Favorit klukovka

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 23.09.2018 do 12.11.2018, založil/a Roy820
řadit dle data
22:05:27
12.11.2018
Roy820
Aha takže ak tomu chápem dobre tak favorit má teda ložiská hnacej hriadele v prevodovke na vlastných ložiskách ale 120ka mala jedno z ložisiek v klukovke, preto aj to ložisko.



- Tak teraz už som si to aj našiel podla toho a vidím, že prevodovka v 120ke mala hnací hriadel dvojdielny a ten kus na ktorom je lamela nemá vlastné ložisko na konci prevodovky preto ide do ložiska v kluke.

Ďakujem za objasnenie chalani ;) ;) ;)
22:33:38
11.11.2018
MVM
-> Eidy: V klidu- Však na Alfě jsi to musel taky řešit uložení mrkve do kliky -> Roy820: totiž asi vůbec ani nevi o jedné z variant podle otázky.
22:29:45
11.11.2018
Eidy
-> MVM, Dušan: Ok. Je to asi 16 let, tak si pamatuju prostě pouzdro.
22:13:20
11.11.2018
MVM
-> Eidy: Chapu - vyklepával jsi kroužek. Nicméně tim že Favo má hnací hřidel jednodílnej - není to prostě závislý na převodovce a v podstatě ten otvor slouží jen jako vedení pro trn při středění spojkový lamely. 6
22:11:37
11.11.2018
Dušan
-> Eidy: pokud uz v tom nikdo nebyl tak je to jen ocelovej krouzek pro stredeni lamely pri montazi.
22:09:44
11.11.2018
Eidy
-> MVM: Já teda pouzdro z klikovky vyndaval.
21:46:03
11.11.2018
MVM
-> Eidy 11.11.18 21:31:18: Fáčko a dál mají hnací hřídel převodovky uloženej letmo. Tzn, nepotřebují uložení v klice a ani nijak se hřídel nestrká do klikovky. Není tam žádný bronzový futro. Futro je jen jakási nouzová varianta kuličkovýho ložiska při montáži do zadomotorový verze.
21:31:18
11.11.2018
Eidy
-> Roy820: Favorit má v klikovce bronzové pouzdro. To dostaň ven a dej místo něj zmíněné ložisko.
21:29:00
11.11.2018
Roy820
No nejak som sa k tomu doteraz nemal kedže boli iné veci no znovu som to skušal. Dal som ich tak ako boli, su z vrchu označené 1-2-3 práve preto mi to nejde do hlavy, rovnako tak aj ojnice, na nich je vyrazené číslo takže sedia, teraz to ide, zdá sa mi že trochu priťažko no možno už predtým takto šiel, ale prakticky je to jedno, je to motor nanič, a ostatné mi všetko sedí, podarilo sa ho aj naštartovať a tak na ňom budem robiť ďalší výskum :D



Ešte sa ale chcem spýtať, na výstupe z klukovky pred spojkovou lamelou je vyvrtaná diera ako by do nej mala sadnuť oska prevodovky, prevodovka má ale osku s tisíchranom asi o 5mm širšiu a dĺžkou len akurát na lamelu takže tam určite nezapadá, našiel som ale druhú klukovku ktorá by mala byť zo 120-ky a na tej je tam aj ložisko s vnútorným priemerom rovnakým, ako diera v klukovke vo favorit motore, načo tam je to ložisko ? mala 120ka uloženu osku prevodovky v tom ložisku klukovky ? Ale načo je to potreba a prečo teda favorit to už nemá ? :X
00:45:10
26.09.2018
Petr Urban
-> Roy820: nestretnul ... ? Dal vsetko rovnako ? Pokud bys dal, tak tu nepises a denne se clovek stretava s novymi problemy. Otazka jen, jaks nimi naklada.
15:44:14
25.09.2018
Roy820
Ja som skôr taký mechanik elektro, no bavia ma velmi spalovacie motory a podobné mechaniky, zatial som sa ale venoval len jednovalcom ako z motoriek a podobne, tam nikde takýto problém nevznikol, teda problémy su vždy a všade ale nestretol so msa s týmto, že som dal všetko rovnako ako bolo a proste to nejde, neviem teda čomu mám venovať pozornosť.

Literatúry som tiež preluskal niečo avšak nevedel som si vysvetliť čo v tom môže ísť, predsa to šlo a nič sa nezmenilo, aspoň nič čo by som si všimol.

Každopádne, ďakujem za všetky rady, budem zas o niečo múdrejší, idem sa s tým teda ďalen špárať :)
01:14:14
25.09.2018
Petr Urban
-> MVM: Smutný je, že dneska nikdo číst nechce... Je přece internet... Ale i na něm jsou dílenský příručky a odborná literatura a nebýt jí, nevím o motorech téměř nic co se týká souvislostí s výkonem motoru, použitými materiály, vůlemi apod.

-> Roy820: Pod pánvemi může být binec, vše musí být supr čisté při skládání. Pánve musí orig. Klika rovná, měří se na prizmatech a uprostřed na hlavním ložisku hazivost do max. 0,02mm, do 0,04mm s ní jde ještě otočit, už to ale není ok. Axiální kroužky mají 1.50 nové a musí být absolutně rovné. Nejdříve si stáhneš rozvody s řemenici, šroub v řemenici z čela poťukneš, tím se ti axiálně ustaví první překlad kliky a teprve ho stáhneš na moment. Ostatní překlady už jen na moment. 0 na překladech patří směrem k vačce a překlady musí být z daného bloku, nejde to měnit. Při dodržení těchto věcí se točit musí.
upraveno 1x, naposled 25.09.2018 10:00:06
20:06:29
24.09.2018
MVM
-> Roy820 24.09.18 15:32:27: No píšeš že se na tom učíš - tak to budeš muset skládat a rozebírat postupně tak dlouho,až zjistíš co jsi udělal jinak než bylo. Nevim jestli jsi automechanik nebo se teprve učíš nebo samouk. Každopádně kafemlýnek typu OHV Škoda je dobrý základ na pochopení obecných věcí. Takový malý doporučení - není na škodu a nikdo se Ti za to nebude smát pokud to budeš dělat podle knížky stejně tako jako když se baby učí vařit podle kuchařky 4
15:36:18
24.09.2018
Bukaj
-> Roy820: A ložiska klikovky a klikovku jsi dával původní? Nemohl jsi tam dát výbrusové pánve na origo klikovku?

Případně mne ještě napadá ohnutá klika, ale to by ti musela spadnout...
15:32:27
24.09.2018
Roy820
No tie veká ale nejde prehodiť, sedia tam len jednou stranou a musia ísť 1 2 3 lebo 1tka má výrezy na tie krúžky, dvojka má zase z vrchu závit na uchytenie sacieho koša no a trojka už je len pri výstupe na spojku :X
20:55:43
23.09.2018
Roy820
Áno, áno, najprv som si to ani nevšimol žew som ho nedal no teraz už som ho tam dal, ten druhý ide potom a vonkajšej strany vlastne hneď pod rozvodové koliesko.
20:53:25
23.09.2018
MVM
-> Roy820 23.09.18 20:41:21: Myslí víka hlavních ložisek. Je to očíslovaný 1,2,3.



Potom si ještě dej pozor na axiální kroužky - mají malý zámky u víka s č1 .nalep si to na vazelínu.

4 Jinak se ti to nebude točit pro změnu až dotáhneš řemenici klikovky..
zvětšit Favorit klukovka - obrázek od MVM vložen 23.09.2018 20:53:25
20:52:37
23.09.2018
Roy820
Samozrejme, pred založením kluky som po oboch poloviciach ložiska rozotrel olej a po založení ešte klukovku oblial novým olejom.
20:49:49
23.09.2018
Tomaso435
A mazeš?
20:41:21
23.09.2018
Roy820
Ako mosty myslíš tie cez ktore idú šrôby či tie čo sú usadenú v hliníku celeho bloku ?
20:34:30
23.09.2018
Lamac
Dal si opačne "mosty".
20:28:57
23.09.2018
Roy820
Čaute, mám starý motor z favoritu ktorý mal ísť do zberu tak som si povedal že ho rozoberiem a poskladám nech mám nejakú skúsenosť, to nikdy neuškodí.



Celý som ho rozobral no a teraz som ho začal skladať a narazil som na taký problém, osadil som ložiská klukovky, dal klukovku no a potom tie veká ložísk no keď ich utiahnem klukovka sa úplne zadrhne, keď trošinka povolím kluka ide tak ako šla no keď som ho rozoberal musel som ich povolovať trhákom a meter dlhou tyčou a aj tak šli ťažko a teraz ich musím mať dosť povolené. Zistil som akurát že by mali byť dotiahnuté na 67-75Nm ale nepovedal by som že ich uťahujem viac ako na 50 a už klukovka drhne, okrem toho pochybujem o tom, že príliš dotiahnuté šrôby by mohli takto drhnúť kluku, tie momenty sú tam skôr kvôli zodratia závita nie ? ale to si len myslím... Môžem si požičať momentový klúč no chcel som sa predtým ešte spýtať či som mohol niečo pobabrať.



Ide len čiste o moje experimentovanie, len som si to chcel skúsiť, berte to prosím s rezevou, ďakujeeem :)
Extreme Tyres