skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000mb motor nejde do otacok
12:28:25
13.02.2019
13.02.2019
eben
panové chcem sa vam podakovat za uzitocne rady,pricina bol bohuzial karburator,budem ho musiet rozobrat povyfukovat ci niekde neni pripchaty,uz mam novy jednokomorovy Jikov 32BS,tak sa aspom zase o kusok priblizim originalu este raz vdaka za prispevky
19:30:25
11.02.2019
11.02.2019
srdcar 120L
-> Bukaj 11.02.19 12:25:15: V tom máš pravdu, ale pokud chceš zjistit, jestli jsou namontované rozvody správně, je potřeba je přetočit do polohy, co je na obrázku , včetně značek.
18:55:16
11.02.2019
11.02.2019
BeBe
-> Bukaj: jasne ,toto je obrazok ako ich nasadit
12:25:15
11.02.2019
11.02.2019
Bukaj
Možná by se ještě slušelo podotknout (ne každý si to uvědomí), že správně nasazené rozvody nutně nemusí mít přesně tutéž polohu, jako na obrázku, neboť poměr otáček klikového a vačkového hřídele je 2:1, tedy bude-li vačkový hřídel o jednu otáčku jinak, než je na obrázku, nebude mezi důlky 12 čepů řetězu a přesto budou rozvody správně
09:36:04
11.02.2019
11.02.2019
srdcar 120L
-> eben 10.02.19 14:30:03: Tak to nemáš pravdu. Ten obrázek je reálný a spolehlivý. Když dáváš nové rozvody, vždy musí být tak, jak jsou na obrázku. To znamená ,že nahoře počítáš čepy řetězu. Na obou rozvodových kolech jsou vždy vyraženy důlky a podle nich nastavuješ řetěz, ne podle nějakých rysek. Když to namontuješ v této poloze, jak je obrázek, pak vychází palec rozdělovače na 4. válec, počítej s tím. Moje zkušenost.
21:43:29
10.02.2019
10.02.2019
BeBe
-> eben 10.02.19 14:30:03: ten obrazok je realny,sedi aj poloha klinov na hriadeliach,ak mas tie rozvody inac ,tak budu zle znacky
16:02:07
10.02.2019
10.02.2019
Dušan
-> eben: podle me byste si toho vsimli, protoze tam byla ryska navic. Nicmene uz jsem se setkal s 12 cepama, ale ze spodni strany. Projev byl jakoby bez komprese. Neni nad to vytahnout kabel z 1. svicky, dat do nej sroubovak a priblizit k motoru. Se zapnutym klickem a otacenim motoru racnou bych sledoval kdy presne to hodi jiskru. Musi to hazet na nastavenym °. Tzn ryska remenice cca na 0°-5°.
14:30:03
10.02.2019
10.02.2019
eben
neviem na kolko je ten obrazok realisticky ale rysky su inak,ale spoliehat sa na kresleny obrazok tiez neni rozumne
14:20:18
10.02.2019
10.02.2019
eben
-> Dušan: no riesili ako jednu z moznosti zebysom trafil vadnu sadu rozvodov,vraj bola seria so zle vyrazenymi ryskami,ale bohuzial nieje scim porovnat,a z fotiek na internete sa to tazko porovnava
13:07:59
10.02.2019
10.02.2019
Dušan
-> eben: jeste je moznost, ze tech 12 zubu na rozvodech je udelany spatne. Pokud je to dobre tak je moznost nespravne usazeny kominek. Samotny rozdelovac bych resil spis jestli jsou dobre kabely v poradi 1342 a hlavne nejsou treba otoceny o 180°. Moznosti je vice, ale z vlastni zkusenosti casto spatna zakladni poloha kominku.
10:13:52
10.02.2019
10.02.2019
eben
-> Dušan: tak v tom pripade som uz v koncoch lebo to casovanie je mimo nech robim co robim,skusal som aj prenastavit odtrhove ramienko ale to bolo tiez bez uspechu,mna uz napada skusit dat inu vacku
00:09:27
10.02.2019
10.02.2019
Dušan
-> eben: plamen z karbecu znaci chybu v zapalovani. Pali to v dobe kdy je jeste otevrenej ventil.
20:34:43
09.02.2019
09.02.2019
eben
-> srdcar 120L: no dnes som stym bojoval mal som dole viko bol zaseknuty ihlovy ventil tak som dal dobry,ale nicomu to nepomohlo dokonca pri prudkom zosliapnuti som si uzil plamen z karburatoru ,mal som este problem s cerpadlom ktore sa rozhodlo ze nebude davat benzin,zajtra skusim karburator ktory mam v rapide a uvidim,co sa zapalovania tyka tam som uz v koncoch
16:38:50
09.02.2019
09.02.2019
srdcar 120L
-> eben: Tak můžeš mít i docela obyčejně ucpanou hlavní trysku, ta je v plovákové komoře. Takže bych sundal víko karburátoru a podíval se.
09:37:42
09.02.2019
09.02.2019
eben
-> Dušan: na sytic ide ale reakcia na plyn taka ista tak budem laborovat stym zapalovanim a snad sa na nieco podari prist
22:59:59
08.02.2019
08.02.2019
Dušan
Pokud to nejede ani na sytič tak bude problém v zapalování. Sytič je samotnej primitivní karbec.
21:19:29
08.02.2019
08.02.2019
eben
-> MVM: ved prave,zasahom do karburatoru sa chcem pokial mozno vyhnut kedze je novy no zajtra sa tomu povenujem,mam na to cely den tak budem tapat
21:04:34
08.02.2019
08.02.2019
MVM
-> eben: Asi takhle, v klidu nejdříve prověřit 100% funkci zapalování /rozdělovač/.A teprve potom laborovat s funkcí karburátoru.Střílení do sání obecně značí chudou směs.
20:54:51
08.02.2019
08.02.2019
eben
-> MVM: ano,aaa mozno stoji za zmienku ze ked naraz zosliapnem plyn tak ho"zadusi" a streli do sania,ale ked sa s plynom hram tak velmi tazko sa dostane do akych takych otacok,ak je problem niekde v karburatore tak to je velkaa skoda,lebo teny isty karburator mam v Rapide a ide uz vyse 5rokov uplne bezchybne
20:26:59
08.02.2019
08.02.2019
MVM
-> eben 08.02.19 20:22:17: A akcelerační pumpička nastřikuje benzín?
20:22:17
08.02.2019
08.02.2019
eben
-> srdcar 120L: ano pootacal som pri nastartovanom motore rozne polohy ci sa nieco zmeni,ale na tu akceleraciu to nemalo absolutne ziadny vplyv,co som napisal ze "nesiel nastavit predstih"bolo skor take obrazne vyjadrenie,bolo myslene to ze iskra preskocila skor ako ako palec ukazoval na rysku,no budem zajtra nad tym laborovat nech,co sa tyka osadenia karburatoru,a podla andrta je tryskovanie karburatoru +- podobne 105kovemu osadeniu,inak motor ma na volnobehu krasny chod netrha snim ide ticho,aj srob bohatosti aj vzduchu tiez reaguje ale akonahle sa prida tak konec
19:38:00
08.02.2019
08.02.2019
srdcar 120L
-> eben: A pootáčel jsi rozdělovačem v komínku? Musí se povolit ten šroub pod rozdělovačem, který ho drží v určité poloze. Nevím, který komínek máš, ty starší měly kovovou objímku a ty novější měly šroub přímo v hliníku. V tom tvém původním dotazu nechápu sdělení, že nešel nastavit předstih.
19:25:31
08.02.2019
08.02.2019
srdcar 120L
-> eben: Může být chyba v karburátoru, třeba máš utopený plovák nebo zaseklý, může být nějaký bordel v jehlovém ventilu plováku a pouští víc benzínu než má. To by mohlo odpovídat tomu zahlcení motoru, že je vysoká hladina a utopíš motor při sešlápnutí plynu.
19:08:17
08.02.2019
08.02.2019
eben
-> MVM: noo nasdzali sme tri rozdelovace kazdy mal svoj kominek,vole by som povedal na dvoch boli minimalne na jednom absolutne ziadna,vysledok ten isty,osadzali sme na 0-tom stupni a po viacerych pokusoch skocil par milimetrov pred rysku pripadne za nu, pri nastaveni zakladneho predstihu (na iskru) 5stupnov preskocila iskra vzdy pred ryskou,ale startuje nadherne na pol otacky,aj kolega od fachu sa cudoval,ale asi budem musiet fakt len skusat triafat zaraza ma ze na rapide to islo vzdy krasne osadit a u tejto chudinky je to boj,ale z vacsej casti teda mozem vylucit vadu na karburatore?
19:04:13
08.02.2019
08.02.2019
srdcar 120L
-> eben: Komínek, jestli to nevíš, co to je, je ta hliníková nožka pod rozdělovačem, přišroubovaná do víka rozvodů dvěma šroubky. Tu musíš vytáhnout s rozdělovačem, mírně pootočit dole ozubeným kolečkem a šroubovákem rovněž pootočit zářez náhonu olejového čerpadla a doufat, že se trefíš do správné polohy napoprvé. Rysku na řemenici dej na 0 stupňů.
18:54:51
08.02.2019
08.02.2019
srdcar 120L
-> MVM: Podle všeho je opravdu špatně nasazený komínek nejspíš o jeden zub. Chce to trpělivost a odhad natočení náhonu olejového čerpadla. Když je toto špatně, tak může měnit rozdělovačů kolik chce a problém zůstává stejný.Taky bych zkontroloval potom osazení karburátoru tryskami a vzdušníky, mám za to, že u 1203 to bylo trochu jinak osazené a hladinu v plovákové komoře. To, že je nový, ještě neznamená, že je správně osazený a nastavený pro tento motor.
17:34:53
08.02.2019
08.02.2019
MVM
-> eben 08.02.19 17:24:24: Pokud jste si jisti 100 % že jste neudělali špatně nastavení rozvodů, tak jste nsadili špatně komínek rozdělovače a tím i celý rozdělovač nesedí. Tzn,zaměřte se na znovu vsazení komínku rozdělovače do šikmého ozubení. ( pravda, trochu trpělivosti a šikovnosti bude potřeba). Potom samozřejmě znova udělat statický základní předstih a musí to běžet.
17:32:00
08.02.2019
08.02.2019
Tom Troll
To mi dělalo když bylo povolený benžo podtlaku regulace předstihu.
Když se udělá odtrh tak základní předstih jít udělat "musí", jestli je velká vůle v rozdělovači tak pak nejde seštelovat dynamicky při běhu motoru a blikačka bude furt blikat jinam, ale základní žárovkový/jiskrový nstavení točení motorem rukou pujde.
Když se udělá odtrh tak základní předstih jít udělat "musí", jestli je velká vůle v rozdělovači tak pak nejde seštelovat dynamicky při běhu motoru a blikačka bude furt blikat jinam, ale základní žárovkový/jiskrový nstavení točení motorem rukou pujde.
17:30:40
08.02.2019
08.02.2019
Bukaj
Pootočený komínek rozdělovače?
17:24:24
08.02.2019
08.02.2019
eben
Zdravim vas,prosim vas o radu,Skoda 1000mb,motor original,osadeny 2komorovym SEDRom,po vymene rozvodov,problem je ze motor nechce ist do otacok, pri zosliapnuti ho hned zdusi a sporadicky aj streli do karburatora,karburator je uplne novy SEDR z 1203ky,po blizsom badani sme prisli na to ze "nejde" nastavit predstih pretoze kontaky rozopne pred ryskou na rozdelovaci,a nepodarilo sa nam ho osadit spravne,motor sa rozobral retaz je spravne,nepomohlo ani skusanie viacerych rozdelovacov,ak by ste vedeli nejaky tip ako na tento problem,budem velmi vdacny,ztial vopred dakujem