-> Shader: Poradim Ti odmontovat z motoru všechny věci (kaburátor,rozdělovač a vše do čeho jsi mechanicky zasahoval) a vrátit se zpět do výchozího stavu. Samozřejmě krom motorových dílů,pokud jsi jistej že je vše ok. Potom to musí na volnoběh běžet alespoň nějak se udržet v chodu.
Teď jsi ve stavu kdy chceš ladit a zároveň uvádiš motor do chodu/hledáš závadu - to nejde dohromady. Musiš si v tom udělat smysluplnej systém,pak to pojede.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ladění upraveného motoru
-> Shader: "Teplota" svicek muze mit zasadni vliv na provoz motoru, ale na to, jestli pujde nastartovat a nejak se rozumne tocit bez zateze, moc ne.
-> Shader: "Ostré laddění" dělám na brzdě a má smysl když víš co děláš a co můžeš vlastně vše otestovat během pár grafů a daného času.
-> Petr Urban: Aha... jednoduše jsem vzal a o třetinu ten rozsah snížil. Takže teoreticky by tam mělo být 10°, ale pokud říkáš, že je to +- tak to budu muset oměřit. Ok... budu muset rozhodit nějaké karburátory a uvidím jaké trysky budou k dispozici. Já bych si ten výlet rád udělal, ale momentálně mám možnosti omezené!
Takže se snažím s tím popasovat sám, aby to aspoň nějak z principu fungovalo. "Ostré ladění" budu pak řešit asi jinak...
-> COL: Ano, pumpa je mechanická. Ten karburátor byl do poslední chvíle funkční. Pak jsem ho uložil, před opětovným použitím jsem ho vyčistil. Ventil plováku je funkční, ten jsme zkoušel. Ok, cívku proměřím. Momentálně mám ještě rozhozený rozdělovač, ale na víkend bude snad hotový, pak budu vše zkoušet. Jaký vliv na funkci můžou mít svíčky, respektive jejich teplota?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> COL: Ano, pumpa je mechanická. Ten karburátor byl do poslední chvíle funkční. Pak jsem ho uložil, před opětovným použitím jsem ho vyčistil. Ventil plováku je funkční, ten jsme zkoušel. Ok, cívku proměřím. Momentálně mám ještě rozhozený rozdělovač, ale na víkend bude snad hotový, pak budu vše zkoušet. Jaký vliv na funkci můžou mít svíčky, respektive jejich teplota?
-> Shader: A palivovou pumpu mas normalni mechanickou, nebo experimentujes s elektrickou (ktera to muze eventuelne preplavovat)? Jestli ma karburator seriove osazeni a neni tam nejaky ulet typu chybejici tryska, nefunkcni plovak/ventil, tak by to s tim bez zateze melo alespon nejak fungovat.
Taky by to mohla delat nejaka chyba v napajeni zapalovaci civky, kdy by tam netekl dostatecny proud. Pak by byla jiskra "neduziva" a velmi neochotna k preskoku v okoli horni uvrati, motor pak zapaluje jen pri nesmyslne velkem predstihu, kdy je kompresni tlak jeste maly a jiskre dovoli preskocit (podobne chovani maji i elektricke prurazy izolaci - napr. palce nebo izolaci uvnitr civky). Tenhle jev se silne zhorsuje se zatezi, pri nizkych hodnotach predstihu a take v okoli oblasti max. momentu. To, ze zapalovani vyloudi nejakou jiskru pri atmosferickem tlaku, nemusi jeste znamenat, ze to dokaze i pri kompresi. Over, zda pri sepnutem kontaktu tecou civkou 2-3A.
Taky by to mohla delat nejaka chyba v napajeni zapalovaci civky, kdy by tam netekl dostatecny proud. Pak by byla jiskra "neduziva" a velmi neochotna k preskoku v okoli horni uvrati, motor pak zapaluje jen pri nesmyslne velkem predstihu, kdy je kompresni tlak jeste maly a jiskre dovoli preskocit (podobne chovani maji i elektricke prurazy izolaci - napr. palce nebo izolaci uvnitr civky). Tenhle jev se silne zhorsuje se zatezi, pri nizkych hodnotach predstihu a take v okoli oblasti max. momentu. To, ze zapalovani vyloudi nejakou jiskru pri atmosferickem tlaku, nemusi jeste znamenat, ze to dokaze i pri kompresi. Over, zda pri sepnutem kontaktu tecou civkou 2-3A.
-> Shader: Je to rozsah. Někdy to +- 1 st. není realita u kontaktních a těch 17st. u bezkontaktních rozdělovačů je reálně i 15 a jiné i 19st... Jako přesnost celkem prd a to jsem oměřil aspoň stovku zcela nových. Zkus o 5 až 10 menší trysku prvního stupně. A nebo si někdy udělej výlet a nastavím všechno : karb.,zapal., vůle a řeknu ti vše co vím o zlepšení či možnostech dílů co uvidím v mot. prostoru.
-> Petr Urban: Na jakou trysku to snížit? Měl bych dotaz, co znamená číslo na regulační desce v rozdělovači? Mám tam 15... je to regulace do 15°?
Jinak dneska jsem kontroloval rozvody a zdají se být ok. Zkusím vyměnit kabely a kondík. Pak dám tedy menší trysku prvního stupně a uvidí se. Ještě mám ale rozložený rozdělovač.
Jinak dneska jsem kontroloval rozvody a zdají se být ok. Zkusím vyměnit kabely a kondík. Pak dám tedy menší trysku prvního stupně a uvidí se. Ještě mám ale rozložený rozdělovač.
-> Shader: Pokud je směs bohatá extrémně, motor je zalitý a někdy i tak, že se stává směs nezápalnou či odchází svíčka z přílišné bohatosti. Zkontroluj dále tlak paliva na vstupu do karb., hladinu a dal bych menší trysku 1.stupne + zaškrtil více volnoběžnou směs. Na teplem motoru utahovat šroubek směsi dokud neklesnou otáčky, poté vrátit kousíček pro rovnoměrný chod a voln. směs je pak ideální.
-> COL: Pokud vše dobře chápu tak VH. Mám na mysli to číslo, které je na desce regulace v rozdělovači. Mám tam vyraženo "15".
-> Petr Urban: Kabely jsem měřil. Jeden měl nějaké zajímavé hodnoty, tak jsem ho vyměnil. Rozvody určitě omrknu. Druhou indučku jsem zkoušel, ta která je tam teď je nová. Kondík zkusím sehnat nový. Svíčky jsou stále černé u obou karburátoru. Weber je nový a SEDR je zánovní... může mít najeto do 20tis. Pravdou je, že se SEDREM jsem to ještě neprojel, jelikož to nejde.
-> minno: Rozdělovač by měl být uložený správně (po sérii nezdarů).
-> Petr Urban: Kabely jsem měřil. Jeden měl nějaké zajímavé hodnoty, tak jsem ho vyměnil. Rozvody určitě omrknu. Druhou indučku jsem zkoušel, ta která je tam teď je nová. Kondík zkusím sehnat nový. Svíčky jsou stále černé u obou karburátoru. Weber je nový a SEDR je zánovní... může mít najeto do 20tis. Pravdou je, že se SEDREM jsem to ještě neprojel, jelikož to nejde.
-> minno: Rozdělovač by měl být uložený správně (po sérii nezdarů).
-> Shader: podľa môjho skromného názoru len blbo založený rozdeľovač, skontroluj ako už bolo písané
-> Shader: Tesla. Změřit každému kabelu odpor. 4 až 9kohmu nejdelší.
Začal bych rozvody dle Eidy a doplním : při sundaným víku točit motorem, při rysce na řemenici proti nule musí být misky pružin stejně vysoko na válci co stříhá.
Další věci : dát druhou indučku, kondik určitě ! - ten tohle dělává běžně., Svíčky a mrknout na stav svíček nyní. Předstih základní 0-5 st., dycky by to s ním aspoň nějak jelo, i když bude v otáčkách 10st. nebo 30, motor pojede bez střílení. S velkým předstihem jen detonuje při zátěži ( jakoby zvuk ventilu), ale nestřílí. Pokud jsou svíčky černé nebo naopak moc čisté doběla, pak i karburátor - revize kompletní.
Začal bych rozvody dle Eidy a doplním : při sundaným víku točit motorem, při rysce na řemenici proti nule musí být misky pružin stejně vysoko na válci co stříhá.
Další věci : dát druhou indučku, kondik určitě ! - ten tohle dělává běžně., Svíčky a mrknout na stav svíček nyní. Předstih základní 0-5 st., dycky by to s ním aspoň nějak jelo, i když bude v otáčkách 10st. nebo 30, motor pojede bez střílení. S velkým předstihem jen detonuje při zátěži ( jakoby zvuk ventilu), ale nestřílí. Pokud jsou svíčky černé nebo naopak moc čisté doběla, pak i karburátor - revize kompletní.
-> Shader: Klikoveho Hridele / Vackoveho Hridele.
Kabely pro zacatek bude stacit, kdyz budou vodit - nebudou mit vydroleny jadro.
Kabely pro zacatek bude stacit, kdyz budou vodit - nebudou mit vydroleny jadro.
Můžete doporučit nějaké kabely k svíčkám? Pro jistotu je vyměním!
-> COL: KH/VH? Palec sedí, ale má jistou vůli, prý to tak je od výroby! Má mít vůli na hřídeli?
-> Shader: Ty stupne mas KH nebo VH? Kazdopadne tvuj problem nevypada jako problem par stupnu sem nebo tam, o cemz svedci i to, ze se pritvrzeni nijak neprojevilo.
A palec sedi dobre? Kdysi jsem mel nejakej se zkurvenym aretacnim vystupkem a za jizdy se pri akceleraci protocil a dely se dost divoky veci...
A palec sedi dobre? Kdysi jsem mel nejakej se zkurvenym aretacnim vystupkem a za jizdy se pri akceleraci protocil a dely se dost divoky veci...
-> Eidy: Ještě k těm rozvodům... já jsme je kupoval asi někdy v roce 2010 tuším.
-> COL: Pružiny jsou ok. Překontroluju rozvody jak psal VHML. Ještě jedna věc mi je divná. Když byl rozdělovač v sériovém stavu, motor se choval stejně jako když jsem ho trošku přitvrdil. Dočetl jsem se, že při použití 280° vačky nemá smysl používat rozdělovač s regulací nad cca 11°. Momentálně mám 15° a pokusím seto snížit na 10-11°.
Hmm. tak over ten rozvod, jinak uz mne nic nenapada, leda nejaka bizarnost typu praskla ventilova pruzina :D. Ale podobne se mi chovaly motory, kdyz bylo neco katastrofalne spatne (prehozeny kabely, nevodivy kabely, absolutne nesmyslnej (treba i zapornej) predstih atd...
-> COL: Zapojení jak jsem psal. Palec směřuje na terčík rozdělovače k prvnímu válci. První kontakt jde na 1 válec. Ve směru hodin, druhý kontakt jde na 3 válec, třetí kontakt jde na 4 válec a čtvrtý kontakt jed na 2 válec.
-> Eidy: To jo, tohle by byl hlavni kandidat na problem, ale on musi vedet, jak to ma zapojeny.... ja na ty cisla na boku snad ani nikdy nekoukal.
-> Shader 22.04.18 22:02:54: tak ok, ja myslel, jetsli to treba nedelas na zarovku...
-> Shader 22.04.18 22:02:54: tak ok, ja myslel, jetsli to treba nedelas na zarovku...
-> COL: Chci si být jistej. Ale spíš než předstih je to pozdě. Nebo tak strašnej předstih, až je to pozdě.
-> Shader 22.04.18 22:01:51: to nebude tvuj problem.
-> COL: Ano.
-> Shader: Dle rysky se to dela vzdycky Takze koukas na rysku a sledujes jiskru na vytazenem kabelu?
Je velký rozdíl ve zvuku detonací při použití N95 nebo 100 oktanu? Používám jen 100 oktan a chci si být jistý těmi detonacemi.
-> vhml: Dobrý tip, tohle jsem nezkoušel.
-> COL: Zatím jen orientačně dle rysky, ale už sháním strobo.
-> COL: Zatím jen orientačně dle rysky, ale už sháním strobo.
-> Shader: Mimochodem, jak ten predstih zjistujes?
jeste muzes udelat overeni, co radi vhml. (-> vhml 22.04.18 21:52:29: )
jeste muzes udelat overeni, co radi vhml. (-> vhml 22.04.18 21:52:29: )
-> COL 22.04.18 21:27:30: sundej víko ventilů a podívej se kdy ti střihají ventily oproti rysce na klice. Dost možná je to ten posunutej rozvod.
-> Eidy: jo ale cisla vyrazena na hlave jsou v poradi 1 4 2 3, coz dava sekvenci 1 3 4 2.
Kazdopadne se to chova, jako by to melo nejaky martansky predstih...
Kazdopadne se to chova, jako by to melo nejaky martansky predstih...
-> StepaNoFUN: Možná jo. Ale tohle by to dost dobře vysvětlovalo.
-> Eidy: Čísla na hlavě jsou "blbě" a píše dle čísel na hlavě. ;-)
-> Shader: Jak to máš v tom rozdělovači? Musí to být 1 3 4 2.
-> Eidy: Aha, to mi uniklo. Jo, střílí to i při jízdě, v podstatě s tím nejde jet.
-> COL: Ano, střílí i bez zátěže. Jen u vyššího předstihu to sklony k střílení nemělo, motor šel celkem ochotně vytočit. Většinou se ale pak to střílení znovu projevilo při zátěži. Svíčky a cívka, palec jsou nové. Kabely jsou straší, pravda. Ryska na řemenici mi přijde v pořádku, klasická V-výseč. Kabely by měly být zapojeny správně (z víka 1,2,3,4 ve směru hodin a zapojeny dle čísel na hlavě).
Stále je ale u motoru slyšet cvrlikání (jakoby ventily) a je jedno jaký je předstih.
-> COL: Ano, střílí i bez zátěže. Jen u vyššího předstihu to sklony k střílení nemělo, motor šel celkem ochotně vytočit. Většinou se ale pak to střílení znovu projevilo při zátěži. Svíčky a cívka, palec jsou nové. Kabely jsou straší, pravda. Ryska na řemenici mi přijde v pořádku, klasická V-výseč. Kabely by měly být zapojeny správně (z víka 1,2,3,4 ve směru hodin a zapojeny dle čísel na hlavě).
Stále je ale u motoru slyšet cvrlikání (jakoby ventily) a je jedno jaký je předstih.
Zvlastni...
Strili/zlobi to i bez zateze?
V zapalovani muze zlobit spousta dalsich veci - kabely, nakopnuta civka, proraznej nebo prerusenej palec, nefungujci svicka.
Nemas nejak divne vyznacenou rysku na remenici nebo treba prohozeny dva kabely?
Strili/zlobi to i bez zateze?
V zapalovani muze zlobit spousta dalsich veci - kabely, nakopnuta civka, proraznej nebo prerusenej palec, nefungujci svicka.
Nemas nejak divne vyznacenou rysku na remenici nebo treba prohozeny dva kabely?
-> Shader: Padl tu dotaz na nastavení rozvodů. Před časem tu proběhla informace o vadné várce rozvodů s posunutým důlkem. Nemůže to být třeba ono?
Střílí to do výfuku i při jízdě nebo jak?
Střílí to do výfuku i při jízdě nebo jak?
-> StepaNoFUN: Děkuji.
-> Shader: Přesunuto. ;-)
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> Shader: Hádky se zpátky nevytahujou. Založ si téma ve správný sekci a já (nebo někdo jinej) tam ty příspěvky přesunem. ;-)
-> Shader: Hádky se zpátky nevytahujou. Založ si téma ve správný sekci a já (nebo někdo jinej) tam ty příspěvky přesunem. ;-)
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
Pro Admina. Nešlo by téma přesunout? Ať to nemusím rozepisovat a řešit jinde? Děkuji.
Pro Admina. Nešlo by téma přesunout? Ať to nemusím rozepisovat a řešit jinde? Děkuji.
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> MOLSO: Ano, rozvody jsou správně. Mám v plánu upravit rozsah regulace rozdělovače z dosavadních 15° na 10-11°.
-> MOLSO: Ano, rozvody jsou správně. Mám v plánu upravit rozsah regulace rozdělovače z dosavadních 15° na 10-11°.
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> Shader: rozvody máš nasadené správne ?
-> Shader: rozvody máš nasadené správne ?
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
co tak lidi zadarmo poradí... teplý obklady, studený obklady....
co tak lidi zadarmo poradí... teplý obklady, studený obklady....
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Sakra, toho jsem si nevsiml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Sakra, toho jsem si nevsiml
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele buď rád že někdo jednou konečně použil funkci hledání![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele buď rád že někdo jednou konečně použil funkci hledání
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
-> Shader: Nevim jesi zrovna sekce hadky je dobra na takovej dotaz :-D
-> Shader: Nevim jesi zrovna sekce hadky je dobra na takovej dotaz :-D
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...
Zdar chlapi. Potřebuji radu motoráře, jelikož už si opravdu nevím rady. Pročetl jsem tady různá témata co se týče detonaci, natryskování karburátoru, seřízení předstihu atd. no motor stále nejede. Hlavním problém je střílení do výfuku. Dával jsem to za vinu hlavně karburátoru (WEBER 32/36 DGV), jelikož ať už nastavím předstih jakýkoli, stále střílí. Rozhodl jsem se tedy karburátor vyměnit za originál, SEDR. Natryskování SEDRU 118/200, 145/165. A problém stále trvá. Takže jsem uznal, že se musí jednat o zapalování, potažmo rozdělovač. Rozdělovač 540, přitužil jsem odstředivku, dal nový kontakt a stále problém. To mě dovedlo k tomu, zda nejsou podpálené ventily nebo tak něco, vyšrouboval jsme svíčky a proměřil tlaky, tlaky na vlažném motoru na každém válci 13,5+ atm (měřeno jen nasazovacím tlakoměrem bez závitu). Tlaky mi přijdou v pořádku. Ještě bych se pozastavil u detonačního hoření. Z motoru je stále slyšet cvakání a je naprosto jedno jaký předstih tam je, jedná se tedy o detonace? Ještě jedna informace, po nasazení SEDRU nešel motor nastartovat, nastartoval až při předstihu 15°. Je to způsobeno přitvrzením rozdělovače? Co mám ještě udělat? Co proměřit, zkontrolovat, udělat? Dík.
Zdar chlapi. Potřebuji radu motoráře, jelikož už si opravdu nevím rady. Pročetl jsem tady různá témata co se týče detonaci, natryskování karburátoru, seřízení předstihu atd. no motor stále nejede. Hlavním problém je střílení do výfuku. Dával jsem to za vinu hlavně karburátoru (WEBER 32/36 DGV), jelikož ať už nastavím předstih jakýkoli, stále střílí. Rozhodl jsem se tedy karburátor vyměnit za originál, SEDR. Natryskování SEDRU 118/200, 145/165. A problém stále trvá. Takže jsem uznal, že se musí jednat o zapalování, potažmo rozdělovač. Rozdělovač 540, přitužil jsem odstředivku, dal nový kontakt a stále problém. To mě dovedlo k tomu, zda nejsou podpálené ventily nebo tak něco, vyšrouboval jsme svíčky a proměřil tlaky, tlaky na vlažném motoru na každém válci 13,5+ atm (měřeno jen nasazovacím tlakoměrem bez závitu). Tlaky mi přijdou v pořádku. Ještě bych se pozastavil u detonačního hoření. Z motoru je stále slyšet cvakání a je naprosto jedno jaký předstih tam je, jedná se tedy o detonace? Ještě jedna informace, po nasazení SEDRU nešel motor nastartovat, nastartoval až při předstihu 15°. Je to způsobeno přitvrzením rozdělovače? Co mám ještě udělat? Co proměřit, zkontrolovat, udělat? Dík.