Rozdíl v motoru skoda 105 vs 100

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 02.10.2018 do 09.10.2018, založil/a Davo
řadit dle data
10:10:46
09.10.2018
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Tak erkový byly na 3 vždycky4
09:54:17
09.10.2018
dragon_cb_cz
A jinak teda mám pocit, že kila vždy měly hladký bok pístu, zatímco 105ka má to vybrání okolo otvoru pro čep - ale nevím jestli vždy. Ale snad i poslední KS sady pro kilo ten hladký bok držely.
09:52:24
09.10.2018
dragon_cb_cz
-> 1000MBX: Tak 1000MB se pozná snadno, podle průměru pístního čepu.

-> saskyn2: Já zrovna kilo nemám - a jak vypadá moje 110L sada teď z hlavy nevím. Ale třeba všechny eRkový sady co mám tak jsou na tři kruhy, to samý plonkový 110L písty co mám...
17:36:21
08.10.2018
1000MBX
porovnanie piestu 105 vs 1000MB, sorry za mizernú kvalitu fotky:)
zvětšit Rozdíl v motoru skoda 105 vs 100 - obrázek od 1000MBX vložen 08.10.2018 17:36:21
15:04:43
08.10.2018
saskyn2
-> dragon_cb_cz 04.10.18 12:53:00: No já to myslel tak že pokud bude mít 4 kroužky tak to je 100% hundrt. Jinak těch sad mi prošlo rukama tak 20 a 3kroužkový stovky jsem nikdy neviděl. Ale vím o tom že to existuje, v andrtovi se o tom psalo(tuším že se začaly dělat s náběhem š120). Ale bud je jich tak málo, nebo jsem na ně měl vždycky smůlu...
14:42:58
08.10.2018
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Kdy přesně se přešlo na 3 kroužky ve fabrice nevím, ale jsem si dost jistý, že už za totáče se vyráběly GO sady pro Š110 a starší, které měly písty už jen na 3 kroužky.
08:16:50
07.10.2018
mzk
-> srdcar 120L:
Pardon, zle som si prečítal tvoj príspevok. Máš pravdu. Po 110 LS a 110R mali 4krúžky. Som to pochopil že myslíš aj 110 LS.
22:40:36
06.10.2018
mzk
-> srdcar 120L:
110 LS mala vždy 3 piestne krúžky a piesty s vypuklým dnom a bez dilatačnej medzery. Kedže je to rovnaký motor ako 110 R.
12:21:31
06.10.2018
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Já bych doplnil, že při zvětšení zdvihu kliky se po zkrácení pístu již čtvrtý kroužek nevešel kvůli místu, tak se dal první kroužek chromovaný, druhý obyčejný litinový a třetí stírací nové konstrukce. Pokud je mi známo a co jsem měl rozebrané motory, po 110 LS měly všechny motory 4 pístní kroužky. Počínaje Š 105 již měly motory jen 3 pístní kroužky, nejprve obtokové olejové filtry, poté už plnoprůtokové, přibližně od modelu 1984. Souhrnně takto: škoda 1000 Mb až škoda 100 měly čtvercový motor, tj. průměr válce a zdvih klikovky byl stejný, 68 a 68 mm. Škoda 1100 a škoda 110 měla průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 68 mm. Škoda 105 měla motor průměr válce 68 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 120 měla motor průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 130 měla průměr válce 75,5 mm a zdvih klikovky 72 mm. Všechny motory měly 5-ti kanálovou litinovou hlavu a lišily se rozměry ventilů.
12:53:00
04.10.2018
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Byly i stovkový písty na 3 kroužky pokud vím. I tahle by podle obrázku na to vypadala.

-> Davo: Rozdíl motorů je ve zdvihu, rozdíl pístů je v kompresní výšce (vzdálenost osy pístního čepu od vršku pístu). Stovka má tu kompresní výšku o 2mm větší (pokud nejsem moc unavenej a nepřemýšlí mi to blbě).
07:15:56
04.10.2018
Bukaj
-> Davo 03.10.18 17:05:53: 110-000313 je škoda 1004
22:23:40
03.10.2018
saskyn2
105 má jen 3 kroužky
18:25:19
03.10.2018
Davo
Rozdíl je teda ve zdvihu ? Má totiž dvě sady a já nevím která je která ta druhá je bez tubusu a chtěl bych 105kovou sadu pokud teda nejsou obě stovkovy
18:07:11
03.10.2018
dragon_cb_cz
-> Davo: To by na kilo sedělo. Pokud do toho tubusu z nějakého podivného důvodu někdo nepřeskládal sadu na Š105, tak to je kilo.
18:05:48
03.10.2018
Kocvin
-> dragon_cb_cz: No jo, až teď to vídím..21 Já vůl..3
18:04:38
03.10.2018
Davo
Pístni čep 2cm a průměr pistu 68 to je zatím vše co vím
upraveno 1x, naposled 03.10.2018 18:05:22
17:57:49
03.10.2018
dragon_cb_cz
-> Davo: Podle čísla je to na Š100.

-> Kocvin: S trojčíslím 110- na začátku katalogovýho čísla? To asi ne-e 4
17:35:08
03.10.2018
MVM
-> Davo: Co takhle vytáhnout jeden píst/vložku - změřit vrtání,kompresní výšku,průměr pístního čepu. Zákl.rozměry a potom porovnat.
17:25:11
03.10.2018
Markold - zrušená registrace
-> Davo: Já bych řekl Š100?
17:05:53
03.10.2018
Davo
Pomůže foto pozná to někdo co je to za pístni sadu
zvětšit Rozdíl v motoru skoda 105 vs 100 - obrázek od Davo vložen 03.10.2018 17:05:53
15:15:00
03.10.2018
palinator
-> srdcar 120L:
Přesně tak, zvětšení hupu kliky má za následek zvětšení zdvihového objemu.
Zvětšení výšky pístu při zachování ostatních rozměrů znamená zmenšení objemu spalovacího prostoru v horní úvrati, prakticky tedy zvětšení kompresního poměru motoru.
14:56:57
03.10.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.10.18 23:46:45: 4 krouzky9 to jsem netusil... a zavodaky dva, o tom jsem spis uvazoval :)
14:54:39
03.10.2018
srdcar 120L
Já bych ještě doplnil jednu věc mimo to, že š 100 měla zdvih klikovky 68 mm a š 105 72 mm, proto rozdíl ve výšce pístů.
23:46:45
02.10.2018
Bukaj
Ještě doplním, že š100 měla (do určitého roku výroby) písty se čtyřmi kroužky, zatímco všechny 105/120 mají kroužky jen 3. Ale funkčně je to jen o té výšce pístu (objemu spalovacího prostoru)...
21:11:12
02.10.2018
zabiakPUK
piesty škoda 105 sú nižšie, o cca 2mm od čapu po dno. to je jediný rozdiel.(rozmerový). ojnice sú stejné.
upraveno 2x, naposled 05.10.2018 10:50:37
20:49:59
02.10.2018
Davo
Zdravím všechny neví někdo jaký je rozdíl mezi pístni sadou na škodu 100 vs 105 a rozdíl v ojnicich děkuji
Extreme Tyres