
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl v motoru skoda 105 vs 100
-> dragon_cb_cz: Tak erkový byly na 3 vždycky

A jinak teda mám pocit, že kila vždy měly hladký bok pístu, zatímco 105ka má to vybrání okolo otvoru pro čep - ale nevím jestli vždy. Ale snad i poslední KS sady pro kilo ten hladký bok držely.
-> 1000MBX: Tak 1000MB se pozná snadno, podle průměru pístního čepu.
-> saskyn2: Já zrovna kilo nemám - a jak vypadá moje 110L sada teď z hlavy nevím. Ale třeba všechny eRkový sady co mám tak jsou na tři kruhy, to samý plonkový 110L písty co mám...
-> saskyn2: Já zrovna kilo nemám - a jak vypadá moje 110L sada teď z hlavy nevím. Ale třeba všechny eRkový sady co mám tak jsou na tři kruhy, to samý plonkový 110L písty co mám...
porovnanie piestu 105 vs 1000MB, sorry za mizernú kvalitu fotky:)
-> dragon_cb_cz 04.10.18 12:53:00: No já to myslel tak že pokud bude mít 4 kroužky tak to je 100% hundrt. Jinak těch sad mi prošlo rukama tak 20 a 3kroužkový stovky jsem nikdy neviděl. Ale vím o tom že to existuje, v andrtovi se o tom psalo(tuším že se začaly dělat s náběhem š120). Ale bud je jich tak málo, nebo jsem na ně měl vždycky smůlu...
-> srdcar 120L: Kdy přesně se přešlo na 3 kroužky ve fabrice nevím, ale jsem si dost jistý, že už za totáče se vyráběly GO sady pro Š110 a starší, které měly písty už jen na 3 kroužky.
-> srdcar 120L:
Pardon, zle som si prečítal tvoj príspevok. Máš pravdu. Po 110 LS a 110R mali 4krúžky. Som to pochopil že myslíš aj 110 LS.
Pardon, zle som si prečítal tvoj príspevok. Máš pravdu. Po 110 LS a 110R mali 4krúžky. Som to pochopil že myslíš aj 110 LS.
-> srdcar 120L:
110 LS mala vždy 3 piestne krúžky a piesty s vypuklým dnom a bez dilatačnej medzery. Kedže je to rovnaký motor ako 110 R.
110 LS mala vždy 3 piestne krúžky a piesty s vypuklým dnom a bez dilatačnej medzery. Kedže je to rovnaký motor ako 110 R.
-> dragon_cb_cz: Já bych doplnil, že při zvětšení zdvihu kliky se po zkrácení pístu již čtvrtý kroužek nevešel kvůli místu, tak se dal první kroužek chromovaný, druhý obyčejný litinový a třetí stírací nové konstrukce. Pokud je mi známo a co jsem měl rozebrané motory, po 110 LS měly všechny motory 4 pístní kroužky. Počínaje Š 105 již měly motory jen 3 pístní kroužky, nejprve obtokové olejové filtry, poté už plnoprůtokové, přibližně od modelu 1984. Souhrnně takto: škoda 1000 Mb až škoda 100 měly čtvercový motor, tj. průměr válce a zdvih klikovky byl stejný, 68 a 68 mm. Škoda 1100 a škoda 110 měla průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 68 mm. Škoda 105 měla motor průměr válce 68 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 120 měla motor průměr válce 72 mm a zdvih klikovky 72 mm. Škoda 130 měla průměr válce 75,5 mm a zdvih klikovky 72 mm. Všechny motory měly 5-ti kanálovou litinovou hlavu a lišily se rozměry ventilů.
-> saskyn2: Byly i stovkový písty na 3 kroužky pokud vím. I tahle by podle obrázku na to vypadala.
-> Davo: Rozdíl motorů je ve zdvihu, rozdíl pístů je v kompresní výšce (vzdálenost osy pístního čepu od vršku pístu). Stovka má tu kompresní výšku o 2mm větší (pokud nejsem moc unavenej a nepřemýšlí mi to blbě).
-> Davo: Rozdíl motorů je ve zdvihu, rozdíl pístů je v kompresní výšce (vzdálenost osy pístního čepu od vršku pístu). Stovka má tu kompresní výšku o 2mm větší (pokud nejsem moc unavenej a nepřemýšlí mi to blbě).
-> Davo 03.10.18 17:05:53: 110-000313 je škoda 100

105 má jen 3 kroužky
Rozdíl je teda ve zdvihu ? Má totiž dvě sady a já nevím která je která ta druhá je bez tubusu a chtěl bych 105kovou sadu pokud teda nejsou obě stovkovy
-> Davo: To by na kilo sedělo. Pokud do toho tubusu z nějakého podivného důvodu někdo nepřeskládal sadu na Š105, tak to je kilo.
-> dragon_cb_cz: No jo, až teď to vídím..
Já vůl..


Pístni čep 2cm a průměr pistu 68 to je zatím vše co vím
-> Davo: Podle čísla je to na Š100.
-> Kocvin: S trojčíslím 110- na začátku katalogovýho čísla? To asi ne-e
-> Kocvin: S trojčíslím 110- na začátku katalogovýho čísla? To asi ne-e

-> Davo: Co takhle vytáhnout jeden píst/vložku - změřit vrtání,kompresní výšku,průměr pístního čepu. Zákl.rozměry a potom porovnat.
-> Davo: Já bych řekl Š100?
-> Davo: Vypadá to na motor 135..
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../284-sada-vloz ek-s-pisty-a-krouzky-d.75- 5
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../284-sada-vloz ek-s-pisty-a-krouzky-d.75- 5
-> srdcar 120L:
Přesně tak, zvětšení hupu kliky má za následek zvětšení zdvihového objemu.
Zvětšení výšky pístu při zachování ostatních rozměrů znamená zmenšení objemu spalovacího prostoru v horní úvrati, prakticky tedy zvětšení kompresního poměru motoru.
Přesně tak, zvětšení hupu kliky má za následek zvětšení zdvihového objemu.
Zvětšení výšky pístu při zachování ostatních rozměrů znamená zmenšení objemu spalovacího prostoru v horní úvrati, prakticky tedy zvětšení kompresního poměru motoru.
-> Bukaj 02.10.18 23:46:45: 4 krouzky
to jsem netusil... a zavodaky dva, o tom jsem spis uvazoval :)

Já bych ještě doplnil jednu věc mimo to, že š 100 měla zdvih klikovky 68 mm a š 105 72 mm, proto rozdíl ve výšce pístů.
Ještě doplním, že š100 měla (do určitého roku výroby) písty se čtyřmi kroužky, zatímco všechny 105/120 mají kroužky jen 3. Ale funkčně je to jen o té výšce pístu (objemu spalovacího prostoru)...
piesty škoda 105 sú nižšie, o cca 2mm od čapu po dno. to je jediný rozdiel.(rozmerový). ojnice sú stejné.
Zdravím všechny neví někdo jaký je rozdíl mezi pístni sadou na škodu 100 vs 105 a rozdíl v ojnicich děkuji