tlak oleje?

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.09.2017 do 10.04.2024, založil/a Borderer
řadit dle data
19:24:31
10.04.2024
ajok
-> minno 10.04.24 10:46:49: delalo to jak stary cerpadlo ze zigula, tak fungl novy origo dlouhy na nivu, problem vyresil az olej valvoline VR1 Racing 10W60, ale na tom motoru je jeste kominek zaslepenej, kde byl puvodne rozdelovac a nekdo mi rikal, ze se to tam vybeha, jak to nahore prave nedrzi ten rozdelovac a pak tam ten tlak unika, na ostatnich dvou 1.7 lada motorech nemam s mazanim zadny problem, oba ME 10W40 s LM prisadou, na jednom teda je problem s hydronapinakem, tak budu zas davat z travela, ten se osvedcil, to je tissi potom, nez OHV skoda, pokud teda nema uplne nove rozvody
10:46:49
10.04.2024
minno
-> ajok: U Nivy si mohol mať potom problém niekde na vstupe (oil čerpadlo). Podložka má efekt len v udržiavaní vyššieho maximálneho mazacieho tlaku za podmienky, že čerpadlo dodá tlak vyšší, ako je otvárací tlak pretlakového ventilu1
09:57:42
10.04.2024
ajok
-> minno 09.04.24 13:14:46: u staré jednobod nivy nepomohly ani 2, u BAZe dám teď jednu a u zlutyho do 1390 taky.5
09:34:10
10.04.2024
JuroSport
-> P@WL: -> minno: aj ja mám jednu ale motor zatial nevrčí, tak hádam to bude akurát.
13:14:46
09.04.2024
minno
-> P@WL: Mám jednu podložku a je to dlhodobo OK.
06:35:29
09.04.2024
P@WL
-> ajok 08.04.24 21:34:35: Vo finále bola gulička pekná, podložku som dal jednu 6 ...tak dúfajme 3
21:34:35
08.04.2024
ajok
-> P@WL 08.04.24 18:56:45: neprezen to, ja dal dve takove silnejsi a v Chorvatsku se mi otevrel filtr - fram, ale dal jsem jinej a ten uz drzel a mam to tam doted, neco pres 70 tis.km
19:01:58
08.04.2024
P@WL
Gulička je ak tak znamenná u tohoto typu koša s feliciovym ak by mala rovnaký priemer ?40
18:56:45
08.04.2024
P@WL
-> MOLSO 08.04.24 18:53:33: Výborne, takúto odpoveď som potreboval 5 vďaka moc
18:53:33
08.04.2024
MOLSO
-> P@WL: Nepamatam si presne ci tam isla 5 alebo 6 podložka ale jedna max dve stačia. Idelane je vybrať guličku ventilu v čo najlepšom stave - byva na nej vysekane "koliesko" od toho ako dosadá.

Keď nájdeš peknú guličku, hoď ju do kanálika a cez gulatinu klepni do guličky aby si vytlačila sedlo v sacom koši a aby lepšie tesnila.
17:22:16
08.04.2024
P@WL
Páni mal by som otázku ohľadom podložená pružinky spätného ventilu
Jedna sa mi o vaňu a kôš z Emka na Felicia motore, koľko položiek použiť ? A aké ? Klasické M6 ?
Za každú odpoveď budem vďačný 4
07:50:21
07.08.2023
Borderer
-> k.jarek: S olejem bych si hlavu nelámal. U 120LS motoru sem měl jednu chvíli k tlakoměru i teploměr. Ten olej se reálně zahřál na provozní teplotu až na dálnici při stabilních 100-110kmh a taky to začalo mazat o atmosféru víc, než běžně na státovkách. 3
19:16:42
04.08.2023
k.jarek
Tak jsem to zkoušel ještě okouknout a na to víku žádný otisk. Zkusil jsem aj měrky pod šupleru (namísto prosvícení) a vypadalo to ok. Tak jsem to poskládal zpátky a po projížďce po městem zatím dobrý. Zkusil jsem pak srazit volnoběžné otáčky zátěží a policajt mlčel. Uvidíme, jak to bude vypadat po jízdě na dálnici nebo po svižnější projížďce po okolí. Pokud aj potom to bude v pohodě, tak to bude happy jak dva grepy.
09:44:08
04.08.2023
k.jarek
-> Bukaj: Doufám, že dřít nebude, když jsem dal do pryč to papírové těsnění. Co jsem zkoušel v rámci možností, tak kolečka nevystupovala, takže snad cajk.
Co se týče oleje, tak tenhle motor jezdil snad vždy 10W-40, akorát poslední dva nebo tři roky jsem tam zkoušel dávat 10W-60, protože většinu nájezdu mám po dálnicích a nebo v svižně po státovkách. Ale bylo to spíš pro můj dobrý pocit. Včíl jsem se právě chtěl zase vrátit k té 10W-40. Koneckonců olej to nijak zvlášť nežere a na měrce se držím na půlce.
09:21:52
04.08.2023
Bukaj
-> k.jarek: Čerpadlo určitě neuslyšíš a dřít určitě nebude.
S oleji bych nevymýšlel a dal něco normálního (15W-40) - ten 10W-40 je tak na hraně toho, co ještě je v pohodě do motoru, který byl většinu svého života zvyklý na 15W-50...4
20:58:29
03.08.2023
k.jarek
-> hans1: Aktuálně tam je Elf Evolution 700 STI 10W-40, který jsem tam dal minulý týden, abych vyloučil problém s olejem (Valvoline VR1 10W-60), který tam byl od půlky dubna (viz karta auta).

EDIT:
Zítra chci pro sichr ještě jednou omrknu čerpadlo, zda to neškrtá a pak to zkusím projet. Zkusil jsem běh natočit, ale slyším tam jen rozdělovač a ložisko altíku. Otázka je, zda z toho videa někdo dokáže poznat, zda to čerpadlo nedře.
upraveno 1x, naposled 03.08.2023 20:59:13
20:09:05
03.08.2023
hans1
-> k.jarek: jaký tam máš olej?
18:03:22
01.08.2023
k.jarek
Tak složeno a zdá se mi, že snad v cajku. Alespoň tedy neslyším nic neobvyklého, ale su hluchej jak poleno1 Co myslíte vy?
Za studena...
čerpadlo

a po chvilce běhu (slyším tam jen rozdělovač a hučící altík)... https://www.youtube.com/s horts/2Q-DkfZXuqw
V týdnu to zkusím projet, aby se to ohřálo pořádně a uvidíme, zda se policajt zase ozve.
18:51:50
31.07.2023
minno
-> darklord: Tiež pravda.
18:03:35
30.07.2023
MVM
-> k.jarek: Tak utopení čela ozubených koleček zjistíš přiloženim pravitka nebo třeba šuplery. A změříš např spárovýma měrkama. Nějakou tu setinku z čela vezmeš smirkem na skle. Silikon se tam dávat ani nemusí,nepatří tam,protože ty plochy jsou (mají být) naprosto rovný a 99% se tim pádem vymáčkne.
18:03:23
30.07.2023
darklord
-> minno: ale len maximalny. Na volnobeh to nijak nepomoze
17:05:59
30.07.2023
minno
-> k.jarek: Môžeš pridať 1-2 ks podložky k pružine redukčného ventilu, tým trochu zvýšiš mazací tlak.
16:58:14
30.07.2023
k.jarek
-> Jozka: Kulička k mému překvapení zcela v pořádku. Povrch bez poškození, žádný bordel a pružina taky v pořádku. Pokud nějaký bordel nevypadl někam mimo utěrku, tak čerpadlo bylo čisté...7 Uvidíme, snad po sborce nebude škrtat a budu doufat, že policajt přestane blikat.
16:20:42
30.07.2023
Jozka
-> k.jarek: Co si vybavuju, tak s dosedací plochou problém nebývá - neměl by ale být její otisk na kuličce..
13:18:32
30.07.2023
k.jarek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Redukční ventil jsem zkontroloval a byl čistej. A taky tahle kontrola byla cílem tohodle cvičení na základě témat tady na fóru. Lze nějak ověřit lehkost chodu po složení? Úchylkoměr nemám, ale neprosvítil jsem tu dosedací plochu. Každopádně kolo s hřídelí má nepatrnou vůli, takže to by dřít nemělo, ale to volné kolo vypadá, že je nejspíš zároveň s dosedací plochou. Tam se bojím, aby to pak nepřidíralo.
12:14:31
30.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> k.jarek: Pokud kolca nepřesahují rovinu prsou, tak těsnění rozhodně nedávat, jen velice lehce motorovýho silikonu, ale fakt s citem... Předtím vyčistit přetlakový ventil - guličku a zkontrolovat pružinu kuličky.
12:02:52
30.07.2023
k.jarek
12:01:59
30.07.2023
k.jarek
Plochy koleček...
zvětšit tlak oleje? - obrázek od k.jarek vložen 30.07.2023 12:01:59
12:01:07
30.07.2023
k.jarek
Pánové, prosím vás. Řeším teď problikávající mazání na volnoběh. Po sundání čerpadla jsem se díval na kolečka a žádný vydrolený místa jsem nenašel, ale na příruba čerpadla je v jednom místě vidět otisk (paradoxně v rohu, kde je evidentně pozůstatek nějakého starého těsnění nebo co to je). Je to takto ještě v pořádku? Dosedací plochu samozřejmě očistím. A jak s těsněním? Aktuálně tam bylo, ale kdo ví, co s tím kdo dřív dělal. V rámci svých možností jsem zkusil omrknout přesah a vypadá to, že kolečka nepřesahují...
zvětšit tlak oleje? - obrázek od k.jarek vložen 30.07.2023 12:01:07
14:57:25
12.03.2021
Petr Urban
-> Robert 106: Naopak s čerpadlem je to alchymie, aby to mazalo i na volnoběh za tepla dostatečně, musí tam být co nejmenší axiální vůle kol vůči dos. ploše, ale při přitažení sacího koše se musí volně točit, to vše jde vyzkoušet již na stole, případně hodinkami na přesno vyměřit, případně brousit z čelní plochy prsou, dokud ta vůle není minimální.
Těsnění na motorech Fav./ Fel. sem pod sacím košem zatím neviděl a je to právě kvůli tomu, kdyby kola přesahovali přes dosedací plochu - tedy kdyby se nesešly výrobní tolerance zahloubení pro kola v prsou a výšky kol.
upraveno 1x, naposled 12.03.2021 14:58:09
22:22:09
11.03.2021
ferrari
-> Robert 106: ja som dal to tesnenie onoho času na Favo motor a to bola pravdepodobne príčina, prečo pár sekúnd po štarte dobre hrkotal...
21:34:37
10.03.2021
Robert 106
Ok děkuji, je mi to jasný.
21:33:47
10.03.2021
Eidy
-> Robert 106: Pokud kolečka nepřesahují, není potřeba nikde. Naopak je na škodu. Zbytečná vůle snižuje tlak a průtok.
21:31:47
10.03.2021
Robert 106
Díky,

mám tou rozumět tak, že tam těsnění u Fa a dál nepatří, nebo je lepší tam těsnění nedávat a to i u 120, 130 a pod.
Třeba na Rapidovi 130 ho mám
20:48:40
10.03.2021
Eidy
-> Robert 106: Jak říká MVM, nic nedávej. Ale pro jistotu dej kolečka do prsou a zkontroluj pravítkem, jestli nepřesahují. Kdyby náhodou.
20:36:37
10.03.2021
MVM
20:26:15
10.03.2021
Robert 106
Ahoj,

teď jsem tady dole četl, že olejové čerpalo němá žádné těsnění.
U 120 určitě má papírové, ale favorit, felicia, fábia už nemá ?
Při rozborce jsem si nevšil a chtěl jsem tam dát to papírové (kombinace fávo prsa a M sací koš).

Díky
upraveno 1x, naposled 10.03.2021 20:26:36
21:07:10
19.02.2020
Kocvin
-> darklord: -> Čokin: Už vyřešeno, byl problém v redukčním ventilu.. :)

Filtry jezdím radši jen Mann.. Ve všech autech.. :)
upraveno 1x, naposled 19.02.2020 21:07:36
21:02:04
19.02.2020
MVM
-> Čokin 19.02.20 20:58:24: To musela byt pekná sracka - páč to jinak nemůže filtr ovlivnit - protože má obtokový ventil .
20:58:24
19.02.2020
Čokin
-> Kocvin: Mě omezoval tlak mazání ,,no name" olejový filtr. Tenkrát jsem ještě jezdil bez budíku tlaku a 1,3ka na to pak zaklepala.
07:24:49
19.02.2020
darklord
-> Kocvin: ja by som mozno skusil ako prve zmerat dacim spolahlivym, to skorej vypada na zle meranie ked tam nemas plny tlak vo vyssich otackach.
22:42:45
18.02.2020
Bukaj
-> k.jarek 18.02.20 22:34:27: -> darklord 18.02.20 22:06:20: Aha, nevšiml jsem si. Viděl jsem nové téma a nedošlo mi, že hned druhý příspěvek zkraje může být rok a půl starý4
22:36:51
18.02.2020
Kocvin
-> darklord: Ukazatelem na přístrojovce.. A neklepe :)

-> Tuner#2: Jop děkuju za ujištění, že je to opravdu dost málo..

Zítra jde vana dolů..
22:34:27
18.02.2020
k.jarek
-> Bukaj: Odpověděl si na příspěvek z roku 20184
22:33:04
18.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 18.02.20 20:10:36: Při 100°C je to hodně málo. Já mám kolem 4barů, lehce přes od nějakých 1500/2000rpm. Na volnoběh je tam tak 1bar. To chce zkontrolovat co je blbě.
upraveno 1x, naposled 18.02.2020 22:33:33
22:23:28
18.02.2020
Bukaj
22:07:09
18.02.2020
darklord
-> Kocvin 18.02.20 20:10:36: a cim si to meral? Neklepe to?
22:06:20
18.02.2020
darklord
-> Bukaj 18.02.20 21:58:25: hadam ze za ten cas to bud vyriesil alebo zosrotoval 1
21:58:25
18.02.2020
Bukaj
-> zdrub 11.08.18 23:09:09: A neni ohnutá klika? Nedostal kromě vany ránu třeba i střední most (víko ložiska)?
20:10:36
18.02.2020
Kocvin
Jaký měříte tlak oleje u svých upravených motorů ? Základ Felda MPi..

Dneska jsem se s tím pokusil trošku jezdit a při 4000 ot/min. jsem tam měl nějaké 2,2-2,3 bary a to při 100 °C na oleji.. Přijde mi to nějak málo.. 8
Po dojetí zpět na dílnu, to na volnoběh spadlo dokonce na nulu a rozsvítila se kontrolka mazání. Olej mám Millers CRO 10w40.. Při 1800/2000 ot/min. tam bylo cca 0.2 baru..

Za pár motohodin má jít stejně vana dolů na vymytí a přechod na 10w60, tak teď přemýšlím, jestli to dojezdit, se snahou vyhýbat se za tepla volnoběhu, nebo to radši otevřít hned a kouknout v čem je chyba ?
Extreme Tyres