Škoda 105-136 chlazení

prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.08.2019 do 17.05.2022, založil/a petr10
řadit dle data
06:27:04
17.05.2022
MOLSO
-> Bukaj: doporučím ti takisto nissens, kupoval som 2 - 3 kusy pre škodovky a a je to asi momentálne to najlepšie čo sa dá zohnať.
20:36:08
16.05.2022
Robert 106
Před časem jsem tady řešil zda se dá sehnat něco jiného než čína.
Sice sem třeba našel Valeo, ale nic co by se skutečně dalo koupit, nebo to někdo měl
na autě a měl s tím zkušenost. Čína je taková super sračka žádný materiál a mizerný zpracování. Obecně to samé dělají na všechny auta - stejná konstrukce.
Třeba než šel Passat z domu tak jsem tam dával čínu za 1200 a bylo to úplně stejný.
Nesmí se na to ani sáhnout. ještě byl blbě nalisovanej a byl o 5mm kratší, ale chladil.
Kámoš dával na Opla a za 3 roky prasknul.

Taky jsem řešil dát tam něco jiného ale i fabka 1.4 je o dost větší takže jedině fa-fe jenže ty už taky origo nejsou nebo za cenu kdy se mi teda nechce vymýšlet jak je upravit
12:21:57
16.05.2022
Bukaj
Nakonec jsem doma našel jeden velmi zachovalý originál - pokud ho nepoškodím při demontáži čidla, tak jej použiji. Ale do zásoby by se něco hodilo - uvidím, co kde seženu6
12:14:26
16.05.2022
minno
-> Bukaj 16.05.22 11:19:24: Osobne by som šiel do Nissens. Chladič tejto značky som kupoval a dával do Punta pred 3 rokmi a "kvalita rovná originálu". Bez problému. Ale otázka je, ako to bude s kvalitou chladiča do škodovky. Vieme, že značka na obale nič neznamená. Môže sa to vyrábať inde a kvalita môže byť iná ako chladič tej istej značky na iné auto.

Čína (Vika) možno funguje, ale osobne by som do toho nešiel. S chladičom Vika síce skúsenosť nemám, ale s radiátorom Vika do škodovky áno. Prevedenie hnusné, krivé celé, jeden vývod na vodu s dosť obmedzeným priechodom. No hnus. Možno "ako-tak" funkčný, ale nechcem to ani vidieť.
12:02:02
16.05.2022
Bukaj
-> Tom Troll: Ok, tak si kromě MB udělám výlet ještě do Plzně... 1
11:38:19
16.05.2022
Tom Troll
-> Bukaj: Vím o autech co jezdí čínu s pravidelným celoročním nájezdem nepřímo přirovnatelným tvému a problémy nejsou. 4
11:19:24
16.05.2022
Bukaj
Zeptám se zde:
Jakou značku chladiče v dnešní době byste doporučili?
Originál Autopal už moc není k sehnání a potřebuju jezdit.

Kromě číny z Číny (noname) je na internetu dostupných několik značek chladičů, které jsou pravděpodobně také vyrobeny v PRCu, ale pod kontrolou a záštitou nějaké evropské značky.
Otázkou je, jestli si člověk připlatí jen za tu značku, nebo má i jistou záruku kvality...?

Jinak na Å mám od roku 2009 (kdy mi lakýrník ulomil odvzdušňovací nátrubek) čínský chladič - tehdy jsem jej kupoval přesně za 300 Kč 3 - a dodnes bez problému funguje. Bude dnešní čínská výroba (za více, než dvojnásobnou cenu - nejlevnější jsem našel za 700) podobně spolehlivá?

Nejlevnější noname u Bokra za 690 Kč
Nissens za 1370 Kč voton.cz/informace/.../ni ssens
a další výrobci:
www.rexbo.sk/autodiely/.. ./5070-1-2-120-l
22:33:31
24.10.2021
Jozka
-> Bukaj: Až budu mít čas, dám to paralerně na obě větve - ale v klidu, mám ten ventil zaseknutej v poloze "half-open".. 4 3
Ale zjistil jsem, že topnej výkon není na stodvacítkový jezero kapaliny nijak ohromující..
20:26:11
24.10.2021
Bukaj
-> Jozka: Tak u škodovky je pro toto zapojení poněkud nešťastné to uzavírání průtoku chladicího média topením ventilem - když zavřeš kohout, tak kapalina nemůže proudit...8
14:17:13
24.10.2021
Jozka
.. mi teď vychází takhle. V návodu je otočit "inlet" (vstup) "k motoru" - ale všechny hadice tak nějak směřujou k motoru.

Chci čerpadlo doplnit přímo pod radiátor topení z několika důvodů..
zvětšit Škoda 105-136 chlazení  - obrázek od Jozka vložen 24.10.2021 14:17:13
14:14:39
24.10.2021
Jozka
Tak jsem zas moc přemejšlel - a co se zdálo jasný..8

Zapojení externího vyhřívání v principu:
zvětšit Škoda 105-136 chlazení  - obrázek od Jozka vložen 24.10.2021 14:14:39
22:15:15
14.06.2021
Jozka
-> isti 14.06.21 17:42:05: Zajímavý je, že cosi vyteče nejen manipulací s ventilem pod přední kapotou, ale též opakovaným nasazováním víčka nádržky.. A s topením budu asi obcovat taky..
-> MVM 14.06.21 19:13:15: Zátky na trubkách pod autem byly čistý, žádná krusta nad nima, povolit šly snadno, těch jsem se bál. V embéčkách jsem při demontáži bloků našel pod nátrubkem všelicos včetně totální ucpávky - ale v tomhle autě nic krom skutečný destilky a Stabilu nikdy nic jinýho nebylo, tak to zlehka zkusím.4
19:43:21
14.06.2021
isti
-> darklord: To je mi novinka že je to na vodu9 ja som myslel že je to len na okrasu3
19:13:15
14.06.2021
MVM
-> darklord 14.06.21 18:57:11: 98% aut ma tu zátku totalne zabetonovanou vodnim kamenem a jinym svinstvem. Za dalsi s ni u vetsiny aut nikdo 40let nehýbal.. tudíž nabádat k hazardu ze se někdo iniciativně pusti do Velkých akcí... to bych se mohl na litr stary kapaliny z vysoka leda... 4 Něco jinyho je tam, kde je jistota...
18:57:11
14.06.2021
darklord
17:42:05
14.06.2021
isti
-> Jozka 14.06.21 00:34:53: Otváraním odvzdušňovacieho ventilu pod kapotou sa k tomu dosť pomôžeš.Ostalo už len odpojiť tenké hadice ku kúreniu ale na to sa vždy vybodnem.
-> darklord 14.06.21 07:05:10: Kde by si chcel vypustiť blok u 742?
10:08:31
14.06.2021
Jozka
-> darklord: Uvidíme, dá-li se přemluvit ke spolupráci..
10:04:52
14.06.2021
darklord
-> Jozka: natrubok tam neni, ale vypustak ano
09:48:29
14.06.2021
Jozka
-> darklord 14.06.21 07:05:10: V příštím kole (třetím, který by mělo už být poslední) přidám i rozpojení trubek napravo - nebo je jistější způsob? Mám to popletený s embéčkama, ale nátrubek mezi 3. a 4. už užovka tuším nemá..
-> Bukaj 14.06.21 07:36:57: Tak jsem si ten objem pamatoval fakt blbě.. 11,5 už dává smysl větší, zkusím nic nevybryndat a uvidím, jestli se řekněme ze střední hladiny v nádržce na těch 11 lt dostanu - ono se "mezi rysky" vejde tý kapaliny spousta..

Díky.
07:36:57
14.06.2021
Bukaj
-> Jozka: Tuším, že maximum by nemělo být 12,5, alébrž 11,5 litru chladicí kapaliny - a je to cca, takže uvážíš-li, že něco mohlo zůstat v bloku a něco je rezerva mezi ryskami v expanzce, tak bych se s množstvím, blížícím se 11 litrům, spokojil5
07:05:10
14.06.2021
darklord
-> Jozka: a blok vypustit nic?
00:34:53
14.06.2021
Jozka
-> isti: Odpojením hadice mezi trubkou a vodní pumpou, výpustními zátkami na potrubí pod autem, zvednutím předku o 10 cm, manipulací s odvzdušnovacím ventilem, dokonce i motorem jsem zatočil.. Akorát hadici k termostatu jsem tentokrát nesundal..
22:55:01
13.06.2021
isti
-> Jozka: Ja som to ešte nikdy nezmeral ale dva litre sa tam schovať môžu?Akým spôsobom si to vypúšťal?
22:24:09
13.06.2021
Jozka
Možná je tu vhodnější téma - ale moje záležitost se chlazení týka.. Je v tý 742 fakt 12,5 litrů vody? Tento týden jsem sice udělal rekord, celých 10,5 vypuštěno i dolito, ale 2 litry se zřejmě furt někde ukrejvají..
09:38:20
17.05.2021
Antony - zrušená registrace
Ok, díky za postřehy, něco spáchám.
09:32:37
17.05.2021
Tom Troll
-> Antony: Starej urvat a narvat tam se závitem, zalepit. Měli tam nějakej s hrubym vrutovitym závitem, ale s trochou snahy to s metrickym závitem taky pujde. 1
07:27:32
17.05.2021
Borderer
Dvousložkou epoxidem už mám X let zalepený odvzdušnění radiátoru a drží. :-D Tehdy extra nouzovka, ani sem nevyndaval radiátor z auta či co nějak extra čistil, prostě se muselo vyrazit. Vložil jsem do nátrubku vhodnou trubičku s přesahem ven a celý to oblil lepidlem. Už jsem od té doby dokonce měnil hadičky a drží to. :)
05:25:31
17.05.2021
Antony - zrušená registrace
-> Tom Troll: ale jaká varianta? 1
23:18:45
16.05.2021
Tom Troll
-> Antony: Bylo to jako rada rada motoristům i v dobovym tisku, jít by to mělo.
21:59:38
16.05.2021
Eidy
-> Antony: Popravdě netuším, spíš tipuju a hledám možné řešení. Nebo nechat zavařit.
21:59:16
16.05.2021
k.jarek
-> Antony: Jak psal Eidy, zdrsnit a mělo by to držet.
21:19:52
16.05.2021
Antony - zrušená registrace
-> k.jarek: obávám se, aby se lepidlo spojilo s plastem. -> Eidy: myslíš, že je tam taková síla plastu? Aspoň 3mm?
21:06:45
16.05.2021
k.jarek
-> Eidy: To řešení s tím nátrubkem na závit sa mi moc líbí. Díky za nápad do budoucna.4
21:04:10
16.05.2021
Eidy
-> k.jarek: To může být 1. varianta. Zdrsnit a zalepit. Další možnost je ho odříznout, vytočit do plastu závit a natočit na lepidlo nový nátrubek.
20:59:19
16.05.2021
k.jarek
-> Antony: Zkusil bych asi nějaký epoxidový lepidlo. To by mohlo být funkční, řekl bych.
20:49:48
16.05.2021
Antony - zrušená registrace
Vlastní blbostí jsem si nalomil odvzdušňovací nátrubek na PALáckým chladiči a teče tudy chladící směs. Je to nějak řešitelný, nebo je to konečná? Chladič krásně čistej, lamely nezdeformovaný, byla by ho škoda.
17:43:00
17.09.2020
Jarda - zrušená registrace
-> isti 14.09.20 16:29:45: odesel, ze uz nedoviral, neprohralo se ani LPG a jizda celkove nahovno
jinak objednal jsem ted wahler a prisel zas tendle francouzkej
16:29:45
14.09.2020
isti
-> Jarda: Čomu vravíš že odišiel termostat?Ja mám s tým taký ˝˝problém˝˝ že časom to už nedrží 85c ale len 80 či trošku menej.A to časom znamená pol roka-rok,nájazd 5-15000 km.
05:34:50
14.09.2020
Jarda - zrušená registrace
-> isti 11.09.20 16:55:18: me wahler odesel asi jen jeden na vsech autech a celkem najeto pres 700tis.km, prave ve zlutym rapidu odesel po nejakych 340tis.km, v autodilech wahler nemeli, tak jsem vzal calorostat france a 20tis,km uz docela funguje, jem je ta regulace trochu kolisavejsi, nez wahler, nekdy cumim na rucku, ze se to vic ohriva, najednou otevre a zas to vic spadne a pak mu zas zavirani dele trva a tak porad dokola, kdyz uz to je prohrate delsi jizdou, tak uz to tak samo tak nepada
U nivy mi odesly 3 termostaty, i origo lada, co jsem mel od Bukaje (mozna to bylo prehratim nebo, ze jsem tam lil vodu ze solnych plani, kterou jsem si i tesneni pod hlavou odrovnal, ale kdyz jina nebyla a tu trochu pitne jsem si radeji plytvat nechtel...), wahler na to asi neni, jedinej calorostat nejak funguje, ale drzi trochu nizsi teplotu, zase stal 5x min, nez co stoji origo na konevce.
16:55:18
11.09.2020
isti
-> Shader 11.09.20 09:52:14: www.cc-autodily.cz/termos tat-favorit?brand=SKOD...
Nepovažujem ani toto za velkú výhru,pred zimou to budem musieť vymeniť lebo teraz drži iba 80 stupňov.
14:19:08
11.09.2020
Mike2051
Být tebou, radši bych sehnal Wahler. Z několika termostatů co jsem měl, byl Wahler jedinej, který něco vydrží.
09:52:14
11.09.2020
Shader
Tak jediná značka termostatu, kterou jde u nás v mototechně sehnat je Motorrad. Má to smysl nebo je to Calorstat v bledě modrém a raději shánět Wahlera?
05:57:13
08.09.2020
Shader
-> k.jarek: -> Eidy: Ok, zkusim sehnat Wahler a uvidime 4
23:05:18
07.09.2020
Eidy
-> Shader: Já mám v Kóče Wahler už spoustu let a pokud je motor v pořádku, tak funguje bezchybně.
21:45:14
07.09.2020
k.jarek
-> Shader: Svým způsobem ano. Motor alespoň není podchlazený, ale zas to chce mít železnou zásobu. Pokud s tím jezdíš jen přes léto, tož to asi netřeba tak hrotit (já tak odjezdil celou letošní sezónu a příští uvidím), akorát bude třeba ten motor nechat déle prohřát. Pokud i v zimě, pak vyměnit.
21:40:45
07.09.2020
Shader
-> isti: -> k.jarek: Takže otázka, má cenu ho měnit?
21:32:07
07.09.2020
k.jarek
-> isti: Také mám ten dojem8
21:24:27
07.09.2020
isti
-> Shader: Obávám sa že tam môžeš dať hociaký a po pár mesiacoch to bude držať iba 80C
21:00:15
07.09.2020
Shader
-> k.jarek: Momentálně je tam Calorstat. Takže asi výměna.
20:21:45
07.09.2020
k.jarek
Na ten termostat bych si celkem vsadil. Já minulý rok dal Calorstat (Wahler nebyl) a po čase mi začal zůstávat otevřený. Teplota sa drží o něco níž a na běžnou provozku vystoupá až po delší jízdě nebo o něco rychleji na dálnici (pochopitelně). Zkus jej vyměnit a uvidíš.
upraveno 1x, naposled 07.09.2020 20:22:56
Extreme Tyres