-> MVM 04.01.19 19:49:53: Jo, má. Viz foto rozebraného filtru - mezi vložkou a víkem baňky na horním jistícím plechu baňky uprostřed...
(pružina s pertinaxovou destičkou)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vložka olejového filtru
19:52:56
04.01.2019
04.01.2019
Bukaj
-> Tom Troll:
A kdyby se Ti přece jen podařilo najít náhradu, tak aby to mělo vůbec smysl, tak včetně O-kroužku, který bude potřeba koupit zvlášť, by cena neměla převýšit 100 Kč...
A kdyby se Ti přece jen podařilo najít náhradu, tak aby to mělo vůbec smysl, tak včetně O-kroužku, který bude potřeba koupit zvlášť, by cena neměla převýšit 100 Kč...
19:49:53
04.01.2019
04.01.2019
MVM
-> Bukaj 04.01.19 19:47:39: Má tento filtr obtokovej ventil? Jestli bys prosim udělal makro fotku vnitřku? Dik
Joo už to vidím v nákresu sestavy .. mezitím přibylo foto..
Joo už to vidím v nákresu sestavy .. mezitím přibylo foto..
19:47:39
04.01.2019
04.01.2019
Bukaj
Ještě pro doplnění informací:
Průměr vnitřního otvoru vložky musí být vzhledem ke konstrukci filtru přesně 40 mm, vnější může být odhadem maximálně o 2 mm větší (víc bych měl obavy, aby nebránilo protékání oleje mezi vložkou a vnitřní stěnou baňky u paty filtru), menší být asi může, ale zase se tím zbytečně snižuje filtrační plocha...
Výškově bych řekl, že by vložka mohla být max o 10 mm nižší (a ještě by to vykompenzovala přítlačná pružina) vyšší být nemůže...
Průměr vnitřního otvoru vložky musí být vzhledem ke konstrukci filtru přesně 40 mm, vnější může být odhadem maximálně o 2 mm větší (víc bych měl obavy, aby nebránilo protékání oleje mezi vložkou a vnitřní stěnou baňky u paty filtru), menší být asi může, ale zase se tím zbytečně snižuje filtrační plocha...
Výškově bych řekl, že by vložka mohla být max o 10 mm nižší (a ještě by to vykompenzovala přítlačná pružina) vyšší být nemůže...
19:25:32
04.01.2019
04.01.2019
Tom Troll
-> Bukaj:
Dříve smazáno
ptal jsem se -> Pavel P..: na konkrétní rozměry, s hledánim náhrad bych to hned nevzdával.
Dříve smazáno
ptal jsem se -> Pavel P..: na konkrétní rozměry, s hledánim náhrad bych to hned nevzdával.
19:21:35
04.01.2019
04.01.2019
Bukaj
-> Tom Troll:
Vnější průměr 100 mm, průměr otvoru 40 mm a výška 74-76,5 mm (dle výrobce - Jipap má výšku bez výstupků 74, s výstupky 76,5 GESI filter má 73/75,5)
Těsnicí O-kroužek polovin baňky má průměr 3 mm a volnou délku 355 mm.
Na foto vpravo jediná má Jipap vložka, jinak mám samé GESI:
Vnější průměr 100 mm, průměr otvoru 40 mm a výška 74-76,5 mm (dle výrobce - Jipap má výšku bez výstupků 74, s výstupky 76,5 GESI filter má 73/75,5)
Těsnicí O-kroužek polovin baňky má průměr 3 mm a volnou délku 355 mm.
Na foto vpravo jediná má Jipap vložka, jinak mám samé GESI:
07:48:43
02.01.2019
02.01.2019
palinator
Tak já pamatuju provoz škodovek cca od roku 2000, takže to už byly na dojetí prakticky všechny. Děda byl zpočátku u jeho škodovky poctivější, měl jí od nova, podobně jako předtím 100L a obě najely přes 170 tkm. Nevim v jakým stavu byla ta 100L, ale 120L byla už na sračku - jak karoserie, tak motor. Za tu dobu co pamatuju se olej měnil jen když si děda vzpomněl "že už by se mohlo". U mý (po tátovi) zase bylo hovno platný, že od mechoše dostal ulitej olej Esso, když to k mechanikovi jezdilo jen kvůli poruchám (chlazení, předstih, jednou se snad dělaly i vůle ventilů - teda jestli to nebylo jen při příležitosti výměny těsnění pod palicí) a o počtu výměn za 7 let a 60 tkm provozu (koupeno jeté 1997) si nedělám iluze. Pak se člověk nediví, když dá o třídu lepší olej, než tam byl, že ho může za 1000 km měnit znova. To samý řemen - ten otec pochopitelně měnil až když prasknul na státovce a nechal škodovku 2x uvařit. Teda měnil - měnil to na silnici nějakej kolemjedoucí dobrák se žlutou stodvacítkou. Jinak olej se dával M7ADSIII, u dědy pamatuju ještě i M6AD když chtěl ušetřit. Dokonce si vzpomínám, že jsem mu pro olej jako malej kluk chodil. A děda říkal - vem dneska sedmičku, ta je lepší. Protože když jsem u prodejce řek že chci olej do škodovky tak M6AD byla automatika, co mi dal.
Na druhou stranu poctiví uživatelé byli určitě taky, když je u nás i dnes několik provozních 742, 100, 1000MB. Bohužel v mým okolí byly ty opačný případy. Fůra aut žrala olej po litrech, jezdily s modrou clonou za sebou (zejména 120(G)LS), auta všelijak poničený, rozpadlý, klepající (to teda nebyl případ ani mojí, ani dědový).
Na druhou stranu je fakt, že tátu auta nezajímaj a nebaví ho se o ně starat a děda ten zase měl tendenci nemístně šetřit. Uplně zbytečně odpravil Briggse na bubnový sekačce, protože do ní lil vyjetej olej ze škodovky, aby ušetřil.
Na druhou stranu poctiví uživatelé byli určitě taky, když je u nás i dnes několik provozních 742, 100, 1000MB. Bohužel v mým okolí byly ty opačný případy. Fůra aut žrala olej po litrech, jezdily s modrou clonou za sebou (zejména 120(G)LS), auta všelijak poničený, rozpadlý, klepající (to teda nebyl případ ani mojí, ani dědový).
Na druhou stranu je fakt, že tátu auta nezajímaj a nebaví ho se o ně starat a děda ten zase měl tendenci nemístně šetřit. Uplně zbytečně odpravil Briggse na bubnový sekačce, protože do ní lil vyjetej olej ze škodovky, aby ušetřil.
03:00:40
02.01.2019
02.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 01.01.19 23:30:44: ja do vseho daval mogul etreme 10W40 a vse krasne ciste... do BAZe ME 15W40 davam a do zlutyho rapida jsem ho dal taky (trochu zacina brat olej, predpokladam po prehrati na guferech), do aut se kteryma moc nejezdim jsem ted dal mogul super 10W40. Do nivy musim davat valvoline vr1 racing 10W60, protoze jak se prohreje, tak s jinym olejem na volnobeh nechce moc mazat, jen s timdle to je bez problemu - nemuzu prijit na to proc, nove salky, nikde zadna vule...
Do octy dal minulej majitel cinol, tak jsem ho po 2tis.km vymenil za shell helix ultra 5W40 a davam ho dal, na co jezdila puvodne nevim, mozna longlife a pri najezdu 8-9tis.km rok a jeste kratky trasy :( zezacatku se v tom shellu objevoval bordel, ted uz je cistej, ale kdyz strcim prst pod viko ventilu, tak nic moc, vyndam prst spinavej, mozna bych mel sundat viko ventilu a vanu a vycistit to. Jinak tendle olej shell, co jsem kupoval jednou pod vickem bylo pozlatko a podruhe ne a jednou byl svetlejsi a jednou tmavsi a vse ve stejnym obchode...
Do octy dal minulej majitel cinol, tak jsem ho po 2tis.km vymenil za shell helix ultra 5W40 a davam ho dal, na co jezdila puvodne nevim, mozna longlife a pri najezdu 8-9tis.km rok a jeste kratky trasy :( zezacatku se v tom shellu objevoval bordel, ted uz je cistej, ale kdyz strcim prst pod viko ventilu, tak nic moc, vyndam prst spinavej, mozna bych mel sundat viko ventilu a vanu a vycistit to. Jinak tendle olej shell, co jsem kupoval jednou pod vickem bylo pozlatko a podruhe ne a jednou byl svetlejsi a jednou tmavsi a vse ve stejnym obchode...
23:44:00
01.01.2019
01.01.2019
Tom Troll
-> Bukaj: Já v přihrádce našel paragony za výměny oleje M8AD, ale naštěstí i PP80. pod ventildeklem tmavší ale už jsem viděl horší. Před půl rokem jsem vyměnil za Mogul 15W-40, a teď po minimálně dvou tisících km neubyl, a na měrce je furt krásně průhlednej...
23:30:44
01.01.2019
01.01.2019
Bukaj
-> Pavel P.. 01.01.19 18:44:15: Takhle vypadal motor mé první 130L poté, co jsem ji koupil. Původní majitel jezdil na Shell...
...bohužel tehdy se u nás v rodině do všech aut (2x 120L) lil Mogul Super 15W-50, lil jsem jej tedy i do 130L a po pěti letech (výměny 1x ročně po 5-8 kkm) motor černý...
Od té doby používám do všech škodovek od 1000MB po Feldu Shell HX3, nebo HX5, měním po cca 8000 Km a spokojenost
-> dragon_cb_cz 01.01.19 18:55:12: Nebylo to tak zlé s morálkou majitelů, ale právě s kvalitou používaných olejů...
... to, co popsal Palinator se dělo maximálně u aut "na dojetí" - ať už "do konce platnosti TK, nebo třeba u odhlášených aut používaných na venkově na tahání dřeva z lesa atp...
-> tami 30.12.18 19:07:50: Domek by se hodil - na kolik vložek do ZTS si jej ceníš?
-> SO545 01.01.19 20:02:52: A co teprve takovej odstředivej filtr u Malucha - asi deset let jsem se chystal, že to kamarádovi vyčistím, až Malucha dal bratrancovi...
...bohužel tehdy se u nás v rodině do všech aut (2x 120L) lil Mogul Super 15W-50, lil jsem jej tedy i do 130L a po pěti letech (výměny 1x ročně po 5-8 kkm) motor černý...
Od té doby používám do všech škodovek od 1000MB po Feldu Shell HX3, nebo HX5, měním po cca 8000 Km a spokojenost
-> dragon_cb_cz 01.01.19 18:55:12: Nebylo to tak zlé s morálkou majitelů, ale právě s kvalitou používaných olejů...
... to, co popsal Palinator se dělo maximálně u aut "na dojetí" - ať už "do konce platnosti TK, nebo třeba u odhlášených aut používaných na venkově na tahání dřeva z lesa atp...
-> tami 30.12.18 19:07:50: Domek by se hodil - na kolik vložek do ZTS si jej ceníš?
-> SO545 01.01.19 20:02:52: A co teprve takovej odstředivej filtr u Malucha - asi deset let jsem se chystal, že to kamarádovi vyčistím, až Malucha dal bratrancovi...
20:55:17
01.01.2019
01.01.2019
Jozka
-> SO545: .
20:02:52
01.01.2019
01.01.2019
SO545
-> Jozka 01.01.19 19:26:32: ten obtokovy filter to je nieco ako sex cez telefon... ale zase boxer od VW nema pre istotu nic.
19:26:32
01.01.2019
01.01.2019
Jozka
-> SO545 01.01.19 18:17:12: Táta měnil olej na nájezd km i na měsíce, příbuzenstvo jakbysmet krom jednoho strýka, co byl trochu nad věcí (ale ne zas moc), v půlce aut, co jsem likvidoval, byly všelijaký zbytky notýsků se záznamama.. Určitě minimálně v časech obtokový filtrace patřilo k bontónu (aspoň tedy na našem lehce chudším jihozápadě) na těch 5000 km ani nečekat.
19:12:53
01.01.2019
01.01.2019
Pavel P..
-> dragon_cb_cz: taky si myslim... ale bohužel třeba můj otec měnil olej taky jednou za tři roky když měl 105ku a 120ku, spíš jen dolejval... teď má felicii a taky na to sere, kdybych mu to nevyměnil nebo k tomu nedokopal tak by to neměnil ani po třech letech a to neni žádná vyjetá lundra u kterýc by to bylo fuk, auto má najeto jen 70tis a motor byl uvnitř krásně čistej, teď po 10letech, 20tis. km a asi jen čtyřech výměnách už má takovou tmavě hnědou barvu, ale to je spíše tim že tam jde aspoň polosyntetika, jinak by už taky byl zahovnělej jak neudržovaná 120ka.
18:55:12
01.01.2019
01.01.2019
dragon_cb_cz
-> Pavel P..: Nemám pocit, že by to bylo tak špatný jak Libor píše...
18:44:15
01.01.2019
01.01.2019
Pavel P..
-> palinator: no tak to mám kliku že jsem měl kurevsky pedantního majitele... výměna každý rok a olej pouze Motul, žádný mogul M6A....
taky potom na mě vykouklo tohle když jsem dělal rozvody...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3775_2012-08 -20_22-58-15_6.jpg
taky potom na mě vykouklo tohle když jsem dělal rozvody...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3775_2012-08 -20_22-58-15_6.jpg
18:18:08
01.01.2019
01.01.2019
SO545
-> Petr Urban 01.01.19 16:48:35: ak je tem filter FREE vzal by som ho.
18:17:12
01.01.2019
01.01.2019
SO545
-> palinator 01.01.19 16:35:54: a tu u nas idu ine legendy o bratoch cechoch zo zapadu... a tu zrazu realita
toto je pedant. par motorov som riesil ale tak cisty motor z vnutra som nikdy nevidel to bola nadhera. radost pracovat...
toto je pedant. par motorov som riesil ale tak cisty motor z vnutra som nikdy nevidel to bola nadhera. radost pracovat...
16:48:35
01.01.2019
01.01.2019
Petr Urban
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: dobře napsané.
Mám ho případně také, je jak nový : skoda-virt.cz/cz/.../1916 59-nove-sani-ac-pumpa-s100 -a-atyp-olej-filtr
Mám ho případně také, je jak nový : skoda-virt.cz/cz/.../1916 59-nove-sani-ac-pumpa-s100 -a-atyp-olej-filtr
16:35:54
01.01.2019
01.01.2019
palinator
-> SO545:
Tak ono kdo ve škodovce za její život vyměnil olej v průměru častěji než po 30 tkm, byl vlastně pečlivej majitel. Co vim, tak se pořád jen dolejvalo - olej se měnil jen když majitel vyhrál ve sportce nebo se mu narodilo dítě a měl radost.
Tak ono kdo ve škodovce za její život vyměnil olej v průměru častěji než po 30 tkm, byl vlastně pečlivej majitel. Co vim, tak se pořád jen dolejvalo - olej se měnil jen když majitel vyhrál ve sportce nebo se mu narodilo dítě a měl radost.
23:37:24
30.12.2018
30.12.2018
ondie
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No já se musim v první řadě naučit je rozpoznávat,bez metru,nejlíp už podle oka. Kdybych každý Chotusice mýho života koupil aspon jeden,mám jich už ted nespotřebovatelně.
22:31:18
30.12.2018
30.12.2018
Tom Troll
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Nezapomeň na zpětnej ventil, takže motor nejede první otáčku na sucho.
22:11:59
30.12.2018
30.12.2018
SO545
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 30.12.18 20:53:04: zaujimave. moj je z auta ktore bolo v perfektnom stave po cca 170000km
Partak menil olej poctivo a auto mal od nova. Kluka bola ako nova tak isto loziska.
Skrina bez usadenin. Urcite to bolo udrzbou ,,, ak tomu pomohol aj tento filter tak potom smekam.
Partak menil olej poctivo a auto mal od nova. Kluka bola ako nova tak isto loziska.
Skrina bez usadenin. Urcite to bolo udrzbou ,,, ak tomu pomohol aj tento filter tak potom smekam.
20:53:04
30.12.2018
30.12.2018
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MVM: Filtrační plocha, chadící efekt, filtrační papír/bavlna. Při laboratorních testech nedopadlo nic lépe než ZTS, pak protože má menší plochu Ekvita a pak s velkým odstupem vše ostatní. Musí ti to stačit takto v kostce.
A nevýhoda? Všichni co to nemají a neznají ti řeknou, že to stojí za hovno. Další ti řeknou, že se to válí všude. Nikdy to sice v ruce nedrželi a v autě neměli, ale prostě je to nahovno protože...
Takže tak.
A nevýhoda? Všichni co to nemají a neznají ti řeknou, že to stojí za hovno. Další ti řeknou, že se to válí všude. Nikdy to sice v ruce nedrželi a v autě neměli, ale prostě je to nahovno protože...
Takže tak.
20:50:07
30.12.2018
30.12.2018
MVM
A jaká je teda ta celá výhoda filtrů do nichž jsou nesehnatelný filtrační vložky? Beru takový typ hlavně u leteckých motorů,kde se vložka po výměně kontroluje rozřiznutím a rozmotáním - čimž se zjistí předběžně co se v motoru děje.
20:45:45
30.12.2018
30.12.2018
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> ondie: Na burzách se potkat stále dají, ale většinou si všichni myslí, že mají zlatý hovno a nikdo jim za to reálně ty peníze nedá. Mimochodem 3 nebo 4 kusy mám doma pokud bys konkrétně ty potřeboval. Osobně jezdím ty Ekvity a těch mám slušnou zásobu taže pro mě je Třemošnice pasé.
20:32:14
30.12.2018
30.12.2018
ondie
-> Bukaj: Blbý no,sám mám 2 nový Třemošnice,ale jestli shánět vložky po všech čertech,tak si jejich použití asi rozmyslim.
19:07:50
30.12.2018
30.12.2018
tami
Tak při mém nájezdu od STK do STK cca 2 roky a 500km se to vyplatí pro zachování původního stavu.Zkusím burzu,nebo můžu nabídnout výměnu viz. ,domek termostatu Š 136, el.benzínová pumpa aj.
08:33:02
30.12.2018
30.12.2018
Bukaj
-> ondie 30.12.18 04:20:31: Strojtex Ekvita mám v druhém autě a s vložkama na tom není lépe, spíše naopak - na burzách jsem nesehnal ani jednu, jen občas se poštěstí někde v krámě jeden až tři kusy - za letošek jsem (po poměrně usilovném shánění) sehnal čtyři - tři původní Jipap v jednom krámě a jeden Mann v jiném krámě, jinak nic... Ale auto, do kterého tyto vložky potřebuji, najede za rok pár tisíc, takže jedna vložka na rok mi stačí
04:20:31
30.12.2018
30.12.2018
ondie
Tohle je myslim verze ZTS Třemošnice..
Ještě byl trošku jinej pod názvem Ekvita , tam můžou bejt ty vložky vůči rozměru třeba dostupnější.
Každopádně,takovejhle bochník aluminia slouží i jako chladič oleje
Ještě byl trošku jinej pod názvem Ekvita , tam můžou bejt ty vložky vůči rozměru třeba dostupnější.
Každopádně,takovejhle bochník aluminia slouží i jako chladič oleje
01:30:35
30.12.2018
30.12.2018
Bukaj
-> MVM: Navíc k tomu potřebuješ (v krabičce je) kromě vložky ještě O-kroužek - těsnění půlek baňky (lze koupit dle rozměru) a čas od času také membránku zpětného ventilu filtru...
Jinak původní Mann (Jipap) číslo vložky bylo O17, ale zatím jsem jej nikde nesehnal - vždy jen ty růžové krabičky GESI FILTER - Gemer Sirk (výrobné družstvo invalidov)...
Jinak původní Mann (Jipap) číslo vložky bylo O17, ale zatím jsem jej nikde nesehnal - vždy jen ty růžové krabičky GESI FILTER - Gemer Sirk (výrobné družstvo invalidov)...
14:14:39
29.12.2018
29.12.2018
MVM
-> Pavel P..: Tim pádem je z toho Longlife olej.filtr.
14:05:56
29.12.2018
29.12.2018
Pavel P..
-> MVM: hm.... tak hovno.... žádný filtr shodný nebo v toleranci 5mm to podle rozměrů nenašlo
13:53:12
29.12.2018
29.12.2018
MVM
-> Pavel P..: Nechce se mi to hledat,ale určitě bude podobná vložka podle rozměrů z nějakýho auta. Pokud na tom rozebíratelným filtru lpí někdo v tom smyslu,že si dá tu práci se s tim hledat. Ekonomicky je to nesmysl.
catalog.mann-filter.com/E U/.../dimensions
catalog.mann-filter.com/E U/.../dimensions
13:14:56
29.12.2018
29.12.2018
Pavel P..
origo vložka má jen výrobní číslo.... podle toho už nic nenajdeš a MANN to už dávno nevyrábí..
11:28:21
29.12.2018
29.12.2018
MVM
-> Bukaj: Jak je označená ta origo vložka?
11:14:26
29.12.2018
29.12.2018
Bukaj
Jezdím to v autě. Ale s intervalem 4-5 výměn oleje do roka a tím, že vložky filtru nejsou běžně dostupné, tak střídám tento rozebiratelný filtr s obyčejným plechovým...
...vložky se mi občas poštěstí sehnat na burzách, nebo po inzercích, sem tam i něco zapomenutého někde v autodílech, nebo autoservise, ale spíš kusovky, žádné velké množství. Kdybych měl počítat svůj čas, strávený sháněním různých dílů, tak se to rozhodně nevyplatí. Filtr oleje originál na škodovku (Feldu) seženeš od 80 Kč, takže za víc, než 80 Kč/kus nemá vložka smysl - občas seženu za dvacku, občas za to někdo chce 150, což je ekonomický nesmysl - to leda tak do vitríny...
...vložky se mi občas poštěstí sehnat na burzách, nebo po inzercích, sem tam i něco zapomenutého někde v autodílech, nebo autoservise, ale spíš kusovky, žádné velké množství. Kdybych měl počítat svůj čas, strávený sháněním různých dílů, tak se to rozhodně nevyplatí. Filtr oleje originál na škodovku (Feldu) seženeš od 80 Kč, takže za víc, než 80 Kč/kus nemá vložka smysl - občas seženu za dvacku, občas za to někdo chce 150, což je ekonomický nesmysl - to leda tak do vitríny...
18:11:03
28.12.2018
28.12.2018
SO545
Mam doma to same...aj par nahradnych. Partak od ktoreho som to dostal tvrdil ze to este nedavno kupoval. Prezistim.