-> castrol 22.10.19 18:25:03: Mas pravdu.
Inac zalozil som kartu auta, tak vitam akekolvek rady a dufam, ze to dotiahnem do uspesneho konca!
skoda-virt.cz/cz/.../1213
9-kanadanka-skoda-120gls
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ozivovanie 120gls
16:19:04
24.10.2019
24.10.2019
eljay
19:06:38
22.10.2019
22.10.2019
Eidy
-> Borderer: Respekt.
18:25:03
22.10.2019
22.10.2019
castrol
-> eljay: ten termostat tam uz bol, ma otlacenu plochu
13:56:10
22.10.2019
22.10.2019
ondie
-> eljay: ozubené kolo olejového čerpadla,takže byl (je) dole i sací koš..
13:51:27
22.10.2019
22.10.2019
eljay
-> ondie 22.10.19 13:16:46: To spravim isto. Vdaka!
Tu je ta mysteriozna krabica:
i.imgur.com/PdkUkRx.jpg
Je tam aj termostat, ktory vyzera celkom novo.
Tu je ta mysteriozna krabica:
i.imgur.com/PdkUkRx.jpg
Je tam aj termostat, ktory vyzera celkom novo.
13:16:46
22.10.2019
22.10.2019
ondie
-> eljay: Když tady založíš autu kartu a budeš trošku dokumentovat pomocí fotek průběh oprav,určitě ti tu spoustu lidí rádo poradí.
13:03:49
22.10.2019
22.10.2019
eljay
-> Borderer 22.10.19 07:22:34: Pani, mame tu vitaza!!
Malo mi to napadnut, ked som tie casti videl. Okrem spodnej casti ojnice tam boli aj srubky, ktore teraz vidim, ze patria na olejovu vanu. Ha!
A este je tam jedno ozubene koliesko. Ale to je irrelevantne, lebo je jasne, ze motor ide von a vsetko treba prejst a obnovit jlukovku ako prvy majitel povedal.
Stacilo aby som pocuval.
Dakujem za vsetky rady. Aj som sa nieco priucil.
Asi zacnem svoj projekt dokumentovat v sekcii auta a rad prijmem vsetky rady, ktorych budem isto potrebovat vela!
Malo mi to napadnut, ked som tie casti videl. Okrem spodnej casti ojnice tam boli aj srubky, ktore teraz vidim, ze patria na olejovu vanu. Ha!
A este je tam jedno ozubene koliesko. Ale to je irrelevantne, lebo je jasne, ze motor ide von a vsetko treba prejst a obnovit jlukovku ako prvy majitel povedal.
Stacilo aby som pocuval.
Dakujem za vsetky rady. Aj som sa nieco priucil.
Asi zacnem svoj projekt dokumentovat v sekcii auta a rad prijmem vsetky rady, ktorych budem isto potrebovat vela!
11:37:30
22.10.2019
22.10.2019
Dušan
-> Borderer: myslim, ze jsi vyhral Bludistaka
09:11:35
22.10.2019
22.10.2019
dragon_cb_cz
-> eljay: Ideálně to nenechat stát "na trávě" - hodit pod to třeba igelit nebo něco podobného, ať tolik vlhkost nemůže stoupat. Převodovce se nic zásadního nestane, ta je i po vyhození motoru utěsněná, maximálně sundej spojkové ložisko. A pochopitelně platí co vždycky, převodovku před vyndáním motoru pořádně podepřít, jinak se ohne řadící tyčka jak ti klesne dolů.
07:22:34
22.10.2019
22.10.2019
Borderer
Jen taková úvaha, nechybí ta část ojnice v motoru a minulý majitel chytil vanu jen na dva tři šrouby, aby tam nešel bordel?
04:09:50
22.10.2019
22.10.2019
eljay
Takze dnes vecer som vybral sviecky. Vyzeraju v celkom dobrom stave, len vonkajsie koncovky su znicene/skorodovane, takze aj keby som to chcel nakopnut, musel by som dat nove sviecky a nove kable. Tazko vidiet dnu na valce, ale, co som videl vyzeralo ako vrstva oleja/uhlika a nie korozie atd.
Po vybrati sviecok som skusil otocit motor v spravnom smere (teda doprava). Opat sa zasekol tak ako predtym. Pohol som spat a potom skusil, ale isto tam nieco nie je v poriadku, lebo tam nieco je uvolnene.
Takze moj uzaver je, ze motor vyberiem a vycistim a dam dole vamu a uvidime, co dalej.
Kedze casu nemam vela a skodovka musi z garaze vypadnut na zimu potreboval by som aj dalsie rady ako ju tak trochu "zakonzervovat" na zimovanie vonku. Napriklad ako zakryt prevodovku po vybeari motora a ochranit pred koroziou?
Potom by som aj rad zacal s repasom podvozku a brzd aby sa auto dalo spojazdnit. Vyzera to hrozne. Urcite uz nestihnem vybrusit a natriet spodok proti korozii. Najidealnejsie by bolo vybrat napravy, prevodovku a vsetko mat v zime dnu a pobavit sa s tym, ale sam si s presunom karoserie neporadim. Takze tolko dalsie premyslania a plany.
Po vybrati sviecok som skusil otocit motor v spravnom smere (teda doprava). Opat sa zasekol tak ako predtym. Pohol som spat a potom skusil, ale isto tam nieco nie je v poriadku, lebo tam nieco je uvolnene.
Takze moj uzaver je, ze motor vyberiem a vycistim a dam dole vamu a uvidime, co dalej.
Kedze casu nemam vela a skodovka musi z garaze vypadnut na zimu potreboval by som aj dalsie rady ako ju tak trochu "zakonzervovat" na zimovanie vonku. Napriklad ako zakryt prevodovku po vybeari motora a ochranit pred koroziou?
Potom by som aj rad zacal s repasom podvozku a brzd aby sa auto dalo spojazdnit. Vyzera to hrozne. Urcite uz nestihnem vybrusit a natriet spodok proti korozii. Najidealnejsie by bolo vybrat napravy, prevodovku a vsetko mat v zime dnu a pobavit sa s tym, ale sam si s presunom karoserie neporadim. Takze tolko dalsie premyslania a plany.
18:39:46
21.10.2019
21.10.2019
MVM
-> eljay 21.10.19 18:33:30: Nikdy neprotáčej neznámý motor se svíčkama. Může byt ve válci voda skrz prorezlý těsnění pod hlavou, ohneš ojnici. V lepším případě to zachrání právě zvýšený odpor kterej se rozumný člověk nerozhodne překonat větší pákou. Určitě by se měl motor protočit startérem dokud nezhasne mazání,a teprve potom nainstalovat funkční svíčky .. Celá tahle procedura oživení po dlouhodobé odstávce má svý zakonitosti a odvíjí se od toho v jakým stavu bylo auto odstavený. Kdo byl na vojně - tak ví jak vypadá "uloženka" a jak se oživuje třeba 80kusů techniky
18:38:00
21.10.2019
21.10.2019
Tom Troll
-> eljay: No, když vidim ten stav, tak nebude na škodu cokoliv co tam zbylo po oleji vypustit, shodit vanu, prsa a ventildekl a podívat se tam... Myslel jsem si že se mohla třeba udělat liška na válcích a ta by nepustila píst, ale že se točí jenom po jednom směru je přinejmenšim divný.
18:33:30
21.10.2019
21.10.2019
eljay
Mam aj taku, len neviem, ci sposobom "He-Man" nieco neposerem.
16:46:34
21.10.2019
21.10.2019
bouchy
-> eljay: To chce delší golu Asi tak co se vejde mezi blatníky
16:32:46
21.10.2019
21.10.2019
eljay
-> minno 21.10.19 16:21:51: Nadhera!
Tu je link na video:
imgur.com/CYovUAr
Aj ked tam nejde zvuk (neviem preco), ale ukazuje, ze kde sa mi to zasekne. A je to dost citeleny zasek. Teda nezda sa, ze je to len nieco, co sa da pretlacit, takze neviem, ci to bude len normalna kompresia. Skusim vybrat sviecky, dat trochu olaje a otocit opat. Tentokrat tym spravnym smerom! ;)
Tu je link na video:
imgur.com/CYovUAr
Aj ked tam nejde zvuk (neviem preco), ale ukazuje, ze kde sa mi to zasekne. A je to dost citeleny zasek. Teda nezda sa, ze je to len nieco, co sa da pretlacit, takze neviem, ci to bude len normalna kompresia. Skusim vybrat sviecky, dat trochu olaje a otocit opat. Tentokrat tym spravnym smerom! ;)
16:21:51
21.10.2019
21.10.2019
minno
-> darklord 21.10.19 14:06:07: To ja som bol pred pár rokmi trochu väčší odvážlivec a úplne prvý štart nového motora nechal bez vody bežať podľa tohto videa 27 sekúnd a nič sa nestalo :-)
Tesnenie pod hlavou potom vydržalo 75 tkm (prehnilo), teraz má motor 91 tkm.
Tesnenie pod hlavou potom vydržalo 75 tkm (prehnilo), teraz má motor 91 tkm.
16:02:30
21.10.2019
21.10.2019
Eidy
-> eljay: V tom případě nejdřív zjisti, kvůli čemu se to zasekává. Je to dost zvláštní, že na jednu stranu to jde a na druhou ne. Je zbytečný něco v motoru zničit při pokusu o nastartování.
14:32:07
21.10.2019
21.10.2019
eljay
-> darklord 21.10.19 13:56:01: Dakujem! Skusim to takto.
Uplne na spodku tycky je trosicku oleja, teda dufam, ze nesedel uplne suchy. Spodok je pekne mokry, ale asi vsetko nevytieklo. :)
Za zadnym sedadlom som nasiel krabicu a v nej cast ojnice. Hmm... ale motor je zaceleny, takze myslim, ze to je len z cias ked povodny majitel skusal zistit, ze co je s klukovkou. Asi mu to zacalo klepat po tych 60 tisic km.
Filter box som este neotvaral, len som ho dal dole. Ale podla zbytkov a hniezda pod sedadlami, tam isto nejake zvieratka byvali. Zatial som zacal som mensiu dekontaminaciu interieru. :)
Neplanujem drzat motor nastartovany. Skor chcem zistit, ci aspon skoci.
-> Eidy: Ano, dolavo to ide hladko, do prava len tych 90-120 stupnov a koniec.
Uplne na spodku tycky je trosicku oleja, teda dufam, ze nesedel uplne suchy. Spodok je pekne mokry, ale asi vsetko nevytieklo. :)
Za zadnym sedadlom som nasiel krabicu a v nej cast ojnice. Hmm... ale motor je zaceleny, takze myslim, ze to je len z cias ked povodny majitel skusal zistit, ze co je s klukovkou. Asi mu to zacalo klepat po tych 60 tisic km.
Filter box som este neotvaral, len som ho dal dole. Ale podla zbytkov a hniezda pod sedadlami, tam isto nejake zvieratka byvali. Zatial som zacal som mensiu dekontaminaciu interieru. :)
Neplanujem drzat motor nastartovany. Skor chcem zistit, ci aspon skoci.
-> Eidy: Ano, dolavo to ide hladko, do prava len tych 90-120 stupnov a koniec.
14:10:35
21.10.2019
21.10.2019
Eidy
-> dragon_cb_cz: Taky jsem nechal párkrát motor vrčet třeba 10s bez vody a nic se nestalo.
-> eljay: Hlavně to chce zjistit, proč jde motorem otočit doprava jen omezeně. Doleva to jde pořád?
-> eljay: Hlavně to chce zjistit, proč jde motorem otočit doprava jen omezeně. Doleva to jde pořád?
14:07:09
21.10.2019
21.10.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: Asi jsem měl větší štěstí
14:06:07
21.10.2019
21.10.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: tesnenie skurvis sup sup, overene z prvej ruky
14:01:47
21.10.2019
21.10.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: Za pár sekund bez vody se ta hlava nestihne nijak zásadně ohřát, toho bych se až tak nebál.
13:56:01
21.10.2019
21.10.2019
darklord
-> eljay: vyber sviecky, do kazdej diery daj za lyzicku oleja a skus pretocit klukovku (najlepsie spravnym smerom, tj po smere hodin). Rovno pri tom pozri ci sa toci rozdelovac. Za dalsie by som skusil nacerpat benzin z flasky, ci sa to vobec podari. Za dalsie musis zapojit a naplnit chladiaci okruh, lebo ak by to aj nahodou nastartovalo, tak behom skund bez vody odpalis tesnenie pod hlavou ci hlavu samotnu kedze hadica od vodnej pumpy je dolu. Nie je odveci aspon skontrolovat ci je tam daky olej vo vani, bez oleja nestartovat. Za dalsie pred startom ked uz nebudes nahadzovat alternator, aspon treba zaizolovat kabel od starteru k alternatoru, nech si to nevyskratujes ci nedajboj nezapalis vypary z flasky s benzinom ktora bude niekde v okoli. Odporucam aj vybrat a skontrolovat vzduchovy filter, ci nahodou vo filterboxe neumrelo nejake mensie zvieratko :)
A potom uz podla trpezlivosti skusat startovat - (znezabudnut vratit sviecky a filter ) najskor musi byt co zapalit (tzn benzin vo valcoch) a potom musi byt cim zapalit (tzn hadze iskru).
Osobne si myslim, ze ak to bolo dobre "zazimovane" tak by to mohlo aspon blafnut na cerstvy benzin. Ak nie, bude treba holt postupne rozoberat a opravovat vsetko, co podlahlo zubu casu.
A potom uz podla trpezlivosti skusat startovat - (znezabudnut vratit sviecky a filter ) najskor musi byt co zapalit (tzn benzin vo valcoch) a potom musi byt cim zapalit (tzn hadze iskru).
Osobne si myslim, ze ak to bolo dobre "zazimovane" tak by to mohlo aspon blafnut na cerstvy benzin. Ak nie, bude treba holt postupne rozoberat a opravovat vsetko, co podlahlo zubu casu.
13:38:03
21.10.2019
21.10.2019
eljay
Tom Troll ma dobre oko.
Ano, je to kanadske auto a ja som v Kanade, takze vela skodoviek tu na vyber nie je. Aj preto som tuto "staru sunku" prichylil.
Takze nejako by som ju chcel dal do prevadzky, aj ked viem, ze to bude vela namahy, ktora mozno ani nestoji za to. Ale kusok domova za to snad stoji.
Celkovo auto bude isto potrebovat cele nove brzdove trubicky, repasovat brzdy, pozdvozok, atd.
Mam tu celu sadu tesneni na motor, nove rozvody, zapalovacie kable, novu klukovku, dost trpezlivosti, a zuriacu manzelku, co moze znamenat skory koniec tohto projektu. Cize mam (skoro) vsetko, co skodovkar ma mat doma, ze?!
Cize zhoda tuto pritomnych je, ze mam zabudnut skusit spojazdnit motor a radsej ho vybrat a cely otvorit, skontrolovat, vycistit, vymenit, co sa da a potom skusit to nakopnut?
Ano, je to kanadske auto a ja som v Kanade, takze vela skodoviek tu na vyber nie je. Aj preto som tuto "staru sunku" prichylil.
Takze nejako by som ju chcel dal do prevadzky, aj ked viem, ze to bude vela namahy, ktora mozno ani nestoji za to. Ale kusok domova za to snad stoji.
Celkovo auto bude isto potrebovat cele nove brzdove trubicky, repasovat brzdy, pozdvozok, atd.
Mam tu celu sadu tesneni na motor, nove rozvody, zapalovacie kable, novu klukovku, dost trpezlivosti, a zuriacu manzelku, co moze znamenat skory koniec tohto projektu. Cize mam (skoro) vsetko, co skodovkar ma mat doma, ze?!
Cize zhoda tuto pritomnych je, ze mam zabudnut skusit spojazdnit motor a radsej ho vybrat a cely otvorit, skontrolovat, vycistit, vymenit, co sa da a potom skusit to nakopnut?
11:03:56
21.10.2019
21.10.2019
Vojťas
-> Tom Troll: na mobilu se mi to nechce nacist. Tak ze zadnou fotku sem nevidel.
Poradne sem si to precetl a jestli to chapu spravne uz to ma doma. Tak to sem mimo tema.
Trosku sem si to po ranu popletl s kolegou kterej prodava auto pet let odstaveny pod stromem, zmizela mu brzdovka i voda z chlazeni a nejde mu kupodivu ani spojka. Ale hrozne se chtel snazit to rozchodit aby to kupujici mohl dostat ma podval...tzn vcetne brzd amotoru
Poradne sem si to precetl a jestli to chapu spravne uz to ma doma. Tak to sem mimo tema.
Trosku sem si to po ranu popletl s kolegou kterej prodava auto pet let odstaveny pod stromem, zmizela mu brzdovka i voda z chlazeni a nejde mu kupodivu ani spojka. Ale hrozne se chtel snazit to rozchodit aby to kupujici mohl dostat ma podval...tzn vcetne brzd amotoru
09:47:50
21.10.2019
21.10.2019
Tom Troll
-> Vojťas: Jedinej detail je, že podle fotky to je kanadský aufo, což múže dost zmēnit situaci.
07:45:02
21.10.2019
21.10.2019
Vojťas
-> eljay: jestli tam mas svicky tak motorem nejde tocit kvuli kompresy ve valcich, pokud bez svicek tak tam neco spadlo do spalovaku nebo zustal viset ventil z hlavy. Tzn se tim nemusis dal zabejvat timhle zpusobem
Do flasky s benzinem dej hadicku co vede k palivovymu cerpadlo od nadrze a pumpuj dokud neucejtis odpor jak taha benzin, a pak jeste min petkrat abys ho dostal do karburátoru.
Ale myslim ze se s tim zbytecne zabejvas, po dvaceti letech to bude na vymenu prakticky vse, mozna ani ta palivova pumpa nebude fungovat.
Pokud to chces tak si to odvez, pokud kastle neni v domrym stavu tak se na to vyprdni. Aktualni stav motoru a brzd je celkem irelevantní protoze kolem brdz to bude vsechno zatuhly a nerozchoditelny, to ti muzu celkem s jistotou rict i takhle od stolu.
Do flasky s benzinem dej hadicku co vede k palivovymu cerpadlo od nadrze a pumpuj dokud neucejtis odpor jak taha benzin, a pak jeste min petkrat abys ho dostal do karburátoru.
Ale myslim ze se s tim zbytecne zabejvas, po dvaceti letech to bude na vymenu prakticky vse, mozna ani ta palivova pumpa nebude fungovat.
Pokud to chces tak si to odvez, pokud kastle neni v domrym stavu tak se na to vyprdni. Aktualni stav motoru a brzd je celkem irelevantní protoze kolem brdz to bude vsechno zatuhly a nerozchoditelny, to ti muzu celkem s jistotou rict i takhle od stolu.
04:48:59
21.10.2019
21.10.2019
eljay
Dakujem.
Ano, vsetky hadicky atd., vyzeraju uboho. Dokonca vidim ze zahradna hadica bola pouzota na prepojenie nadrze! Uzas.
Cize startovaniu z flase mam rozumiet tak, ze odpojim privod z nadrze ku palivovemu cerpadlu a tu hadicku ponorim do plastovej flase dam trochu benzinu a skusim, ci si to motor potiahne? Alebo ponorim hadicku, ktora ide od karburatora ku cerpadlu?
Najprv musim zistit ako vsetko pozapajat, kedze alternator je demontovany na boku, remen dole, aj ked za vela aj tak nestoji.
Da sa to natocit aj bez baterky v aute, teda, ze z
ineho auta napojim priamo kable na tie kable v skodovke?
A ak sa netoci motor v smere hodiniek je to zly znak? Otoci sa tak asi 120 stupnov a potom nejde dalej.
Dakujem za rady!
Takto to nejak vyzera:
i.imgur.com/TaMvF1R.jpg
Ano, vsetky hadicky atd., vyzeraju uboho. Dokonca vidim ze zahradna hadica bola pouzota na prepojenie nadrze! Uzas.
Cize startovaniu z flase mam rozumiet tak, ze odpojim privod z nadrze ku palivovemu cerpadlu a tu hadicku ponorim do plastovej flase dam trochu benzinu a skusim, ci si to motor potiahne? Alebo ponorim hadicku, ktora ide od karburatora ku cerpadlu?
Najprv musim zistit ako vsetko pozapajat, kedze alternator je demontovany na boku, remen dole, aj ked za vela aj tak nestoji.
Da sa to natocit aj bez baterky v aute, teda, ze z
ineho auta napojim priamo kable na tie kable v skodovke?
A ak sa netoci motor v smere hodiniek je to zly znak? Otoci sa tak asi 120 stupnov a potom nejde dalej.
Dakujem za rady!
Takto to nejak vyzera:
i.imgur.com/TaMvF1R.jpg
09:48:41
20.10.2019
20.10.2019
Žiabrovak
Ako radí kolega, skúsiť z flašky naštartovať motor, môže byť zaseknutý štartér (ja som ho mal), stačí po ňom jemne pobúchať. A samozrejme treba všetko skontrolovať, hlavne olej a elektriku. A rátaj s tým, že všetko čo je na tom aute z gumy bude zlé. Ja som takto oživoval jednu 125ku pred pár týžďnami
00:04:44
20.10.2019
20.10.2019
Tom Troll
Motor se ale točí po směru ručiček. Spolu s nim olejový čerpadlo a celej cirkus.
Pro začátek zkontrolovat zapalování, startér a zkusit zabafat z petflašky jestli je o co stát, Pak vyměnit olej a motor seřídit, zkusit jestli je fakt tak zlej jak se tvrdilo. Pak s opravou celýho zbytku. Všechna guma v hydraulice bude zteřelá a nespolehlivá, všechny hadičky co vedou jakýkoliv médium jiný než vzduch, zkontrolovat elektriku atd atd, Všechno za přítomnosti velkýho minimaxu.
Potom začít řešit jestli by to bylo opravdu uveditelný do provozuschopnosti, nějakou registraci a legalitu... a hlavně nikam nespěchat.
Pro začátek zkontrolovat zapalování, startér a zkusit zabafat z petflašky jestli je o co stát, Pak vyměnit olej a motor seřídit, zkusit jestli je fakt tak zlej jak se tvrdilo. Pak s opravou celýho zbytku. Všechna guma v hydraulice bude zteřelá a nespolehlivá, všechny hadičky co vedou jakýkoliv médium jiný než vzduch, zkontrolovat elektriku atd atd, Všechno za přítomnosti velkýho minimaxu.
Potom začít řešit jestli by to bylo opravdu uveditelný do provozuschopnosti, nějakou registraci a legalitu... a hlavně nikam nespěchat.
23:04:11
19.10.2019
19.10.2019
eljay
Zdravim!
Nasiel som si 1985 Skodu 120GLS, ktora stala v stodole peknych 20 rokov. Nie je urcite vo vystavnom stave a vsetko je tak povediac "zapecene" ale napriek povrchovej hrdze nema ziadne diery! :)
Mojim prvym cielom je ozivit jej motor, len aby som vedel ako dalej.
Toto je pre mna uplne nova skusenost, takze ziadam prosim vel a trpezlivosti s mojimi sprostymi otazkami.
Ide prva...
Dokazal som vytlacit spojku a trafit neutral. Paka ide tazko, spojka bola uplne tvrda, ale teraz uz je pedal lahky a makky.
Podarilo sa mi teda uvolnit zadne kolesa a tie teraz tocia volne.
Takze otazka: ked rucne tocim motor (proti smeru hodinovych ruciciek), stale na konci celej rotacie pocujem akoby nejaka klapka v olejov vani spadla. Akoby golfova lopticka.
Je to normalny zvuk?
Motor vyzera v ubohom stave a moj plan je ho vybrat vycistit atd. Ale rad by som najprv skusil ho natocit aby som vedel na com som. Alebo je to blby napad? Mozem poskodit nieco dnu?
Auto ma 60 tisic km a majitel hovoril, ze potrebuje novu klukovku, co prepokadam, ze znamena asi 1. vybrus.
Vdaka za akekolvek prve rady!
Nasiel som si 1985 Skodu 120GLS, ktora stala v stodole peknych 20 rokov. Nie je urcite vo vystavnom stave a vsetko je tak povediac "zapecene" ale napriek povrchovej hrdze nema ziadne diery! :)
Mojim prvym cielom je ozivit jej motor, len aby som vedel ako dalej.
Toto je pre mna uplne nova skusenost, takze ziadam prosim vel a trpezlivosti s mojimi sprostymi otazkami.
Ide prva...
Dokazal som vytlacit spojku a trafit neutral. Paka ide tazko, spojka bola uplne tvrda, ale teraz uz je pedal lahky a makky.
Podarilo sa mi teda uvolnit zadne kolesa a tie teraz tocia volne.
Takze otazka: ked rucne tocim motor (proti smeru hodinovych ruciciek), stale na konci celej rotacie pocujem akoby nejaka klapka v olejov vani spadla. Akoby golfova lopticka.
Je to normalny zvuk?
Motor vyzera v ubohom stave a moj plan je ho vybrat vycistit atd. Ale rad by som najprv skusil ho natocit aby som vedel na com som. Alebo je to blby napad? Mozem poskodit nieco dnu?
Auto ma 60 tisic km a majitel hovoril, ze potrebuje novu klukovku, co prepokadam, ze znamena asi 1. vybrus.
Vdaka za akekolvek prve rady!