Zabroušení zdvihátek ventilů

prohledat
66 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.01.2019 do 17.07.2020, založil/a chadimav
řadit dle data
21:47:43
17.07.2020
Jarda/felda
-> Martieers 11.07.20 22:02:28: ačkoliv fabie vypadá "stejně" je to jiný motor 4
22:02:28
11.07.2020
Martieers
Takze co sa tyka zivotnosti neskracovat nic?
Lebo fabiacke hydrostely su ovela kratsie.
A radsej odlahcit tak ze dat hlinikove tycky?
upraveno 2x, naposled 13.07.2020 11:14:19
22:18:48
08.07.2020
Petr Urban
-> hans1: na starších je to na každém kusu a nikdy né ve středu a libovolné umístění... bohužel. Od určitého data výroby favorita dál už tohle nedělali.
20:17:18
06.07.2020
hans1
-> Bukaj 19.06.19 22:51:03: Nějak si nedokážu představit že při těch statisících vyrobených motorů/zdvihátek zkouší každý kus na tvrdost,když už tak jen z každé várky 1-2 tak jak ja k se kontrolují čepy šrouby atd při seriové výrobě... to bude spíš něco z obrábění důlek nebo otlak hrotu atd.
20:05:05
05.07.2020
Petr Urban
-> Martieers: Nevrtal bych, není to fajn ani pro zdvihátko ani pro průměr v kterém to zdvihátko chodí. Někdo zkracuje 4mm, někdo 7 ... Jde o to co to má jet a jak dlouho. Ideální je vedení zdvihátka na co nejdelší části.
14:51:22
05.07.2020
Martieers
Zdravim na aku dlzku sa skracuju felda
zdvihatka.
Ppripade sa vrta dierka v urcitej vyske?
upraveno 1x, naposled 05.07.2020 17:09:51
11:36:53
21.06.2019
Petr Urban
-> Vojťas: Ano jak říká Bukaj je to od testu tvrdosti, ale docela mě to na škodováky mrzí a posleddní Felicie takovéto vrypy nemají, protože to může být možný problém ... Minimálně tyto činné plochy zabrus na zcela rovné ploše (aspoň sklo) na brus. papíru s velmi malou hrubostí a drž to co nejvíce u základny, tedy blízko toho brusného papíru, nemusíš kroužit, ale jezdi rovnoměrně na jednu stranu i na druhou a tuto plochu prostě co nejvíce "zalešti" Zůstane tam sice vidět malý vryp od tvrdoměru, ale aspoň bude v rovině zalapován a nebude kolem tohoto vrypu jakoby v přehnaném slova smylsu vytlačen materiál nahoru. Doporučuji použití kvalitního oleje 10w-50 či 10w-60 na motorech s jakkoliv zvýšeným výkonem... Bohužel se stále častěji setkávám s více vydřenými motory OHV na vačkách, vahadlech u ventilu, olejovém čerpadle, pístní sadě atd. ...kvalitní mazivo rozhodně nejsou vyhozené peníze.
22:51:03
19.06.2019
Bukaj
-> Vojťas: Většina (možná všechna?) zdvihátka z motorů Fa/Fe a i ty prodávané coby n. d. (u 742 a starších si nejsem jist) měla na činné ploše jednu ďubku od jehly (zkouška tvrdosti?) cca v polovině poloměru plochy, tak jestli to nebude ono. Z té fotky nic moc nepoznám...
20:36:08
19.06.2019
Vojťas
-> 11mAjA11: ono koukam to neni ostre, zrovna se mi vybil mobil. jinak to na krajich je spinave a slo to nehtem odoubat.
20:09:27
19.06.2019
11mAjA11
To na fotce urcite neni nove zdvihatko..ani za zlate prase ne..
19:55:37
19.06.2019
Vojťas
Ted jsem v krame narazil na nova zdvihatka ale na kazdem je minimalne jeden dulek, na ruznych mistech, nekde dva vedle sebe. Tak mi to moc nejde dohromady s tim co tu pisete. Co si o tom myslite? Tady na foto uprostřed
zvětšit Zabroušení zdvihátek ventilů - obrázek od Vojťas vložen 19.06.2019 19:55:37
upraveno 2x, naposled 19.06.2019 19:59:23
10:28:12
17.01.2019
Bery
-> Petr Urban: to je pak těžký... muzu poslat prázdny obaly na vylízání toho medu:-)))
09:35:42
17.01.2019
Petr Urban
-> Bery: To sem zvědavý, pak dej reference. V práci máme taky problém s razníky u lisů, ale tam je problém koupit seřizovačovi kladívko, natož tak heavy duty stabilizer.
07:44:52
16.01.2019
Bery
co dávali rusové vás zajímá ale tohle ne?To jsem teda zklamán :-)) máme to na mašinu, kde se nám přidírají ve vodítku děrovače a to to může být nitridovaný, titanový, namazaný svatým hovnem a nic. a tohle funguje- má fungovat...
13:03:05
15.01.2019
Petr Urban
-> MVM: Za to jsem byl taky vždy. Jen jestli se trend či nějaké nový produkty někomu neosvědčili....
12:50:46
15.01.2019
MVM
Do oleje by se nic přidávat nemělo. Kvalitní olej už vše obsahuje. Kdyby to byla pravda určitě by to mně známí motorari z Německa doporučovali. Vždy mi byl doporučen kvalitní olej bez přísad.
11:32:16
15.01.2019
Bery
-> Petr Urban: objednávám teď z nového zelandu Heavy duty oil stabilizer.. bude test, to budem všichni koukat:-)
11:02:11
15.01.2019
Petr Urban
-> Jarda: Toto nevím, také by mě to zajímalo.
-> MVM: Mluvíme o olejích, mě právě zajímali ty možné přídavné aditivace co jsou funkční.
upraveno 1x, naposled 15.01.2019 11:11:01
20:45:14
14.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Urban 13.01.19 23:44:55: rusove zas davali nejakou prisadu nebo olej, kde ty dily zezelenaly, takova tmava zelena a taky vse bez opotrebeni, nevite, co to muze byt? ale ani benzinem jsem ten nazelenaly nadech z toho nedostal9
00:06:12
14.01.2019
MVM
-> Petr Urban 13.01.19 23:44:55: Vím z praxe jednak Motul 300V kterej mám vysledovaný z německa, a nebo,ale nepředpokládám že by to byl někdo ochoten investovat jako náplň OHV 6 Je to řada olejů ELF konkrétně HTX 860 (SAE 10W/60). Je lepší sedět když se klikne na cenu 3 (Vím o lidech kteří ten olej jezdil, protože byl předepsán pro danou techniku) Přiznám se ale,že mnohdy stačí to prolívat běžným olejem, třeba tim LM. viz téma vedle.. Každopádně Francie je v popředí.
23:44:55
13.01.2019
Petr Urban
-> StepaNoFUN: Tedy budou koukat, a taky až to nalítá stotisíce a nic tomu mechanicky nebude 1
-> MVM: Né do všeho se snažím dávat Millers a skrz ty černé povlaky na všech dílech co musím při repasích drhnout mě osobně už začíná pěkně štvát. Takže otázka možná i do vedlejšího tématu o olejích ... co za přípravky do olejů snižující tření opravdu stojí za řeč...
Při těch repasech závodních motorů kde se jezdil Millers a pravidelně se měnil vidívám opotřebení na exponovaných místech docela minimální. Jak jsem řek, ty černý velmi jemný nánosy co se blbě čistí (dle "experta dodavatele pro ČR" vedlejší produkt nano aditiv) a cenová politika už mě u Millers štvou a rád bych dobrý olej a případně doporučil pro ty co jezdí moje motory a komponenty vhodnou nadstandardní aditivaci pro maximální omezení tření a prodloužení životnosti závodnímu motoru pro ty co o to budou mít zájem.
upraveno 1x, naposled 13.01.2019 23:47:13
22:23:40
13.01.2019
StepaNoFUN
-> MVM: Ale Millers je zbytečněj přepych, protože stojí "moc"... Alepoň pro hromadu lidí tady. :-)
Já osobně se to snažím lejt do všeho... asi budou v autorizáku koukat, až jim přivezu na výměnu Millerse a prohlásím, že to je 3tí výměna (při první garančce).
13:56:46
13.01.2019
MVM
-> Petr Urban 13.01.19 13:48:42: Peťo vždyť mu to tady říkám hned -> MVM 11.01.19 20:35:28: že vyrobit jde vše a taky že ty motory jedou na max už se stávající mechanikou 4 -> MVM 11.01.19 20:04:38:

Jinak Millers NT už ty ZDDP aditiva má v sobě, ta řada do historických motorů myslím že ten obsah mají ještě víc ..
upraveno 1x, naposled 13.01.2019 13:59:35
13:48:42
13.01.2019
Petr Urban
-> MVM: -> Tom Troll: Trošku akademické rozvahy ... Už toto všechno promýšleli jiní a promýšlel jsem to i já a byl bych schopný to s pomocí kámošů konstruktérů dopočítat ... Jenže ! Klidně aretace v bloku zdvihátka, klidně výroba pořádného zdvihátka s rádiusem nebo rolnou na čele, klidně vačku s mnohem větším potenciálem a zrychleím, ale co ten zbytek dané konstrukce rozvodu ... Musely by se vyrobit spec. tyčky, teré by dané zatížení byly schopny snášet bez velkých rezonancí a průhybů při přetížení velké zrychlující síly na vzpěr, délka tyčky 213mm je také limit, pak by se museli vyrobit vahadla, které to zvládnou, hodně hodně tvrdé pružiny ... další přetížení všech styčných ploch rozvodu atd. Takže jde skoro všechno... ale důvod je proč nad takovými věcmi přemýšlet u této konstrukce ? Odpověď všem kdo to začnou hlouběji řešit ... : zbytečné. Když už se dá i na webry vytáhnout s 1289ccm 138 HP a 150Nm (mám to štěstí že se mi to povedlo a i tak to stálo hromady peněz za díly), kam to hnát a proč u tohoto typu motoru. Už tak je tam většina součástek na limitu a každé další zvyšování výkonu stojí mnoho peněz a mnoho se zkracuje s životnosti po sobě jdoucích komponent, nehledě na přetěžující síly v klikovém a rozvodovém mechanizmu...

Máte někdo osvědčený přípravek do oleje, který by právě tření vačka - zdvihátko snižoval a přitom byl kompatibillní s většinou motor. závodních olejů 10w-60 ?
17:31:37
12.01.2019
ondie
-> Eidy: Aha,já si tu rolnu představoval jinak,že to roluje jakoby obvodem o stěnu vývrtu,ale to je blbost. Jasný.
upraveno 1x, naposled 12.01.2019 17:33:37
08:59:02
12.01.2019
Bukaj
-> Eidy: 3
22:42:33
11.01.2019
Eidy
-> Tom Troll: Jenže je rozdíl při renovaci šrouby a součástky zinkovat nebo pozlacovat. 4
22:39:01
11.01.2019
Tom Troll
-> MVM: To je jasný že je to fakticky neopodstatnitelný, ale spíš kdyby si to někdo byl schopnej a ochotnej navrhnout, vypočítat, a potom v nějakym provozu kusově vyrobit, tak by to bylo pro danýho člověka dostupný, a kdyby ho to bavilo tak realizovatelný.
Dávalo by to asi jako takovej smysl, jako narvat půl míče do sto pětky na garážovou (jakkoli dokonalou) renovaci, ikdyž je potom reálná prodejní cena kolem sto tisíc, ale lidi se do toho stejně pouštěj, protože chtěj. 4 1
20:35:28
11.01.2019
MVM
-> Tom Troll 11.01.19 20:25:38: Klidně jde přepracovat celý rozvod i celý motor pokud zaplatíš individuální vývoj a materiály ..Změníš dynamiku jedný součástky rozvodu a celý se to rozsype, praskáním vahadel konče atd .Nesmysl hnát OHV na škodovce do takových extrémů. Podle mě to, co se dneska z toho tahá za parametry, je víc než slušný.
20:25:38
11.01.2019
Tom Troll
-> Eidy: Tak vybrousit z polotovaru by neměla bejt taková kovbojka, ale je pravda, že v čemkoliv přibližujícímu se dopravnímu provozu by to nemělo cenu a ztratilo by se, pokud naopak nebylo naobtíž.
20:20:42
11.01.2019
Eidy
-> Tom Troll: Jak říká MVM, potřebuješ jinou vačku s mnohem širším palcem pro stejný průběh zdvihu jako u klasiky. A hlavně tyhle zdvihátka budou 2x těžší, což je u takhle malýho motoru na obtíž. Takováhle soustava rozvodů by byla hodně zakázková záležitost a tudíž dost drahá. Ale třeba to za pár let někdo v motoru pojede.
20:04:38
11.01.2019
MVM
-> Tom Troll: Protože bys musel vymyslet uplně jinou vačku a zadalší pro ty motory už je dneska vymyšlenej strop funkčních vaček který vyženou ten motor na jeho limit. Zkrátka o moc vic to nepojede - pokud ten motor nemá stát 250000kč a víc .
19:59:21
11.01.2019
Tom Troll
-> Eidy: Tak proč to zatim nikdo nezkusil tady? 40
Nějaký univerzály co by se tam případně po obrobení vešly určitě budou, a tyčky maximálně musíš zkrátit. A to by se nemusely ani zavádět hydroštelový, když člověk nechce.
19:53:06
11.01.2019
Eidy
-> Tom Troll: Spousta bloků se tam jede už v hliníku a zdvihátka se jedou takový i makový. Tam stejká spousta oleje z hlavy, takže mazaný je to dost.
19:50:52
11.01.2019
Tom Troll
-> MVM: -> Eidy: Právě. Jedinej větší problém bych v tom viděl, že tam jsou bloky převážně z litiny, takže to jakš takš přežije, ale škodováckej blok by to jenom mlhou a rozstřikem nemusel bez vyvložkování nebo zavedení jinýho mazání zvládat, a kvůli fixovanýmu psuvu se vybrušovat. 8
upraveno 2x, naposled 11.01.2019 19:51:54
19:48:38
11.01.2019
Eidy
-> ondie: Zdvihátko se tam netočí jak káča, ale otočí se třeba během několika stovek zdvihů.
Zdvihátka s rolničkama musíš naopak zajistit proti pootočení třeba jako u amerických V8. A vývrt by to naopak namáhalo míň, protože odstraníš radiální tření.
zvětšit Zabroušení zdvihátek ventilů - obrázek od Eidy vložen 11.01.2019 19:48:38
19:41:30
11.01.2019
MVM
-> Tom Troll 11.01.19 19:29:55: Ano přesně tak jsem to myslel .. Jinak na V8 USA motorech, rolny jsou "běžné" .. 6
19:31:36
11.01.2019
ondie
-> Tom Troll: Jakože palec nejde na styk na střed zdvihátka,ale trochu šejdrem ? A tím ho roztáčí ? No smysl mi to dává ;) Ale zas to musí takhle to zdvihátko v tom vývrtu při zdvihu docela šprajcovat ne ?

Pokud si tu "rolničku" představuju správně,tak mi něco říká,že by to zbytečně namáhalo/vydíralo vývrt ?
upraveno 2x, naposled 11.01.2019 19:37:32
19:29:55
11.01.2019
Tom Troll
-> MVM: -> ondie: Co jsme se učili na střední, tak se zdvihátka točej prostě protože je vačka na hřídeli trochu vyosená vůči zdviháthu, a třenim - akcí a reakcí - se točí. 2

Když už je u toho - nezkoušel někdo do škodovky napasovat rolničky - valivý zdvihátka? Vzlášť na závodních apod. motorech by to mělo obrovský výhody.
19:27:15
11.01.2019
ondie
-> MVM: Jako dává mi to smysl,proč je to ideální (aby se místo zatížení průběžně měnilo) ,ale za předpokladu,že má mám nulovou ovalitu komponent a čistotu ve vývrtu mi není úplně jasný,jak tohle může člověk ovlivnit.. Podle mě se to tam prostě jen nějak "mele" 3
Kor když si tyčka na dně zdvihátka stejně tak nějak najde tu svojí pozici.. která předpokládám nebývá uprostřed dna ?
E: Nebo je ve dně jamka ? Teď nevim...
upraveno 1x, naposled 11.01.2019 19:29:59
19:21:53
11.01.2019
MVM
-> ondie: Jo tohle jsem zjišťoval ale vzpominam jen matně 3 .. buď geometrie vačky nebo osa vývrtu v bloku vůči vaččce. (Jinak to ovlivní karbon že se hýbe jen svisle ..) Některý otázky horši než ve škole .. 3
19:15:43
11.01.2019
ondie
-> MVM: co ovlivňuje rotaci zdvihátka ve vývrtu ?
19:06:11
11.01.2019
MVM
-> chadimav: Tady jde o kritický místo (plocha zdvihátka/vačka). -> Petr Urban: Ti popsal co se děje když to místo není vpořádku. Neposlouchej názory že co oči nevidí nebo podobný že by to bylo vpohodě kdybys to nechal . Ano motor by se točil. Ale právě zdvihátko kopíruje důležitý tvar vačky a působí na něj velké síly, a je tam specifický druh tření. Dost specicický na to,aby se právě opotřebení čelních ploch hodnotilo zvlášť. Toto místo a opotřebení v této ploše snižovala ZDDP aditiva. Správně se mají zdvihátka točit aby se změnila poloha, tlak nepůsobil jen na jednu plošku. Obvykle zdvih. uváznou a přetížením plochy se začně narušovat povrch..
upraveno 1x, naposled 11.01.2019 19:10:33
18:51:26
11.01.2019
chadimav
Děkuji za další názory, už mám v hledáčku motory z fa a Fe tak uvidíme co z toho vyndám. S motorem moc km nenajdu, tak 2tis za rok, ale budem tam vačka 280 a Weber , sundány setevak tak nějaký otáčky budou
13:53:08
11.01.2019
Petr Urban
-> chadimav: Máš starý typ zdvihátek s ručně sraženou hranou z fabriky ... Tyto zdvihátka byly maličko horší a nejsou vhodná k ostřejším vačkám, které mnohdy využívají téměř celé plochy průměru 21mm zdvihátka. Osobně bych dal jen z favorita či Felicie a v stavu, že čelní plocha bude po broušení co děláš jednolitě hladká bez sebemenšího kazu. Jinak můžeš počítat, že zdvihátko působí na vrchol palce vačky jako "pilník" ... Pak vznikají ty zbytečný fámy o málo tvrdých vačkách apod. ...
V 99% případů za poškození vrcholu vačky může zdvihátko nebo olej (jeho degradace nevhodnými tepolotami nebo stářím či samotná kvalita)
12:40:40
11.01.2019
Bukaj
-> minno: Tak tak. Jednak je mi často líto dělat z nových dílů použité a druhak zrovna u motoru mám občas problém s důvěrou v nový díl - jestli to třeba není zmetek atd, takže častěji dám přednost provozem ozkoušeným nepoškozeným dílům4
12:37:34
11.01.2019
minno
-> Bukaj 11.01.19 12:31:41: Asi tak. Inak pokiaľ viem, tak nové zdvihátka z obchoddu na tom nie sú kvalitou tak dobre, ako fabrické zdvihátka z motora, práve preto som sa novým snažil aj ja vyhnúť...
12:34:07
11.01.2019
minno
Ono to zas až také "horké" s tým pittingom na zdvihátkach nie je. Samozrejme, ideálne mať zdvihátka úplne top, ale neznamená to, že ak zdvihátko nie je úplne top, tak to nič nevydrží.

Do svojho motora som dal pri stavbe takéto zdvihátka (to som vtedy ešte nemal také vedomosti a aj toto som považoval za pekný stav) a motor má už 82 tis. km a ide ako má, nebúcha, neklepe a pocitovo je všetko OK :)

minno120.rajce.idnes.cz/2 013.02_-_2013.04_-_Stavba_ noveho_motora_742.136
12:31:41
11.01.2019
Bukaj
Asi takhle - co oko nevidí, srdce nebolí.
Ta zdvihátka klidně mohla zůstat v motoru v původním stavu a na funkci by to vliv nemělo. Ještě jsem se nesetkal s natolik poškozeným zdvihátkem, aby v důsledku toho trpěl vačkový hřídel- alespoň u sériových motorů běžně užívaných vozů.
Chápu, že pro dobrý pocit se s tím stavem, když už o nějakém poškození víme, snažíme něco dělat, ale je to více či méně neekonomické (ale kdo z nás dělá věci na autě z ekonomických důvodů? - asi nikdo) a nová zdvihátka se ještě sehnat dají - ne vždy levně, ale kdo je "nutně potřebuje", ten je sežene4
Osobně bych tedy raději sehnal nepoškozená či nová zdvihátka, než se s tím takto babral, ale když to někoho baví... (já třeba také strávím dlouhé hodiny nad jinými věcmi na škodovce)5
11:46:41
11.01.2019
chadimav
To je další věc no, kolik vzít abych se nedostal na bahno.. tak zušlechtěna vrstva nebude silná to je mi jasný
Extreme Tyres