Takže, vyřešeno.
VN kabel cívka -> víčko byl shořelej ikdyž to na první pohled nebylo zřejmý, a sem tam nějakej pulz doved.
Potom co přestal vést skoro totálně sama sebe odpálila cívka, která nemohla odvádět VN, takže se odporoučela. A k tomu všemu ten novej snímač byl šmejd a byl potřeba jinej, a ten původní byl stejně nejspíš dobrej. (Při demontáži naprostá destrukce)
Sešlo se toho tak trochu víc ale už to vrní.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
forman občas nestartuje
-> Tom Troll: To je dávno ...někdy léto 2004 .

-> Tomaso435: Nevim tejden nebo dva, je to u chlápka kde to bylo na dutiny, a už to neodjelo, s tim že von se v tom nechce hrabat. Je to celkem z cesty takže když se tam jede tak to chce už nějakou vidinu řešení a né jenom zkoušet.
-> MVM: A to bylo kdy? 30 tisíc je něco jinýho v roce 2000 a dneska.
Ale smysl to dává, dokud felicie neodejde na kastli tak jsou doslova všechny opravy oproti jinejm autům rentabilní.
-> MVM: A to bylo kdy? 30 tisíc je něco jinýho v roce 2000 a dneska.
Ale smysl to dává, dokud felicie neodejde na kastli tak jsou doslova všechny opravy oproti jinejm autům rentabilní.
-> MVM: jo takhle :D nojono :-D .. kurva novej blok. to je poslední věc do skládačky 

-> Tomaso435: Přeskládával jsem ten motor do novýho bloku a nová vačka .. Tenkrát to bylo cca 30tisíc :-) Zákaznik to chtěl. Ta vačka tam zustala natvrdo na věky věků.. 

-> MVM: ... a to šel motor ven ? :-D já že žu už pár let mám tu vačku a fabrický rozvody ještě bez slepice... ale nechce se mi vyndávat motor ven 

-> Tomaso435: Nafasoval jsem je,nechytlo to .. a až šel kolega okolo,tak jsem mu řek at se mrkne jestli se točí palec :-D Jinak druhej den od rána jsem to pak dělal , Na faktuře pak ty svíčky byly asi to nejlacinější .. 

-> Tom Troll: kdy že na to vletíš? at vím kdy to tu mám sledovat a čím to bylo :D
-> MVM:
takže asi svíčky to uplně nebyly






-> Tomaso435: to mě bohužel zrovna napadlo 

-> Tomaso435 01.06.18 15:23:34: No já tak na BMM zjistil zadřenou vačku a prasklý rozvody
Na zakázce napsáno : " Nestartuje, asi svíčky"
Taky se nemotal rozdělovač ..



-> Tom Troll: ještě bych zkusil.. když točíš motorem
podívej se zda točí i rozdělovač
... už sem vyndal rozdělovač bez toho spodního bazmeku
podívej se zda točí i rozdělovač
... už sem vyndal rozdělovač bez toho spodního bazmeku

-> Tomaso435: Když ti to přestane jet tak máš výhodu že aspoň víš jak se to chovalo.
Tady k tomu po tejdnu přídu a babo raď
Tady k tomu po tejdnu přídu a babo raď

-> Tom Troll: to já nevim co přecenuju :-D jdu na to tak jako by mi právě přestalo jet auto :-D
-> MVM: Tak dám na vás a zkusim nový víčko s palcem.
-> Tomaso435: řek bych že přeceňuješ schopnost systému BMM si uvědomit že je něco zle. Jako že se to naschvál přestane pokoušet pálit ale furt tam bude dávat startovací koňský dávky benzínu kterej je pak cejtit široko daleko?
-> Tomaso435: řek bych že přeceňuješ schopnost systému BMM si uvědomit že je něco zle. Jako že se to naschvál přestane pokoušet pálit ale furt tam bude dávat startovací koňský dávky benzínu kterej je pak cejtit široko daleko?
-> Tom Troll: Svičky určitě vytáhni a vysuš .. Nejlíp čističem brzd,vyfoukat a nechat vyschnout. Seriová svíčka to rozdejchá, Někdy je i horkovduškou lehce nahřeju.. Bacha at ti to tam nezačne fajrovat..
Mohl jsi natankovat nějakej humus ..
A ten palec a víčko - to jak píše kolega - to každopádně udělej . tim se začiná

Mohl jsi natankovat nějakej humus ..
A ten palec a víčko - to jak píše kolega - to každopádně udělej . tim se začiná
-> Tom Troll: točit to muže... zápal to udělá taky.. ale pokud palec prokluzuje nebo má nadměrnou vuli na hřídelce pálí ti to jak píšeš v pěkně blbou dobu. a to že to po odpojení řj zapálí na chvilku muže bejt tím že řj není seznámená se stavem v okolí a napálí to tam benál začne makat , a pak když to pochopí že je něco v piči tak to zdechne. šel bych po rozdělovači, uhlíku ve víčku i když i bez něj to jezdí na jiskru... a pojistka není někde prasklá?
a vzdálenost svíček máš tam nějakejch 0,6? já měl ted 0,7 a dělalo to kurva bordel.. přemejšlim jesi na ten plyn nedám 0,55. občas si to ještě poškubne v nízkejch otáčkách pod plynem.
a vzdálenost svíček máš tam nějakejch 0,6? já měl ted 0,7 a dělalo to kurva bordel.. přemejšlim jesi na ten plyn nedám 0,55. občas si to ještě poškubne v nízkejch otáčkách pod plynem.
Svíčky jsem dával před rokem nový championky přímo ve škodovce, ikdyž to byli obyčejný ale prej na MPi. Předpokládám že kdybych je teď vytáh budou akorát vomytý bebzínem
-> Tomaso435: Tak právě to je to riziko oprav po netu. Kažej to řešime jinak podle svyho postupu,vylučovací metodou postupně .. 

A taky víčko s palcem by neodešli po tejdnu stání kdy předtim to běželo bezvadně
S vadnym palcem by to neudělalo ani jeden dobrej zápal, ne?
A točilo to dost vesele, s tim problém nebyl.
A točilo to dost vesele, s tim problém nebyl.
-> MVM 01.06.18 14:37:00: nojo ale on pochybuješ že by to bylo v rozdělovači. já bych dal hnedka jinej. resp aspon palec, protože u bmm je to čistě mechanická záležitost. tam už cívečka nejní
-> Tomaso435: Palec mu radim už tady .. -> MVM 28.05.18 19:48:51:
-> Tom Troll: Kdybys měl v háji ukostření - neměl by výkon startér. Ten přechoďák by to hodně zahříval -to místo kde to má špatnou kostru.
a nemáš protočenej palec v rozdělovači? neprask ti ten pojistnej zobáček?
-> MVM: až se tam zas dostanu což nevim přesně kdy bude tak to vokouknu, dík. Dávalo by to smysl.
-> Tom Troll: Jestli to mám v hlavě tak to šlo od minus na baterce rovnou i dolů na blok.. na očko, Ten drát se rozdvojí na kastli a na motor myslim.
-> MVM: když se startuje tak pak z vejfuku jde benzínovej odér a s rozprašovánim to proklém asi taky mít nebude.
Kde je na feldě ukostření bloku?
Kde je na feldě ukostření bloku?
-> Tom Troll: Kostra motoru? Když sundáš filtr, zkus stříkat čistič brzd nad klapku jestli to na to rozdýcháš na chvili by to mělo na ten čistič jet. Co svíčky? Když se mrkneš a někdo Ti bude startovat - tak z toho vstřikovače musí na tu škrtící klapku prášit benzín .. Co z toho si zkousel?
Druhý pokus. Snímač kliky novej i s kabelem, cívka původní (vyhrabal jsem starou, před výměnou, byla vyměněná protože praskla a za vlhka nejela, jinak byla ok) a velký kulový.
Tentokrát i s dlouhým tvrdým resetem, a motor sotva chytne, potom běží na jeden dva válce, kope do sání a po chvíli zase zdechne a pak už ani ránu. Opětovný pokusy, auto koplo jednou dvakrát a nic.
Řídící signál do cívky měl zhruba správnou frekvenci a napětí bylo ~7V ale po dvou sekundách spadlo na ~3V. (Plná baterka, auto vesele točí) Tak to má bejt?
Nemúže to bejt nějak vodpálená elektronika řj atd? Zkusitbjinou řj?
Tentokrát i s dlouhým tvrdým resetem, a motor sotva chytne, potom běží na jeden dva válce, kope do sání a po chvíli zase zdechne a pak už ani ránu. Opětovný pokusy, auto koplo jednou dvakrát a nic.
Řídící signál do cívky měl zhruba správnou frekvenci a napětí bylo ~7V ale po dvou sekundách spadlo na ~3V. (Plná baterka, auto vesele točí) Tak to má bejt?
Nemúže to bejt nějak vodpálená elektronika řj atd? Zkusitbjinou řj?
-> Borderer: diagnostiku jsem po ruce bohužel neměl. Jinou cívku taky zrovna nemám 

-> Tom Troll: A rejpal ses v tom pomocí diagnostiky? Nicméně bych to taky viděl na tu cívku, kor jestli tam dával někdo nějakou druhovýrobní.
Ja bych zkusil jinou civku. To, ze vidis jiskru jeste nic neznamena
-> Markop: no každopádně to auto uvedlo do chodu když to předtím nedalo ani ránu, a pak zas.
Na třicet sekund? Žádný reset neproběhl, na to by to muselo být odpojené min 10 minut...
-> MVM: Šroubovákem očištěno, a právě že po tom resetu už šly jiskry i do svíček a bylo správně rozdělovaný a běželo, a po dalšim selhání už ani jeden zápal, ani ránu, takže pochybuju že bo bylo v rozdělovači, spíš v elektronice zapalování.
Jinak, indukčka rok nová.
Až tam příště pujdu tak si přinesu nový to čidlo.
Jinak, indukčka rok nová.
Až tam příště pujdu tak si přinesu nový to čidlo.
-> Tom Troll: A co palec v rozdělovači? Když na středovým kabelu je jiskra a u svíček není ,, Nebo i pobíjející víčko. Halluv snimač je dobrý taky zkusit jinej,nebo minimálně ten stávající vytáhnout a očistit od jehliček z otěru na setrváku .. A jinak pátrat dál. 

Prdnu to sem, potřebuju poradit.
felda 96 jednobod, zajela do garáže, po tejdu nenastartuje. Benzín je, a stříkačka stříká. Na svíčkách jiskra nebyla ale na přívodu do víčka jo. Po resetování ŘJ (vytáhnutí hlavního konektoru a nechání 30s, a znova zandání) už jiskra na svíčkách byla, takže pak jako že jo, ale pak jako že ne, občas to běželo 20 sekund a zdechlo až do resetu, někdy se ujel kilák a pak to kikslo a už nechytlo až do resetování ŘJ (ani jiskra na svíčkách)
Předpokládám že si auto nesmyslně posune předstih a pak se to ani nepotká s palcem, a po resetu si to přez základní nastavení chvíli brumlá než se to začne samo učit a naučí se to nějakou prkotinu.
Odcházejcí ŘJ nebo by to mohla bejt jenom špatná sonda na klice, nebo něco jinýho? dík
felda 96 jednobod, zajela do garáže, po tejdu nenastartuje. Benzín je, a stříkačka stříká. Na svíčkách jiskra nebyla ale na přívodu do víčka jo. Po resetování ŘJ (vytáhnutí hlavního konektoru a nechání 30s, a znova zandání) už jiskra na svíčkách byla, takže pak jako že jo, ale pak jako že ne, občas to běželo 20 sekund a zdechlo až do resetu, někdy se ujel kilák a pak to kikslo a už nechytlo až do resetování ŘJ (ani jiskra na svíčkách)
Předpokládám že si auto nesmyslně posune předstih a pak se to ani nepotká s palcem, a po resetu si to přez základní nastavení chvíli brumlá než se to začne samo učit a naučí se to nějakou prkotinu.
Odcházejcí ŘJ nebo by to mohla bejt jenom špatná sonda na klice, nebo něco jinýho? dík
-> vlcak135l: Čidlo může zlobit, může bejt někde poškozená kabeláž, špatnej kontakt atd atd.
Borderer : No jo, ale proč se to projeví jednou za 2 až tři měsíce?
-> vlcak135l: Když si jednotka myslí, že je teplota -40°C i když je venku +20°C, cpe do motoru nesmyslně bohatou směs a v konstelaci ne úplně ideální jiskry to už nemusí chytit.
edit: a taky to má vliv na vejšku volnoběhu...studený motor ho má vejš, aby to nezdechalo a nedusilo se.
edit: a taky to má vliv na vejšku volnoběhu...studený motor ho má vejš, aby to nezdechalo a nedusilo se.
No mě to někdy sepne po 5, někdy 10, někdy 20 sec. Na všech ostatních autech mi to spíná vždy do 5 sec.
Jaký má vliv čidlo teploty na nastartování?
Jaký má vliv čidlo teploty na nastartování?
Já bych tipnul čidlo teploty chladící kapaliny. :-) A s tím čerpadlem bych nejdřív zkusil vyměnit relé. Po zapnutí klíčků je sepnuté určitý čas a když řj nedostane impulz od hallova čidla, zase ho vypne. Pak je tam nějaká časová prodleva, nevím jestli to není právě těch 30s, po kterou sepne jedině, pokud se roztočí motor.
Dobrý den, mám formana 136 50 kw. Občas se mi stane, že ho nenastartuji. Vyměnil jsem svíčky, filtry, kabely, rozdělovač, snímač otáček a dlouho bylo vše ok. Dnes jsem ho nemohl nastartovat. Až po sešlápnutí plynu motor neochotně nastartoval asi na 400 otáček a po pár sekundách už šel normálně. Navíc strašně smrděl benzinem byl uchlastaný. V životě jsem nikdy nemusel stříkačku startovat s plynem. Nevíte jestli je chyba v palivovém systému, nebo elektrice. Je mi divné, že po přidání plynu motor chytl, to by znamenalo, že padá hladina benzinu, ale následně smrděl benzinem, takže tam asi bylo benzinu dost a spíš by neházela jiskra. Někdy se mi stane, že pal. čerpadlo cvakne až za 30 sekund bez ohledu na délku odstavení auta. Mám koupit a vyměnit pal. čerpadlo? díky!!!!! Ještě podotýkám, že závada se projeví tak jednou za 2 měsíce, jinak auto jezdí normálně a když už nastartuji, tak drží otáčky normálně, ale bojím se aby se to nezhoršovalo.