skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pomooc prebijanie :(
-> srdcar 120L: dakujem :)
-> K1NYO: Tady máš přesně schéma, jak to má být všechno zapojeno
moze byt chyba aj v poiske c 1??? kedze niektore spotrebice su napojene cez poistku 1 a 2?
-> Jiskra: dakujem krasne za vsetky rady :)
-> K1NYO: Už musim končit držím palce...
-> Jiskra: musi to len tak byt, len dufam ze aj zistim kde :(
-> K1NYO: Někde to obchází regler a altík se nabuzuje, regler pokud je v pořádku musí napětí snížit... Což asi dělá, ale někde ho to přes nějaký odpor obchází. Nejsou prohozené vývody M (DF) a R (D+)? Atlík jste taky prohodili? Správné zapojení nabíjecí soustavy je tuto - mve.energetika.cz/sikovne
ruce/autoalternator.htm
-> Jiskra: to uz starky meral a bolo to ok... mam postavenu bratrancovu skodovku pri mojej a vsetko sa skusalo merat na oboch... a ten regler pol najprv PAL plechovy a teraz je tam taky isty ale uz CZ vyroba a vsetko bolo skusane na jeho skodovke a na jeho to bolo v poriadku....
-> K1NYO: Zkus změřit napětí mezi kostrou a svorkou M (DF). Regulátor je původní elektronický PAL, nebo nový elektronický např Jezpol nebo jeho čínská kopie ? Když přebíjí je na vině většinou regulátor, který nesníží napětí budícího vinutí z nějkého důvodu. Ale pokud jsi ho zkoušel vyměnit... A na jiném autě fungoval... Tak to je divné.
Regulátor je pouze přerušovač, který přerušuje napětí z pomocných diod R (D+) a udržuje tak celou nabíjecí sestavu na konstantím napětí v tomto případě něco kolem 14V. Před nastartováním je budící vinutí napájeno přes kontrolku z baterie. Žárovka svítí. Po nastartování a nabuzení přes žárovku se aktivují pomocné diody a díky tomu nabudí alternátor na vyšší napětí než má baterie, kterou se tímto snaží nabít. Díky tomu žárovka zhasne...Kdyby nezasáhl regulátor (nezačal přerušovat) napětí na alternátoru se bude zvyšovat tak dlouho, než nastane průraz diod. To se stane když odpadne kostra od paterie, nebo je baterie odpojena. Budící vinutí je nepřerušovaně buzeno z pomocných diod do destrukčního stavu. Jestli tě to nějak navede...
Regulátor je pouze přerušovač, který přerušuje napětí z pomocných diod R (D+) a udržuje tak celou nabíjecí sestavu na konstantím napětí v tomto případě něco kolem 14V. Před nastartováním je budící vinutí napájeno přes kontrolku z baterie. Žárovka svítí. Po nastartování a nabuzení přes žárovku se aktivují pomocné diody a díky tomu nabudí alternátor na vyšší napětí než má baterie, kterou se tímto snaží nabít. Díky tomu žárovka zhasne...Kdyby nezasáhl regulátor (nezačal přerušovat) napětí na alternátoru se bude zvyšovat tak dlouho, než nastane průraz diod. To se stane když odpadne kostra od paterie, nebo je baterie odpojena. Budící vinutí je nepřerušovaně buzeno z pomocných diod do destrukčního stavu. Jestli tě to nějak navede...
-> Jiskra: dakujem, no ja to nechapem co tomu je a starky tiez nie.. a merala sa aj kostra vsade a aj som kostru cistil :( chcem sa opytat ci nahodou nemohlo by nieco brat aj z 1 poistky obluk... lebo v scheme starky pozeral ze volaco je prepojene medzi poistkou 1 a 2 lebo ja uz inak neviem co moze byt :( a mam elektronicky regler, ta kostra bola merana aj medzi reglerom, alternatorom a vsetko co je ukostrene a aj kable sa merali proti kostre ci niesu v skrate...
-> Minott: ano s tym istym merakom, elektronickym na desatine cislo uz ma to trapi 5 dni :( a uz mi to aj starky mera posledne 2 dni... a na nic sa neprislo :(
-> K1NYO: Těžko radit takto na dálku, ale vypadá to, že něco způsobuje nabuzení rotoru alternátoru víc než dovolí regulátor. Jakoby ho to obcházelo... A podle toho co píšeš to nebude asi ani v alternátoru ani v regulátoru... Zvlášť pokud to v jiném autě funguje korektně... Musíš dál hledat. Já bych šel primárně po ukostření, nebo něčem co by mohlo obcházet regler třeba přes žárovku... Něco Ti uniká a bude to nějaká blbost, když to ještě neshořelo :-). Nějčastěji odcházejí diody v altíku a tranzistor v regulátoru. Nepíšeš jestli máš mechanický regler nebo elektronický. A taky hodnota napětí na vstupu do budícího vinutí by prospěla. King bude jistě vědět více, až se přihlásí...
-> K1NYO: obidve auta si meral s tym istym merakom??
-> MVM: ano
-> K1NYO: Autobaterku jsi zkoušel jinou? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
zdravim virt, stal sa mi taky problem na mojej skodovke, ze mi zacala prebijat 18v..... myslel som ze je to reglerom, tak som ho vymenil za novy.... stale prebijalo, dal som druhy altik..... takto som to zopakoval asi 4x.... potom som skusil dat z bratrancovej skodovky... stale prebijalo.... tak potom som dal do jeho moj regler a moj altik a jemu dobijalo ako ma.... kable su dobre pozapajane, potom som zacal merat kable.... merani sa nic nezistilo..... potom som pre istotu natiahol docasne druhe kable a to iste.... napokon som v predu poodpajal vsetko na poistke c. 2 len nahal zapojene na ziarovku a na tu spinacku.... a nepomohlo stale prebijalo.... v budikoch je 2w ziarovka ako ma byt a premerane vsetky kable .... vsetko vyzera ok.... mal niekto taky problem? lebo mna uz z toho za chvilu odnesu ku cvokarovi uz .... a baterka je tam teraz tiez z bratrancovej.....