Ladění jednobodového vstřikování Bmm

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 16.04.2018 do 18.04.2018, založil/a vhml
řadit dle data
16:27:45
18.04.2018
vhml
-> Venca. 18.04.18 16:19:19: jenže ono tam defakto všechno pasuje ze všeho :-) třeba chlazený brzdy jsme tam nacpali z ty pořadatelsky 306 z janovic co jí brzdilo jen jedno zadní kolo 3
16:19:19
18.04.2018
Venca.
-> vhml: no ja bych teda netipoval, ze na tohle je jeste vsude mraky dilu, vzdyt uz je to skoro veteran 3
15:53:37
18.04.2018
Kocvin
-> vhml: No jo vlastně já to poplet už, se na to dívám.. TU5 NFZ měly 306 ale to už byly vícebody.. 8



Každopádně u toho XU5 by to mělo pasovat, jen to bude problém sehnat..
15:40:50
18.04.2018
vhml
-> Kocvin 18.04.18 15:37:51: Bdy/bdz jsou ale XU motory ne?
15:37:51
18.04.2018
Kocvin
-> vhml: Sežeň klapku a řj z největšího TU tzn. 1.6 BDY/BDZ.. Práce na pár chvil a rozdíl tam bude.. 4
14:56:28
18.04.2018
vhml
-> Venca. 18.04.18 14:52:57: stojí to zlomek peněz i práce a jakejkoliv díl seženeš v každejch autodílech nebo vrakovištích.

Ti ještě nikdo neprozradil, že nejdražší závodění je se škodovkou? 3
upraveno 3x, naposled 18.04.2018 14:57:39
14:52:57
18.04.2018
Venca.
-> vhml 18.04.18 06:41:59: proč vubec ladíš tenhle střep místo stovky?5
14:48:00
18.04.2018
Tom Troll
-> Shatter: rozdíl motornicu a jetronicu je že bmm je motor management, takže řeší směs i jiskru, tedy předstih atd. Jetronic jenom stříká a jiskra jde mimo řj.
07:13:48
18.04.2018
Shatter
-> vhml 17.04.18 22:40:57: Teraz si niesom istý, aký priemer hrdla má BMM ale BMJ má tuším 38mm. Neviem v čom inom je rozdiel, má to rovnaké snímače a princíp fungovania ako BMM, snáď len je možné že je to naladené na vyššie objemy motora..
06:41:59
18.04.2018
vhml
-> Petr Urban 18.04.18 02:46:32: však jsem ti to říkal. Nějaké ideální řešení je mimo rozsah peněz a hlavně času, který tomu vůbec chci věnovat. Na to tu mám jiné srandy.

Pokud se nějaký koník povede přidat, budu rád, pokud nepovede, vůbec mi to trápit nebude.



Motokarby by samozřejmě byla asi nejelegantnější cesta, ale o tom mluvím už asi třetím rokem, že je dám do stovky :-)
upraveno 1x, naposled 18.04.2018 07:01:23
02:46:32
18.04.2018
Petr Urban
-> vhml: Když jsem ti problematiku kolem řekl přes komunikátor kde jsem zřejmě přesně trefil ty problémy o čem píše MVM a Alenka, chtěl si problém vyřešit hlavně snadno a levně a že to musí jít... pořád ti to přijde jako správné přemýšlení?

-> Alenka: Není možné test že by jsi dal regulátor tlaku paliva, pořádnou pumpu a přes širokospektrou lambdu zkusil nastavit co nejideálnější tlak aby lambda byla "vyhovující"

Bude to při uzavřené smyčce pak možná mimo rozsah regulování a vyhazovat chyby což ?



Osobně : povařit sání ke karb. z motorky., zapalování ponechat pokud pojede či Ignitech a hall snímač už tam máte, jen dopojit, nastavit základní křivku.
22:40:57
17.04.2018
vhml
-> Shatter 17.04.18 22:35:17: v čem je rozdíl?
22:35:17
17.04.2018
Shatter
-> vhml: Alebo skúsiť Mono-Jetronic..To bolo na Golf 2 / Passat 1.8 /Audi? 90koní.. ?
22:11:16
17.04.2018
MVM
-> Alenka 17.04.18 22:06:51: No to jsem taky jako první odpověd dostal už dávno .. a někdy nejlepší moje heslo který jsem razil bylo : Nejlepší vstřikování na škodovku jsou dva dvojitý Webry 3
22:06:51
17.04.2018
Alenka
-> vhml: 20 let starej pekac to sice je, ale to je prave jeho hlavni problem.



K jednotce neexistuje zadna dostupna dokumentace, takze reverese engineering vnitrnich algoritmu musi probihat systemem pokus-omyl a s tim se nikdo na jednotce s neprepisovatelnou pameti nikdo nesral ani pred 20 lety natoz dnes.



Uz jen kvuli nevyhovujicimu HW vzdy bylo, je a bude jednodussi prestavet to na karbec a jit od toho :)
22:00:42
17.04.2018
vhml
-> Alenka 17.04.18 21:47:09: vidim to podobně :-)



Jen jsem čekal, že to u 20 let starýho sráče bude už všechno dávno vymyšlený a ozkoušený :-)
21:47:09
17.04.2018
Alenka
-> MVM: a ja jen prihodil par poznatku z "praxe" 1



Ohledne puvodniho dotazu bych to asi nejjednoduseji resil priskrcenim zpatecky.

Sledoval bych, co delaji STFT v uzavrene smycce a pri jake hodnote zacne jednotka vyhazovat zavady, nasledne to nasteloval kousek pod tuto hranici a dej se vule bozi :)
21:35:32
17.04.2018
MVM
-> Alenka: 2 No já si jen tak vzpomínám na něco co jsem se učil v.r.98 na prumce .. 3
21:13:05
17.04.2018
Alenka
-> MVM: delta polohy klapky je taky jen korekce - rychle a pomale akceleracni obohaceni.



Cidlo teploty vzduchu u techto primitivnich systemu mnohdy do bohatosti smesi vubec nekeca.

V uzavrene smycce pri castecnem zatizeni si to jednotka doreguluje vzdy na lambda=1 a otevrena smycka je natolik bohata(zvlast v rezimu ochrany komponent), ze je to jedno.

Udaj z cidla teploty vzduchu se pak pouziva jen k predbezne korekci zakladniho predstihu.
20:54:58
17.04.2018
MVM
-> Shatter: Hlavní a nejdůležitější dvě vstupní veličiny jsou poloha klapky (potenciometr) a signál z Hallova snímače - otáčky. Z těchto dvou hodnot Motronic zjistí zatížení motoru a určuje dobu vstřiku. Všechny ostatní vstupy jsou jen korekce..Ano spletl jsem se, co zapalovací impuls to jeden vstřikovací impuls tzn jedná se o přerušované vstřikování. A důležitá je taky rychlost změny polohy klapky kvůli přechodům v různých režimech (taky se upravuje delka vstriku) - takže -> vhml: se obávám že jen tak to oblbnout s ostrou vačkou,vyšší kompresí atd,aby to pěkně běželo a přitom necukalo,nemělo přechodový díry.. to bez šáhnutí do map bude problémek...
14:24:55
17.04.2018
vhml
-> Shatter 17.04.18 10:02:20: lambda to neresi, od nějaký zátěže ji nebere v úvahu a jede jen podle map.



Vedle vstřiku je snímač teploty vzduchu, podle toho mění množství benzínu kvůli jiné hustotě vzduchu.
upraveno 1x, naposled 17.04.2018 14:25:24
10:02:20
17.04.2018
Shatter
-> vhml: Možno náročnejšie, ale prefrézovať hrdlo a k tomu vyrobiť väčšiu klapku? Favority BMM ešte k tom mali rôzne priemery hrdiel 40 / 50kW. Felda BMM mala už len jeden priemer a rozličné vstrekovacie ventily

Inak, oblbnúť by sa mohla dať lambda sonda, nejakým odborom (resp. iná) aby si RJ myslela, že je chudobnejšia zmes (bežná praktika garáž chiptunerov)

-> MVM: Vstrekovacia jednotka má vo vrchnom veku vedľa vstreku ešte snímač teraz neviem či teploty alebo prietoku vzduchu..asi teploty..určite tam je..taký oplastovaný drobný. Z toho všetkého si prietok vzduchu ráta (teplota vzduchu + uhol otvorenia klapky)

A niesom si istý že to vstrekuje neprerušovane..mám pocit že prerušovane, podľa otáčok (hall senzor)
upraveno 3x, naposled 17.04.2018 10:08:40
07:30:04
17.04.2018
vhml
-> MVM 17.04.18 07:22:39: zkusím s tím něco vymyslet. Vím, že je to prasárna to ladit takhle, ale zase něco tomu nalhat je nejsnažší způsob.
07:22:39
17.04.2018
MVM
-> vhml 17.04.18 07:08:46: Spíš než průtok vzduchu to poměrově pozná zatížení motoru. Vstřikuje to nepřerušovaně,tudiž bych ji asi oblbnul vyšším tlakem benzinu kdyby to bylo chudý. Ale o záleží jak moc bude jiná vačka oproti serii. Stejně to s malou klapkou nahoře nepojede...

Jestli to pasuje z něčeho většího nevim.. tuhle teorii jsme vždycky nahradili pořádným karburátorem(y)3
07:08:46
17.04.2018
vhml
-> MVM 17.04.18 06:49:06: No právěže čistě jen jen z polohy klapky a otáček to při mechanických úpravách už počítá s blbostma, protože průtok vzduchu bude jinej ne?



Samozřejmě změnit to v ECU by byl ideál, ale kdo se dneska bude s takovým starým sráčem zabejvat.



Ta klapka lze nahradit za větší z něčeho na vrakovištích dostupnýho? Golf 1.8 apod?



-> MOLSO 16.04.18 23:43:58: mohl si ho schovat ve vejfuku na horší časy :-)
upraveno 1x, naposled 17.04.2018 07:10:11
06:49:06
17.04.2018
MVM
-> vhml 16.04.18 22:38:03: Má to polohu škrtící klapky a v kombinaci s otáčkama z toho zjistí průtok nasávanýho vzduchu. Horší je to s průměrem vlastní klapky - ta to bude škrtit v otáčkách.

No a protože Motronic řídí celej motor i zapalování - tak to chce šáhnout i do datovýho pole předstihu,aby to jako celek předpokládám s jinou vačkou mělo smysl.
23:43:58
16.04.2018
MOLSO
-> vhml: kamaratovi sa upchala vratka do nadrze a umrelo cerpadlo... dalo sa nove a namiesto 1 baru tlacilo 6.5 motor nevedel co od radosti s tolkym benzinom 47
22:38:03
16.04.2018
vhml
Zabýval jste se někdo laděním jednobodového vstřikování bez možnosti čip tuningu? Kterak mu přidat benzín - podložit kuličku v regulátoru tlaku? Vyměnit čidlo teploty vzduchu za vhodný odpor? Cela vstrikovaci jednotka z jiného auta? Vzhledem k tomu, že to nemá žádnej systém měření průtoku vzduchu, tak jakákoliv mechanická úprava motoru povede jen k ochuzení směsi.8
upraveno 2x, naposled 16.04.2018 22:44:01
Extreme Tyres