skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přítlačák Sachs a nebo Valeo?
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 13.08.2018 do 16.08.2018, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
08:26:23
16.08.2018
16.08.2018
ZdrubT
Valeo jsem nikdy doma bohužel neměl, ale Sachs je takto prodřenej každej. Někdy jsem dokonce viděl ulámané (odbroušené) konce pružin a stále fungovala.
22:06:12
15.08.2018
15.08.2018
minno
-> MVM: Ďakujem za reakciu. Spojku v týchto, alebo iných novších autách som ešte nemenil. Ale vždy som nad tým dumal, ako je to tam konštruované, keď sa tam nenastavuje vôľa ložiska a nezdalo sa mi, že by sa ložisko malo stále točiť :-) Dobre vedieť.
20:54:42
15.08.2018
15.08.2018
MVM
-> minno 15.08.18 18:44:26: Ano,už od konstrukce Favorita je spojkový ložisko trvale v dotyku s membránovou /talířovou/pružinou. Proto se nastavuje pouze výška spojkovýho pedálu oproti brzdovýmu. Při jízdě je ale jenom unášené a nepůsobí na něho žádná axiální síla.. (pokud teda ovšem někdo nemá trvale lehce opřenou nohu o spojku)
18:44:26
15.08.2018
15.08.2018
minno
-> MVM: -> Milan 136: tzn. to ložisko vo felde je trvalo v zábere?
16:06:32
15.08.2018
15.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 15.08.18 06:58:21: Ano na škodovce má být min. 2mm a více (doporučených 4-5mm je dle mě už zase moc). To, že je to u feldy dotklé jsem netušil to se přiznám bez mučení...
09:36:36
15.08.2018
15.08.2018
Milan 136
-> MVM 15.08.18 06:58:21: presne jak rikas
06:58:21
15.08.2018
15.08.2018
MVM
Já se ještě vrátím k tomu pritlacaku. Řešíš opěrnou plochu pro spojkové ložisko,ale těch 90 tis.km na Felicii je spojkové ložisko trvale v dotyku,a podle mě to vypadalo že už bylo pridrene. spojkový ložisko se odporoucelo kolikrát i dříve. Na Škodovce s motorem vzadu je nastavená vůle (což samozřejmě víš) tím pádem opotřebení tohoto místa není adekvátní k ujetym km,ale počtu sešlápnutí spojky . Až někdy změříme přítlak obou talířů -tak potom hodnoty porovnání a můžu říct ten je lepší oproti tomu..
20:21:41
14.08.2018
14.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:08:11: Tohle má 90tkm v běžném provozu Feldy
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:09:17: Tohle má kolem 40tkm od roku 2005 ve Žlutce při daleko častějším řazení a vyšším nasazení.
Jasně nejde to úplně porovnávat, ale Sachsy takhle vypadají na třech motorech co tu mám stejně. Valeo jsem měl jen ve Žlutce. Proto mě zajímá i zkušenost jiných
-> Venca. 14.08.18 19:45:16:
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:09:17: Tohle má kolem 40tkm od roku 2005 ve Žlutce při daleko častějším řazení a vyšším nasazení.
Jasně nejde to úplně porovnávat, ale Sachsy takhle vypadají na třech motorech co tu mám stejně. Valeo jsem měl jen ve Žlutce. Proto mě zajímá i zkušenost jiných
-> Venca. 14.08.18 19:45:16:
19:45:16
14.08.2018
14.08.2018
Venca.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.18 16:38:21: Já mam na závodní feldě Valeo a za tu RZ a půl co jsem s tím najel se tomu nic nestalo
Ne vážně, předtím tam taky bylo Valeo a po cca 5ti závodech to vypadalo ok, dával jsem novou sadu preventivně.
Ne vážně, předtím tam taky bylo Valeo a po cca 5ti závodech to vypadalo ok, dával jsem novou sadu preventivně.
18:21:43
14.08.2018
14.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:08:11: me prijde, ze tam bylo spojkovy lozisko se spatnou dosedaci plochou, ktere k tem pruzinam nepatrilo, videl jsem ruzna spojkova loziska, nektera dosedaji vpodstate bodove a jina nejakou plochou, pokud si tam lozisko udela drazku, tak se zvetsuje plocha a uz se to opotrebovava pomaleji, protoze vznekne vetsi dosedaci plocha, pokud samozrejme nedojde k vyhrati pridrenym loziskem
Nevidel jsem, ze by spojkove lozisko proslo skrz, pokud teda nebylo zadrene....
Nevidel jsem, ze by spojkove lozisko proslo skrz, pokud teda nebylo zadrene....
17:25:31
14.08.2018
14.08.2018
Tomaso435
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:09:17: tohle má kolik najeto ? pokudje valeo na 100 000km takhle oleštěný vs sachs vyrytý jámy... tak je to mazec rozdíl.
16:38:21
14.08.2018
14.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Nikdo žádné zkušenosti?
21:40:58
13.08.2018
13.08.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.08.18 21:29:10: Ano měl jsem to napsat vedle - tam řešíš že to kope a že to bude asi lamelou. Logicky už jsi to mohl očekávat že je to její technická vlastnost když je natvrdo.. Co se přítlačáků týká - měl jsem i Valeo a uplně v klidu. K porovnání potřebuješ průbeh síly membránový pružiny -A ten mi nechtěli ukázat ani na písemné vyžádání - je to firemní údaj a je neveřejný.
21:29:10
13.08.2018
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 13.08.18 21:25:44: Prosímtě, tohle přesně píšu v tématu vedle a ano čekám, že si to sedne. Tohle téma jsem založil na porovnání přítlačáků jako takových, neřeším zde nějaký problém.
Zajímají mě reálné zkušenosti, protože mě se to Valeo pořád líbí více i teď po 13ti letech (v průběhu let se může kvalita/provedení lišit) a proto jsem přidal aktuální fotky nových právě zakoupených.
Zajímají mě reálné zkušenosti, protože mě se to Valeo pořád líbí více i teď po 13ti letech (v průběhu let se může kvalita/provedení lišit) a proto jsem přidal aktuální fotky nových právě zakoupených.
21:25:44
13.08.2018
13.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Prosimtě,"každá"
; Rennsport lamela je nanýtovaná natvrdo BEZ tlumiče záběru(neplést s vinutými pružinkami tlumiče torzních kmitů) - Tudíž než si sedne může v nízkých šklubat. Protože se nějak extra u závodního auta nepočítá s komfortním rozjezdem. Ale samozřejmě je možný před montáží změřit na soustruhu házivost lamely ..
21:11:43
13.08.2018
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomaso435 13.08.18 21:05:18: Neměl, až teď s novou Rensport lamelou při opravdu pomalém pouštění spojky to mírně škube. Při běžném rozjezdu vůbec nic, to jde hladce.
21:07:27
13.08.2018
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Sachs, tady je vidět rozdíl v opěrné ploše pro ložisko
21:05:18
13.08.2018
13.08.2018
Tomaso435
-> Tuner#2: vidim. má. takže problémy s vibracema si neměl?
21:04:39
13.08.2018
13.08.2018
Tomaso435
-> Tuner#2: a valeo je dobře vyvážený ? resp, má závažíčka?
21:02:50
13.08.2018
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Postupně nakupuju nějaké věci do zásoby a mezi jedním z artiklů je přítlačák dle čísel pro felicii 1,6, který by měl mít větší přítlačnou sílu.
Všichni doporučují Sachs (aktuálně vyráběný na Slovensku), ale mě to nedalo a objednal jsem si i jedno Valeo. Už když jsem kdysi vybíral přítlačák pro Žlutku, tak jsem si ho vybral, protože má podle mě lepší a větší opěrnou plochu pro ložisko a ve Žlutce i po 13ti letech ostrého provozu byl absolutně netknutý zatímco Sachs i na mírně jeté Feldě má packy poměrně dost vyjeté. Jasně moho to mít příčinu v ložisku či řidiči s nohou na spojce, ale nebyl to jeden případ.
Tak mě tak napadá, měl někdo s Valeo špatné zkušenosti?
Všichni doporučují Sachs (aktuálně vyráběný na Slovensku), ale mě to nedalo a objednal jsem si i jedno Valeo. Už když jsem kdysi vybíral přítlačák pro Žlutku, tak jsem si ho vybral, protože má podle mě lepší a větší opěrnou plochu pro ložisko a ve Žlutce i po 13ti letech ostrého provozu byl absolutně netknutý zatímco Sachs i na mírně jeté Feldě má packy poměrně dost vyjeté. Jasně moho to mít příčinu v ložisku či řidiči s nohou na spojce, ale nebyl to jeden případ.
Tak mě tak napadá, měl někdo s Valeo špatné zkušenosti?