise už posledně byly...no...řekněme...tak ový....
14:38:46
30.10.2020
Tomaso435
-> Borderer 30.10.20 11:44:32: a ohřeje se to? Nebo je ko termostat? Mě studená felda i fabka smrdej.. za tepla jento pak výrazně lepší
14:35:00
30.10.2020
Borderer
-> Jarda: Ty sem udělal, předtím to bralo litr na tisíc. 3 Je to auto na ježdění po okrese, kroužky na tom měnit nebudu.
14:10:55
30.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 30.10.20 11:44:32: udelej gufera, ta spotreba oleje je moc, to neni aee4
11:44:32
30.10.2020
Borderer
Otázka do pléna.
Felda BMM:
- jezdí průměrně za 7 litrů na sto
- olej bere cca 1 litr na 10 tisíc kilometrů
- lambda podle diagnostiky běhá jak má
- studená/teplá chytá jak má

Ale přesto smrdí jako dobře seřízená stodvacítka - katalyzátor KO?
12:26:53
11.01.2020
MVM
-> Jarda: NGK/NTK - dělají technickou keramiku - kyslíkový senzory "lambdy"
NGK má červený logo, NTK zelený 4
12:26:19
11.01.2020
Tomaso435
-> Jarda: přesně tak .. jedeš jinam kde to vubec neznáš seš tam poprvé emise dáš v pohodě , na stk tě ještě pochválí jak zachovalý auto máš a pak ti ještě řeknou že sis vybral nejpřísnější stk v kraji :-D
12:16:01
11.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 10.01.20 07:05:59: me rapid bere 3x min oleje, nez Tobe to BMM, asi taky okolo gufer a na EM si rekl o uplatek, dal mi na vyber, bud mu dam 600,- a auto neproslo - vyhozeny penize nebo mu dam 900 a mam EM, vim, ze kdybych jel na jine EM, tak to proslo bez uplatku, jenze jsou 30km druhym smerem a ja chtel stihnout jeste STK
Nastval me, ale byl levnej, sousedovi si rekl o uplatek 1500,- soused to nezaplatil, zaplatil jen EM a jel jinam, tam mu auto normalne proslo, pry na ty EM podaval stiznosti, ale nikdo to neresi, kazdymu to je jedno8 10 proste bananova republika, jak ma byt8
A NTK? nemyslis NGK?
upraveno 1x, naposled 11.01.2020 12:17:26
07:05:59
10.01.2020
Borderer
-> Tomaso435: Tím bych se asi raději neřídil, pokud nemizí voda. Mne v tomhle období kombík čoudí bíle celkem dlouho po nastartování a po zahřátí to stačí nechat pár minut brblat na volnoběh a čoudí to znovu. Bral bych to asi jako normální jev.

-> BooCheer: Na gufera bych to neházel. Máme na postrky po okrese vylítaný BMM, který bere kolem ventilů přes litr oleje na tisíc km a taky to emisema projde - stačilo vyměnit katalyzátor za funkční. 3

Podíval bych se, co dělá lambda sonda. Na Bosch sem nikdy moc chvály neslyšel a kolikrát nefungovaly ani nový. A kor když máš MPi, tam jedině NTK.
06:57:29
10.01.2020
MVM
-> BooCheer 09.01.20 21:15:32: Tak podle všeho tě vyhodili víckrát to neprošlo. Tudíž bys měl mít ty nevyhovující protokoly.
A tím pádem by téma dotazu mělo být postavený právě na tom,co způsobuje zvýšení - překročení limitních hodnot. Emise se tomu říká obecně - ale jsou tam určitý závislosti co souvisí se stavem motoru, spalováním atd .
Možná že bych být tebou zajel i jinam. 4
21:15:32
09.01.2020
BooCheer
podle protokolu se řídit nemůžu, muselo se to udělat tak aby tam byly hodnoty které chceme my, ne které to skutečně má :) určitě víte jak to myslím. Tudiž podle protokolu je to naprostý Ekovůz :D To spalování vody mě napadlo jako první ale jak říkám, za rok a půl z nádobky na vodu neubyl snad ani milimetr. Takže to bych si troufl říct žeby se dalo vyloučit. A ty rozvody ty jsou OK, navíc ten problem tam byl i s původníma rozvodama z fabriky
upraveno 1x, naposled 09.01.2020 21:17:21
20:09:49
09.01.2020
Tomaso435
porovnej si protokol s minulým protokolem, a koukni jaké maximální hodnoty to má. Některé stk měří ruzné hodnoty - nižší než jsou povolené, tím pádem to nemůže projít když měří něco co to mít nemá . :-D

a pokud to hulí bíle, tak to spaluje vodu... sundat hlavu, srovnat hlavu ellring těsnění vrátit, udělat ventily a vesele jezdit.
19:42:23
09.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> BooCheer: gufera si nemyslim, kdyz 1000-130 je vubec nemely, navic by Ti to zralo olej, rozvody jsou dane dobre?
-> MOLSO 09.01.20 19:15:35: ja v BMM mam lambdu z 1.3 mpi, ma to nejaky upravy a vubec to uz od vyroby nema cidlo teploty pro RJ, na sacim je nalitek neprovrtanej a emisema vzdy prochazelo no problem 4
19:15:35
09.01.2020
MOLSO
Lambda sonda bola urcena pre mpi ? Vies na nej pozret cislo ? Pre mpi motory by malo koncit cislom 745. Mal som podobny problem s feliciou kde dali lambadu z bmm motora, robilo to všelijaké psie kusy...
17:27:59
09.01.2020
BooCheer
Vačka je sériová a to odvětrávání mám trvale odpojeno celou dobu co to auto mám. Žeby to dělaly gufírka? Jaký jev se tam může při této závadě odehrávat aby to rozhodilo emise? Má to najeto 250 000Km a co se hlavy týče tak tam se podle mě ještě nic neměnilo, možná i těsnění pod hlavou je ještě původní. Ty gufera už asi nebudou v nejlepším stavu to je pravda ale měl jsem za to že právě ty vadné gufírka se projevují spotřebou oleje.
Nejsu si jistý jaké to byly hodnoty, jen jsem se mu díval přes rameno a viděl jsem tam všechno v červeném poli. To co vždycky vystřelilo uplně nahoru do extrémů bylo tuším CO
upraveno 1x, naposled 09.01.2020 17:42:15
17:14:52
09.01.2020
MVM
Za prvé by to chtělo napsat která hodnota je překročená. tzn.jestli je to CO, HC, ?? Za další blbost největší sem psát veřejně že se to nějak udělalo.. To tady ví 98 % lidí kteří dělají do aut. Stejně jako STK. Prostě to není ničemu prospěšné. Prostě mám STK, EK a každýmu je po tom kulový.. Příště zkus odpojit hadici odvětrání motoru z ventildeklu, říkáš že to nežere olej, ale emise umí rozhodit i netěsný gufera ventilů.. Správně seřízení ventilů a předpokládám že máš sériovou vacku.4
16:49:39
09.01.2020
BooCheer
Zdravím Vás. Trápí mě takový problém. Mam feldu 1.3 MPI 40Kw se kterou jsem udělal emise až na potřetí. Při první kontrole emisí to ukazovalo uplně extrémně vysoké hodnoty, podle slov mechanika toto ještě nikdy u felicie neviděl že to je ještě horší jak vyhoněný motor škody 120. Tak mě řekl že je asi v háji katalyzátor ale že pochybuje protože i bez katíku se to prej někdy s odřenýma ušima umí vejit do povolených hodnot pokud je motor v dobrém stavu. Shodou náhod kamoš dělal emise na feldě minulý týden a prošel uplně na jedničku s pochvalou. Pujčil jsem si tedy katalyzátor z jeho auta a vyjel podruhé na emise. Bylo to o něco nižší ale furt ty hodnoty byly obrovské. V otáčkách se mírně snižovaly a na volnoběh to vždycky vylítlo uplně na možný maximum. Opět jsem neuspěl. Doma jsem se teda naštval a rozhodl se udělat tomu menší servis. vyměnil jsem teplotní čidlo za nové, čidlo nasávaného vzduchu jsem si půjčil funkční z kámošovy felicie, kompletně jsem přetěsnil sání, vyčistil klapku, udělal tovární nastavení klapky, seřídil ventily, vyměnil olej, vzduchový a palivový filtr, svíčky. Lambda je tam Bosch nová asi pul roku, stejně tak pul roku nové rozvody . Pro jistotu jsem aj vyměnil vstřiky a tlakoměrem otestoval funkci regulace tlaku ve vstřikovací liště a všechno OK. Komprese je na všech válcích 12 Barů, s max odchylkou 0.3 baru což si myslím že je taky OK. Vodu ani olej to nežere. Oleje vždy vypustím na deci přesně takové množství, které do toho naleju. Vodu jsem doléval naposled před rokem a půl po rysku MAX a od té doby neubylo ani milimetr. Ujel jsem 100 km,projel jsem to diagnostikou a nebyly tam žádné chyby. Vydal jsem se na STK a vůbec nic se nezlepšilo, pořád stejně vysoké hodnoty. Pak se to nějak udělalo a dali mi to. Nějakou dobu ale pozoruju že mi z výfuku na volnoběh jde celkem hodně bílého dýmu. Když to i zahřáté vytůruju po omezovač tak to zadýmí celé návratí, jako když nastartuju studeného fechtla. Nějak vysokou spotřebu jsem taky nezpozoroval, jezdí to za 6-7 litrů, když jedu někde daleko tak bych řekl že i pod 6 jako tomu tak bylo vždy. Nevím si už vůbec rady, napadá vás něco? :D Mám v plánu s tím minimálně ještě jednu STK udělat, tak to chci zavčasu dát do cajku at s tím za 2 roky nemusím zas u emisí dělat komedie.
upraveno 2x, naposled 09.01.2020 17:37:38
Extreme Tyres