skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
benzín bez bio do favorita
10:27:43
30.09.2019
30.09.2019
bouchy
-> Nepér: Nebo jinou alternativu, třeba aditivovanou N95. Eurooil atd. - i když tam už neplatí, že maj bez bio, to už jen jen hoax. Dá se najít dodávka bez bia, ale i s. Někdo se mě ptal na možnosti čistě ropnýho benzínu na dlouhý zazimování atd., no tak třeba: www.gardentech.cz/shop/..
./aspen-4-palivo-pro-ctyrt
aktni-motory-5-litru (600/5L ) - viz jeho technický list - absolutně bez smradu, výdrž 3 roky, bez bio.
10:12:29
30.09.2019
30.09.2019
Hřib
-> Nepér: najdi si na trabime diskusi, ve které se vyjadřuje Habr o prémiových benzínech, jaký obyčejné benzíny dělají problém s mísitelností s olejem, který se pak separuje a pak se přidře nebo zadře motor DYCKY VERVA!!!
08:11:49
28.09.2019
28.09.2019
Bukaj
-> Nepér: Osobně bych používal obyč E5 95ku, jen na zimu bych vypustil zbytek z nádrže a nechal vyschnout. Ne, že by ten benzín tak degradoval, že by to na něj po pár měsících nejelo (s olejem by to bylo trochu horší, ale obyč M2T to taky dá, spíš kdyžtak přimíchat nový), ale bál bych se paseky, co ta "voda" z rozkládajícího se lihu udělá v plechové nádrži.
Zatímco ve 130L jsem na původní obsah nádrže (obyč N95 E5) normálně a bez následků nastartoval po 3 letech stání v garáži, tak Pionýr po stejné době stání měl nádrž plnou rzi. Určitě tam bude hrát roli i to, že Pionýr nemá, na rozdíl od 130L, pozink nádrž a taky množství paliva - 25 litrů v nádrži škodovky asi oxiduje pomaleji, než 1,5 litru v nádrži fichtla...
Zatímco ve 130L jsem na původní obsah nádrže (obyč N95 E5) normálně a bez následků nastartoval po 3 letech stání v garáži, tak Pionýr po stejné době stání měl nádrž plnou rzi. Určitě tam bude hrát roli i to, že Pionýr nemá, na rozdíl od 130L, pozink nádrž a taky množství paliva - 25 litrů v nádrži škodovky asi oxiduje pomaleji, než 1,5 litru v nádrži fichtla...
00:49:43
28.09.2019
28.09.2019
Nepér
A co když mám dvoutakt? Olej s vervou?
13:05:27
18.09.2019
18.09.2019
dragon_cb_cz
-> Láďa078: Přidávat cokoliv netřeba (pokud umí bezolovnatý), aditiv je v té Vervě pro tvoje použití víc než dost.
12:58:11
18.09.2019
18.09.2019
Láďa078
Děkuju za reakce. Po dovolené mi chvíli trvalo, než jsem se tím probral:)
Ta obava s vysokooktanových benzínů vycházela z nějaké už starší rady, že to může propalovat ventily. Ale asi tady podobnou zkušenost nemáte.
Favorit 136 je naštěstí už na bezolovnatý (má to v příručce, ale myslím, že to tak měly všechny?), alespoň tahle starost odpadá. Prémiový benzíny jsou aditivovaný, tak bych nic dalšího nepřidával. Nebo přidáváte nějaký VIF?
Ta obava s vysokooktanových benzínů vycházela z nějaké už starší rady, že to může propalovat ventily. Ale asi tady podobnou zkušenost nemáte.
Favorit 136 je naštěstí už na bezolovnatý (má to v příručce, ale myslím, že to tak měly všechny?), alespoň tahle starost odpadá. Prémiový benzíny jsou aditivovaný, tak bych nic dalšího nepřidával. Nebo přidáváte nějaký VIF?
06:30:34
14.09.2019
14.09.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Ok
23:44:00
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Připiš si tam i tu 110L. Speciál jí prostě nechutnal
23:43:18
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Možná... každopádně moje kilo je s Vervou happy a to mi asi stačí
23:35:16
13.09.2019
13.09.2019
Bukaj
-> Jarda/felda: 96 (Super) byl určen pro všechny vozy, které dle předpisu výrobce vyžadovaly vyšší o.č., než měl tehdy používaný Special 91 (90) - především vozy zahraničních značek, z tuzemských osobní Tatry, Škoda 110LS/R, 120LS/GLS/Garde, LX, Rapid 120, 130L, Rapid 130, 136 GL, Rapid 136 a Dragonova 110L
23:24:22
13.09.2019
13.09.2019
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 13.09.19 13:16:20: nebyla 96 určená pro 130 motory ?
13:16:20
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jo, protože 110L má vyšší kompresi (8.8 : 1) než 120L. Ale máš pravdu, trochu kecám - teď jsem vyhrabal návod a minimum je 92, doporučeno 95 a víc. Nevím kde jsem na tu 96 přišel (možná pozdější verze návodu?): www.eurooldtimers.com/tem
p/manualy_photos_zoom_6225
.jpg
13:12:15
13.09.2019
13.09.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Elko? U LS bych to pochopil, ale vždyť v té době (konec šedesátých let - 1100MB) snad ještě ani Super nebyl, ne? Ten přišel, mám dojem, až někdy koncem sedmdesátých...
09:59:33
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Kdepak, 110L má požadavek na oktanové číslo 96 daný výrobcem...
09:58:45
13.09.2019
13.09.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Vervu do kila? Pán je gurmán, nebo má rozmlsaný vozový park
09:56:52
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ne, je řeč o kile... 120ka nejela už možná 6 let
09:51:41
13.09.2019
13.09.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Je řeč o "tom" autě, na které mám ještě doma poloosy?
09:27:14
13.09.2019
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: Ideální je to naladit těsně pod místo kde to už v nějakém režimu začíná detonovat. Mě tohle vynutil asi celkový stav motoru, že při "nedetonujícím" nastavení to prostě neběželo hezky. Tak jsem to nechal běžet hezky, leju vervu a je to OK. Teda... když odhlédnu od faktu, že auto už 2 roky nejelo
06:56:45
13.09.2019
13.09.2019
Borderer
-> dragon_cb_cz: To je fakt, předstih jsem teda seřizoval jen pomocí stupnice na střed rozmezí co uvádí Andrt a dál se na to vykašlal. Rozdělovač má najeto 10 tisíc kilometrů.
01:57:08
13.09.2019
13.09.2019
Jozka
-> castrol: Budou někde vpravo dole..
16:53:02
12.09.2019
12.09.2019
castrol
-> Dušan: hlada tie testy
14:57:42
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> Dušan: Taky pořád čekám na vyjádření
14:45:11
12.09.2019
12.09.2019
Dušan
Kam šel Tomaso ?
11:27:41
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: Myslím, že není nutné s vykřičníkem opakovat to samé, co už jsem napsal.
11:17:32
12.09.2019
12.09.2019
bouchy
-> dragon_cb_cz: Běžný benzín určitě neobsahuje isooktan! Ne těch 95% - teorie praví, že o.č. znamená, že testovaný benzín pracuje stejně dobře jako směs i-o a heptanu v daném poměru. Teda tak jsme se to učili. Benzín je směska všemožných uhlovodíků, hlavně rozvětvených, což je to, co chceme - ochotně se dají zapálit (ale zas ne moc). Do toho nepočítám ochranu sedel, aditiva, barvičky,...
-> dragon_cb_cz: Seřízení na 95+ budu taky potřebovat. Dřív to jezdilo na speciál a tu musel být mor, no snad se to nepodepsalo na mechanice motoru (teda to, co zůstane).
-> dragon_cb_cz: Seřízení na 95+ budu taky potřebovat. Dřív to jezdilo na speciál a tu musel být mor, no snad se to nepodepsalo na mechanice motoru (teda to, co zůstane).
10:57:57
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tam jde hodně o to, jaký máš základní předstih a průběh regulace rozdělovače. Mě třeba 110ka (která 96 vyžaduje taky) na běžnou n95 pod plným plynem detonuje. Pokud uberu na předstihu, tak přestane, ale chod motoru není zdaleka tak hezký - ani volnoběh, ani výkon.
10:51:14
12.09.2019
12.09.2019
Borderer
-> Láďa078: Já osobně do 120LS motoru (není to fávo, ale i tak je na 96 oct.) tankuju přes rok (nejčastěji) Effectu 95 a nebo když potřebuju po ceště, tak N95 co se naskytne a nemám problém s detonacemi ani se spotřebou. Přes zimu naopak natankuju doplna Vervu 100, se kterou mám zkušenost, že mi na ni Felda 1.6 v LPG po půl roce startuje úplně stejně jako když je benzín čerstvý (S obyč naturalem už sem tou dobou míval problémy - běh na tři válce atd).
Když jsem měl motor 120LS poskládanej nově, jezdil jsem na vervu 100 pořád. Oproti N95 sem nepocítil žádnej rozdíl, spotřeba se měnila v rozdílu 0,1-0,2l/100km a větší rozdíl dělal protivítr nebo (k mému překvapení) rozsvícená hlavní světla.
Když jsem měl motor 120LS poskládanej nově, jezdil jsem na vervu 100 pořád. Oproti N95 sem nepocítil žádnej rozdíl, spotřeba se měnila v rozdílu 0,1-0,2l/100km a větší rozdíl dělal protivítr nebo (k mému překvapení) rozsvícená hlavní světla.
10:47:14
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: Ono někde má, ale ne všude.
10:46:46
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> vhml: Pravda je někde napůl - klasickou metodou nejde změřit víc než 100 (protože nemůžeš mít ve směsi víc než 100% iso-oktanu a tudíž nepřipravíš referenční směs), ale oktanové číslo neudává tenhle poměr - udává, že palivo má stejné antidetonační vlastnosti, jako směs ve které je stejné procento iso-oktanu a heptanu. Reálně se ale benzín skládá ze všeho možného, tzn běžný N95 rozhodně není z 95% tvořený iso-oktanem.
10:43:41
12.09.2019
12.09.2019
bouchy
-> vhml: Myslím, že může; ale pak už to nejde srovnávat se směsí zkušebního motoru heptan ku 2,2,4-trimethylpentan... běžně ethanol, LPG a spousta spec. paliv má O.Č. vyšší.
Btw pořád hledám nějaké webovky, kde by se dal v okolí sehnat benzín 98 nebo 100 za normální peníze. Většinou totiž pumpy přešly na cheap 95 a premium 95. ceskybenzin.cz atd. jsou dost neaktuální (ceny, produkty), navíc ČS od ČS se ten produkt jinak jmenuje. Z hlavy mě napadá MOL, OMV, Benzina - ještě někde? U těchto je to tak od 34-35 korun nahoru, když já jezdím (výhradně) premiový 95ky za třeba 31,50... mně by stačil neaditiv. 98, ale ten nikde nevidím (u Albert HM zrušen).
Btw pořád hledám nějaké webovky, kde by se dal v okolí sehnat benzín 98 nebo 100 za normální peníze. Většinou totiž pumpy přešly na cheap 95 a premium 95. ceskybenzin.cz atd. jsou dost neaktuální (ceny, produkty), navíc ČS od ČS se ten produkt jinak jmenuje. Z hlavy mě napadá MOL, OMV, Benzina - ještě někde? U těchto je to tak od 34-35 korun nahoru, když já jezdím (výhradně) premiový 95ky za třeba 31,50... mně by stačil neaditiv. 98, ale ten nikde nevidím (u Albert HM zrušen).
10:35:16
12.09.2019
12.09.2019
vhml
tak ono reálně asi ani nelze mít víc jak 100 oktanů, protože to je poměrová hodnota. Ale používají se i čísla nad 100 protože to primárně udává odolnost proti samozápalům.
10:13:01
12.09.2019
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> David29: Tak ČSN vesměs už jen kopíruje ISO a nejspíš ISO pro stooktan neexistuje. A asi to ani není potřeba, když naprostá většina aut co jezdí tak má doporučený max ten 98... kdyby to výrobci z nějakého důvodu začali požadovat, třeba norma vznikne. Kdo ví... myslím, že prostě není důvod.
22:09:06
11.09.2019
11.09.2019
David29
-> dragon_cb_cz: Což taky nechápu, v čem je problém normu rozšířit
14:23:13
11.09.2019
11.09.2019
dragon_cb_cz
-> MVM: Já bych řekl, že tenhle mýtus se rozšířil, protože lidi na stojanu vidí ČSN pro BA98, tak si řeknou "hele, oni kecaj, je to obyč 98" a už jim nedojde, že prostě ČSN normu na 100oktan nemá.
13:36:34
11.09.2019
11.09.2019
MVM
-> dragon_cb_cz 11.09.19 10:59:12: Je to tak. Verva je skutečně v průměru 99,8 VM.
10:59:12
11.09.2019
11.09.2019
dragon_cb_cz
-> Markop: A pro to svoje druhé tvrzení nějaký důkaz máš? Protože v testech co jsem viděl, tak třeba Verva 100 vyšla skutečně 100 nebo s minimální odchylkou (99.8). Protože to není jen název, oni i v marketingových materiálech uváději, že "má oktanové číslo 100" a pokud by ho pak neměl, tak je to klamavá reklama. A opět by si koledovali o mastnou pokutu od ČOI.
10:56:50
11.09.2019
11.09.2019
Markop
-> Tomaso435: Netuším kde jsi vzal takovou volovinu. Natural 95 má 95 oktanů v.m. vždy a většinou i víc. To jen prémiové stooktanové benzíny jako je Verva 100 maji cca 98 - 99 okt., tam to číslo v názvu skutečně lže.
19:24:41
09.09.2019
09.09.2019
bouchy
-> Tomaso435: Tak ukaž. Já ty poslední čet, ale vždy tam bylo něco navíc. Teda podle shodný použitý metody: motorový, výpočetní,... (či jak se to zove).
Tazateli lze vyšší oktany jen doporučit, v použití by neměl být problém (možná lehce seřídit), ostatně vyšší OČ > vyšší odolnost proti samozápalům. Nádrž bych raději naplnil celou, míň to tak nějak oxiduje, i nádrži to udělá líp. Pokud se to uskladní na podzim, bude to zimní benzín s vyšším tlakem par, na jarní start lepší. Zvaž použití aditiv, stabilizátrů do benzínu. E5-10 bude holt realita, ale snad to v případě favoritu nebude vadit (hadičky, "gumičky" a tak). Líh pohlcuje vodu, navíc v tomhle množství... Ten motor je na "olovnatý" nez bezol. benzín (dle hlavy)? Spíš si někteří stěžovali na úsady z náhrady olova na bázi draslíku.
Dnešní příhoda... MOL 100 a jaksi to žralo esli ono to nebylo tím počasím a těžkou nohou řidiče, nevyjetého na dané trase.. s průměrem 47 km/h to mělo být tak za 6,5 (PP), ne za 7,6.
Tazateli lze vyšší oktany jen doporučit, v použití by neměl být problém (možná lehce seřídit), ostatně vyšší OČ > vyšší odolnost proti samozápalům. Nádrž bych raději naplnil celou, míň to tak nějak oxiduje, i nádrži to udělá líp. Pokud se to uskladní na podzim, bude to zimní benzín s vyšším tlakem par, na jarní start lepší. Zvaž použití aditiv, stabilizátrů do benzínu. E5-10 bude holt realita, ale snad to v případě favoritu nebude vadit (hadičky, "gumičky" a tak). Líh pohlcuje vodu, navíc v tomhle množství... Ten motor je na "olovnatý" nez bezol. benzín (dle hlavy)? Spíš si někteří stěžovali na úsady z náhrady olova na bázi draslíku.
Dnešní příhoda... MOL 100 a jaksi to žralo esli ono to nebylo tím počasím a těžkou nohou řidiče, nevyjetého na dané trase.. s průměrem 47 km/h to mělo být tak za 6,5 (PP), ne za 7,6.
18:32:23
09.09.2019
09.09.2019
David29
Verva je dobrá - místo biolihu obsahuje etbe. Což je sice taky z lihu, ale nemá negativní vliv jako běžný biolíh v 95.
Pokud jezdíš, bral bych normálně 95 a neřešil to. Pokud tankuješ jednou za čtvrt roku, tak tu vervu
Pokud jezdíš, bral bych normálně 95 a neřešil to. Pokud tankuješ jednou za čtvrt roku, tak tu vervu
17:12:18
09.09.2019
09.09.2019
MVM
-> Tomaso435: Já jsem si loni psal e-mail přímo do Benziny. Potřeboval jsem znát oktanový čísla motorovou metodou. A zároveň mi poslala paní průměrný hodnoty i výzkumnou metodou.. Bylo to vždycky víc než je na stojanu. Hodnoty z výstupu z rafinérie průměry za nějaký období..
15:02:41
09.09.2019
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: OK, tak než nějaký najdeš, tak já si tu odložím údaj, že z 1005 vzorků, který loni kontrolovala ČOI, nebyl parametr oktanové číslo měřené výzkumnou metodou splněn u šesti - tzn 0,6% odebraných vzorků. Úplně stejný počet to byl u parametru oktanové číslo měřené motorovou metodou - takže odhaduju, že to byly stejné vzorky. Zdroj: www.coi.cz/wp-content/...
/2019-02-08-phm-2018.doc
Pořád nemáš pocit, že tu šíříš bludy?
Pořád nemáš pocit, že tu šíříš bludy?
14:51:38
09.09.2019
09.09.2019
minno
-> Tomaso435: tak to som aj ja zvedavý
14:39:32
09.09.2019
09.09.2019
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: tu ti opřu o testy. číslo u nápisu 95 nemá s oktanama nic společnýho, bohužel.
14:26:49
09.09.2019
09.09.2019
charon
Já leju do 106 tky Vervu 100 teďko. Co mám spočítáno, tak nižší spotřeba kompenzuje vyšší cenu benzinu, takže je to šull null. Je pravda, že to má klidnější volnoběh. Vliv na další části palivový soustavy zjistím až posléze, zatím vyjeto jen cca 5 nádrží. Do Favoriat jsem Vervu svýho času občas nalil taky a bylo to bez problémů, a leju to teď do pily a do sekačky a všude bez problému
13:16:20
09.09.2019
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Láďa078: Když je zvládá kilo, proč by je nezvládal Fakan? Nevidím důvod, proč by mu to mělo uškodit.
-> Tomaso435: Tu teorii o tom, že N95 nemá oktanové číslo 95 a že N98 má 95-96 opíráš o co? Máš pocit, že ta ČSN norma na stojanu je jen pro srandu králíkům?
-> Tomaso435: Tu teorii o tom, že N95 nemá oktanové číslo 95 a že N98 má 95-96 opíráš o co? Máš pocit, že ta ČSN norma na stojanu je jen pro srandu králíkům?
13:10:18
09.09.2019
09.09.2019
Tomaso435
jezdi na normální 98ku (ta má cca 95/96 octanú) a favorit 136 jezdil na super 96.. tedka tou 95kou ho okrádáš pač nemá 95octanů ani omylem. .. cena o necelé 3kč vyšší se ti odmění nižší spotřebou, lepším výkonem a nebude ti to žrát hadičky membranky atd...
12:39:19
09.09.2019
09.09.2019
Láďa078
V souvislosti se zaváděním naturalu 95 s E10 přemýšlím jaký tankovat benzín do favoritu 136 r.v.1989. zatím používám běžný natural 95 E5, sice by to tam prý také nemělo být přes zimu, ale problémy to nedělá (samozřejmě toho tam nechávám jen pár litrů).
Určitě podobný problémy řeší spousta zdejších uživatelů.
Jak se díváte na ty "prémiový" paliva, bez lihu s tím ETBE? Mají to některý vysooktanový benzíny, ty zas nevím jestli dlouhodobě bude fáčko zvládat.
Určitě podobný problémy řeší spousta zdejších uživatelů.
Jak se díváte na ty "prémiový" paliva, bez lihu s tím ETBE? Mají to některý vysooktanový benzíny, ty zas nevím jestli dlouhodobě bude fáčko zvládat.