skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Špatný start nového motoru po Go
13:50:35
02.09.2019
02.09.2019
Vita
-> ZdenoR 02.09.19 11:18:02: právě se mi to jeví spíše jako bohatá směs... tomu by odpovídalo i startování s pootevřenýma klapkama karbu (půl plynu pro nastartování) . Jinak spoje jsem o víkendu prošel a nic zásadního nenašel...
11:18:02
02.09.2019
02.09.2019
ZdenoR
-> Vita: Podle toho chování. Nepřisává to někde vzduch?
09:41:22
02.09.2019
02.09.2019
Vita
-> Jumbo 30.08.19 14:52:56: No předstihem to nebude... A opravdu základní předstih 15 - 20 st. je nesmysl... K upravenému rozdělovači jsem dostal instrukce, jak co nastavit a základní předstih 5 st. Při nastartovaném motoru a volnoběžných 900 - 1000 ot/ min. už je krapet jiný, doladění se musí provádět jízdou v různých režimech zatížení - toť teorie, uvidíme co praxe :-). Ale osobně si myslím, že k motoru budu muset doladit znovu karbec.
19:53:54
30.08.2019
30.08.2019
MVM
-> Jumbo: Tady na tyhle informace o tom, že někdo dával takto vysoký základní předstihje třeba dává pozor! To je velmi nebezpečné a rizikové počínání. Vždycky záleží na tom jak je dána regulace upravená,tzn jaký je výsledný předstih. Dvacet základ je absolutně nic nevypovídají údaj.Vzdycky je možné zkušebně s předstihem samozřejmě hýbat ale v rozsahu několika málo stupňů a sledovat chování motoru. Potažmo to co se může zdát v pořádku na místě bez zatížení, může být fatální po rozjezdu v zátěži.. (detonace)
14:52:56
30.08.2019
30.08.2019
Jumbo
-> Vita: Tak poskočení o zub na rozvodech se už pozná při porovnání HÚ pístů a polohy ventilů, ne? To nemusíš pořádně ani nic rozebírat...
A četl jsem, že s tvojí vačkou a KP se dává základ klidně 15 - 20°...
A četl jsem, že s tvojí vačkou a KP se dává základ klidně 15 - 20°...
14:21:01
30.08.2019
30.08.2019
Vita
-> dragon_cb_cz 30.08.19 14:07:55:
díval jsem se na fotku, tak za a) můžu vyloučit, nasazené jsou správně, někde tady na fóru jsem viděl fotku těch špatných rozvodů,resp. kola rozvodů. Pokusím se ji dohledat a porovnat.
díval jsem se na fotku, tak za a) můžu vyloučit, nasazené jsou správně, někde tady na fóru jsem viděl fotku těch špatných rozvodů,resp. kola rozvodů. Pokusím se ji dohledat a porovnat.
14:07:55
30.08.2019
30.08.2019
dragon_cb_cz
-> Vita 30.08.19 13:08:02: To pořád ještě nevylučuje, že jsi je a) mohl špatně nasadit při montáži b) byly to z té série kde bylo chybné označení.
14:06:41
30.08.2019
30.08.2019
Vita
Základní předstih jsem nastavil na rozdělovači (kontaktním) takto.
-předně kontrola kontaktů rozdělovače - při max zdvihu vačky rozdělovače 0,40 mezi kontakty
-1 válec HÚ, "na prsách" nastaveno 5 st. před horní úvrať
- povolím šroub v komínku rozdělovače a sundám z rozdělovače střední kabel co jde k cívce a volný konec přiložím (cca 3 - 5 mm) ke kovovém dílu motoru
- otáčím rozdělovačem až přeskočí jiskra, označím si polohu komínek - rozdělovač
- vše dotánu, složím a nastartuju :-)
- toto je HRUBÉ základní nastavení předstihu.
- pro doladění se za běhu použije stroboskop
Dělám něco špatně??? Zatím jsem takhle nastavil každý motor s kontaktním rozdělovačem a pracoval.... tady bude možná chyba v něcem jiném...
-předně kontrola kontaktů rozdělovače - při max zdvihu vačky rozdělovače 0,40 mezi kontakty
-1 válec HÚ, "na prsách" nastaveno 5 st. před horní úvrať
- povolím šroub v komínku rozdělovače a sundám z rozdělovače střední kabel co jde k cívce a volný konec přiložím (cca 3 - 5 mm) ke kovovém dílu motoru
- otáčím rozdělovačem až přeskočí jiskra, označím si polohu komínek - rozdělovač
- vše dotánu, složím a nastartuju :-)
- toto je HRUBÉ základní nastavení předstihu.
- pro doladění se za běhu použije stroboskop
Dělám něco špatně??? Zatím jsem takhle nastavil každý motor s kontaktním rozdělovačem a pracoval.... tady bude možná chyba v něcem jiném...
13:24:51
30.08.2019
30.08.2019
Jumbo
-> Vita: A jak upravuješ předstih při různých otáčkách? A jak máš ověřený základní předstih, když motor nedrží volnoběh?
13:08:02
30.08.2019
30.08.2019
Vita
Díky za názor, podtlaková regulace není zapojená (zaslepeno na rozdělovači). Rozvody mám nové, ze starých zásob, kupované tak v roce 2003 - 2004, když jsem auto dovezl domů, tím si myslím to nebude
11:17:49
30.08.2019
30.08.2019
Jumbo
-> vhml: To by pak nešlo do otáček, ne?
11:13:08
30.08.2019
30.08.2019
vhml
A nebo rozvody posunutý o zub. Některé rozvodové sady mají blbě naražený důlek.
11:00:47
30.08.2019
30.08.2019
Jumbo
-> Vita: Špatně nastavený předstih na 99%, nebo chyba rozdělovače, protože pokud karbec jede na jiném motoru, tak v něm to nebude. Plynem a sytičem se přes podtlakovou regulaci mění předstih...
10:03:39
30.08.2019
30.08.2019
Vita
Předem o jaký motor se jedná:
742.136 vnitřek felicie MPI, hlava udělána na KP 10,5, vačka 280/270, upravený kontaktní rozdělovač, nový karburátor Weber 30 BDIC, původní sání i výfuk. Co šlo vyměnit se vyměnilo za nové. Základní předstih nastaven na 5 st.
A teď k problému:
Motor startuje pouze když mám 1/2 plynu na pedálu, jinak nenastartuje, na sytič v žádném případě. Jakmile se rozběhne nedrží volnoběh, musí se držet neustále na plynu, s plným sytičem drží volnoběh na 1250 ot., přechody do otáček výborné, svíčky CIHLOVÉ. Když tento karburátor přehodím do druhého auta (motor 742.130, tak bez jakéhokoliv zásahu) drží volnoběh, krásně jde do otáček a před měsícem prošel tento motor s tímto karbecem LEGÁLNĚ emisemi.
Předpokládám nějaký problém v karburátoru (nastavení) ale překvapuje mě, že na dvou motorech se projevuje tak odlišně.
742.136 vnitřek felicie MPI, hlava udělána na KP 10,5, vačka 280/270, upravený kontaktní rozdělovač, nový karburátor Weber 30 BDIC, původní sání i výfuk. Co šlo vyměnit se vyměnilo za nové. Základní předstih nastaven na 5 st.
A teď k problému:
Motor startuje pouze když mám 1/2 plynu na pedálu, jinak nenastartuje, na sytič v žádném případě. Jakmile se rozběhne nedrží volnoběh, musí se držet neustále na plynu, s plným sytičem drží volnoběh na 1250 ot., přechody do otáček výborné, svíčky CIHLOVÉ. Když tento karburátor přehodím do druhého auta (motor 742.130, tak bez jakéhokoliv zásahu) drží volnoběh, krásně jde do otáček a před měsícem prošel tento motor s tímto karbecem LEGÁLNĚ emisemi.
Předpokládám nějaký problém v karburátoru (nastavení) ale překvapuje mě, že na dvou motorech se projevuje tak odlišně.