skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor zlobí - favorit 135 karburátor
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 13.12.2018 do 15.06.2020, založil/a Franta Boháček
19:43:54
15.06.2020
15.06.2020
RoboSK
-> Uzovka1977: ďakujem konečne niekto
17:45:19
15.06.2020
15.06.2020
Uzovka1977
-> Jarda - zrušená registrace 09.06.20 21:14:57: Zajimavé asi sou ty díly fakt každý pes jiná ves. Taky jsem si ty stopky měřil, protože jsem nechápal proč membrána do 120 praskla. Nová favorití stopka byla o 2mm delší. Já je někde najdu a vyfotim. Taky ten kužel dole na 120 byl menší než ten na Fa. Takže bůh ví jak to je. Mám s tím blbou zkušenost. Nejde asi taky vyloučit působení ethanolu, takže zdvih by nehrál až takovou roli. Zkušenosti mi ale říkají, že pravda bývá někde napůl.
-> RoboSK 10.06.20 10:56:40: Ta malá hadička je bypass na odsávání plynů z klikové skříně při volnoběhu a na originálním sacím potrubí Favorit je pro ni vyveden vstup hned vedle vstupu pro posilovač. Sání ala rapid ji nemá, je součástí SEDRa...
www.iautodily.cz/detail_n d.php?id=1001985...
Já ji zapojenou nemám a nic závažného se neděje, ale být by tam asi měla.
-> RoboSK 10.06.20 10:56:40: Ta malá hadička je bypass na odsávání plynů z klikové skříně při volnoběhu a na originálním sacím potrubí Favorit je pro ni vyveden vstup hned vedle vstupu pro posilovač. Sání ala rapid ji nemá, je součástí SEDRa...
www.iautodily.cz/detail_n d.php?id=1001985...
Já ji zapojenou nemám a nic závažného se neděje, ale být by tam asi měla.
10:56:40
10.06.2020
10.06.2020
RoboSK
tak som z fotiek favoritov vysledoval ze ta tensia trubka odvetrania je zapojená na natrubok na sacom zvode presne v strede pod karbecom , je to tak spravne ? na čo to prosím slúži a čo to bude robiť ak to tam nebudem mať ? lebo mam trošku upravené sanie a nemám tam ten nátrubok
21:34:53
09.06.2020
09.06.2020
RoboSK
-> Jarda: a kam je ta mala ve finale pripojena ?
21:14:57
09.06.2020
09.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Uzovka1977 09.06.20 19:52:42: stopku jsem meril a byla stejne dlouha, ale proste ta favo membranka na me pusobila, ze je na vetsi zdvih
Jj, co popisujes s tim benzinem v oleji, s tim uz jsem se nekolikrat setkal...
na foto favo membranka, kterou jsem vyndal
-> RoboSK 09.06.20 20:49:55: na ventildeklu to mam zaslepene, ale zas ta velka odvetrani ma odbocku a jde z toho ta mala
Jj, co popisujes s tim benzinem v oleji, s tim uz jsem se nekolikrat setkal...
na foto favo membranka, kterou jsem vyndal
-> RoboSK 09.06.20 20:49:55: na ventildeklu to mam zaslepene, ale zas ta velka odvetrani ma odbocku a jde z toho ta mala
20:49:55
09.06.2020
09.06.2020
RoboSK
-> RoboSK 08.06.20 17:08:08: neviete poradit nikto ?
19:52:42
09.06.2020
09.06.2020
Uzovka1977
-> Jarda: Fa membrána má o 2mm delší stopku. Když se použije na Fa pumpu 120 membrána, časem ji to protrhne a je benzín v oleji. Mám s tím přímo tuto zkušenost. Motor neudrží volnoběh přehlcením palivem vypařujícím se z oleje. Přibývá a ředí se olej...
17:31:50
08.06.2020
08.06.2020
RoboSK
-> Lamac: "velká" trubka na odvetranie zostáva , tú mám pripojenú do vzduchového filtra , ale pýtam sa na tú malú trubku
17:30:00
08.06.2020
08.06.2020
Lamac
Ak zaslepíš odvetranie motora, tak ti prinajlepšom vyhodí vičko na olej, alebo mierku, a prinajhoršom sa ti roztečie celý motor....
17:08:08
08.06.2020
08.06.2020
RoboSK
Zdravim páni, tak motor už ide o poznanie lepšie po nejakých pár krokoch , ale ešte by som sa rád opýtal , tá tenšia trubka "odvetrania" ventilvíka , sa má pripojiť na nátrubok na saní ? Zdá sa mi že ano ale nie som si istý , prípadne čo to bude/nebude robiť ak oba nátrubky zaslepím ? dík
18:26:41
06.06.2020
06.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 06.06.20 07:47:48: jj, to jsi me uklidnil... ten ventil nepretlaci (nedavno v grafech jsem tu cetl nejake nesmysly od nejakeho odpornika), tak to mam v rapidu taky, ale tam mam asi druhoskovou membranku
-> RoboSK 06.06.20 00:55:45: jj, nekde tu druhoskovou tak vedou, ale origo 120 a origo favo byla jina
-> RoboSK 06.06.20 00:55:45: jj, nekde tu druhoskovou tak vedou, ale origo 120 a origo favo byla jina
07:47:48
06.06.2020
06.06.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 05.06.20 19:10:26: Já ve 130LPG jezdím už nějakou dobu s origo 120 membránou a se spodkem Fa čerpadla (tedy vyšší zdvih) a funguje jak membrána, tak jehlový ventil...
00:55:45
06.06.2020
06.06.2020
RoboSK
-> Jarda: mne v obchode tvrdili ze je jednaká jak pre 120 tak pre favo
19:10:26
05.06.2020
05.06.2020
Jarda - zrušená registrace
kdyz se tu bavite o tom cerpadle, nevite jestli je stejna favo membranka a 120 membranka, ja ted dal origo membranku 120 do favo pumpy - te jeste s packou a mam trochu strach, aby ji nevadil vetsi zdvih
edit: koukam nekde v eshopech pisi 1000-favorit a jinde zelena polsko favorit a pro 120 nedostupna
edit: koukam nekde v eshopech pisi 1000-favorit a jinde zelena polsko favorit a pro 120 nedostupna
18:55:43
05.06.2020
05.06.2020
Uzovka1977
-> RoboSK: To je hodně nestandartní konfigurace. Asi budeš ještě dlouho tápat. Po mém laborování s Fa motorem jsem nakonec došel k tomu, že by měl mít pro bezproblémový chod své kompletní příslušenství a pak je to naprostá dokonalost. Mám to tak už 3 roky (cca 35 000km) a nikdy bych už tu původní hrůzu v autě nechtěl... Dej tam to co má mít originál to je jediné co Ti teda můžu zatím doporučit stejně jako ostatní. Držím palce.
09:09:58
05.06.2020
05.06.2020
RoboSK
-> Uzovka1977: mám tam 120 pumpu , nie FA
08:32:17
05.06.2020
05.06.2020
Uzovka1977
-> RoboSK: Zakladni poloha je 6x po 180 stupnich neboli 3 otacky od uzavrene polohy. Fa pumpa bez vracecky ma moc velky tlak.
22:18:26
04.06.2020
04.06.2020
RoboSK
tak dnes vymenený obohacovač , asi lepšie , aj to už "nejak" normálne drží volnobeh aj celkom dobrý prechod z volnobehu to má , ale keď to nechám klepkat na volnobeh , zhasnem a chcem to natočit tak dokým trošku nebrnknem po plyne tak len točí donemoty , nejaké dalšie nápady ? spomenul som si , že kedysi na tom karburátore mohol jeden dotyčný zbesilo "nastavovat" šrob bohatosti volnobehu , neexistuje nejaký vseobecný návod ako ho dostať "jednoducho" do továrneho nastavenia ? dakujem
13:21:36
04.06.2020
04.06.2020
RoboSK
-> Uzovka1977: odbublinkovac je dany preč, aby som nemusel riesit spatecku do nadrze, mam to tak par rokov na suzuki samuraj a je to OK, ventil plavaku to udrzi, a s obohacovacom som si tiez uz uzil svoje, vcera som kupil novy snad dnes ho skusim vymeniť, co to povie
13:14:43
04.06.2020
04.06.2020
Uzovka1977
-> RoboSK: Přeplavuje se. Máte zapojenou vracečku? Je palivový systém správně zapojený? Do odlučovače přívod od AC pumpy dole, do vracečky přes kuličkovy ventil a do karburatoru ten mezi...Těsní plovák? (většinou jo). Obohacovací ventil OK? Sací potrubí a těsnění na sání, výfuk OK?
AC pumpa je pro LEKR lepší favorití s vracečkou než 120 bez vracečky...
AC pumpa je pro LEKR lepší favorití s vracečkou než 120 bez vracečky...
06:52:19
31.05.2020
31.05.2020
Petr Urban
-> RoboSK: Přesně jak říká minno... vrátit kompletně systém sytiče do původního stavu a pohrát si s jeho nastavením, protože to je to, co ten karburátor činí do běžného provozu natolik dobrým, že systém sytiče dělá do ohřátí motoru o hodně kultivovanější projev než jaký by dokázal kdokoliv dělat rukou s sytičem. Celková těsnost, čištota a funkční všechny prvky beru jako úplnou samozřejmost....
20:46:33
29.05.2020
29.05.2020
Boco
Co si ja pamatam s Favorita bol casto problem s tym tesnenim pod karburator, original sa uz neda kupit a cinske repliky su nahovno, vydrzia par mesiacov ak vobec. napuchnu a je problem...
Ja som mal FA motor (136L) v Skodovke v 90tych rokoch, ale mal som tam origo sacie z FA, karb mal manualny sytic (sada aka sa v tej dobe predavala ako "oficialna" resp doporucovana na tento karb, fungoval bez problemov, akurat standardny skoda starter (ten slabsi tusim je to 0.8kW) mal celkom problem pretacat motorom ak nebola dobre nabita baterka. Ale inak isiel dobre az kym ma nazastavili policajti, ale to je ina tema
Ja som mal FA motor (136L) v Skodovke v 90tych rokoch, ale mal som tam origo sacie z FA, karb mal manualny sytic (sada aka sa v tej dobe predavala ako "oficialna" resp doporucovana na tento karb, fungoval bez problemov, akurat standardny skoda starter (ten slabsi tusim je to 0.8kW) mal celkom problem pretacat motorom ak nebola dobre nabita baterka. Ale inak isiel dobre az kym ma nazastavili policajti, ale to je ina tema
08:40:54
29.05.2020
29.05.2020
RoboSK
-> minno: super to je to čo som hladal , vobec som si neuvedomil že to je v andrtovi , no a proste najprv to musí fungovať , potom budem riešiť ten automatický sytič , práve preto pre ten sytič tam chcem mať lekr a nie sedr ako všetci , ale chcem najprv predísť problémom s tym sytičom ,lebo viem kolko laborovania ma to stálo na tom samuraji teraz vzdy som si istý že mam sytič buď otvorený alebo zavretý a možem riešiť všetko okolo , keď vyriešim to , tak tam pojde autosytič
08:32:33
29.05.2020
29.05.2020
minno
-> RoboSK: To ručné ovládanie by som vyhodil ako prvé... veď ten automat je jedna z naj vecí na tom karburátore...
08:30:39
29.05.2020
29.05.2020
minno
-> RoboSK: manuál k lekru nájdeš napr. sem: ulozto.cz/file/.../favori
t-andrt-malina-pdf
Inak tam v podstate nie je čo nastavovať (okrem sytiča a chodu za studena)
Inak tam v podstate nie je čo nastavovať (okrem sytiča a chodu za studena)
08:27:36
29.05.2020
29.05.2020
RoboSK
-> minno: ano motor je v neznamom stave , a sytic uz bol prerobený na ručný , je tam dopasovaná "páčka" zo sedra , priamo na osku klapky sytiča , absolutne jednoduché ale celkom pekné riešenie , mám ešte jeden LEKR original s termosytičom , ale ten som tam chcel dať až keď ten motor pojde nejak normálne ...ale tento s tym manulanym sytičom som už kedysi mal aj v tom samuraji , nepochadza povodne z tohto motoru co mam v skodovke
08:21:04
29.05.2020
29.05.2020
minno
-> RoboSK: Predpokladám že motor v "nálezovom" stave, čiže nik nevie, či a ako to chodilo pred zástavbou do škodovky. V takom prípade je najlepšie skontrolovať to všetko, karburátor vyčistiť a skontrolovať jeho základné komponenty (hlavne membrány, tesnenia a gumičky).
Ovládanie sytiča ste prerobili ne mechanické? Či to už tak bolo?
Ovládanie sytiča ste prerobili ne mechanické? Či to už tak bolo?
08:14:48
29.05.2020
29.05.2020
RoboSK
-> Petr Urban: no ja som sa kedysi s tymto typom uz natrapil na voze suzuki samurai dokym som to došteloval do "dokonalosti" aj obohacovač som menil , aj "ufo" som dával nové , aj termosytič som nastavoval ... ale tento už niekto prerobim na čisto ručné tahlo sytič , a nejak sa nemožem dopracovať k tomu kde som vtedy davnejšie našiel na internete taký celkom pekný komplexný návod k tomuto karburátoru, a hlavne nemám na to auto celé už nervy ale dakujem , nieco poskušam
08:00:07
29.05.2020
29.05.2020
Petr Urban
-> RoboSK: test zda nepřisává někde sací trakt či podtlakova hadice k posilovači... Jakoukoliv Hořlavinu ve spreji a stříkat pod karb., k hadici, mezi hlavu a sani, při změně ot., nutné přetěsnění. Určitě bych provedl až po perfektní těsnosti všeho: Seřízení systému sytice, volnoběhu a výměna obohacovače z boku těla karvurátoru - co je na dva šroubky takový sendvič s dvěma pogumovanými těsněními. Určitě bych si také sehnal dílenskou příručku a četl... Chápu v dnešní době, hele kluci mi budou celý dny odepisovat rady, ale číst rady a seřízení výrobce jako první, je nejlepší cesta.
21:56:20
28.05.2020
28.05.2020
RoboSK
Primotám sa do tejto staršej témy , kedže názov je príznačný :-) Implementovali sme s kamaratom do škodovky motor z fa135 , zapalovanie favorit , karburator LEKR s vyrovnavacou podlozkou , a potýkam sa s pár problémami viď video. Volnobežné Otáčky aj pri zahriatom motore musí mať také vyššie lebo sa neudrží niššie a skape, občas sa "zmení" trošku chod motora , pri prudkom pridaní dymí na čierno ale otáčky naspať klesajú pomaly ako keby niekde sal falošný vzduch , možno to prisudzujem aj starším hadičkám na podltakoch na "ufo" ale nevyzerajú byť spuchrele, keď sme sa na tom skúšali previesť tak z volnobehu pri "trošku" pridanom plyne mal tendenciu sa skor zadusiť , musel sa viac vytočiť a potom už išiel celkom ostro . A hlavne pri studenom štarte v podstate nezáleží či je klapka "sytiča" otvorená alebo zavretá, ale aj po ručnom načerpaní paliva najprv chytí na prvú obrátku potom hned zhasne a potom už tažšie štartuje a občas aj na tri valce , zdá sa že možno aj "na sytič" beží horšie než bez neho /na tri valce/ vo vyšších otáčkach sa zdá že beží velmi pekne . vedeli by ste niekto poradiť ? ďakujem
edit: na videu chýba vo filterboxe vložka , je tam len "na oko"
edit: na videu chýba vo filterboxe vložka , je tam len "na oko"
10:08:56
15.12.2018
15.12.2018
Tomaso435
-> zabiakPUK 14.12.18 22:48:03: dle mě je to vada z výroby, protože s tim bojoval dle minulého majitele i jeho děda. on to vyřešil 80° termostatem a tím to nebylo tak drsný. až na to v garáži padnu vyfotím to místo kde je krásně vidět jak je hlava duhově zbarvená
22:48:03
14.12.2018
14.12.2018
zabiakPUK
-> Tomaso435: to chcem vidieť aj ja! daj prosím fotku.
16:23:56
14.12.2018
14.12.2018
Tomaso435
-> Bukaj 13.12.18 22:17:59: tak se stav, dvě ti ukážu :)
09:37:00
14.12.2018
14.12.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 13.12.18 22:17:59: taky jsem nevidel prasklou favo hlavu, nejpravdepodobnejsi je presah vlozek nebo muze byt i vada toho smejda tesneni - temac, davejte si ho - kdo chce kam
ja temac uz nikdy davat nebudu, elring podrzi i vlozku v 0 (mam zkusenost pres 50tis.km), kdyz bude vylozene utopena, tak samo ne...
ja temac uz nikdy davat nebudu, elring podrzi i vlozku v 0 (mam zkusenost pres 50tis.km), kdyz bude vylozene utopena, tak samo ne...
22:17:59
13.12.2018
13.12.2018
Bukaj
Můj tip by byly utopené vložky, případně jak píše Tomaso, ale ruplou 135/136 (Al osmikanálovou) hlavu jsem snad ještě neviděl...
21:50:18
13.12.2018
13.12.2018
Dušan
-> Tomaso435: to by byl úplnej mohykán
Sundání víčka znamená obohacení směsi jelikož ten přetlak původně fouká do sání vzduch.
Zplodiny do víka je buď KO těsnění nebo prasklý píst u kroužků, ale to by bylo poznat z komprese.
Sundání víčka znamená obohacení směsi jelikož ten přetlak původně fouká do sání vzduch.
Zplodiny do víka je buď KO těsnění nebo prasklý píst u kroužků, ale to by bylo poznat z komprese.
14:21:56
13.12.2018
13.12.2018
Tomaso435
-> Franta Boháček: prasklá hlava je muj typ za 100 bodů :D
dej jinou a uvidíš.
dej jinou a uvidíš.
14:07:19
13.12.2018
13.12.2018
Borderer
Pokud si měnil těsnění pod hlavou, koukal si, jestli je hlava rovná nebo tam nejsou praskliny? Starý těsnění bylo někde poškozený?
To že si motor ufukuje spodem je celkem normální, ale nesmí moc...s tím otevřeným víčkem to spíš vypadá, že je ucpanej odfuk z klikový skříně do sání. To umí úplně rozhodit volnoběh, takže si šteloval, šteloval až si to úplně rozhodil. :)
Spíš bych hledal dvě různý závady.
To že si motor ufukuje spodem je celkem normální, ale nesmí moc...s tím otevřeným víčkem to spíš vypadá, že je ucpanej odfuk z klikový skříně do sání. To umí úplně rozhodit volnoběh, takže si šteloval, šteloval až si to úplně rozhodil. :)
Spíš bych hledal dvě různý závady.
12:56:30
13.12.2018
13.12.2018
Franta Boháček
Nazdar všichni, mám problém se svým favoritem. Motor 781.135 - 43Kw karburátor, automatický sytič, najeto cca 90tis. kilometrů, slušný stav. Poslední dobou začal pozvolna klesat volnoběh, až jsem ho musel šroubkem dorazu škrtící klapky zvednout. Pak začala pomalu mizet voda, zvolna tlakovat do vody atd. Jasný těsnění pod hlavou. Po výměně těsnění a samozřejmě seřízení všeho kolem se ale nic nezlepšilo, naopak situace se stále zhoršuje. Voda ubývá, okruh tlakuje, volnoběh lítá od 500 do 2000ot., a hlavně po otevření olejového víčka se volnoběh propadne a víčkem letí výfukové zplodiny, jako by to byl výfuk. Teď se hodí říct - vyběhanej motor, ale při výměně těsnění písty krásný, honování na válci jako z fabriky (kroužky nekontrolovány). Tlaky motoru kolem 16at. a zhruba stejný na všech válcích. Jak spolu souvisí obrovský tlak v klikové skříni a úbytek vody a tlakování do chladicího okruhu. Jen dodám že olej je cítit benzínem a je čistý, chladicí kapalina taky čistá. Nic se nemíchá. Studený chytá na drc, za tepla startuje hůř. Výkon postupně slábne. Poradíte něco?