skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl v motoru skoda 105 vs 100
10:10:46
09.10.2018
09.10.2018
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Tak erkový byly na 3 vždycky
09:54:17
09.10.2018
09.10.2018
dragon_cb_cz
A jinak teda mám pocit, že kila vždy měly hladký bok pístu, zatímco 105ka má to vybrání okolo otvoru pro čep - ale nevím jestli vždy. Ale snad i poslední KS sady pro kilo ten hladký bok držely.
09:52:24
09.10.2018
09.10.2018
dragon_cb_cz
-> 1000MBX: Tak 1000MB se pozná snadno, podle průměru pístního čepu.
-> saskyn2: Já zrovna kilo nemám - a jak vypadá moje 110L sada teď z hlavy nevím. Ale třeba všechny eRkový sady co mám tak jsou na tři kruhy, to samý plonkový 110L písty co mám...
-> saskyn2: Já zrovna kilo nemám - a jak vypadá moje 110L sada teď z hlavy nevím. Ale třeba všechny eRkový sady co mám tak jsou na tři kruhy, to samý plonkový 110L písty co mám...
17:36:21
08.10.2018
08.10.2018
1000MBX
porovnanie piestu 105 vs 1000MB, sorry za mizernú kvalitu fotky:)
15:04:43
08.10.2018
08.10.2018
saskyn2
-> dragon_cb_cz 04.10.18 12:53:00: No já to myslel tak že pokud bude mít 4 kroužky tak to je 100% hundrt. Jinak těch sad mi prošlo rukama tak 20 a 3kroužkový stovky jsem nikdy neviděl. Ale vím o tom že to existuje, v andrtovi se o tom psalo(tuším že se začaly dělat s náběhem š120). Ale bud je jich tak málo, nebo jsem na ně měl vždycky smůlu...
14:42:58
08.10.2018
08.10.2018
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Kdy přesně se přešlo na 3 kroužky ve fabrice nevím, ale jsem si dost jistý, že už za totáče se vyráběly GO sady pro Š110 a starší, které měly písty už jen na 3 kroužky.
08:16:50
07.10.2018
07.10.2018
mzk
-> srdcar 120L:
Pardon, zle som si prečítal tvoj príspevok. Máš pravdu. Po 110 LS a 110R mali 4krúžky. Som to pochopil že myslíš aj 110 LS.
Pardon, zle som si prečítal tvoj príspevok. Máš pravdu. Po 110 LS a 110R mali 4krúžky. Som to pochopil že myslíš aj 110 LS.
22:40:36
06.10.2018
06.10.2018
mzk
-> srdcar 120L:
110 LS mala vždy 3 piestne krúžky a piesty s vypuklým dnom a bez dilatačnej medzery. Kedže je to rovnaký motor ako 110 R.
110 LS mala vždy 3 piestne krúžky a piesty s vypuklým dnom a bez dilatačnej medzery. Kedže je to rovnaký motor ako 110 R.
12:21:31
06.10.2018
06.10.2018
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Já bych doplnil, že při zvětšení zdvihu kliky se po zkrácení pístu již čtvrtý kroužek nevešel kvůli místu, tak se dal první kroužek chromovaný, druhý obyčejný litinový a třetí stírací nové konstrukce. Pokud je mi známo a co jsem měl rozebrané motory, po 110 LS měly všechny motory 4 pístní kroužky. Počínaje Š 105 již měly motory jen 3 pístní kroužky, nejprve obtokové olejové filtry, poté už plnoprůtokové, přibližně od modelu 1984. Souhrnně takto: škoda 1000 Mb až škoda 100 měly čtvercový motor, tj. průměr válce a zdvih klikovky byl stejný, 68 a 68 mm. Škoda 1100 a škoda 110 měla průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 68 mm. Škoda 105 měla motor průměr válce 68 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 120 měla motor průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 130 měla průměr válce 75,5 mm a zdvih klikovky 72 mm. Všechny motory měly 5-ti kanálovou litinovou hlavu a lišily se rozměry ventilů.
12:53:00
04.10.2018
04.10.2018
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Byly i stovkový písty na 3 kroužky pokud vím. I tahle by podle obrázku na to vypadala.
-> Davo: Rozdíl motorů je ve zdvihu, rozdíl pístů je v kompresní výšce (vzdálenost osy pístního čepu od vršku pístu). Stovka má tu kompresní výšku o 2mm větší (pokud nejsem moc unavenej a nepřemýšlí mi to blbě).
-> Davo: Rozdíl motorů je ve zdvihu, rozdíl pístů je v kompresní výšce (vzdálenost osy pístního čepu od vršku pístu). Stovka má tu kompresní výšku o 2mm větší (pokud nejsem moc unavenej a nepřemýšlí mi to blbě).
07:15:56
04.10.2018
04.10.2018
Bukaj
-> Davo 03.10.18 17:05:53: 110-000313 je škoda 100
22:23:40
03.10.2018
03.10.2018
saskyn2
105 má jen 3 kroužky
18:25:19
03.10.2018
03.10.2018
Davo
Rozdíl je teda ve zdvihu ? Má totiž dvě sady a já nevím která je která ta druhá je bez tubusu a chtěl bych 105kovou sadu pokud teda nejsou obě stovkovy
18:07:11
03.10.2018
03.10.2018
dragon_cb_cz
-> Davo: To by na kilo sedělo. Pokud do toho tubusu z nějakého podivného důvodu někdo nepřeskládal sadu na Š105, tak to je kilo.
18:05:48
03.10.2018
03.10.2018
Kocvin
-> dragon_cb_cz: No jo, až teď to vídím.. Já vůl..
18:04:38
03.10.2018
03.10.2018
Davo
Pístni čep 2cm a průměr pistu 68 to je zatím vše co vím
17:57:49
03.10.2018
03.10.2018
dragon_cb_cz
-> Davo: Podle čísla je to na Š100.
-> Kocvin: S trojčíslím 110- na začátku katalogovýho čísla? To asi ne-e
-> Kocvin: S trojčíslím 110- na začátku katalogovýho čísla? To asi ne-e
17:35:08
03.10.2018
03.10.2018
MVM
-> Davo: Co takhle vytáhnout jeden píst/vložku - změřit vrtání,kompresní výšku,průměr pístního čepu. Zákl.rozměry a potom porovnat.
17:25:11
03.10.2018
03.10.2018
Markold - zrušená registrace
-> Davo: Já bych řekl Š100?
17:24:47
03.10.2018
03.10.2018
Kocvin
-> Davo: Vypadá to na motor 135..
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../284-sada-vloz ek-s-pisty-a-krouzky-d.75- 5
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../284-sada-vloz ek-s-pisty-a-krouzky-d.75- 5
15:15:00
03.10.2018
03.10.2018
palinator
-> srdcar 120L:
Přesně tak, zvětšení hupu kliky má za následek zvětšení zdvihového objemu.
Zvětšení výšky pístu při zachování ostatních rozměrů znamená zmenšení objemu spalovacího prostoru v horní úvrati, prakticky tedy zvětšení kompresního poměru motoru.
Přesně tak, zvětšení hupu kliky má za následek zvětšení zdvihového objemu.
Zvětšení výšky pístu při zachování ostatních rozměrů znamená zmenšení objemu spalovacího prostoru v horní úvrati, prakticky tedy zvětšení kompresního poměru motoru.
14:56:57
03.10.2018
03.10.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.10.18 23:46:45: 4 krouzky to jsem netusil... a zavodaky dva, o tom jsem spis uvazoval :)
14:54:39
03.10.2018
03.10.2018
srdcar 120L
Já bych ještě doplnil jednu věc mimo to, že š 100 měla zdvih klikovky 68 mm a š 105 72 mm, proto rozdíl ve výšce pístů.
23:46:45
02.10.2018
02.10.2018
Bukaj
Ještě doplním, že š100 měla (do určitého roku výroby) písty se čtyřmi kroužky, zatímco všechny 105/120 mají kroužky jen 3. Ale funkčně je to jen o té výšce pístu (objemu spalovacího prostoru)...
21:11:12
02.10.2018
02.10.2018
zabiakPUK
piesty škoda 105 sú nižšie, o cca 2mm od čapu po dno. to je jediný rozdiel.(rozmerový). ojnice sú stejné.
20:49:59
02.10.2018
02.10.2018
Davo
Zdravím všechny neví někdo jaký je rozdíl mezi pístni sadou na škodu 100 vs 105 a rozdíl v ojnicich děkuji