skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit nestartuje - benzin aj iskru ma...
prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 51 až 93) od 29.12.2019 do 30.01.2020, založil/a 71skoda100
16:49:49
18.01.2020
18.01.2020
71skoda100
-> Šemik 18.01.20 16:33:11: To som zabudol dopisat, zistili sme co ten imobilizer robi - len prerusuje elektrinu k palivovemu cerpadlu. Takze v tom asi problem nebude
16:33:11
18.01.2020
18.01.2020
Šemik
A co ten immobilizer jak jsi o něm psal? Tyhle samodomo immo jsou k zlosti, připojený v lepším případě lustr svorkama nebo jen motanejma spojema... Osobně bych začal vyhozením tohohle nesmyslu a uvedením el. instalace do řádného stavu, pak bych šel teprve dál.
16:11:07
18.01.2020
18.01.2020
71skoda100
Zdravim vsetkych, po dlhsej dobe mam nejake novinky.
Nakoniec som prisiel na to ze nebola dobre ukostrena riadiaca jednotka. Vycistilo sa ukostrenie, a auto nastartovalo. Bezalo pekne a presiel som asi 3km na odskusanie. Potom som auto odstavil s tym ze je to teda opravene. Skusal som aj par krat vypnut a nastartovat motor - a vsetko v pohode. Na druhy den som nastartoval (auto chytilo pekne, a hned) a po asi 10 sekundach zdochlo, a sme naspat tam kde sme boli.
Takze co to prosim vas moze byt? Ze by proste odchadzala riadiaca jednotka? Stava sa to na tychto autach? Alebo zly kontakt niekde v kabelazi?
Prosim poradte, uz som v bode ze by som vymenil RJ a cely kablovy zvazok - lebo co ine by to mohlo byt, ale nechcem to robit zbytocne.
Nakoniec som prisiel na to ze nebola dobre ukostrena riadiaca jednotka. Vycistilo sa ukostrenie, a auto nastartovalo. Bezalo pekne a presiel som asi 3km na odskusanie. Potom som auto odstavil s tym ze je to teda opravene. Skusal som aj par krat vypnut a nastartovat motor - a vsetko v pohode. Na druhy den som nastartoval (auto chytilo pekne, a hned) a po asi 10 sekundach zdochlo, a sme naspat tam kde sme boli.
Takze co to prosim vas moze byt? Ze by proste odchadzala riadiaca jednotka? Stava sa to na tychto autach? Alebo zly kontakt niekde v kabelazi?
Prosim poradte, uz som v bode ze by som vymenil RJ a cely kablovy zvazok - lebo co ine by to mohlo byt, ale nechcem to robit zbytocne.
15:51:15
18.01.2020
18.01.2020
Peca
-> MVM: -> Jumbo: -> Bukaj: -> minno: Dekuju vám všem za rady, ted uz vim o LEKRU docela dost a ušetřili jste mi dost času nadávek a trudomyslnosti
15:36:36
18.01.2020
18.01.2020
MVM
-> Peca 18.01.20 15:06:44: No jasně že jo. (Běžná závada u starých naftových motorů- tzv. "padá nafta". Musel jsi často před startem studenýho motoru ručně natáhnou naftu. )
15:06:44
18.01.2020
18.01.2020
Peca
-> Jumbo: Heureka!
Tak byl uvolneny prechod mezi palivovou hadickou a trubkou u kolinka pod topenim... hadicka sice mela sponku, ale protacela se na trubce, i kdyz to vypadalo jako utazene... Asi jsem to "rozlepil" jak jsem kousek pod tim menil palivovy filtr. Vymeni jsem celou palivovou hadici az k pumpe, nasadil fitr znovu, a razem se po par otoceni motorem zaplavil a chytlo to :)
Je tedy mozne, ze teple to chytalo proto, ze uz tam byl benzin natahnuty v karbecu z jizdy a nestihl se treba vyparit, zato do druheho dne uz proste ke startu chybel a cerpadlo nemelo dostatecny podtlak z trubky?
Tak byl uvolneny prechod mezi palivovou hadickou a trubkou u kolinka pod topenim... hadicka sice mela sponku, ale protacela se na trubce, i kdyz to vypadalo jako utazene... Asi jsem to "rozlepil" jak jsem kousek pod tim menil palivovy filtr. Vymeni jsem celou palivovou hadici az k pumpe, nasadil fitr znovu, a razem se po par otoceni motorem zaplavil a chytlo to :)
Je tedy mozne, ze teple to chytalo proto, ze uz tam byl benzin natahnuty v karbecu z jizdy a nestihl se treba vyparit, zato do druheho dne uz proste ke startu chybel a cerpadlo nemelo dostatecny podtlak z trubky?
09:44:08
18.01.2020
18.01.2020
Jumbo
-> Peca: kdyz uz to pak jede, tak si to pumpa natahne v pohode a hdela si podtlak, takze to staci, ale na prvni start cuca jenom vzduch a proto tak dlouho toci, nez chytne... Hadice je dobry napad, pak dej vedet...
08:31:19
18.01.2020
18.01.2020
Peca
-> Jumbo: Není plný, je tam na dne slza. Ale ona je tam i kdyz to pak jede, i za tepla se to zaplni jen po hladinku odtoku... To mě taky napadlo jít po tomto, tak jsem včera koupil náhradní metr hadice a zkusím ze to připojim od trubky úplně bez filtru, jestli se to tam někde neztrácí.
-> MVM: Pumpa je už novější typ bez packy, prave ze...
-> MVM: Pumpa je už novější typ bez packy, prave ze...
07:12:04
18.01.2020
18.01.2020
MVM
-> Jumbo 18.01.20 06:48:10: Přesně tak, pokud to má ještě pumpičku s ruční páčkou, zkusil bych před prvním startem načerpat ručně. ( A pokud se dával jiný průtokový filtr na hadičku, tak zkusit těsnost. Protože pokud je to před pumpu tak je tam podtlak který se odhaluje hůř než netěsnosti ve výtlaku ....
06:48:10
18.01.2020
18.01.2020
Jumbo
-> Peca: kdyz jdes startovat za sfudena, je ten palivovy filtr plny? Jen me napadlo, jestli si to nemuze nikde prisavat male mnozstvi vzduchu a kdyz to chvilku stoji, tak se uplne ztrati tlak paliva...
22:28:08
17.01.2020
17.01.2020
Peca
Jeste se slusi rict co vse jsem menil v ramci bezne udrzby, ale zaraz:
- nove kabely ke svickam + nove svicky Brisk
- novy nemecky palec rozdelovace (ten jsem podezrival jako prvni tak jsem tam pak vratil zpatky stary, ale ani to nepomohlo)
- novy obohacovac paliva
- novy el.mag. ventil odpojeni paliva, tzv. chcipak
- nove slozena akceleracni pumpicka
- novy palivovy filtr
- novy vzduchovy filtr
Predtim to starovalo normalne, ale lital volnobeh, tak jsem podezrival membranu obohacovace. A kdyz uz jsem do toho chtel lezt, vymenil jsem preventivne v ramci udrzby vse zminene. A od te doby ty starty na prd.
- nove kabely ke svickam + nove svicky Brisk
- novy nemecky palec rozdelovace (ten jsem podezrival jako prvni tak jsem tam pak vratil zpatky stary, ale ani to nepomohlo)
- novy obohacovac paliva
- novy el.mag. ventil odpojeni paliva, tzv. chcipak
- nove slozena akceleracni pumpicka
- novy palivovy filtr
- novy vzduchovy filtr
Predtim to starovalo normalne, ale lital volnobeh, tak jsem podezrival membranu obohacovace. A kdyz uz jsem do toho chtel lezt, vymenil jsem preventivne v ramci udrzby vse zminene. A od te doby ty starty na prd.
22:23:10
17.01.2020
17.01.2020
Peca
-> minno: -> minno: Nema, dlouho, treba i 20 vterin, to toci starter, pak to chytne, zdechne jako kdyz dojde benzin, pak asi jeste jednou a pak to chytne, otacky na 2000 jak to drti sytic... A to stejne to dela i kdyz to studene roztlacuji z kopce. Chytne, auto poskoci, a zdechne, zase popojede, chytne, zabrumle a pak jako kdyz prask - hned 2000 a cesta volna...
Mi to prijde jako by to nenasavalo palivo, takove "mrtve" bez snahy to je.
Mi to prijde jako by to nenasavalo palivo, takove "mrtve" bez snahy to je.
21:35:51
17.01.2020
17.01.2020
minno
-> Peca: Áno, to som mal na mysli. Tak ešte skontrolovať, či sa trochu pootvorí pri štarte (myslím, že by sa mala pootvoriť už pri točení štartérom). Ak to bude fungovať, môže to byť ešte zle nastavené, ale motor by naskočiť mal. Rovnako ak by bol vadný elektrický termoventil.
Ako sa to chová? Ani len nemá chuť naskočiť?
Ako sa to chová? Ani len nemá chuť naskočiť?
21:24:57
17.01.2020
17.01.2020
Peca
-> minno: Když jsem před par dny sundal filterbox abych vyměnil akceleracni pumpicku, byla klapka otevřená. Nohou na pedál plynu jsem ji zavřel aby mi do karbece nespadnul nějaký bordel nebo sroubek... a fungovalo to, zaklapla se. To jsi měl na mysli?
21:17:30
17.01.2020
17.01.2020
Bukaj
-> minno: Přesně tak, ještě dodám, že přívěra sytiče se neotevře při zahřívání sama jen pomocí bimetalu, ale až po uvolnění stupňovité vačky - tedy při přidní plynu...
20:45:14
17.01.2020
17.01.2020
minno
-> Peca: U studeného motora musíš pred štartom aktivovať sytič ťuknutím do plynového pedála, čím odblokuješ mechanizmus vzduchovej sytičovej prívery - od motora musí byť počuť cvaknutie. Otestuj to: Daj na studenom motore dole filterbox a ešte pred ťuknutím do plynu musí byť prívera plne otvorená. Po ťuknutí do plynu, alebo po ručnom "pridaní plynu" priamo na karburátore sa musí prívera plne uzavrieť. Ak sa neuzavrie, môže byť napr. prasknutá bimetal pružina, alebo iná mechanická závada a to bude ten problém, prečo ti to studené neštartuje. Po štarte sa musí prívera mierne otvoriť (ak sa nepootvorí, chyba je v podtlakovom ovládači a je to zle) a zahrievaním motora sa musí postupne otvoriť až naplno.
19:37:50
17.01.2020
17.01.2020
Peca
-> minno: JJ diky.
Nakonec to nemelo vliv, az auto vychladlo, zas to startovani trva, treba pul minuty tocim, nez to chytne, na podruhe na potreti drzi a nezdechne. Po zahrati chyta na drc :/
Nakonec to nemelo vliv, az auto vychladlo, zas to startovani trva, treba pul minuty tocim, nez to chytne, na podruhe na potreti drzi a nezdechne. Po zahrati chyta na drc :/
12:44:04
17.01.2020
17.01.2020
minno
-> Peca: ak by pomohlo, tak zopár fotiek z rozborky/repasu mojeho LEKR:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
12:42:48
17.01.2020
17.01.2020
minno
-> Peca: ale nechápem, ako toto mohlo mať vplyv na štarty :)
00:46:55
12.01.2020
12.01.2020
Peca
-> Bukaj: to se hodi, diky. Přeskladal jsem to a už to frčí, starty jak po másle.
Akorát je fakt, ze jsem musel použit původní vicko s tou starou packou, jelikož ta nová vůbec neodpovídala poloze vacky a byla kratší... nechápu co to prodávají za zmetek
Akorát je fakt, ze jsem musel použit původní vicko s tou starou packou, jelikož ta nová vůbec neodpovídala poloze vacky a byla kratší... nechápu co to prodávají za zmetek
20:00:50
11.01.2020
11.01.2020
Peca
Plus pruzinka která na fotce není. Evidentně jsem to složil blbě, když to “visí”
19:49:12
11.01.2020
11.01.2020
Peca
-> Bukaj: Ještě jsem měnil obohacovac, můžou ty studenty starty být tím?
19:48:14
11.01.2020
11.01.2020
Peca
-> Bukaj: Díky za odpověď, je to takto koupeno a starý demontovany kus vypadal úplně stejně...
Takže pořadí složení směrem od karbece: gumová membrána, podložka, ten pistek, pruzinka a zavickovat? Proč je ta podložka taková tenoučka, k čemu tam vlastně je?
Takže pořadí složení směrem od karbece: gumová membrána, podložka, ten pistek, pruzinka a zavickovat? Proč je ta podložka taková tenoučka, k čemu tam vlastně je?
19:39:50
11.01.2020
11.01.2020
Bukaj
-> Peca: Akcelerační pumpička nemá se studeným startem nic do činění.
Ale každopádně je to složené blbě, nebo tam něco chybí. Pružina musí tlačit na páčku tak, že páčka se opírá o vačku...
Edit: Když na to tak koukám, tak ten zobáček páčky je nepřirozeně ohnutý, tak v tom taky může být problém akcelerační pumpičky. Nicméně se studeným startem to nesouvisí...
Ale každopádně je to složené blbě, nebo tam něco chybí. Pružina musí tlačit na páčku tak, že páčka se opírá o vačku...
Edit: Když na to tak koukám, tak ten zobáček páčky je nepřirozeně ohnutý, tak v tom taky může být problém akcelerační pumpičky. Nicméně se studeným startem to nesouvisí...
19:23:59
11.01.2020
11.01.2020
Peca
Dotaz ke startovani: složil jsem blbě akceleracni pumpicku? Ta packa je furt padla a nestartuje to za studena, leda roztlacit z kopce a na ponekolikate (asi až se to zaplaví). Je to tak?
19:47:56
02.01.2020
02.01.2020
71skoda100
-> Jumbo 01.01.20 11:10:26: Ked sme pozerali iskru tak som z kazdeho valca vymontoval sviecku a skusali sme to rovno s kazdym kablom a svieckou.
Inak dobry napad s tym palcom, to ma ani nenapadlo - ale dnes som to pozeral a palec pretoceny neni. Ma volu tak 2mm na kazdu stranu ale to s nim musim silno tocit. Rozdelovac je tiez bez vyraznej vole.
Inak dobry napad s tym palcom, to ma ani nenapadlo - ale dnes som to pozeral a palec pretoceny neni. Ma volu tak 2mm na kazdu stranu ale to s nim musim silno tocit. Rozdelovac je tiez bez vyraznej vole.
11:47:49
01.01.2020
01.01.2020
isti
Palec v rozdelovači nie je zlý nápad.Mne sa raz pretočil na hriadeli,auto začalo trhať a potom prestalo ísť.
11:10:26
01.01.2020
01.01.2020
Jumbo
-> 71skoda100: Podle toho co popisujes jsou defakto dve moznosti. Budto je neco spatne s rozdelovacem a ten haze jiskru jindy nez by mel (ja treba mel poskoceny palec co se o kus protocil, takze hazel jiskru jindy), nebo trafo/civka dela neco spatne a dava do svicek spatne proudy a ty nedokazou hodit jiskru jak maji. Kdyz jste zkouseli jestli to haze jiskru, delals to s vytazenou svickou, nebo jenom s kabelem?
11:09:05
01.01.2020
01.01.2020
Tom Troll
-> 71skoda100: Naprosto stejnej scénář jsem měl s feldou bmm, zkontroluj VN kabel mezi cívkou a víčkem, mě zevnitř shořel a zkarbonoval a vedl jenom když byl v určitý pozici, když se poskládaly zbylý uhlíky co vedly. Na zkoušení jiskry pálil ale když se to smontovalo tak to běžet nechtělo.
Jestli v něm křupe a chrastí když ho ohejbáš tak je jasnej.
Jestli v něm křupe a chrastí když ho ohejbáš tak je jasnej.
10:19:48
01.01.2020
01.01.2020
71skoda100
-> MVM 30.12.19 19:10:51:
Toto sme prave skusali, otec startoval a ja som pozeral iskru. Skusali sme to postupne na kazdom valci a vsade to isku dava. Aj ked sme tam nastriekali start spreju kolko sme chceli tak to nechytilo - tak urcite pozriem ten vyfuk, a skusim zistit kam je zapojeny imobilizer.
Toto sme prave skusali, otec startoval a ja som pozeral iskru. Skusali sme to postupne na kazdom valci a vsade to isku dava. Aj ked sme tam nastriekali start spreju kolko sme chceli tak to nechytilo - tak urcite pozriem ten vyfuk, a skusim zistit kam je zapojeny imobilizer.
19:10:51
30.12.2019
30.12.2019
MVM
-> 71skoda100: Základ je kompresní tlaky, ventilové vůle. Zkusit jiskru před rozdělovačem, potom u jednotek svíček. Nejlíp ve dvou lidech, jeden na pokyn startuje. Stejně jako ve dvou lidech udělat test komprese s plným plynem. Pokud to háže jiskru, a má to kompresi, musí to na startovací sprej a nebo na benzín v rozprašovači chytnout. Zkusit s čistými svíčkami. Imobilizér kolikrát chytne a potom motor zhasne. Záleží jaký typ zabezpečení tam máš. Třeba ten spínač na palubovce to jen přerušuje napájení čerpadla v nádrži..
18:46:00
30.12.2019
30.12.2019
71skoda100
-> Jarda - zrušená registrace 30.12.19 08:17:13: Tak toto ma nenapadlo - ale nebolo by to citit aj skor, ze auto netaha? Kym sa toto stalo tak islo pekne ticho a aj pekne tahalo. Urcite sa na to ale pozriem, ked tak odpojim vyfuk pri zvodoch a skusim nastartovat.
-> Kuladmin 29.12.19 10:13:12: S rozdelovacom ani s vieckom sa nikto pred tym nehral, cize vsetko je zapojene tak ako to bolo pred tym Imobilizer tam je - je to vypinac vlavo od volanta, treti v poradi jak sa zapinaju obrisovky a svetla. Neviem co prerusuje, ja som ho nechal vzdy zapnuty. Skusal som ho teraz aj par krat vypnut a zapnut, ale nespravilo to nic. Moze ten imobilizer zacat naraz blbnut?
-> StepaNoFUN 30.12.19 08:55:10: Mozno, ale neviem preco by bolo, auto ma 98,000km a rozvody neboli moc hlucne. Ako by som to zistil ze su preskocene?
Dakujem vsetkym za pomoc, verim ze sa to podari vyriesit Zacinam mat pocit ze je to ten imobilizer - len co by prerusoval, ak benzin a iskra idu? Mozno snimac otacok?
-> Kuladmin 29.12.19 10:13:12: S rozdelovacom ani s vieckom sa nikto pred tym nehral, cize vsetko je zapojene tak ako to bolo pred tym Imobilizer tam je - je to vypinac vlavo od volanta, treti v poradi jak sa zapinaju obrisovky a svetla. Neviem co prerusuje, ja som ho nechal vzdy zapnuty. Skusal som ho teraz aj par krat vypnut a zapnut, ale nespravilo to nic. Moze ten imobilizer zacat naraz blbnut?
-> StepaNoFUN 30.12.19 08:55:10: Mozno, ale neviem preco by bolo, auto ma 98,000km a rozvody neboli moc hlucne. Ako by som to zistil ze su preskocene?
Dakujem vsetkym za pomoc, verim ze sa to podari vyriesit Zacinam mat pocit ze je to ten imobilizer - len co by prerusoval, ak benzin a iskra idu? Mozno snimac otacok?
14:05:23
30.12.2019
30.12.2019
Tomaso435
otočenej komínek rozdělovače, rozvody o 180 jinak, trafo v piči, hall. pak už nic jinýho :D
13:58:27
30.12.2019
30.12.2019
StepaNoFUN
-> Jarda: To nikdo neresil nejakej predstih. Bylo to MPi, navic sluzebni...
09:34:06
30.12.2019
30.12.2019
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 30.12.19 09:31:27: nevis v kolika stupnich lital predtim predstih? me u zlutyho rapida lita asi 2°, Bukaj rikal, ze uz jsou hlucne dost, mam koupeny ty cinsky CZ, ale jestli si pomuzu to tam davat
09:31:27
30.12.2019
30.12.2019
StepaNoFUN
-> Jarda: Fotku asi nemám. Normálně ometený kola tak, že to skočilo. Samo od sebe a z ničeho na nic. Prostě to jelo, najednou už nejelo a nešlo to znovu nastartovat.
09:08:46
30.12.2019
30.12.2019
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 30.12.19 08:55:10: favo? vzdyt to ma duplex
08:55:10
30.12.2019
30.12.2019
StepaNoFUN
Že by treba skoceny na rozvodech? Uz jsem to u nejaky feldy videl. Ale mela 350tis...
08:17:13
30.12.2019
30.12.2019
Jarda - zrušená registrace
bacha, at Ti to nechytne muzes mit ucpanej kat, kdyz ho jeste zalijes benzinem, tak je to..., to se mi stalo u 1.6, ktera mi malem shorela
10:13:12
29.12.2019
29.12.2019
Kuladmin
Pro sychr nemáš otočené víčko rozdělovače a přeházené kabely ke svíčkám? Nemá dodělávání imobilizér či skrytí vypínač
10:12:34
29.12.2019
29.12.2019
krtik
-> 71skoda100: Snímač teploty vody jste zkoušeli měnit? Pokud ne, tak ho jen odpoj a zkus nastartovat. Je na sacím potrubí ze strany od topení, blíž k baterce. Pokud je ten snímač špatný, tak dává nesmyslné signály a řídící jednotka to bere jako skutečný stav.
09:02:28
29.12.2019
29.12.2019
71skoda100
Zdravim vsetkych,
Uz asi tyzden si neviem poradit s Favoritom BMM ktory nejde nastartovat. Uz mam absolutne 0 napadov cim to moze byt, tak by som potreboval trosku poradit
Zakladne info:
-Motor sa toci, ale nechce naskocit. Po toceni cca 30 sekund akoby chce ist, ale nenastartuje.
-Iskru hadze na kazdom valci, premerali sme este kable aj palec a vsetky hodnoty su OK.
-Benzin dava, po startovani je mokry cely vstrekovac. Pre istotu sme skusili aj start sprej, a nic.
-Hall sensor nedavno novy original Skoda. Skusil som ho prehodit za iny, a nic.
-Skusali sme odpojit snimac teploty vzduchu v sani, tiez nepomohlo.
-Alternator a vodna pumpa sa tocia lahko - cize neni nikde nic zadrete.
-Auto som pred tyzdnom po robote nastartoval, minutku bezalo krasne, a naraz zdochlo. Odvtedy stoji a mam pocit ze som skusal uplne vsetko. Vsetky poistky su ok, aj tie pod kapotou.
Mate prosim nejake napady ze cim by to este mohlo byt?
Dakujem pekne
Uz asi tyzden si neviem poradit s Favoritom BMM ktory nejde nastartovat. Uz mam absolutne 0 napadov cim to moze byt, tak by som potreboval trosku poradit
Zakladne info:
-Motor sa toci, ale nechce naskocit. Po toceni cca 30 sekund akoby chce ist, ale nenastartuje.
-Iskru hadze na kazdom valci, premerali sme este kable aj palec a vsetky hodnoty su OK.
-Benzin dava, po startovani je mokry cely vstrekovac. Pre istotu sme skusili aj start sprej, a nic.
-Hall sensor nedavno novy original Skoda. Skusil som ho prehodit za iny, a nic.
-Skusali sme odpojit snimac teploty vzduchu v sani, tiez nepomohlo.
-Alternator a vodna pumpa sa tocia lahko - cize neni nikde nic zadrete.
-Auto som pred tyzdnom po robote nastartoval, minutku bezalo krasne, a naraz zdochlo. Odvtedy stoji a mam pocit ze som skusal uplne vsetko. Vsetky poistky su ok, aj tie pod kapotou.
Mate prosim nejake napady ze cim by to este mohlo byt?
Dakujem pekne