skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přesahy vložek 1,3 Mpi - problém
11:09:31
14.07.2019
14.07.2019
Jarda - zrušená registrace
moc vetsi presahy bych nedelal, to je docela nebezpecne... na favo motoru max 0,15
13:13:14
13.07.2019
13.07.2019
Vita
-> Šemik : ano je to přesah po stažení šrouby
13:11:56
13.07.2019
13.07.2019
Vita
-> m8rinek: jen horní hranu, původně měl dělat celý motor ale kvůli přístupu nato nedošlo
08:03:10
13.07.2019
13.07.2019
Petr Urban
-> Šemik : Nemám stejné zkušenosti, nesouhlasím.
07:16:48
13.07.2019
13.07.2019
Šemik
Jedna, asi hloupá, otázka - ty hodnoty, co jsi naměřil jsi měřil když byly vložky staženy šrouby do bloku nebo když v něm byly jen tak položeny? To je docela zásadní hledisko a nevidím, že by to bylo upřesněno.
Pokud byly staženy, jsou to hodnoty zcela v pořádku a též bych mírně nadlimitní stav považoval za prospěšný. Prolínání oleje/vody bych se nebál, těsnění se stlačí hodně a neteče to ani když jsou přesahy extrémně vyšší než je předepsáno (vlastní zkušenost).
Pokud byly staženy, jsou to hodnoty zcela v pořádku a též bych mírně nadlimitní stav považoval za prospěšný. Prolínání oleje/vody bych se nebál, těsnění se stlačí hodně a neteče to ani když jsou přesahy extrémně vyšší než je předepsáno (vlastní zkušenost).
23:23:33
12.07.2019
12.07.2019
m8rinek
-> Vita: ten kdo přerovnával blok sjel jenom horní hranu, nebo i vývrty pro vložky?
15:09:02
12.07.2019
12.07.2019
Vita
-> Bukaj: A jde to vyřešit výběrem vhodného těsnění (vyšší tloušťka)?
14:39:27
12.07.2019
12.07.2019
Bukaj
-> Vita: Při větším, než předepsaném přesahu vložek hrozí, že si těsnění nedostatečně sedne v prostoru kolem zdvihacích tyček ventilů a bude se tlačit voda z vodních kanálů do oleje případně může prolínat kolem těsnění ven z motoru. Možná si to sedne, možná ne. To je asi jediné úskalí...
13:32:37
12.07.2019
12.07.2019
Vita
-> suri: Právě bych rád aby to jezdilo :-). Skládám to poprvé, motoráři nemají čas a ani chuť něco dělat za jakékoliv peníze ( u nejmenovaného z Frenštátu pod Radhoštěm jsem to měl slíbené rok, pak to půl bylo u něj a byl jsem rád, že jsem si odvezl alespoň něco z věcí, ostatní poztrácel).
12:46:20
12.07.2019
12.07.2019
suri
-> minno: hlavne že to jazdí
12:36:24
12.07.2019
12.07.2019
minno
-> suri 12.07.19 12:31:20: Asi tak. Na starom bloku aj skoro zbytočné merať to hodinkami, keď to všade vychádza inak :)
12:34:28
12.07.2019
12.07.2019
minno
-> Vita: Pozor hlavne na rozdiel presahu medzi vložkami. Keď prejdeš prstom po spoji susedných vložiek, nesmieš cítiť prechod, proste to musí byť hladké v rovine. Ten uvádzaný rozdiel 0,02 mm medzi vložkami je prípustný len medzi napr. 1. a 3. vložkou, alebo 2. a 4., ale susedné vložky musia byť čo najviac v rovine.
12:31:20
12.07.2019
12.07.2019
suri
-> minno: aj ja som dal vyššie , ono to meranie je o kokote celé , blok krivý , vľavo tak vpravo tak , okolo skrutiek vyťahaný , meranie mierkami orientačné ... ale funguje to
12:18:02
12.07.2019
12.07.2019
Vita
-> minno: Díky moc za info a zkušenost. Tak to tak nechám a uvidím
12:02:46
12.07.2019
12.07.2019
minno
-> Vita 12.07.19 11:41:41: Pri stavbe nového motora nie je na škodu dať presah o niečo málo viac, ono si to aj tak sadne a máš potom istotu, že pri prípadnej výmene tesnenia pod hlavou budú presahy stále OK.
Tiež som dával pri stavbe mojeho 136 motora väčšie presahy (cca tých 0,15 - 0,17 ako píšeš ty), motor už má 87 tis. km a je to OK. Minulý rok som menil tesnenie pod hlavou (prehnilo) a presahy boli akurát v norme.
Toľko moja skúsenosť.
Tiež som dával pri stavbe mojeho 136 motora väčšie presahy (cca tých 0,15 - 0,17 ako píšeš ty), motor už má 87 tis. km a je to OK. Minulý rok som menil tesnenie pod hlavou (prehnilo) a presahy boli akurát v norme.
Toľko moja skúsenosť.
11:41:41
12.07.2019
12.07.2019
Vita
Mám problém při usazení vložek v motoru 1,3 MPI. Blok je vyčištěný, profesionálně je srovnaná dosedací plocha bloku, vložky jsou nové KS v B toleranci, dosedací plochy vložek i samotné vložky jsou čisté. Na vložkách je osazen nejmenší měděný kroužek 0,1 mm (menší už nejsou). Přesto při osazení vložek do bloku jsou přesahy vložek nad blokem (měřeno přípravkem ve 2 kolmých směrech) 0,15 - 0,17 mm. Níž to bohužel nejde usadit. Dle "chytré dílenské knížky" má být přesah vložek v rozmezí 0,07 - 0,12, rozdíl mezi vložkama 0,04 mm. Rozdíl mezi vložkama je cca 0,02 mm, bohužel přesahy jsou větší. Nevím zda-li to tak nechat, nebo to řešit srovnáním dosedací plochy válců v bloku. Máte někdo zkušenosti s vyšším přesahem vložek, než je doporučeno??? Bude nějaký zásadní problém při provozu???