olej pro 1,2tsi

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 29.01.2018 do 14.03.2018, založil/a mira76
řadit dle data
22:27:38
14.03.2018
lolek77
Bolo tu napísaných veľa podstatných informácií. ALE jedna tu nie je - predpísaný mot. olej od výrobcu je pre TSI 1,2 /CBZA, CBZB/ 5w-40, alebo 5w-30 /u longlife to ani inak nejde..., ale predpokladam, že 15tisíc km je na výmenu aj tak dosť - to už asi každému, kto má TSI došlo/. Ta viskozita je aj preto, lebo tieto spomenuté motory nemajú aretáciu napínaku reťaze, majú iba hydraulický napínák reťaze, teda keď po jazde olej stečie, po naštartovaní /je to sekundová záležitosť/ musí olej. čerpadlo ten napínak napnúť, preto tie "řachtavé" zvuky. Ak dáš 10w-..., riskuješ, že olej cez napínak včas nenapne reťaz a už asi vieš čo sa môže stať. Na novej reťazi sa to stať nemusí,ale ak už na nej je niečo najazdené tak je pravdepodobné, že preskočí. O oleji do TSI je toho pomerne dosť popísané na fóre oleje.cz, a hlavne sú tam aj skúsenosti majiteľov toho motoru. Ja dávam do CBZB od nova 5w-40, interval 15tis. km. Poznám ľudí, ktorí dávajú 5w-30, ale nepoznám nikoho /ani z diskusií na fórach/, kto by dal 10w-... Ak chceš športovú jazdu daj 5w-.. aby spĺňala normu 502.00 a nemáš sa čoho báť. Po štarte nechaj pár sekúnd natlačiť olej a v kľudných otáčkach sa rozbehni. To kvôli turbu - ale to je už niečo iné, na to si sa nepýtal. To je moja skúsenosť od roku 2012, najazdené cca 101tisíc.
21:08:37
01.02.2018
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 01.02.18 08:31:26: Jak píšu .. je to dáno konstrukcí motoru.. Jsou motory malý a jednoduchý,viz třeba starší OHV konstrukce kde "nenamazaný" vršek během prvních několika vteřin po startu v mínus 40°C není natolik tragický jako velký motor DOHC,hydroštely,turbo,nap ínáky řetězů atd.. Není motor jako motor. 4 A ono v těch bleděmodrých teplotních pásmech budou mít soudobý auta bez patřičných úprav potíž už otočit startérem a natož vůbec zažehnout jiskru,nedejbůh diesel vznítit naftu.
upraveno 1x, naposled 01.02.2018 21:09:44
17:25:22
01.02.2018
mira76
s konečnou platností valvoline synpower 5w40....20l/2549+pošta
09:24:37
01.02.2018
ozzman1000
-> mira76:
OMFG 9 dosť "husté" tvrdenie 5 :
"Třeba 0w má hustotu vody........."
Chápem tvoju snahu pochopiť problematiku tribometrie a spraviť motoru v tvojom aute čo najviac dobre, len zatiaľ táto debata vyzerá ako oddaľovanie orgazmu. Už si mohol mať nakúpené to čo tam patrí a spokojne si jazdiť 4
08:45:54
01.02.2018
bouchy
-> ozzman1000 30.01.18 22:22:00: Řeč byla o 10W60, to točím.203
08:31:26
01.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 31.01.18 17:59:21: co znamenaji ta svetle modra pole? Ze jeste lze nouzove pouzit a ze tim jednim nastartovanim neznicim motor? :)
17:59:21
31.01.2018
MVM
-> mira76: Právě proto je potřeba viskozitu přizpůsobit provoznímu prostředí a užívání motoru,viz tabulka,kterou zná nebo viděl skoro každej. Zimní viskozita slouží pouze k porovnaní olejů mezi sebou s tím že udavá startovatelnost za nízkých teplot, Ona neříká jak bude/nebude olej v mrazu dobře mazat ale to jak půjde motorem otočit, jak douho bude trvat celkový promazání.. a proto u zimního čísla záleží na konstrukční složitosti a velikosti motoru (tj, spletitosti mazacího okruhu od sacího koše - po poslední hydroštel v hlavě) Takže pokud výrobce motoru připouští 10w/xy s 50200 - tak to motor zkousne při nízkých teplotách odpovídajích tabulce...
zvětšit olej pro 1,2tsi - obrázek od MVM vložen 31.01.2018 17:59:21
upraveno 1x, naposled 31.01.2018 18:00:44
14:58:27
31.01.2018
mira76
no právě to je to čeho se bojím nejvíc 1,2Tsi(polo) stojí venku a když nastartuju při -10st.C tak by to bylo špatné, právě že jsem chtěl nahodit otázku o jak moc je 10W horší oproti 5W, horní číslo u oleje značí tepelné zatížení(ale spodní číslo rychlost zaolejování částí motoru).Třeba 0w má hustotu vody.........
10:31:45
31.01.2018
Jarda - zrušená registrace
Myslite, ze 10w60 bude dejme tomu v -10C srovnatelny s 15w40 ? Nebo to bude jeste hirsi a pri studenem startu to dostane vi na prdel?
22:22:00
30.01.2018
ozzman1000
-> bouchy:
neviem, ale podľa môjho skromného odhadu 80-90% olejov viskozity 5W-40 splňa VW 502.00. Tak neviem o čom točíš. Tento olej môže s kľudným svedomím liať do TSI do aleluja.-> mira76:
ak chceš optimálny pomer cena/kvalita odporúčam:
Total Quartz 9000 5W40
Mannol Elite 5W40
prípadne ešte Eni iSint MS 5W40 (je to býv. Agip)
kľudne zober aj ten SynPower od Valvoline, neposereš tým nič
19:11:33
30.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> mira76: jakej a za kolik davas ten shell? ja do nivy uvazuju o tomto: www.lucart-automotive.cz/ VALVOLINE-VR1-RACING-10W-6 0-5L-d341.htm ale vzhledem k tomu, ze ani 20W50 nepomahal na poradne prohratem motoru, tak nevim, jestli by pomohl7
S cinskym 20W50 blikala kontrolka mazani snad vic, nez s 15W40 valvoline maxlife, ted tam stale ten 20W50 snichanej s 15W40 ME, v zime a pri cestach do 200km si kontrolka na volnobeh neblikne.
upraveno 1x, naposled 31.01.2018 07:21:22
19:02:30
30.01.2018
MVM
-> mira76: Není zač - Ale probůh.. 41 není to TSi buhvijakej zázrak . prostě když se zaměříš na smysluplnou cenu,řekněme průměrnýho výrobce a bude ta 5W/40 mit 502.00 tak ji do VW motoru můžeš použít na 15000km/rok a neuděáš nic špatně..
18:53:19
30.01.2018
mira76
no 5w40...je strašně moc, a to jen od Valvoline(na pos....až se mi z toho hlava točí).


VALVOLINE:

Maxlife 5w40 4L-kod.výrobce:872364

Engine armour motor oil 5w40 (zde jsem kód ani množství nenašel).

Syn power MST 5w-40(20l)-kod.výrobce:87 2387

Syn power 5w-40(20l)-kod.výrobce:87 2384

VR1 Racing 5w-40, 4L(zde jsem kód ani množství nenašel).


(Pro dělaný motor původ. felicie, pro 1,2Tsi(naj180tis.), a pro nový seat leon 1,4Tsi, a ted babo raď....spíš si nechám udělat cenovou nabídku a vezmu co bude vycházet nejlíp....
Každopádně díky MVM za info....
18:45:36
30.01.2018
MVM
Dej tam 5W/40 neřeš 4 Fotku jsem našel
zvětšit olej pro 1,2tsi - obrázek od MVM vložen 30.01.2018 18:45:36
18:30:12
30.01.2018
MVM
-> mira76: 10W/60 jsme používal do všech možnejch motorů - protože prostě byl k dispozici a nikdo příliš neřešil normy specifikace atd.. Už horší to bylo pro motor přes zimu a studený starty.Viskozita nic neříká o kvalitě mazání - stoupne tak oleje,klesne mírně hlučnost,mírně spotřeba oleje. Ale taky hodně věcí stoupne,zvýší se odpory namáhání,hlavně zvýšíš ve fázi zahřívání opotřebení. Nic strašnýho se u jetýho motoru s více km na šedesátku nestane.. ale právě na zimní ježdění to pro mortor v první chvíli nic super není,pokud není ve vytápěný garáži. Pokud ten motor už konstrukčně stojí za h-vno - tak mu kromě svěcený vody nepomůže/nevřeší žádnej olej,jen to trošku oddálí .. A co se viskozity obecně týká - tu nikdy výrobce nemůže přikázat ale pouze doporučit a vždycky je v návodu tabulka rozsahu viskozit-protože se vztahuje na klimatický podmínky provozu. Háček je v tom,že (může) přikáže takovou specifikacim že v jiné než omezené např 5W/30 variantě se daný olej nevyrábí. Co se týká toho že 10W/60 /kromě několika výrobců sportovních aut/ nesplní VW a pod normy je v tom že právě ve fázi ohřevu vlivem vysokých odporů by výrazně stoupla spotřeba při homologačních měřeních - takže se doporučí to,co je nejšetrnější na spotřebu. Pro klid duše uvedu že třeba Ferrari má požadavek na štítku v motoru kterej splní průměrná 5W/40 stejně tak biturbo Porsche má Mobil 1 0W/40.. 4 Důležitá je hlídat aby se do obyč motoru Nepoužil olej A1/B1 a A5/B5 což jsou oleje se sníženou viskozitou a motory jsou celkově dělaný přesnějši, "jinak" tolerovaný. Standardní viskozita jsou A3/B3/B4 ( Céčka už jsou ochuzený kvůli eko méně síra a fosfor .. kvůli DPF) atd ,,,
upraveno 1x, naposled 30.01.2018 18:33:42
17:54:54
30.01.2018
mira76
polo 1,2tsi, leon 1,4tsi a dělaný motor na favoritu(písty-renault, vložky zakázkové s vůlí do 0,05mm), asi nejlepší řešení je 5w40, ale lejte do fel.motoru 5w40....
Pak mě hodně inspirovala cena shellu 10w60(za kterou bych to mohl mít).
Stejně mi nezbude asi nic jiného než kupovat 2 druhy olejů...
upraveno 1x, naposled 30.01.2018 17:55:44
17:51:09
30.01.2018
suri
otázka je či je lepšia spotreba oleja alebo klasické riedenie benzínom ako priamovstreky robia
15:38:08
30.01.2018
palinator
-> bouchy:
0,7 litru/1000 km je už uživatelsky nepříjemná spotřeba oleje, ale na reklamaci to furt není, resp. je to hraniční spotřeba.
15:33:59
30.01.2018
bouchy
-> ozzman1000: Takový olej s normou 502 asi neexistuje, nedělal bych, pokud mi jde o záruku.
-> palinator: Nejsa odborník, čekal bych podstatně vyšší "stálost" parametrů - TBN, viskozita, aditiva. Z grafů víme, kam se dostane viskozita u 5W30 po 15tkm, natož po 25-30.
Požírání oleje se mělo/má řešit reklamací, pokud je aktuální.
-> mira76: Těch olejů je na výběr víc: forum.skodahome.cz/upload s/.../FabiaIII-02.JPG.ccd6 9496303ac752cbd789fda90e79 95.JPG
15:20:12
30.01.2018
minno
-> Jarda - zrušená registrace 29.01.18 21:10:53: Presne tak. A doplním, že ešte záleží aj od výrobcu oleja, každá viskozita má svoju toleranciu od-do, čiže nie je 10W ako 10W.
12:12:46
30.01.2018
ozzman1000
-> mira76:
otázne je čo ťa motivuje že chceš prejsť na 10W60? nikde si to nešpecifikoval. takisto v akom jazdnom režime motor prevádzkuješ.
Obecne povedané, nevymýšľať chujoviny, naliať tam to čo doporučuje výrobca (502,00/5W-40) a v prípade ak je motor viac zaťažovaný skrátiť o 1/3-1/2 interval výmeny.
21:15:29
29.01.2018
palinator
-> mira76:
Pokud jsou přesněji opracované součásti v motoru s menšími vůlemi (dneska třeba na oleje 0W20), tak bych chtěl vidět, jak se tlustší olejovej film mimo zvýšený spotřeby projeví. To jen otázka pro odborníky.
21:10:53
29.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> mira76 29.01.18 20:43:43: prave dle mojich zkusenosti je 10W50 v mrazu za studena o poznani hustsi, nez 10W40, myslel jsem si taky, ze to je, jak pises Ty, kdysi jsem naprosto zlikvidoval 130 motor olejem 25W30, kterej jsem mel zadarmo8
21:07:39
29.01.2018
suri
ja som jazdil v 3,6 Mobil 1 5W50 , nemá to ofiko 502,00 ale je to top olej
20:54:51
29.01.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> mira76: Mám turbobenzin o objemu 2 litry. Má najeto 386 000 km a to W mám stále dle doporučení výrobce, tedy 5W. Sice je ten motor o generaci starší, ale tenhle olej je i tak nejlepší. Zkoušel jsem 10W a projev byl skutečně horší...
20:43:43
29.01.2018
mira76
tady mě bylo řečeno že když dám o 5w hustší tak sice v mrazech musím nechat chvíli klápat motor na volnoběh, ale jinak bude lepší, olej film bude silnější než u 5w40cítky a navíc motor má již naběhané přes 180tis. že mu to jen prospěje..........

www.cimbu.cz/index.php?pa ge=about...

samozřejmě že 10w50 a 10w60 jsou stejné jen 10w60 snese ještě vyšší zatížení...........ale spodek(10w je stejný), specifikaci od vw nemá protože vw nezaplatili trikgelt(zpropitné).
jedná se o:
Shell Ultra Racing 10w60

a o Castrol Edge sport titanium 10w 60, ale shell by byl za lepší peníze...........
19:34:03
29.01.2018
Milan 136
Souhlas s MVM
19:19:31
29.01.2018
MVM
Víc než šedesátkou tomu motoru vyhovíš 0W/40 nebo 5W/40 (502.00 bez C3 ) s výměnama do 10 -15tis km dle provozu. A hlavně nepodtáčet! ráce řazení neposlouchat! K čemuž turbomotory přímo svádí... 4 (Vyšší otáčky nutně neznamenají vyšší zatížení - tzn. otáčky vs. poloha klapky)
19:11:35
29.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> mira76 29.01.18 18:55:57: 10W60 bych tam nikdy nedal, mozna jedine, ze by jsi nejezdil v zime4, max ten 5W50 a aby hlavne splnoval predepsane VW normy, u feldy 1.6 jsem se na to vykaslal a davam TQ racing 10W50 api je vyssi, acea vyhovujice, ale normy jen subaru, ale uz ten je o dost hustsi v mrazech, nez 10W40, coz jsem necekal a studene starty se mi moc nelibi, tak uvazuji o 5W504
19:02:39
29.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Jakej to má důvod? Tyhle motory už stejně mají výměník voda/olej takže nemá moc smysl dávat vyšší tepelnou odolnost. Max. pokud tomu fakt nakládáš bych volil 5W50 se stejnou specifikací a výkonostní třídou jako doporučuje výrobce.
19:00:03
29.01.2018
vhml
Čim víc viskozita, tim víc adidas?
18:55:57
29.01.2018
mira76
chlapy čím mažete motor 1,2Tsi, rád bych přešel na 10w60, ale doporučení výrobce je jen 5w40, nemaže někdo tento motor olejem 10w60???, vaše zkušenosti.
Díky.
Extreme Tyres