úpravy motoru škoda 100

prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 01.01.2019 do 04.01.2019, založil/a vojtas11
řadit dle data
16:16:54
04.01.2019
vojtas11
Tak jo, dík chlapi za rady, jdu schanet vše potřebne(díly) co nemám a go může začít.jeste že relativně dost e-shopu kde se dá plno věcí koupit noveejch
11:16:53
04.01.2019
Jozka
Asi jen potvrdím už vyřčené - mám ve stovkovým bloku něco jako 120 LS, co si zhruba vybavuju, tak v hlavě (jen srovnanej) favo ventily, vačku 280, všechno slícovaný, vyvážený etc., rozdělovač mechanickej PAL bez podtlaku, R svody, výfuk Walker.. ještě by to chtělo asi něco lepšího, než EDSR natryskovanej původně na 110L motor, nicméně i tak je to tak divoký, že ani naplno nevyužiju a sériová 4g převodovka ze 105 toho má zdá se plný zuby (lamela odpružená).
09:37:05
04.01.2019
Eidy
Mimochodem klika 105=120. Za mě je nejlepší zvětšit objem motoru a dát k tomu nějakou lepší vačku, případně rozdělovač. Nebude to stát tolik peněz, práce a pojede to přijatelně dobře.
09:29:22
04.01.2019
MVM
-> pap: Dokud nezvýší objem válců a nebo neposune otáčky. Není rozměr difuzoru limit.
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 11:02:18
23:35:33
03.01.2019
pap
-> vojtas11 02.01.19 21:58:31: Najvacsi difuzor v jednokomorovom karbeci bol 24, tym by si podla mna este dal, ale pochopitelne je lepsi dvojkomorovy karburator, ale boli pochopitelne rozne verzie, najvacsie difuzory mala myslim 130/136 22/24, ostatne uplne presne neviem, tak dam priestor na vyjadrenie druhych.
22:14:08
02.01.2019
MVM
-> vojtas11: No já Ti jen řeknu že nejlíp,abys pocítil nárůst pružnosti motoru po úpravě je zvýšit objem motoru. Tzn. např z toho udělat 120ku a něco jako LS. Ten větší objem motoru s vyšší kompresí Ti dá větší točivý moment. Když dáš nějakou lepší přebroušenou vačku bude se ten motor lépe vytáčet a právě díky vyšším otáčkám se lehce posune i výkon. Hlavně doporučím repasovaný nebo nový rozdělovač k vačcce a kompresi (např od Petra Urbana), KP si můžeš dovolit vyšší - N95 s aditvy je srovnatelný s tehdejím Super 96..
21:58:31
02.01.2019
vojtas11
Díky za odpověď, a jak je to s karburátorem už jsem rozhodl pro variantu písty ze 105 klika 120 hlava origo s novejma ventilama a zabrousenejma sedlama tak bude dostatečný origo karbec nebo je potřeba dvoukomorový. Odpověď asi znám ze samozřejmě dvoukomorak ale bude to fungovat i a jedno? díky
upraveno 2x, naposled 02.01.2019 22:00:32
21:28:56
02.01.2019
pap
mas viacero moznosti vyberu objemu:

68 x 68 1000 - to co mas a chces zachovat

72 x 68 1100 - prakticky vymenit len vlozky s piestami a kruzkami, ale potrebujes kompatibilnu hlavu

68 x 72 105 - k piestom potrebujes ale klukovku kompatibilnu k piestom z 105

72 x 72 120 - zasa kluka na zdvih 72 a hlava na vrtanie 72

pri 1100/110 a 120 mozes pouzit piesty a hlavu z LS verzii.



pre vsetky upravy plati, ze hlava by mala byt zlicovana so sanim a vyfukom, zabrusene sedla, atd. Idealne nove rozvody so vsetkym co ovplyvnuje presnost rozvodu.
20:32:44
01.01.2019
mirecek.666
-> mirecek.666: vačku mám z nějaký první felicie nebo posledního favorita
20:28:39
01.01.2019
vojtas11
díky za info, vacku mas taky ze 120? a je upravovana nebo origo?44
20:15:57
01.01.2019
mirecek.666
-> vojtas11: dělal jsem to stejně, vzhled musí být jako origo, ale vnitřek je uplně jinej. U mě obsah 120, jiná vačka, upravená hlava ze 120LS odlehčený vše, upravený oboje svody a celý to skončí na karburátoru a vejfuku. Nejlepší by bylo dát na to erkový svody a dvojkomorák, protože s origem jsem toho zatim moc nevymyslel.
20:10:21
01.01.2019
vojtas11
mirecek.666 : Výfuk origo . Vlastně vize je taková , že chci aby vše na první i druhej pohled vypadalo jako origo ale jelo to lépe než origo s použitím hlavy , která tam byla doteď, bloku atd jestli mi rozumíš :)



isti: díky za info o pístech už jsem četl jak to je, že mají jinak posazený otvor na čep a má jinej výškovej rozměr , jen jsem nevěděl jak je to s klikou . díky6
19:52:25
01.01.2019
isti
Ak by si chcel použiť piesty pre 105-ku tak musíš dať aj kluku za 105-120 lebo stovková kluka má menší zdvih ako 105-ková a stovkové piesty sú vyššie ako 105-kové.Čiže buď použiješ 105-kovú klukovku so 105 piestmi alebo ostaneš pri originály4
upraveno 1x, naposled 01.01.2019 19:53:05
19:52:07
01.01.2019
mirecek.666
čim to hodláš krmit a jakej výfuk? něco podobnýho jsem si stavěl
19:25:58
01.01.2019
vojtas11
Zdrar chlapy, hledal sem to tu ale asi blbě. Vyndal sem motor ze stovky originál původní, protože jsem se rozhodl pro GO ( už to nebylo ono)....prosím nepolemizujte nad tím, jestli to mohlo byt timhle a tamdletim....Prostě motor mam venku a celej rozebranej do šroubku. Mám origo sadu (písty,čepy, kroužky, vložky). Klikovka si zaslouží výbrus. Pod pojmem GO si představte, že chci kopmletně všechny těsnění, gufera , ložiska, přelíznout kliku i hlavu a odtlakovat, nová zdvihátka ventily atd.... prostě vše. Mám dotaz kdybych chtěl upravit motor aby jel lépe a měl švih, ale abych nemusel zasahovat do bloku.. Lze dát písty ze škody 105 a nechat přebroušenou klikovku originál?Bude to mít nějaký význam nebo ne?dále vyleštit kanály na hlavě a po přefrézování sedel použít větší ventily? Dále jak s vačkou nechat origo nebo požít jinou? Není to auto na závody ale běžné veteránovské ježdění ale když už jedo 250 km na sraz po ose tak aby to trošku jelo jestli mi rozumíte. Prosím jestli se mohou vyjádřit a konstruktivně poradit jen praktici co s tím mají reálné zkušenosti a né teoretici, kteří rozvíří debatu o hov....díky6



vím že hodně dělá odladění, karburátor , rozdělovač atd...... ted se mi jedná o fázy sehnání a poskládání dílů a motoru před odladěním
upraveno 1x, naposled 01.01.2019 19:27:39
Extreme Tyres