Čím zatěsnit vložky v bloku

prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 18.01.2018 do 18.01.2018, založil/a TechniX
řadit dle data
16:09:51
18.01.2018
Jarda - zrušená registrace
vzdy jsem daval silikon na vysokou teplotu - sedej, cervenej, ale jen nepatrne, ze se to ani nevymacklo a nikdy zadny problem4 ihned jsem pote vlozky pritahnul pres podlozky a druhy den jsem daval hlavu
1.vse jsem radne ocistil a odmastil, 2.nastavil jsem presahy, 3.jemne jsem pomaznul medene krouzky - teda jen dosedaci cast vlozky a krouzek smerem k bloku (mezi medene krouzky jsem nic nedaval) 4. natukal jsem vlozky do bloku pres drevo a zafixoval jsem je...
12:50:13
18.01.2018
minno
-> Bukaj: Na blatníky a špáry určite Dinitrol 410 UV. Náhrady originál škodováckych tmelov ti neviem poradiť. Moc to neriešim, na motor a prevodovku používam taký šedý tmel, značku neviem, vlastnosťami podobné asi silikónu, ako ty píšeš.
12:41:40
18.01.2018
Bukaj
-> minno: Hele máš nějaký tip, čím by se daly nahradit originální škodovácké tmely? Jde mi hlavně o ten na převodovku (takovej ten věčnej karamel - jak barvou, tak vlastnostmi - jen chutí nevím - neochutnával jsem 3) případně pod blatníky a na zamáznutí jejich spár. Vyzkoušel jsem všelicos a zatím jsem nenašel nic podobného originálu. Na těsnění převodovky, motoru atd se mi nejvíc osvědčil jeden speciální tmel, ovšem vlastnostmi neodpovídá originálu - zatuhne a vyzraje, podobně, jako silikony...
12:34:16
18.01.2018
minno
-> Bukaj 18.01.18 12:23:00: A píšem snáď ja niekde, že dávať silikón? V prvom príspevku som písal o tmeli. Jemnú vrstvu, nie nagebriť ho tam hromadu. Dá sa to spraviť pekne s citom.
A tmelov je na trhu fakt dostatok, dá sa vybrať niečo vhodné. A čo sa týka červených "silikónov", červené je na nich len farbivo, nič to nehovorí o vlastnostiach tmelu.
12:23:00
18.01.2018
Bukaj
-> minno 18.01.18 11:59:09: To sice jo, ale těsnicí tmel tehdy neznamenalo silikon - silikonové tmely se tehdy vůbec na auta nepoužívaly a tehdejší těsnicí tmely zase vůbec neseženu dneska - buď to byly hmoty, které byly stále "živé" - jako medvědí hovno, roztelký bonbon, nebo žvýkačka (například originální tmel na převodovce, či bloku motoru (víka) , anebo byly tmely (běžně dostupné v prodejní síti), které byly tekuté, či medovité struktury a po zatvrdnutí (několik desítek hodin) byly tvrdé a křehké - typicky nejdostupnější (a nejjedovatější) Hermosal. Proto byly jako nejjednodušší tmelivo používány syntetické, nebo nitrocelulózové laky4
12:19:14
18.01.2018
castrol
ako sa tu pise nedavat nic
12:13:37
18.01.2018
minno
-> Dušan: Je to Andrt. Iný dielenský postup nie je :)

V skratke: každý má svoju hlavu, aj ten aj ten postup môže byť správny, striktne by som sa nedržal len tej svojej pravdy.
12:10:42
18.01.2018
Dušan
-> minno: to ale neni Andrt ne ? 3
11:59:09
18.01.2018
minno
A čo hovorí dielenský postup od výrobcu?4
zvětšit Čím zatěsnit vložky v bloku - obrázek od minno vložen 18.01.2018 11:59:09
11:40:02
18.01.2018
TechniX
Jasně, nejlepší je tam nic nedávat... ale znáte to jak je to se stavbou použitých motorů/dílů, už to nemusí prostě někde sedět...


Červený silikon bych tam rozhodně nedával, už sem to zažil na 2 motorech co tam někdo narval silikon třeba u termostatu nebo tak a pak to tudy protékalo a při rozebrání ten silikon byl takový naměkklý ... a na sacích potrubí sem to zažil taky, benzín to rychle rozleptá a je z toho žvejkačka..

Zkrátka červený silikon jen na zatěsnění někde kde je jen olej, ne že je tam napsáno na motory že s tím se zatěsní všechno, to pak vzít ten červený silikon, přerazit ruce a mlátit o hlavu 3 3 3 3

Vím že zatím co se mi někde osvědčilo a dotěsněnit třeba staré vymačkané hadice, tak to dotěsnit Paulinem a nebo takovou hnědou pastou od Loctite co tvrdně při tlaku. To jediné bylo napsaný na chladírenské systémy a zatím to funguje, ale pod vložky bych to asi nezkoušel.


S tou vazelínou by to mohlo fungovat. Díky za tip a za rady ;)
10:49:17
18.01.2018
Bukaj
Mně se osvědčilo nedávat vložky úplně nasucho, ale dosedací plochu, nebo kroužky lehce potřít vazelínou pro mazání vodních čerpadel (A4)4
Rozhodně nedávej silikon, nebo jiné rychleschnoucí tmely - ne, že by neodolal fridexu (silikon má spíš problém s organickými rozpouštědly), ale jednak jak psal Urbi - rychle vyzrává a musel bys to ihned stáhnout (což se ne vždy zadaří na první pokus) a hlavně hrozí, že přebytek vytlačeného silikonu se uvolní a bude někde dělat neplechu (třeba v sítku sacího koše olejového čerpadla)...
09:55:41
18.01.2018
Petr Urban
-> minno: Pokazí... silikon neodolává styku s fridexy ! A musel by jej všude rychle dát, posadit hlavu a hned zatáhnout, aby si to sedlo a stáhlo se to.
09:52:52
18.01.2018
Petr Urban
-> TechniX: Přesně jak říká vhml. Doplním stačí úplná čistota dos. plochy ... očistit jemným rounem, dát měděnou/měděné podložky a pak přes kus hliníku klepnout po vložce, usadí se. Nikdy v životě mi to neteklo ... ale viděl jsem "x-renomovaných prasat v CZ i na slovensku" co tam rvou hromadu silikonu apod. co tam absolutně nepatří.
08:38:49
18.01.2018
minno
-> TechniX: Nie je červený silikón ako červený silikón.
Tmelov je na trhu je veľa, stačí si vybrať niečo, čo odoláva.

Jemným filmom tmelu určite nič nepokazíš. V Andrtovi sa myslím uvádza mierne potretie dosadacej plochy farbou.
08:29:13
18.01.2018
vhml
Jestli fakt chceš mít jistotu, že to nepoteče, tak ničím 4
08:06:22
18.01.2018
TechniX
Čím zatěsňujete vložky vsazené v bloku ? Samozřejmě jsou pod vložkou měděné kroužky na nastavení přesahů, ale čím to opatlat, abych měl jistotu že jednou mi nebude téct voda do oleje ? ... Vím že někteří použivaj červený silikon, ale ten z praxe vím že fridex mu pak moc nesvědčil.

Děkuji za rady.
upraveno 1x, naposled 18.01.2018 08:08:22
Extreme Tyres