Motor 120ls, co s tím?

prohledat
114 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 01.06.2017 do 16.09.2019, založil/a Borderer
řadit dle data
21:47:28
05.06.2017
Borderer
-> zdeba: Diky za reakci, zítra shodou okolností mám cestu do Jaroměře, v jednom zastrčeném krámu chovám naději, žeby se to tam mohlo vyskytovat, tak se tam zastavím a zkusím se rovnou poptat.



-> MVM: Vrypy tam jsou, ale když to dotáhnu do motorárny, tak mi snad budou schopni říct, co a jak. Našel sem jednu sadu v e-shopu za 5 tisíc, což bych asi se skřípěním zubů zaplatil, když bude možnost to oměřit.
21:30:33
05.06.2017
Robert 106
21:27:13
05.06.2017
Robert 106
-> Borderer: To je mrzuté. pístní sada třeba tady



www.autotypautodily.cz/cz -detail-188464-sada-pistu- valcu-krouzku-cepu-skoda-1 20ls-gls-113-000-312.html



je to řádně omaštěný, ale myslím, že se dá sehnat i levněji. Běžně vídám sady na 130 (zajímavé pro mě) za 5000kč.



Mě teda taky nenapadá čím by to mohlo být, ale k variantě špatného seřízená bych se nepřikláněl v dobách dávno minulých jsem zažil motory různě špatně seřízené a v různém stupni rozkladu. Takovou to destrukci jsem neviděl jen jeden k smrti umlácený píst co měl šílenou vůli v ojničním uložení.
21:07:23
05.06.2017
MVM
-> Borderer: Když budeš mit pořádný měřidlo (Kinex, a pod) nebo alespoň jak říkám tu z Lidlu - budeš mít v mnoha rozměrech jasněji. (Píst by se měl měřit mikrometrem kolmo na osu pístního čepu ,válec dutinoměrem ve třech výškách zdvihu a ve dvou kolmých osách) Ale pro rychlou orientaci "stačí" přesná "šuplera" Tobě stačí i pouze písty - pokud nejsou vložky po zadření příliš hluboko vydřené.. jdou přehonovat. Nejprve musíš sehnat alespoň písty. Pokud ale práci zadáš slušný motorárně - tohle a jiné měřící vybavení jsou základ pro takovou činnost.
21:02:52
05.06.2017
zdeba
Něco podobnýho se mi stalo před léty a mohly za špatně vyúhlované ojnice. Neměl jsem to teda takovej harcore. Shodou okolností jsem na to přišel taky při výměně těsnění. Jinak já jsem měl teď díly na motor v Rasoškách u Jaroměře a myslím, že hodně dobře odvedená práce.
20:58:44
05.06.2017
Borderer
-> MVM: Takže asi sehnat ideálně celou sadu, začít znovu a dva zdravé válce si nechat doma pro případ nouze? Zítra koupím digi posuvku a vyrazím po krámech, jestli to pujde ještě někde sehnat. Na obyčejné sem si to zkoušel a setinu milimetru s jistotou nepoznám. :-/ Seženu věci a asi tentokrát zkusím tu Ahru, něco sem si o tom už načetl a docela se toho bojím.
20:46:04
05.06.2017
MVM
-> Borderer 05.06.17 19:32:08: Tady když Ti napíšu k tomu chování v záběhu svůj názor a přístup - musí být nejdřív 100% jistota že je motor dobře poskládaný a se správnýma vůlema. Potom se mu může po ohřátí "nakládat" od začátku. Ale je potřeba mít cit pro motor..Takže je pro seriový motor nejvhodnější složit a jezdit sportovním stylem po okreskách,předjíždět, vytáčet motor, měnit zatížení.Ta dálnice a konstantní otáčky jsou spíš to horší co může motor v záběhu potkat - ale zase třeba jsou motory který na dálnici zajíždět lze .. Tak jako jsou písty A.B.C i vložky jsou ABC. Viz Andrt včetně rozměrů - což se vracím k předchozímu - že při skládání motorů (jakkoliv se stará škodovka zdá jednoduchá ) je to především o měření. Dokud vložku neproměříš,nevíš jaký je její skutečný rozměr vrtání.. Pokud je píst označený písmenem - tak tomu věřit můžeš - ale přesto lepší znměřit. Proto se válce vrtají až podle pístů na daný rozměr.
20:24:50
05.06.2017
Tomaso435
-> Borderer: ahra v HK tohle dělá.. prý sou lidi spokojený.. a doporučujou je i servisáci co se na tohle skládání spodku mužou už vysrat a dělat to po vzoru garážníků že to složej jak jim to příjde pod ruku, to jim příjdě proti srsti...
20:19:29
05.06.2017
Borderer
Dále bych se optal, kdo by mi spolehlivě mohl říct /firma, místní uživatel, místní uživatel mající firmu/, že jsou ojnice dobře vyúhlované, vložky že mají s pístem dobrou vůli a usadil vložky? Na netu sem našel sice firmy, ale asi bych raději tentokrát lidštější přístup.
19:32:08
05.06.2017
Borderer
-> MVM: Jinak vodní pumpa je OK, bez vůle, lopatky všecky, bez známky kavitace tp. Nenapsal bys mi teda, jak se líp k tomu motoru ze začátku chovat? Nebo jen tohle zopakovat a prodloužit dejme tomu o nějakej ten tisíc km?

Vrtá mne v hlavě ta vůle, značí se nějak vložky samotné? Koukal sem a nenašel sem na nich nic.
19:08:45
05.06.2017
MVM
-> Borderer: Já Ti věřím, ale dneska se nedá věřit téměř nikomu, anebo lépe řečeno - je dobré si vše pojistit,přeměřit sám pokud je to v technických silách. Nový válec minimálně digitální posuvkou,byť i třeba z Lidlu a to samé o průměru pístů - za předpokladu že víš jak a kde písty měřit. Ona metoda spuštění píst ve válci je řekněme hodně vzdálená měření... Když skládala polomotor firma ( oni montovali písty ??) měli by vedět že se motor zadřel .. minimálně bych se tam stavil (co Ti řeknou za pohádku o Červený Karkulce)

To že ten přehřátý motor ke konci zvoní jak orloj v Praze je logiycký a jasný. Kdyby šla pára/voda do spalováků bude to tlakovat jako kráva,spalováky jsou čistý bílý jak slovo boží, Ty jsi ztratil kompresi zadřenýma pístama a přes kroužky. 4tý a trochu i 3tí válec jsou blbě chlazený .. Ten záběh taky nic moc - hodně brzy ten motor dostal nálož - ale předtím jsi to právěže "šetřil" a záběh se nepodařil. Vše mi ale nehraje a myslím že vůle válec/píst nebyly vpořádku (byly menší) Mírně větší předstih v otáčkách,nedostatečný chlazení a malé vůle díky nedokončenýmu záběhu..
18:47:46
05.06.2017
Evž@
A jak vypadá těsnění,nemohla téct voda do válců?
18:29:42
05.06.2017
Borderer
-> MVM: Já pochybnost neměl, přispěvatelé mne nahlodali. Ale Urbimu se ozvu, ať eliminuji další riziko poškození. Dále, polomotor seskládal "brusírna válců Lopaur" z Hradce Králové - úhlování a oprava ojnic, přebrus kliky. O tolerančních vůlích vím toliko, že sem kupoval pístní sadu někde v Kutný hoře (byl inzerát i zde na virtu, končila prodejna) a bylo tam "B". Co si z toho pamatuju, tak sem to měl rozbalený a podle nějaké "poučky" co sem se někde dozvěděl sem pustil píst bez kroužků do válce na gumovém podkladu a ten pomalu sjel dolu - nespadl, ani se nezadrhával.

Motor měl najeto 7 tisíc kilometrů, záběh probíhal na Shell HX5 15W40 - prvních tisíc km opatrně, pak sem začal přidávat - tak nějak sem se snažil držet Andrtem. Po nějakých 2 tisících km už sem jezdil normálně. První výměna oleje po 500, druhá po 1 500km a pak sem to chtěl vyměnit teď po 5 tisících km. Oleje krom toho Shellu Mogul Extreme a Addinol, oboje 15W40.
17:13:46
05.06.2017
MVM
-> Borderer: Rozdělovač vezmi - pokud máš pochybnost o jeho stavu,nemáš stroboskopickou lampu - (abys vůbec ověřil průběh odstředivé regulace) a buď se domluv například s Urbim na jeho opravě - v lepším případě se pokus na inzerci investovat do nového.Nebo minimálně u někoho se strobem změř jeho průběh a zapiš si hodnoty. Za další nevím jak jsi motor skládal (montážní vůle mezi pístem a válcem -víš jakou to mělo hodnotu? jaká vůle v zámcíc kroužků? , jak jsi to zajížděl - podtržený záběh? , na jaký olej? . Kdo a jak úhloval ojnice ?- podle přidřených pístů mi to přijde právě na nesprávně vyúhlované. Zadřený písty nemají nic společnýho s čerpadlem a tlakem oleje.. tj.nic společnýho s kanálky. Zadřelo by se to nejdřív na ojnicích..

Podle mě se ten motor přehřál a pak zadřel - tj,jak jsem psal prohlídni vodní pumpu. Podle mě špatně spárované válce a písty,špatně/málo zajeto, nahovno olej - (kvalita).

Ty písty uklepaný předstihem nejsou .. 4

Jinak si o pístech počti třeba tady : skoda.daves.cz/Poskozeni_ pistu_a_priciny-english
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 17:27:47
16:54:13
05.06.2017
Borderer
borderer.rajce.idnes.cz/p isty

Tady ještě přidávám detailnější fotky pístů, pro posouzení. Čela pístů jsou OK a naprosto bez poškození. Nikde žádné praskliny. Drážky pro pístní kroužky jako takové poškozené nejsou, ale jak se přes ně namazal hliník ze stěny pístu, tak už je ven nikdo nedostane. Podařilo se mi dostat ven jediný a drážka byla OK.
16:23:34
05.06.2017
MOLSO
-> Borderer: teoria zaujimava. nicmene asi nie prave najspravnejsia - presiel som na starom motore bez vody na plno asi 6 km serpentin a upalil som tesnenie pod hlavou, ale valcom ako takym sa nestalo nic, olejovy system zvladne aj odobrat teplo a zabranit zadretiu.



ano, som rasista 40
15:58:08
05.06.2017
Borderer
Takže asi celkový závěr a teoretická posloupnost událostí.

Když jsem loni v létě měnil těsnění pod hlavou, byly vložky a přesahy OK.

První fakt je, že je čerstvě fouklé těsnění u čtvrtého válce a v místě, kde se to stalo, je vložka utopená. Jestli se vytvořila dostatečně velká bublina na blbém místě, zastavila chlazení čtvrtého válce a ten se stihl během těch pár set metrů zadřít. Částečné zastavení proudění vody by i vysvětlovalo, proč je chycený i třetí válec, ale ne tak drsně.



Při posloupnosti - přestalo to jet (v této chvíli fouklo těsnění), vytvořila se bublina, motor zdechl. Při roztočení motoru už byla bublina dostatečně velká, že se nechladila 3 i 4tá vložka a začala se přidírat - proto prudký nárůst teploty.



Žádné restrikce v sání nejsou, parohy čisté, takže kdyby to bylo nastavením motoru, tak by to muselo poznamenat i 1 a 2 válec, ale ty jsou v pořádku - jak vložky, tak písty s kroužkama. Nicméně i to raději nechám zkontrolovat, až to složím.



Tímto bych rád poprosil, jestli nemá někdo doma, či někoho nezná, kdo by byl ochotný prodat pístní sadu pro motor 120LS.



Soudím tak od nezávislého názoru několika lidí a svých zkušeností od Jaw, kdy jsou vložky i píst poškozeny teplem, tzn. zadřeno z přehřátí.
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 16:00:15
15:04:40
05.06.2017
eben
-> minno: dobre vdaka za radu,len som nechapal tie kombinacie nastavenie na 98 a na 95okt benzin,ked braacho chodil do Bratislavy(dialnica) tak tankoval 98cku.lebo mu to odporucal predchodzi majitel,a popravde ten motor sa naozaj lepsie choval s tou 98ckou,teraz uz len 95ka s prisadou 6
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 15:05:53
14:52:11
05.06.2017
minno
-> eben: Nejde o liatinovú hlavu ale o kompresný pomer. Motory 120 LS a (asi aj) 130 majú predpísané okt. číslo 96. Motory 105/120 min. okt. č. 91(90). U 120LS/130 by som sa 95 benzínu nebál, len treba mať motor na tento benzín správne naladený, ako už bolo spomenuté.
14:42:31
05.06.2017
vhml
-> Borderer 05.06.17 14:20:28: no ale tohle nejsou písty uklepaný, ale právoplatně zadřený ne?
14:39:55
05.06.2017
eben
-> Evž@: takze je lepsie u liatinovej hlavy tankovat skor 98okt nez 95ku,mam tomu tak rozumet ? lebo brat ked jazdil 130ku tak tankoval prevazne 98ku iba sem tam natankoval 95
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 14:40:38
14:20:28
05.06.2017
Borderer
Píst z válce 3.



A dá se pak sehnat nějaká firma, která ten rozdělovač/předstih naladí? Já měl za to podle zvuku, že to bylo ok.
zvětšit Motor 120ls, co s tím? - obrázek od Borderer vložen 05.06.2017 14:20:28
13:58:22
05.06.2017
Evž@
-> Borderer 05.06.17 13:40:34: nejlépe na 98,nebo si vyladit předstih ať to neklepe při 95ti oktanech.
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 13:59:17
13:56:24
05.06.2017
Evž@
Špatné složení by se projevilo dříve než za 7 tis.

Kolikrát mohl být i nový rozdělovač a na LS při 5° základního předstihu to detonovalo.Já takhle jezdil asi taky dlouho než sem se o to začal zajímat ale motor vydržel,jediný co se ozvalo po cca 80tis. byly pístní čepy.Potom už se jezdil předstih kolem 0 nebo víc oktanů.

Dle mě celkově špatné nastavení motoru může i za to že ty škodovky byly po 100 tis. zralé na GO.
13:52:59
05.06.2017
Borderer
Dá se ten rozdělovač nějak ověřit a odzkoušet?



Jinak mi ale nejde do hlavy, proč je 1,2 válec úplně ok a netesnosti sem nikde nezaznamenal.
13:49:30
05.06.2017
MOLSO
-> Borderer: oktanovy poziadavok pre LSko bolo myslim 96 oktanov, 30 rocny rozdelovac uz nemusi mat parametre noveho, nevhodny predzapal v otackach dokaze porozbijat piesty, vylamat mostiky medzi kruzkami a podobne kuzla 4
13:45:59
05.06.2017
Tomaso435
-> Borderer: osobně předstih šteluju dle citu sluchu a chování motoru. Nikdy né předpisovou hodnotu. a funguju ... :D
13:40:34
05.06.2017
Borderer
-> Vrba: na co by si tedy chtěl s LS jezdit? B příručce sem viděl 95 a lil sem do toho aditiva. Předstih byl serizenej dle stupnice na klice a rozdělovač nový Magneton pro 120.



Obr: píst čau.4
zvětšit Motor 120ls, co s tím? - obrázek od Borderer vložen 05.06.2017 13:40:34
12:50:21
05.06.2017
Vrba
-> Borderer: dle meho nazoru to je slozene dobre,bylo to jen špatně seřízené. Takto to dopada i když vse ostatní funguje a je například špatně bohatost + předstih. Jak u ktereho motoru. Nicméně většinou je na vině obečně špatné nastavení, netesnost sání nebo chyba regulace předstihu + u LS jeste navíc málo oktanů. Předpokládám,že jsi jezdil na 95benzin bez patřičné korekce nastavení - pak se k tomu přidá ještě něco a už je průšvih.
12:45:27
05.06.2017
Borderer
Spodek nevím, měl sem kliku na přebrus, oprava pouzder na ojnicích, tak to rovnou dali dohromady kvůli úhlování a sám sem se toho v té době ještě bál. Dělal to Lopaur z HK, na kterého sem měl kladné recenze od kamarádů.

Jediné, co mohu vyloučit je čerpadlo, tlak oleje drží krásně. Pak sem zase hodim nějaké fotky, až to rozhodím.
12:40:27
05.06.2017
Vrba
-> Borderer: to bude jak jsem rikal - praskl pist. nektery z nich vytahni a uvidis ,ze to bude vysypane
upraveno 1x, naposled 05.06.2017 12:41:45
12:33:35
05.06.2017
minno
-> Jarda: Ja som pri skladaní motora takisto všetky kanále v bloku riadne prečistil, prefúfal, opakovane prelial riedidlom a prečistil aj tlakom vody, mal som v pláne takto prečistiť aj kanáliky v kľuke (tá bola nová), no potom som na tú kľuku akosi úplne pozabudol a spomenul si na to až tesne po zložení motora a jeho osadení do auta. Tak som tŕpol, že či sa nestane nejaká porucha skrz šponu v kľuke ako píšeš, ale našťastie nič také sa nestalo a motor funguje 4 roky OK.... Rozoberať sa mi to už potom nechcelo, tak som to riskol :)
12:06:58
05.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 05.06.17 12:05:42: presne to jsem chtel zrovna napsat, asi ucpane kanalky :/



ja ty kanalky vzdy profukoval a kam jsem se dostal, tak i dratkem a zase profukoval... z kliky se mi podarilo takhle dostat sponku, ktera tam byla asi jeste od vyroby



-> Borderer: jsem zvedav, jak budou vypadat krouzky, az to rozeberes...
upraveno 2x, naposled 05.06.2017 12:12:50
12:05:42
05.06.2017
minno
-> Borderer 05.06.17 11:53:10: Ou :/ To vyzerá, akoby ten 3. a 4. valec dobre nemazalo. Podľa mňa zle zložený motor.
11:53:10
05.06.2017
Borderer
Válec 3
zvětšit Motor 120ls, co s tím? - obrázek od Borderer vložen 05.06.2017 11:53:10
11:51:58
05.06.2017
Borderer
Tak tlaky na válcích 11,5 ; 11,5 ; 0,8 ; 0,4. Na prvních dvou válcích je krásně vidět honování, válec tři se mi zdá přidřený a čtvrtý je zadřený.



Obr. Válec 4
zvětšit Motor 120ls, co s tím? - obrázek od Borderer vložen 05.06.2017 11:51:58
06:56:33
05.06.2017
Bukaj
-> Borderer: Nějak nechápu to "bílej kouř jde od 4. válce" - odkud jako? Když vyndáš svíčku - tedy ze 4. válce, nebo jak to myslíš?
19:31:40
04.06.2017
Borderer
-> Robert 106: To sem psal na začátku, že se k tomu dostanu až dnes, ale chtěl sem vědět názory ostatních, protože sám mám zkušenost pouze s těsněním, kdy tlačilo vody a vrtal mi v hlavě ten zvuk a olej. Zítra na to budu mít celý den.



Jinak sem se do toho pustil. bílej kouř jde od 4tého válce (ten nejblíž k převodovce) a vychází zespoda.

Barva svíček je nepoužitelná (černý jak bota a saze všecky).

Vůle na ventilech je, i když není tak pěkně uhlazená jako když sem to poskládal (0,35-0,15).

Rozdělovač rozhodně povolený není, podtlaková regulace předstihu funguje.

Karburátor jde volně, druhá klapka také - podtlaková regulace funguje.



Případně si to píšu pro sebe, sem tak trochu chodící skleróza. Zítra snad už budu mít měřák na kompresi, pokud ho najdeme, přinejhorším ho budu muset někde koupit.
18:15:23
04.06.2017
Robert 106
Já bych místo toho dumání chytnul klíč do ruky a shodil hlavu.

Těsnění na 120 není problém sehnat doma má asi dvě v originál sadě a hned by bylo vidělt co je tam za problém.
upraveno 1x, naposled 04.06.2017 18:15:56
13:27:37
04.06.2017
Dušan
-> Jarda: cely jsm to necetl :) chytl jsem se az ted
10:10:14
04.06.2017
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.06.17 12:19:49: Tak takéto pokusy som nerobil :) Ale otestujem to.
22:48:40
03.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Dušan 03.06.17 12:43:55: vzdyt psal, ze ma nove 7tis. km4
20:56:21
03.06.2017
MVM
-> Borderer: Nepohnul se Ti rozdělovač? Nebo neochudila směs na druhým stupni,případně jelo to na obě komory na tý dálnici v otáčkách? Jedna věc je příčina,druhá je důsledek poškození. Ten motor (pokud byl dobře poskládaný a řekněme zajetý) musí dálniční jízdu a otáčky nad 4 tis bezpečně zvládat. Vodní pumpa se točí .. atd.. Že se to pak přehřálo je jasný, se vším pak souvisejícím .. Jak dopadly ty kompresní tlaky? Ještě předtím měřením shoď ventildekl a zkontroluj vůle.
20:06:51
03.06.2017
bouchy
No hodmě štěstí se sháněním vložky, pístu, kroužků na tenhle motor (deflektorové písty?)
12:52:23
03.06.2017
Borderer
-> Dušan: Myslíš cvrlikání ventilů v tahu? Nic takového motor nedělal, rozdělovač je nový.



A písty jsou Kolbenschmidt.
12:43:55
03.06.2017
Dušan
Vzhledem ke stáří motoru a dle mě spíš starého těsnění tipuju právě těsnění pod hlavou. Píst by musel trpět na předstih což by bylo slyšet předtím.
12:19:49
03.06.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno 02.06.17 14:05:53: Vopravdu to fouka? Neni to jen dojem? On tam ten vzduch spis pulzuje a dela to dojem foukani... Je dobry na hrdlo dat pytlik a cumet jak rychle se nafukuje... Obvykle velmi pomalu a vidis jen pulzovani igelitu.
10:03:23
03.06.2017
Borderer
-> Jarda: Bublá právě.
23:38:02
02.06.2017
minno
-> Jarda: Keď k nalievaciemu hrdlu priložím ruku, tak to fúka, ale nedymí sa z toho, a ani víčko na olej to nevyhadzuje. Nie, olej do sania mi nejde. Intenzita fúkania sa nezmenila od poskladania motora až doteraz (tých 64 tis. km). A ako píšem, motor funguje úplne normálne, nežerie olej (nič), tlaky valcov OK, sviečky čisté, všetko OK. A 120 motor, čo som mal predtým, mi takto nefúkal :)
22:51:24
02.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 02.06.17 13:53:24: ale u feldy kvuli tomu neulitne zadni kolo - snad9 kamarad feldackou napravu, ktera ma byt a je skrutna vyztuzil a pak do zatacek jezdil po trech1 niva ma uz navarene 65mm Ucko se stenou 3,5mm, to uz snad ohnout nemuzu4

-> minno 02.06.17 14:05:53: no trochu to foukat muze, ale kdyz to je jak kompressor, tak je to spatne... olej do sani Ti nejde?

-> Borderer: bubla to do vody? pist bych klidne vymenilk jednotlive, kor kdyz mas na tom, tak malo najeto4 vse, co bude OK bych se snazil zachovat a menil bych jen to spatne, me se stejne ten pist moc nezda, jestli jsi nemel total blbou smes a serizeni, tak jedine, ze by mel vadu, coz nelze vyloucit... , muze to byt ventil nebo praskla hlava, coz u litiny neni tak neobvykle4
Extreme Tyres