Škoda 100 problém s karburátorem

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 28.09.2018 do 03.10.2018, založil/a Kerberos437
řadit dle data
20:26:18
03.10.2018
Jarda - zrušená registrace
V zelenym MTX mam benzin (95ku) z doby , kdy byl za dvacet kc :), nadrz je plna (najare jsem tam dolil asi 10l stovky a doplnil jsem to vifem (asi na 50l) v nedeli jsem to nastartoval a motor jde paradne (je to BMM), zato cervenej MTX nejel rok a karbec nejakej pricpanej a nedrzi volnobeh :/, taky jen 95ka dodatecne doplnena vifem, ale ten uz to tady asi nezachrani, cervenej 136 rapid, tam vzdycky naliju 5l benzinu a do priste se to nejak ztrati, po nastartovani ma problem posledni valec, karbec je podle me ok, mam tam pridavnej filtr, po zahrati zacne jit na vsechny valce, kdyz to nastartuju druhej den, tak to jde studene na vsechny valce9, BAZ sel v zime po slozeni karbu docela blbe volnobeh (i zhasinal), nedavno kdyz jsem ho nastartoval, tak sel dobre, davam tam jen stovku a vif, ale mam jen cca 1/4 nadrze, sedej 136 rapid neudrzi benzin, takze startuju na flasku a chodi... zlutej rapid nema stale funkcni provoz na benzin, ale mam tam asi rok starou 1/4 95ky dodatecne doplnene vifem. Felda 1.3 mpi 95ka 2 roky stara dodatecne doplnena vifem - no problem a felda 1.6 tam davam jen stovku - po vymene cerpadla no problem. Dlouha niva SPi E2 ma smesku benzinu z evropy a mozna jeste neco z asie :) s vifem a no problem, kratka niva MPi E4 dva roky stara 95ka doplnena na jare vifem a no problem. S octou denne jezdim a ostatni auta nemaji motor :)
12:43:52
03.10.2018
Jozka
-> Bukaj: No.. nějak 1998 jsem bez přemejšlení a příprav narychlo použil nádrž z auta, který jelo naposledy 88, ani všechen benzín jsem z ní nevylil - a funguje dodnes, rok - dva předtím jsem zprovozňoval MB, který za sebou mělo odstávky několikaletý dokonce tři a naprosto žádnej problém.. čili dle mých poznatků ty sedimenty mají vliv vcelku zásadní. 4
05:09:31
03.10.2018
Vojťas
Ja kdyz sem po osmi letech odstavení zprovoznoval tu zelenou 105, tak to bylo na benzin z kanystru a co se tyce palivovy cesty rozborka a vycisteni od usazenim krystalicky struktury byla nutna u vseho, i natrubek z nadrze sem musel prostouchnout vrtakem. Ale jelikoz s tim predtim jezdili akorat na technickou, tezko rict jak starej ten benzin vlastne byl 3
23:55:17
02.10.2018
Bukaj
-> Petr Urban: -> Jozka: Nicméně popisované jevy jsou spíše, než pár let starým benzínem způsobeny tím, že u MB/100 nádrže je mizerná protikorozní ochrana a v důsledku toho, že většina těchto aut nebyla provozována kontinuálně, ale s více či méně dlouhými odstávkami jsou nádrže MBček a kil většinou shnilé zevnitř. A byly shnilé už dávno před tím, než se do benzinu začala přidávat biosložka. Oproti tomu nádrže 742 jsou kvalitně pozinkované a ještě jsem se nesetkal s vyhnilou. Proto na to 105/120/130 moc netrpí4
20:43:54
02.10.2018
Jozka
-> Petr Urban: Asi má tohle různej průběh.. U mě na archivní benzín BS-ko naprosto v pohodě, ale dva totálně v hlavě zalepený sací ventily. Takže opakovaně odskakovaly tyčky mimo vahadla (skončilo to ohnutím 1 ks) a nádrž totálně v haj*lu - rozpadlý sítko, naleptanej, strupatej a hlavně donekonečna se loupající vnitřek.. 8
12:19:27
02.10.2018
Petr Urban
-> Bukaj: Sem jiného názoru po tom co jsem tady Slováka s 1000MB co mu takle auto stálo každou zimu s N95 zachraňoval v dešti do 2 ráno, kdy odjel a po 30km volá že nejede, plná AC bordela ucpaná z nádrže. A měl jednu zimu půjčený můj karb., který před tím byl uvnitř čistý...foto dole. Po tomto incidentu, kdy jsem celý den zachraňoval průsery v mot. prostoru a pak v noci vymýšlel za sedačky provizorní nádrž z kanystru, aby dojel do Bratislavy a to vše navíc neplaceně, protože si mnozí lidé myslí, že stačí děkuji a já čekal maličko uvědomění za 10h nadčas, jsem skončil s laděním aut pro cizí "tuningáře" ... takže já takovou vyhnilou nádrž a vedení od ní jako velkou kovbojku, která může nechat na cestě, rozhodně vidím.
zvětšit Škoda 100 problém s karburátorem - obrázek od Petr Urban vložen 02.10.2018 12:19:27
upraveno 1x, naposled 02.10.2018 12:23:51
09:22:18
02.10.2018
MVM
-> Bukaj: Před mnoha lety zůstal v závodním Favoritu přes zimu Shell VPower 100. Na jaře první start neuvěřitelný příběh. A to na Lekru s okruhovou vačkou není sranda ani za normálních podmínek pokud to člověk trošku nemá v ruce. A taky za to mohl starý benzín.-> Kerberos437: No tak čerstvý benzín, svíčky, a profouknuti karburátoru beru jako samozřejmost.. Bylo dost naivní zprovoznění auta bez těchto zasad..
23:57:02
01.10.2018
Bukaj
Ale uznávám, že při oživování déle odstaveného auta bych výměnu benzínu považoval za samozřejmost, zvláště pak u MB/kila s plechovou nádrží a třímetrovou kovovou trubkou od nádrže ke karbecu...
23:54:38
01.10.2018
Bukaj
-> Petr Urban: Zase takovou kovbojku bych z toho nedělal - záleží, kde auto ty 3 roky stálo, jak se tam měnila teplota a vlhkost atd. Já letos po třech letech vytáhl z (nevytápěné) garáže stotřícu (normálně jsem nastartoval a vyjel), vyměnil jsem kola a jel na STK (původní TK propadla v srpnu 2015). Ještě jsem samozřejmě vypustil starý benzín - i když to na něj fungovalo, říkal jsem si, že na emisích by asi byli jiného názoru...3
Jinak když jsem v roce 2009 koupil MBčko, které stálo cca 10 let, tak to, co bylo v nádrži už benzín nepřipomínalo ani vzhledově, ani zápachem a nešlo to ani pořádně zapálit...
23:06:54
01.10.2018
Petr Urban
-> Kerberos437: jestli to není vtip, tak je to Fail jako hrom. Po 5ti mesicích jsou dnešní N95 nepoužitelné k provozu. A až to znova nepojede, můžete zrovna vyndat vyhnilou loupající se nádrž a zkusit ji louhem uvnitř vyspravit a dát zcela nové vedení od nádrže až k ben. pumpě.
upraveno 1x, naposled 01.10.2018 23:09:21
22:16:30
01.10.2018
Kerberos437
Tak jak jsem začal prvním příspěvkem:

"Zdravím. Pustil jsem se do zprovoznění Š 100. Stála asi 3 roky..."

A nikoho z nás nenapadlo vyměnit benzín. 3

Bylo to tím. Takže žádná hladina, AC pumpa apod.

Přesto díky všem za snahu!
13:43:37
01.10.2018
Bukaj
3 Tak hlavně, že se všichni tři shodneme1
13:38:18
01.10.2018
castrol
-> suri: 3
13:16:19
01.10.2018
pap
-> Bukaj: Prepáááááč. Zdalo sa mi to nejake ine to meno ako normalne :).
13:13:07
01.10.2018
suri
-> minno:
zvětšit Škoda 100 problém s karburátorem - obrázek od suri vložen 01.10.2018 13:13:07
13:09:09
01.10.2018
minno
-> pap 01.10.18 11:45:07: Suhlasim s Bujakom333
11:45:07
01.10.2018
pap
Podla mna to nebude rozdelovacom, napada ma este jedna vec. Suhlasim s Bujakom.
Ked tam mas AC pumpu z fataku, moze byt, ze so stupajucimi otackami vzrasta tlak, ktory plavakovy ventil, ktory drzi hladinu nepodrzi, stavalo sa mi to a to som tam nemal palivovku z fataku, a tym padom to proste preplavis, co by zodpovedalo tomu, ze to zhasne.
Za mna vymenit AC pumpu, alebo vymenit plavakovy ventil, ale prioritne AC pumpu.
08:12:49
30.09.2018
Bukaj
-> Kerberos437: Rozdělovač vypadá na zánovní originál Magneton (Hanhart) pro škodu 105 (přesný typ určíš dle koncového trojčíslí, vyraženého na boku rozdělovače), pro š 100 by měl být normálně použitelný. Spíš mne zarazilo to benzinové čerpadlo z Favorita - nejsem si jist, zda ventilek v BSku udrží tak velký tlak, který vyvine čerpadlo. Pak by se karburátor přeplavoval a směs byla moc bohatá. To by i odpovídalo "explozi" výfuku (nahromaděné palivo ve výfuku)...
Nicméně prvotní projevy (viz video) spíš odpovídají směsi chudé. Ale na videu jsi přidával plyn celkem razantně, tak jestli to nebylo tím - na BSko se musí pomaloučku polehoučku...4

Jinak zkusil bych tam nasadit filtrbox s filtrem a testovat to se zahřátým motorem (na tom videu asi neměl provozní teplotu, že?)
20:56:58
29.09.2018
Kerberos437
Tak jsem dnes sehnal jiný karburátor. Vyčistil a namontoval. Pístek je zánovní, pracuje jak má. Výsledek: úplně stejné chování jako předtím s původním karburátorem. 8

Sundal jsem víčko karburátoru. Při běhu motoru a přidávání plynu drží hladinu, tak dodávkou paliva by to být nemělo. Hladina je nastavená.

Tak už mne jen napadá, jestli by to nemohlo být rozdělovačem. Je tam tenhle: kerberos437.rajce.idnes.c z/Skoda_100 Kabely by měly být ke svíčkám připojeny ve správném pořadí dle čísel na víčku rozdělovače. Nezdá se mi natočení rozdělovače. Když s ním ale za běhu otáčím do stran, běh motoru se zhoršuje. V této poloze běží na volnoběh dobře. Je to rozdělovač ze š120? Palec jsem vyměnil za fungl nový, kondenzátor taky. Navíc mi při ladění (zkoušce jiných zapalovacích kabelů) explodoval výfuk.

Pantáty, po kterém tu stovečka zůstala, se už nemůžu zeptat, kdo s tím co vyváděl... 10
upraveno 2x, naposled 29.09.2018 21:14:01
21:40:15
28.09.2018
Kerberos437
-> Bukaj 28.09.18 21:26:57: jsem si říkal, že tu veterani.as-p.cz/pages/.. ./karburator-32-bs---3170 žádnou kuličku nemůžu najít. Ok, tak zkusím vyměnit ten pístek a ještě zkontroluji tu hladinu. Měřil jsem to posuvkou od hrany a byla na 17-18 mm. Trysky jsou původní.
21:26:57
28.09.2018
Bukaj
-> Pavel P.. 28.09.18 18:39:06: U BSka je kulička součástí injektoru, takže ztratit ani nejde4
Jinak BSko je docela blbuvzdornej karburátor, kterej není náchylnej na netěsnosti a pokud volně chodí klapka, tak větší problémy může dělat jen kožený pístek akcelerační pumpičky (nedělá mu dobře delší stání) - ale to asi nebude tento případ, to by jen cukalo při prudším přidání plynu a při pomalém přidávání by to moc vliv mít nemělo...
...případně špatně seřízená hladina paliva, nebo nevhodné natryskování...?
19:17:37
28.09.2018
MVM
-> Kerberos437: No za ten silikon si dej rovnou přes prsty4 Na karburátor nepatři a nikdy nebude fungovat. Jinak ten benzin jde nejdřiv volnoběžnou tryskou. Hlavní tryskou jde až od určitýho přechodovýho stavu kdy se ty režimy překrývají,, Akcelerační tryska pomáhá obohatit při prudkým přidání plynu kdy má tendenci se směs ochudit..
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 19:18:48
19:11:40
28.09.2018
Kerberos437
No, použil jsem červený Lukopren. Měl jsem zato, že to někde přisává. Stejně to půjde dolů. Mám už na cestě nová těsnění. Jinak díky za poznatky. O té kuličce jsem vůbec nevěděl. Akorát mi pořád nejde do hlavy, vždyť z té akc. trysky jde benzín jen při prudším přidání plynu. Jak jsem psal, když přidávám pomalinku po mm tak se to taky začne dusit. Benzín tam jde přeci přes hlavní trysku a ne přes akc. Zítra jedu pro další karbec, tak pak dám vědět, jak to dopadlo. Díky za pomoc.
19:00:52
28.09.2018
Eidy
-> Kerberos437: Čím jsi tmelil ten karbec? Jestli silikonem, tak to je k prdu. Pokud něco, tak na acetonovou barvu.4
18:50:11
28.09.2018
Pavel P..
-> Kerberos437: pochopitelně.. nejde ti tam benzin, pumpička nenastříkne..
18:48:52
28.09.2018
Pavel P..
-> Kerberos437: kulička dělá zpětný ventil....no ideálně najít nějakej starej karbec a z něho vzít.... ale jak jsem psal, netušim jestli je u BSka pod injektorem nebo pod pumpičkou, radši ještě koukni do katalogu. BSko jsem dlouho nerozebíral.
18:46:44
28.09.2018
Kerberos437
Áha, vona je tam kulička 1 Teda vlastně už není. Dá se to někde sehnat, nahradit? A může to souviset s tím ucpávání sání? Když při otevřeném sání přidávám pomalinku, tak se to stejně nakonec zadusí.
upraveno 3x, naposled 28.09.2018 18:49:11
18:39:06
28.09.2018
Pavel P..
akc. pumpička nedává... je to i vidět že z injektoru nic nestříká.4

nezapoměl jsi tam vrátit nebo neztratil si skleněnou kuličku která je pod injektorem? (teda pokud u BSka neni jinde)
18:28:29
28.09.2018
Kerberos437
Zdravím. Pustil jsem se do zprovoznění Š 100. Stála asi 3 roky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem a přetěsněn, pro jistotu i tmelem pod víčkem a u sytiče. Akcelerační pumpička nic moc, ale z trysky při prudkém přidání plynu stříká benzín.Při přidání plynu se začne dusit. Když však téměř zakryji rukou sání, funguje jak má. Nevíte čím to může být? Asi je chudá směs, svíčky jsou bílé. Video zde:
Škoda 100 problém s karburátorem
Extreme Tyres