Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
15:08:26
12.07.2018
kury
-> MVM: 4
13:48:35
12.07.2018
MVM
Já si myslím,když to tady čtu,že se z toho dělá až příliš velká kovbojka. 41
12:23:17
12.07.2018
Syny
-> vhml 12.07.18 09:03:29: Napadlo me to same 3
11:05:39
12.07.2018
Bery
plechová vana + 5° teplota vyšší
09:55:12
12.07.2018
Luky
-> George88: to je spíš kvůli kroucení bloku, ne?

To se ten olej odlívá tak vysoko, až do bloku?
09:03:29
12.07.2018
vhml
-> George88 11.07.18 23:52:44: ty boule na rameno kliky jsi vyklepával, nebo si to sedlo při prvním nastartování? 3
08:38:05
12.07.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.07.18 21:19:20: niva to ma stejne, jen jsem mel zigulacky cerpadlo, takze to bylo nanic :( a proto asi i ta salka na 4. valci, ale proc jde vzdy do kopru 4.valec, mazany to je preci stejne, tak to musi ovlivnit ta vyssi teplota chladici kapaliny, lada ma cidlo teploty prave na 4. valci, ne debilne jak favo na termostatu, kde v pripade problemu je vzduch a clovek nic nevi...
23:52:44
11.07.2018
George88
Já jezdim tenhle jednoduchej plech a zatím nemám problém. "ŤUK ŤUK" Podotýkám že to není můj výmysl, ale aplikovaná zkušenost ostatních..
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od George88 vložen 11.07.2018 23:52:44
23:32:50
11.07.2018
Vojťas
A kdyz by teda byla favorit plechova vana, treba s prickama, favo saci kos by ale mel jinej uhel ne? Nebo tvarove je stejnej s 136? A ten treba jen priohnout?
22:15:03
11.07.2018
Eidy
-> Tuner#2: Jasně, že vana s hrbem bude lepší vysokej sloupec kapaliny neodleješ tak snadno. Stejně jako nádoba u suchýho karteru nebo jako mezinádoba na benzín. Zkus si vyhledat oil trap pan a uvidíš, jak se to dá řešit.

www.google.cz/search?rlz= 1C1AOH...
22:11:18
11.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.07.18 21:19:20: Princip je mě jasný, spíše mě jde o konkrétní provedení na Alu vanu - nerad bych se toho vzhledu vzdával.



-> pavucina 11.07.18 21:46:51: Ještě ne, mám dovolenou a dělám fasádu. Zatím jsem to po večerech zaklopil aby mě to nekapalo na podlahu a vyndal celý motor ven a odstrojil příslušenství.
upraveno 1x, naposled 11.07.2018 22:11:35
21:46:51
11.07.2018
pavucina
Kdyz jsem se po pohofestu dival jakej chladic, tak me to samozrejme zavedlo i na speedpro a nasel jsem tam vanu an favorita s prickama.. 2500 bych za to teda nedal, ale aspon nakej priklad

www.speedpro.eu/olejova-v ana-skoda-feliciafavorit-p -12506.html

-> Tuner#2: už jsi sundaval saly nb ne ? (aspon ty ojnicni myslim)
upraveno 1x, naposled 11.07.2018 21:47:41
21:19:20
11.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Treba na Patrolu je plechova vana s velkym kyblem vespod presne z tehle duvodu odlevani a nebyl nikdy problem. Samozrejme tady to neni z duvodu odlevani v zatackach :-D ale proto, ze auto je schopny vyjet kopec kterej bys mel problem vylezt po ctyrech... No princip je stejnej...
20:44:45
11.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Když nad tím dumám, tak 1. jsem měl po Německu vyměnit olej a 2. bude třeba zamezit tomu odlévání oleje.



Je na to lepší plechová vana s hrbem, kde je sací koš níže?



Jak doplnit ten plech co je origo v Alu vaně o žebra aby to fungovalo jak má. Někde na to byla i dobová dokumentace, ale rád se podívám jak to máte řešené.
20:42:32
11.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 11.07.18 06:13:03: Jak velký chladič vůbec koupit, je i na různé průměry šroubení a vnitřní průměr hadic?



-> havlik 11.07.18 08:34:41: Já mám to čelo vyřezané a dost se ve spodní části klepe, ale u SPZ to snad už bude OK.
13:39:59
11.07.2018
pavucina
Šála 4. válce z turborita (120kW/235Nm). Jezdena dva roky 19tkm, loni jsem jezdil doraz (most, sosnová klidně 45min v kuse) olej na 130°C Přesuny po dalnících 160+ olej okolo 120°C. Voda nejde přes 88, občas když nezapnu větrák, tak při 95°C mám varování, takže zapínám.



Zaklepal na mostě, kde to tedy přisuzuju odlití, ptž bliklo mazání a začlo klepání... Jelikož se mi tam rozbilo i druhý auto, tak zpět musel po ose (rozhodla finanční náročnost opravy).

Já tedy budu dávat chladič s elektricky ovládanou clonkou pro rychlejší ohřev, přesto, že na výměník mam vše stačí jen zapojit vodu., ale rychlejší ohřátí nepotrebuju neboť než si 2x houpne voda (první a druhé otevení termostatu) tak olej má 50°C.



Přesto, že je to dražší a komplikovanější řešení, tak to bude chladic, nemám problém s vodou na 1. rychlost venilátoru (chladič felda 1,9D), to auto nezná nic jinýho, než rychly přesuny, prasení na okreskach a okruh, tak bych rád výkonější chlazení, což výměník z 1,8T si myslím, že není. (ikdyž to jezdilo 6 let bez chlazení oleje 1 )
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od pavucina vložen 11.07.2018 13:39:59
08:37:22
11.07.2018
Vrba
POdle me vubec nema cenu kuchat do chlazení vody. Tam bych problem v zadnem pripade nevidel. Kdyz si vzpomenu na dalnicni akce ,kdyz se jelo chorvatsko pomalu ve 40 stupnich a motor se drzel nekolik kilometru kousek nad 6000otackama v plném plynu (a pak se slo treba na 5500 ,kde se jelo klidne dalsich 50 kilometru), olej 10w40 se drzel skoro celou dalnici na 120 stupnich na budiku + voda 90 a nic se nestalo (pokud neberu v potaz ze nikdy negeneralkovana fabie s nekolika havariemi ,kdy byla voda v oleji má po nájezdu 100 000 zvýšenou spotřebu oleje) ,tak se nikdy nic neprihodilo- i kdyz byla v plném plynu vyskočená mrazovka ,i když bylo vadne čerpadlo a motor přes pulku republiky mazal v otackach 2 bary. Osobně bych to videl spíše v tom, že se nekdy v zatačce odlel olej a chvilku to jelo na sucho. To se stává poměrně často at v zatáčce ,nebo při brzdění. Když si toho člověk nevšimne ,může jet motor v plném kotlu bez tlaku oleje pár sekund a v tom bych viděl problém. Jinak to musí vydržet. Nevěřím tomu ,že by motor s relativně nízkým objemovým výkonem umřel na tom,že se nedomazal kvalitním olejem při pohodové jízdě ve 4000ot/min. Bud se to chytlo pri odliti oleje v zatacce ,nebo "tam neco vlitlo" ,nebo byl olej kontaminovany něčím ,co se v něm rozpustilo a pak se připeklo v ložisku. U nas to byla kdysi barva ,kterou byl nastříkaný vnitřek vany.
upraveno 1x, naposled 11.07.2018 09:07:41
08:34:41
11.07.2018
havlik
-> Tuner#2: já to mam na čele na pevno a zatim do po revivalu i skokách na Czechringu drží v pohodě, ale navařoval jsem ty držáky přímo na čelo. A lepší foto nemam 8
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od havlik vložen 11.07.2018 08:34:41
06:13:03
11.07.2018
Bery
čína mi tekla, až po úpravách ne. i tak jsem to vyhodil a pod filtrem mám mocal, chladic setrab a 4x silentblok, bez praskání a bez úniků
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Bery vložen 11.07.2018 06:13:03
23:34:04
10.07.2018
vhml
To odpruzi v hadicich
23:15:44
10.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 10.07.18 23:10:18: Jasný, tak to má třeba Petr Šimurda. Zaklopený jak chladič na 1,6 Feldě a malý větráček na něm. Ta rozpěrka je jasná, asi jsem svůj záměr blbě popsal. Problém bude, že tohle celé bude přes silenbloky na čele, které se samo o sobě celkem klepe, takže je otázka co na to vývody na hadice 8
23:10:18
10.07.2018
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.07.18 22:56:05: u chladiče vzadu bych se na termostat klidne vyprdnul. V dnešní dobe 3d tiskaren bych spáchal krabici s nacucem na vetrak a ridil si to sam. Vzadu to jen tak samo od sebe chladit moc nebude.

Pri uchyceni musis mit rozperaci trubicku mezi tima usima. Jinak je ulames, protoze to bude mit páku.
upraveno 1x, naposled 10.07.2018 23:12:20
22:57:15
10.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Toho místa kam s ním moc není 8
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 10.07.2018 22:57:15
22:56:05
10.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 09.07.18 22:18:23: Bohužel ne i když to už bylo skoro pozdě i tak... Vrtat se mě nechce, kufr používám a řešit nějak odvodnění z vaničky a kuchat do auta se mě nechce i kvůli vzhledu, který se mě líbí tak jak je teď.



-> vhml 09.07.18 22:29:34: Taky mě už napadlo tam dát 80°C termostat, ale odrazovala mě ta pracovní teplota pro 136tkový motor právě kvůli opotřebení. Motor doteď jezdil parádně a když jsem teď rozšrouboval nový catch oil tank, tak absolutně čistý, tzn. že vršek je i přes vyšší otáčky v nejlepší stavu.



-> m8rinek 09.07.18 22:45:52: Díky za rady, vhml jede i čínu pod filtrem dokonce s termostatem což se mě líbí: www.aliexpress.com/item/. ../32544001777.html?spm=21 14.s...



Ohledně chycení chladiče je potřebné ho teda jakoby sevřít v "rámu" a ten rám následně přes silentbloky přichytit ke něčemu nosnému? Mě napadá jedině varianta držák v místě SPZ aby chladič vyšel do mřížky a udělat mu nucené chlazení větrákem.



-> COL 10.07.18 00:24:26: Řešení u Tebe jsem viděl, bohužel já tam mám výfuk 8
18:53:55
10.07.2018
Tomaso435
-> vhml 09.07.18 22:29:34: provozní teplota takovýho motoru na 80°C je v pořádku? neřešim ted emise ale spíš opotřebení a výdrž....
00:24:26
10.07.2018
COL
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.07.18 22:00:50:



Já mám Mocal 115/34 už 9 let (lehce přes 60tkm) a žádný problém se s ním nevyskytl. Akorát si myslím, že je potřeba věnovat péči tomu, aby se přes tělo nepřenášely žádné síly, vibrace, nebylo to předpjaté atd. Takže to chytit za oba úchyty k něčemu, co vzájemně nehýbe ani nevibruje. Blok má zaslepený kanál, takže to není napájené z adaptéru pod filtrem. Tam je pro změnu čidlo teploty. Je to asi jedno z mála míst, kde se může +- říct "měřím teplotu oleje" (od bloku izolováno gumovým kroužkem, vyhříváno olejem a moc tam nefouká), zvlášť když se použije senzor, kde není jisté v kterém místě válečku se vlastně teplota měří. Můj má měřicí místo asi 4mm nad dnem, ale to vím jen proto, že jsem si ho dělal :-). Teplota je tedy v podstatě na vstupu do mazacího systému motoru. Nejvyšší číslo, co jsem viděl bylo asi 105C, ale sledoval jsem to jen příležitostně, protože na přístrojovce se mi teplota oleje ukazuje jen jako warning na budíku vody, když je olej studenej a moc se šlape na plyn....

Olej 10W60.
upraveno 1x, naposled 10.07.2018 00:26:57
23:18:26
09.07.2018
MISCHO
-> Čokin: kludne napis cez FB 4
22:45:52
09.07.2018
m8rinek
-> Tuner#2: chladiče Setrab, mocal, racimex, a asi ani čína nebude špatná sandwichplate jedině Mocal. Nicméně hlavně pořádně uchytit chladič, za oba úchyty přes rozpěru, ne jen tak do větru za jednu stranu ;)
22:29:34
09.07.2018
vhml
Resit chlazení vody je blbost. To je az nasledek rozpálenýho oleje. Byt osobne bych teda 88st. termostat vyhodil a dal 80st. Není důvod ho tam mít. Ono i kdybys ho vyhodil úplně, tak jezdíš stejně jen přes léto a budeš tam mít tak 70, stejne se s tím nikde necouráš.

Stejný je to u Miat. Kazdej resi velkej hlinikovej chladic protoze se mu to prehriva. Uz si ale neumi zmerit, ze i seriovej motor roztopi olej mimo rozsah 120stupnovyho budiku. A pak mi pisou, jak je možný ze mi to funguje se seriovym chladičem ( jedna rada trubicek, silnej sotva 2cm) a ze určitě kecám.
upraveno 2x, naposled 09.07.2018 22:34:55
22:25:42
09.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> radekp 09.07.18 22:18:23: Kdyby tohle nevadilo, tak by bylo levny reseni predelat stenu za chladicem a dat tam vetsi tovarni chladic z jinyho auta...



-> Tuner#2: Kdyztak v praci mame i termostaty 71° nebo 82°, velikost podobna jak u skodovky, ale jestli to sedi na milimetry bych musel zmerit... A sice jsou kvalitni japonsky, ale nezarucim, ze by byl presnej 100% a nebylo to +- ... Ale tohle asi neni cesta, ktera to resi.



Jinak u vetsich motoru se pouzivaj dva termostaty at uz kvuli prutoku, tak kvuli spolehlivosti, ale to jsme zase mimo uz...
upraveno 2x, naposled 09.07.2018 22:26:58
22:18:23
09.07.2018
radekp
-> Tuner#2: engine problem holt traťáka neobměkčil 8 .

Vím že to zavrhneš, ale napadá mě, o kolik by se zlepšilo chlazení, kdyby se částečně provrtala chladičová stěna a vyvedl se vzduch kapotou ven?
22:15:47
09.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 09.07.18 22:03:57: 120tka měla 80 a to mě přijde zas málo.



-> Luky 09.07.18 22:08:45: Ve Spa jsem to myslím do červeného nedostal a nebo jen na chvilku. Dost často se tam jelo i na pětku a tím nižší otáčky a vyšší rychlost. Navíc po odmávnutí jsem půl kola dochlazoval a do depa přijel bez problémů pod 120 olej a 88°C na vodě. Ring jsem chytil bohužel větší zácpu na konci a bylo to už kolem poledne kdy bylo horko + třeba to stoupání jsem celé táhnul na 4řku kolem 6000rpm.
22:08:45
09.07.2018
Luky
-> Tuner#2: myslíš že Ring byl horší než Spa? Mně to přišlo obráceně, že na Ringu je víc takových jalových na půl plynu. I když je pravda že z Bergwerk nahoru se chvilku pod plným jede 40
22:03:57
09.07.2018
Pavel P@nkáč
-> Tuner#2: termostat co bude držet aspoň o něco menší teplotu?
upraveno 1x, naposled 09.07.2018 22:04:28
22:00:50
09.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Díky i ostatním za posty a rady.



Nicméně nikdo tady neřeší desítky let něco ověřeného. Můj motor jezdil 13 sezón a myslím si nebýt ringu, tak jezdí dodnes. Tak to dostalo opravdu zápřah a ukázalo se, že na takové akce bude chladič/výměník nezbytnou součástí auta. Zatím jsem se tomu vyhýbal, neb je to další potencionální poruchový člen v autě a proto řeším:



- jaký konkrétní chladič objednat (vhml jede čínu a je spokojený), nikdo další krom Antonyho tady nebyl extra konrétní...

- jaký objednat mezikus pod filtr?

- jezdit i nadále 10W50 a nebo přejít na 10W60?



Toť zásadní otázky. Princip je mě znám a jezdit auto bez termostatu se mě úplně nelíbí vzhledem k jeho použití. Teplota 88°C nebyla pro 136tky jen tak pro nic za nic, při téhle teplotě má motor nejmenší opotřebení. Pořád na ty akce jezdím po ose a využívám ho i jinak než jen na orkuhu.
upraveno 1x, naposled 09.07.2018 22:01:02
21:51:43
09.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 09.07.18 00:50:04: Díky za názor 4



-> vhml 09.07.18 08:13:47: Toho se trochu bojím, že jak to bylo chycené, může se to stát znova 8
21:36:41
09.07.2018
MVM
Tady toto je (jedna z nejhezčích 8mi pulek) ložisko z ojnice motoru kterej byl seriovej favorit v Sku když se dovezo. Strašný zacházení,svítící kontrolka oleje na volnoběh,bez chladiče a jakýchkoliv úprav. Do poslední chvíle přetáčenej co snesl ,v otáčkách to mazalo nejvýš tak 3bary,když moc,ale neklepalo to. A olej obyč 10W/40,motor nikdo neví kolik najeto. Tak se vyměnili za jiný lepší,nikoli nový šálky a jezdil by dodnes(klika netknutá) kdyby ho nenahradil upravený motor..
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od MVM vložen 09.07.2018 21:36:41
20:52:46
09.07.2018
MVM
-> George88: No šlo to přimo ve fabrice objednat podle čísla,ale potom už tady u nás jsme to normálně plnili obyč kohoutkovou +běžná nemrzka.. Ono je to mezi nama jedno - když to není čistej fridex .. 5 Jinak ano,je to jak píšeš přidávalo se to z litrovky do čistý vody. Ale nenapadá mě jediná výhoda oproti klasický nemrznoucí směsi,a ještě můžeš nechat stát auto v zimě venku..
upraveno 1x, naposled 09.07.2018 21:06:45
20:45:05
09.07.2018
George88
-> MVM 09.07.18 20:26:43: To se prodává voda s inhibitorem koroze v nějakým menším balení, třeba 5L?, nebo se ten inhibitor vždycky dodatečně přidává v nějakém poměru do obyčejné kohoutkové?
upraveno 1x, naposled 09.07.2018 20:46:44
20:26:43
09.07.2018
MVM
-> Čokin: Civilní auta se míchají 50:50. Závodní auta mívají cistou vodu s inhibitorem koroze a pro mazání vodní pumpy,a zabraňuje to i kavitaci na lopatkách vodní pumpy a a jiných částech motoru. Antifreeze se ne vždy povoluje - kvůli možnosti vzniku fleků na dráze a kvůli čištění sorbentem. Když už, tak se toho tam dává fakt minimum ,cca do minus 10-15°C

Ideál je čistá voda - ale ta brzo vře tak je potřeba vysokej přetlak zátky a pevný hadice a spony. Zase třeba Evans vřit nebude nikdy,nepotřebuješ žádný přetlakový víčko,nikdy motor neuvaříš - ale hůře předává teplo,teplota motoru bude vyšší.. 6
20:19:15
09.07.2018
MVM
-> Petr Urban 09.07.18 18:52:53: Peťo přesně tak .. Sám dobře víš co uchladí seriovej chladič. Kdo má v jakým autě výměník a kdo chladič oleje - a jaký je to problém srazit tu teplotu dolů když už to vystoupá 4

Já tady jen chci říct to,že je lepší mít podchlazeno (u závodního motorou) a pomoct si jakkoli dosáhnout optima provozního (byť i zalepením páskou) než řešit naakumulovaný teplo a způsob jak ho odevzdat . A taky víme co zachrání/zvládne pořádný olej často měněný -což víš že se možná zdá i přehnaně častý interval - ale ten mám z manuálu k zav.autům.. . A to nepíšu jen kvůli T2 -ale obecně pro všechny který to zajimá..

A poškodit ložiskový pánve je možný i ve středních otáčkách pod plným momentem,a tim že do nich vháním přehřátý olej. To poškožení pánve je potom časovaná bomba a zkrátka se ta povrchová vrstva odporoučí. Ale u motprů trvale držených ve vysokých otáčkách stačí menší mazací tlak pro podmínku vzniku mazacího klínu a nedojde k meznímu tření .. celý čep obklopuje vrstva oleje..
19:04:55
09.07.2018
Čokin
-> MISCHO: Zrovna tvůj názor by mě osobně zajímal 4
19:00:57
09.07.2018
Čokin
-> MVM: Ještě se zeptám na zkušenost s chladící kapalinou, jezdím ted nějakou modrou od Totalu v poměru 2:1 (kapalina : voda). Doporučuje se nějaký poměr?
18:52:53
09.07.2018
Petr Urban
Celý mně to tady udivuje... Už se ví příčina a následek selhání, když tak všichni debatujete o chlazení ? Frei uchladí 135HP na sériový chladič, tady ne 90 HP... No tak chlapi ... A už jste se dívali jaký že je průřez plochou u otevřeného termostatu, který plně otvírá svůj průřez až při 95-100 C, kdy už je dávno u tohoto motoru veškerý ok teplotní podmínky pro výkonný motor zcela v prdeli... Nejvyšší výkonosti dosahuje motor při 80C. Provozní teplota výkonově ideální k tomuto motoru může klidně být 65-85 C, nemusí být 90 pro ideální emise. Větší výměník beru jako lepší do normálního provozu, chladič oleje klasický pro více závodní hodně zatíženy režim. Kdekoliv v mot. prostoru bude chladič oleje u opravdu zatíženého motoru potřebovat ještě malou saharu - např. z motorky. Co se stalo teda reálně motoru ? Maz. tlak i 3 bar v ot. a 0,5 na volnoběh je provozovatelný motor co se nepoškodí kvůli malému tlaku oleje, to je fakt, ne spekulace.
18:47:58
09.07.2018
MISCHO
Tiez by som poradil , ale vzhladom na to ze si tu vacsina ludi vytre rit s mojimi radami tak sa zdrzujem komentara.
18:26:35
09.07.2018
MVM
Mě "jen" udivuje že se řeší něco co je desitky let vyzkoušený a funkční. A až se najednou zničeho nic Tunerovi 2 vylágruje motor - tak se strhne znova debata. Zaprvý tavit olej na 130°C na okruhu je smrt a měl bych už obavu i s Esterovým olejem. Interval výměny oleje na sériových motorech provozovaných na okruzích je vždy okolo 500Km - tam kde je náplň cca 5litrů.U větších motorů max 800-1000km. Po každým přehřátí oleje se mění preventivně dříve. Nevidim jedinej problém na hobby autě(navíc nejeto v zimě) jezdit bez termostatu a vyřešit si clonky - ať není potřeba pořád regulovat páskou. To je totiž vždy lepší zalepovat přístup vzduchu - než řešit přehřátí. (A to T2 nemá žádnou 145PS 1,4motor aby měl mit problém s umazáním a přehříváním.) Co se týká vany a odlívání - tak pokud je dobře udělanej sací koš a je olej nad maximem - nebo tak aby se neodlívalo a zase nečeřilo nárazem ramen klikovky - tak to není důvod řešit. Navíc T2 nemá lyžinu pod vanou -třeba jako mám já - a nemám ji ofukovanou tudíž průvanem. A v neposlední řadě je to mnoho LR kde je možný vysledovat jaký je funkční řešení. Ze zkušenosti mám vysledovaný jak výměníky,tak chladiče a obojí má svoje. Ke chladiči je zase nutný přístup vzduchu,tudíž se zvětšují zástavbový rozměry, výměník zatěžuje zbytečně vodu - pokud je systém slabší bez rezervy - pracuje to na hranici a může to selhat.
15:14:26
09.07.2018
-> Tuner#2: já jsem jezdil výměník na Eidyho motoru a po tom, co jsem dal náporák byla všechna teplota v pořádku a stabilní...teď jezdím bez něj a olej se mnohem více hřeje...myslím, že mu ten výměník pomohl a chladič to utáhnul ( mam teda z feldy 1,6 )

ale jinak bych se nebál chladiče, jak píše Venca...stačí izolepa...

sám teď budu na novém motoru řešit jestli výměník nebo chladič a zatím nevím :-D
14:31:27
09.07.2018
Milan 136
-> vhml 09.07.18 12:45:00: no, tak nejak. Plus to miva jeste svuj vodni chladic a svoje el.cerpadlo. Ale to chlazeni je tak slozity, obsahuje spoustu zpetnych ventilu a nelze to naplnit jinak, nez vyvakuovat a pak to tam poslat plnickou a nasledne udelat odvzdusneni pres diagnostiku. Nejde to jen nalejt a jet. To skonci ko motorem, jako uz se par garazniku presvedcilo3
14:05:31
09.07.2018
dragon_cb_cz
-> vhml: No, tak úplně oddělené to nebude, když občas dojde k prolínání chladící kapaliny do oleje (což ty automaty úplně milujou, že jo). Jak přesně to konstrukčně vypadá nevím, ale k tepelné výměně mezi těmi dvěma okruhy tam dochází, ne?
13:59:02
09.07.2018
vhml
-> dragon_cb_cz 09.07.18 13:45:37: ten společný chladič má ale úplně oddělené okruhy. Jsou to defakto dva chladiče, jen to drží pohromadě. Bohužel to nesnese ale tlakový olej z motoru.

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres