Zlobí sytič

prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.04.2017 do 05.02.2019, založil/a kraska98
řadit dle data
20:14:45
05.02.2019
tomvm
Diky moc kluci 6
10:22:46
05.02.2019
stanleyAT
Nebo takto:
zvětšit Zlobí sytič - obrázek od stanleyAT vložen 05.02.2019 10:22:46
09:33:16
05.02.2019
Bukaj
-> tomvm: U mne takto:
zvětšit Zlobí sytič - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 09:33:16
20:32:03
04.02.2019
k.jarek
-> tomvm: Stačí vzít pružinu ze zadní brzdy a upnout za výstupek na sacím potrubí a hranu filtrboxu6
20:11:37
04.02.2019
tomvm
Kluci, jak resite u sedru misto sroubu filtrboxu do karburatoru, uchyceni pruzinou? Jakou pruzinku a kde to chytit ?
20:29:10
23.01.2019
isti
-> minno: Ak sadneš do tohto zo škodovky s favomotorom tak ver mi že nie je to žiadný nadštandard3 Nebolo to práve predvčerom ale myslím že neboli s tým čiadné komlikácie,aj keď to stojí niekolko mesiacov tak na druhý pokus beží.Ja som s tým spokojný4
20:09:47
23.01.2019
suri
-> castrol: ja viem , poznám ten motor od začiatku
16:57:43
23.01.2019
castrol
-> suri 22.01.19 18:06:33: je to jak pises 1
09:25:49
23.01.2019
minno
-> isti: Ten musí fungovať lepšie ako klasický motor :)) Boli s oživením nejaké problémy?
09:24:54
23.01.2019
minno
-> tomvm 22.01.19 18:30:01: -> Bukaj 22.01.19 21:25:54: Prípadne sa s prehnutým vekom všetky anomálie karburátora vytratia a karburátor začne fungovať konečne ako má (čiže neštandardne, ale pocitovo OK)3
21:25:54
22.01.2019
Bukaj
-> tomvm: S prohlym víkem nefunguje správně sytič, (pokud je, tak) ekonostat a v extrému se může uchlastávat prosakováním benzínu/nasáváním výparů z plovákovky...
21:03:04
22.01.2019
isti
-> minno: Je to v GL-ke ako dočasný motor na veky3 Funguje dobre,ako klasický 120 motor s SEDRom1
20:36:21
22.01.2019
minno
-> isti: Fakt si ten motor už niekde osadil? No to ma teší. A ako to fičí, všetko v poriadku? Koľko si už na ňom nabehal? No vidíš, a to je (bol dávaný) na ten motor nový SEDR, ja som na ňom nabehal len asi 50 tis. km a chovalo sa to rovnako celý čas. Na 136 motore tiež s novým Sedr tiež rovnako.
18:30:01
22.01.2019
tomvm
A jak se nejcasteji projevuje na chodu motoru prohly viko karbecu ?8
18:16:05
22.01.2019
isti
-> minno 22.01.19 08:57:19: Ano presne tak,teraz jazdím s motorom od teba a po každé keď to beží na sitič a musím silnejšie brzdiť tak pičujem lebo to skape3
18:07:31
22.01.2019
castrol
-> suri: tak zajtra na to kuknem
18:06:33
22.01.2019
suri
-> castrol: tak na V6 som teplý cca 650, V4 750 a totok má 1000
18:05:01
22.01.2019
castrol
-> suri: nepride mi volnobeh nejako vysoky alebo som si to ani neuvedomil-nevsimol
17:58:26
22.01.2019
suri
-> MVM: dnes to máš samé 0W20 tam ani sytič netreba , a jednolitre majú volnobeh vysoký furt
17:39:19
22.01.2019
MVM
-> kraska98 22.01.19 16:25:32: Ano odpověděl sis sám. U starýho motoru je jaksi potřeba přihlédnout k nedokonalostem daný konstrukce. Oproti dnešku, kdy si regulace v řídící jednotce dokáže poradit s tím že motor snese i promrzlý dostávat karate, na úkor životnosti. 3
Tzn,je potřeba adekvátně dodržovat ten daný postup startování z příručky. Že se s tím dá rozjet, cuká to škube,přitom se ohřeje a člověk spěchá třeba do práce, je jasný.
Mě spíš kdysi dávno štvalo. že jsem startoval klidně i na brnk studený auto se spojkou .. a jakmile naskočil motor, po puštění spojky zdechlo. A následný start byl peklo 3 To mě vždycky vytáčelo do nervovýho maxima zuřivosti a p*čování 3
16:25:32
22.01.2019
kraska98
-> MVM: Tak ne vždy je čas čekat na to, než se motor prohřeje....

Jinak, to jak ti to chcípá-> Tom Troll 22.01.19 13:07:34: je divné. Mě tohle škodovka dělá občas jen při měsíční a delší odstavce a to, že mi to takhle chcipne maximálně jednou, nebo 2x.

Jinak to, že škodovka za studená cuká si myslím není porucha, ale prostě vlastnost starého motoru s karburátorem....
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 16:25:53
15:55:48
22.01.2019
MVM
Sytiče nebo přivera je přídavné zařízení karburátoru, který usnadňuje spouštění studeného motoru. Teda jestli se pamatuju správně. Tj.nema nic společnýho s tím že motor se nechce rozjet, cukání při jízdě na sytic atd. To dávám za vinu obecně tomu že lidi chtějí co nejdříve vyjet a nemají prohřátý motor..
13:16:59
22.01.2019
Bukaj
-> bouchy 22.01.19 13:06:23: Jednak mají všechny trysky a vzdušníky na sobě rozměr vyražený (ovšem dá se tomu věřit max u nových trysek) a druhak - kdo to chce mít přesně, pořídí si "bublifuk" SOMET (ta věc v pozadí)1
zvětšit Zlobí sytič - obrázek od Bukaj vložen 22.01.2019 13:16:59
13:13:18
22.01.2019
Bukaj
-> minno: Nevím - SEDR rozhodně není ideál a etalon spolehlivosti, nicméně - zrovna systém sytiče na něm funguje obstojně.
...jezdím tedy většinou na plyn a na benzín přepínám jen když plyn dojde, ale v e větších mrazech, když vezu ráno dceru do školky, tak před vyjetím "vytápím" auto a to tak, že na sytič. A vzhledem k tomu, že na LPG mi sytič na SEDRu nefunguje (po chvilce se motor udusí), tak před ranním startem přepnu na benzín, napumpuju ručně páčkou benzín, párkrát stříknu akcelerační pumpičkou a startuju - na první dobrou chytí, vyletí otáčky na cca 2-2,5 K/min, pak trochu klesnou (to je ten tebou popisovaný pokles hladiny v komůrce sytiče), zase stoupnou a drží se...
...za 15 minut v autě jako v pokojíčku 3
13:07:34
22.01.2019
Tom Troll
-> minno: Jenže mě se to děje ikdyž je sytič naprosto vyplej a je to držený v otáčkách plynem, dokonce ikdyž se to nastartuje a uměle se to drží přes sekundár páčkou z ufa. 4 To je na tom to divný.

E: občas se to dá zachránit tim že tomu člověk před chcípnutim našlape akcelerační pumpičkou, ale taky ne vždycky.

viz tady
https://www.youtube.com/w atch?v=_O8pSSIb3hk
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 13:10:15
13:06:23
22.01.2019
bouchy
-> Bukaj: Když to takhle někdo skládá z pytlíčků, jak u těch trysek zjišťuje rozměry? Vyražený to tam asi nebude, takže nějakým kalibrem/mikrometrem? Zatím spolíhám na to, že tam je to, co tam kdysi vložili v jikovu a nikdo do toho nejebal.
13:04:26
22.01.2019
minno
-> Tom Troll 22.01.19 11:03:31: Toto ale zas popisuješ len staré známe vlastnosti SEDRu3 To, že studené to pár sekúnd po naštartovaní skape je tým, že sytič má osobitnú benzínovú predkomôrku (vlastnú zásobáreň paliva) a tá je veľmi malá (nachádza sa v strede telesa karburátora, do nej ide trubička z veka) a po štarte studeného motora sa táto malá zásoba paliva pre sytič rýchlo minie, preto to chcípne. Tento efekt je pozorovateľný aj u Tatry 613 s rovnakými karburátormi, už som tu o tom písal. Takže zas len vlastnosť, nie chyba. Prípadne je to možné nazvať aj chybou, ale tak u 80% karburátorov3

-> Bukaj 22.01.19 12:43:36: Sa mi páči, ako sa aj po tých rokoch stále nájde niekto, čo typické vlastnosti SEDRa opisuje ako chybu v niečom úplne inom3 Áno, neochotu motora vo veľkých mrazoch u SEDRa môže spôsobovať s malou pravdepodobnosťou aj voda v benzíne.
U mňa to bolo veľmi neochotné pri silnejších (bežných) mrazoch tiež, na niekoľkých SEDRoch, aj na nových, vyhodil som SEDR a dal LEKR a zrazu zmizla aj voda z nádrže1

Je fakt, že u niektorých SEDRov sa zvláštne prejavy neprejavujú, zdalo by sa, že všetko funguje ako má, ale to sú len individuálne prípady za určitej kombinácie stavu motora a karburátora.
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 13:06:34
12:53:08
22.01.2019
Bukaj
Jinak různých evolucí JIKOV karburátorů bylo spousta. Základ tak, jak napsal-> bouchy 22.01.19 10:06:11: , ale neustále se něco modernizovalo, měnilo nastavení (trysky, vzdušníky, šoupátka, tlumítka, přesně vyvrtané otvory v tělese atd), optimalizovalo pro různé státy (klima, emise), takže je spousta variací všeho a dá celkem přemejšlení, jak při opravách/repasích poskládat karburátor tak, aby fungoval, jak má...
-> palinator: Je to na delší debatu u čaje a nohama u kamen - kdyžtak se někdy stav, můžeme probrat i to zavlažování...4
12:43:36
22.01.2019
Bukaj
-> tomvm 22.01.19 08:49:11: Tohle by motor v mrazech dělat neměl ani se SEDRem - pokud máš ručně načerpané palivo páčkou a dobře nastavenou hladinu v plovákovce, tak musí na sytič chytit na první pokus a chcípnout už by neměl.
Různé kuckání v mrazech často způsobovala voda v nádrži, respektive krystalky ledu, které ucpávaly trysky, při větším množství vody často led ucpal sítko na vstupu paliva do karburátoru či dokonce sítko benzinového čerpadla a motor se dusil a nešel do otáček...
Jinak to, že za mrazů po sundání sytiče, není-li motor (sání, karbec) prohřátý, je "díra v plynu" je vlastnost...4
11:58:04
22.01.2019
bouchy
-> Tom Troll: Je čistý sání až k ventilům? Napadá mě, jestli to nesouvisí s takovým tím jevem, že se so úsad "najímá" směs, pak se začne uvolňovat a najednou směs není OK, nebo obráceně - moc se toho jímá do "karbonu" (on to někdo spíš přirovnal k pryskyřici).
11:11:23
22.01.2019
Tom Troll
-> Borderer: To už taky zmínil ale odmávnul jsem to s tim že pumpa je nejspíš origo a čekal bych že nikdy nebyla dole, natož že by tam někdo prohazoval podložky. 9

Jinak je to 125, poslední série. takže dvouřádek a všechno s tim spjatý.
11:08:23
22.01.2019
Borderer
-> Tom Troll: Mne tohle zlobilo, když jsem měl špatnou podložku pod AC - pumpou a pumpa měla v podstatě pouze poloviční zdvih, než měla mít... Nicméně už netušim, jak to mělo správně bejt, myslim, že sem tam měl poslední variantu AC pumpy, která potřebovala tlustou podložku a já tam měl nízkou. Bukaj mi to tehdy vysvětloval.
11:07:46
22.01.2019
vhml
-> Tom Troll 22.01.19 11:03:31: taky mi to takhle po pár sekundách automaticky chcíplo. Celý jsem to nakonec vyřešil zahozením ty zinkový píčoviny a montáží Webru DCHD
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 11:07:56
11:03:31
22.01.2019
Tom Troll
Ach jo další co se diví že to za studena nejede. 21
-> Borderer: To se mi stává taky, starej dobrej PP80 47

Jinak já mám teď jinej problém se startovánim kterýmu se divim, když jsem ještě měl původní SEDR 2932 co tam patřil tak tak patnáct sekund po nastartování chcíplo, pak občas ještě jednou, občas taky ne, a běželo normálně. Ten karbec projevoval mnohem víc vlastností vytahanýho víka a kdo ví čeho, tak jsem ho vyměnil za jetej ale pěknej SEDR 2951 ze 130, tak je tenhleten problém stejnej, ale zvětšenej pod lupou. Nastartuje svižně, po napumpování a našlapání chytne hned, ale když se nastartuje za studena tak i když se to drží nohou pod plynem tak to prostě po pěti až deseti sekundách chcípe, opakovaně. Ikdyž to člověk drží pod plynem na dvou tisících tak se to rozhodne chcípnout. (Když padaj otáčky tak je slyšet jak jsou poslední zápaly ostřejší - chudší - je problém s benzínem, ne s jiskrou).
Taky si v tomhle momenťe nedokážu vysvětlit proč, ale když se zvedne sytič tak to běží jenom na dva nebo na jeden válec, ale celkový otáčky se oproti suchýmu volnoběhu stejně zvednou. Když se zase vypne a drží se pod plynem tak na všechny. Ucpaná tryska sytiče, a neuživí to všechny válce?
Jakmile se to trochu prohřeje (+- když se ručička teploměru dostane na 40) tak všechno tohle s mávnutím kouzelnýho proutku zmizí, volnoběh přede krásnejch 800, žádný tarokování, žádný váhání nebo vynechávání. Za tepla jsou starty bez přidání plynu nebo sytiče jenom na brnk bez problému a bez váhání, při jízdě se nekoná žádný cukání nebo okna po přidání plynu, a obecně to má proti starýmu původnímu karbecu mnohem lepší vlastnosti a nemůžu ho jinak vynachválit, dokonce i lepší spotřeba je. 1 Oproti origo malýho sedru bez ekonostatu jedna báseň.

Co by moh bejt problém? Moc vysoko nastavenej plovák, takže to při velký spotřebě za studena vždycky vycucne celou a než se načerpá další tak to chcípne (sosá rychlejc než čerpá)? Z nějakýho důvodu slabá AC pumpa? ...
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 11:09:34
10:48:48
22.01.2019
bouchy
-> palinator: Kdo od koho kopíroval, to už si nepamatuju, ale zdá se mi, že to šlo oběma směry3 (a ne vždy se tomu řikalo "licence", spíš "reverzní engineering"40 40 ) (Tipnul bych si Weber, Solex... - ostatně u předválečných to tak bývalo)
Já chci dát tenhle: eshop.paramo.cz/zbozi.asp x?kod=V53141... (aka "minerál"). Rozhodně ne PP90 nebo jiné mazuty. Už sem i z hlavy vytěsnil, čím se mo dá/má v zimě nahradit.)
10:29:14
22.01.2019
palinator
-> bouchy:
Já se spíš ptal, jestli to zase vycházelo z nějaký licence nebo jestli to byl jihlavskej vývoj.

Olej mám Mogul Syntrans 75W-90 (do 120L ani jiné, než tuzemské oleje neplánuju dávat 4)
eshop.paramo.cz/zbozi.asp x?kod=V53142...
10:06:11
22.01.2019
bouchy
-> palinator: Termojednokomora->syst ič jednokomora->dvoukomor y (DDSR->EDSR->SEDR-& gt;LEKR).... nebo se ptáš na jinej "level" obtížnosti? (vynechal jsem spřažený apod) Myslím že cokoli jednokomorovýho (octavií počínaje) startovalo velmi dobře. U 1000MB s termo. už ústup za slávy a další evoluce už bez ručního načerpání a našlapání snad ani nestartovala, možná ani jako nová ne. skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory

-> palinator 22.01.19 08:59:30: Z garáže vytopený na +15 se to nepočítá1
-> palinator 22.01.19 09:52:08: Mohu se zeptat, kterej? Chci multigrade minerál, ale aby to bylo schopný jízdy a nebyla to olejnička.
09:54:42
22.01.2019
palinator
Zná někdo vůbec tak nějak historii, jak to s karburátory od Jikovu bylo? LEKR je jasnej, to je Pierburg. Ale ty předchozí? Už mi to říkalo dost lidí, že po přechodu ze Š100 na Š120 říkali "Kde udělali soudruzi chybu, když stovka fungovala v zimě dobře"?
09:52:08
22.01.2019
palinator
-> Borderer:
Mám 75W90, tak tady problém nečekám. 4
09:26:52
22.01.2019
minno
-> vhml 22.01.19 09:08:37: Ja som kedysi dávno skúšal povyskrutkovať tú trubičku z veka a prilepiť ju závitovým lepidlom, aby sa ďalej nepovoľovala. Bolo to o niečo lepšie, ale stále žiadna sláva.
-> tomvm 22.01.19 09:22:17: No veď práve, aspoň 2500. A kým sa na tých 2500 dostaneš, tak to hnusne skube. Je to normálne.
09:22:17
22.01.2019
tomvm
Dnes tu na vysocine mame -13 3 ... na krizovatkach v pohode, to drzi hezky kolem 1500ot. I do kopce je to dobry, pokud zase sem alespon nad 2500. Nejvic me stve kdyz zaradim nahoru klesnou otacky. Napriklad 1800ot a sem tam to cukne nez se to nevysplha aspon nad 2000 a pak uz dobry 3. Ono to delalo asi vzdycky, ale jak jezdim vic s novyma autama ktery jedou pri -20 stejne jak teply tak si na to nemuzu zvyknout 1 . Takze myslite ze je to v poradku ?
09:18:52
22.01.2019
Borderer
-> palinator: Je to docela sranda. V extrému sem musel stát asi půl minuty na spojce, protože ten mazut v převodovce byl schopnej ten promrzlej motor udusit. 3
09:08:37
22.01.2019
vhml
SEDR má dvě různý provedení tý trubičky co kouká z víka. S tou delší mi to startovalo výrazně lépe. Ale stejně to chce nechat aspoň minutu na vzpamatování než se vyjede.
08:59:30
22.01.2019
palinator
-> minno:
Já třeba svou škodovku ve větším mrazu nikdy nestartoval. Tak mě napadá, že bych to měl vyzkoušet. 40
08:57:19
22.01.2019
minno
-> tomvm: Záleží, aké myslíš mrazy. U nás dnes bolo tak -15 až -20°C. To už je pre SEDR dosť problém a je to vlastnosť, že po štarte sa tomu nechce a cuká to aj s plným sytičom. Zvlásť, ak máš ísť do kopca. To sa tomu nechce vôbec. A na križovatke to zdochne.
Ak to chceš vyriešiť, daj tam LEKR a bude to chodiť aj v silných mrazoch ako víno.
upraveno 1x, naposled 22.01.2019 08:58:16
08:49:11
22.01.2019
tomvm
Ahoj, ozivim tema. Je normalni ze v techto vetsich mrazech skoda 105 se sedrem chytne az na potreti. A i kdyz to necham treba minutu probehnout tak to porad nejak kloudne nejede az dokud se neprohreje motor ? ... sem tam to zacuka kdyz treba se rozjizdim se syticem dvojku od volnobeznych otacek. Hlavne na studeny motor se syticem to sem tam cuka pri nizkych otackach. Jak jsem nad 2500ot tak dobry.Pak i kdyz vyradim sytic a neni motor dokonale prohraty cca 5km tak porad nejede jak ma ? Sem tam zacuka. Kdyz nebyly mrazy jezdila normalne. Ale v zime jak kdyby se motoru nechtelo. Kaburator, zapalovani a celkove motor by meli byt v poradku.
17:32:48
03.05.2017
Pavell
Já od té doby co jsem čuchl k Lekru, už jiný karbec nechci. O sytič se nestarám, auto necuká a jede stejně a možná i líp. 4
16:49:27
03.05.2017
kraska98
-> Jiskra: Moc děkuji za odborný výklad 4 6 Jak na to koukám,tak někdo si s tím mým karbecem hrál,neboť tam mám šoupátko ze sedru a to tlumítko jsem měl jak již bylo řečeno ve víku karbecu nad emulzní trubicí.
19:42:12
29.04.2017
Jiskra - zrušená registrace
Víka - vlevo SEDR, vpravo EDSR - EDSR A32 nemám... kdo má doplňte. Všimneme si ekonostatu ve víku EDSR na 1 supni a odlišnému tvaru víka v oblasti injektoru 2 stupně. Rozněž otvory pro vzdušník sytiče jsou odlišné. Ve víku SEDR je umístěno tlumítko, naopak EDSR jej ve víku nemá...
zvětšit Zlobí sytič - obrázek od Jiskra - zrušená registrace vložen 29.04.2017 19:42:12
19:41:36
29.04.2017
Jiskra - zrušená registrace
Tak bo se mi popletly fotky tak edit - Tělesa karburatoru - Vlevo SEDR, vpravo EDSR. Všimneme si odlišně tvarovaných komor sytiče. EDSR má tlumítko v tělese před šoupátkovou komorou. Na obrázku je vyndané, bohužel pružinu jsem nenašel, ale patří do tlumítka. Tlumítko má tvar dutého válce a má na boku proti sobě umístěné dvě dírky. Všimneme si rovněž vzrušníku sytiče - SEDR jej má odlitý, EDSR má mít vzdušník zašroubovaný a bohužel ho taky nemám. Je však snad vidět závit pro něj. Vzdušníky jsou napojeny přímo na šoupátkovou komoru. S nimi souvisí odlišné otvory v šoupátkách... Rovněž si všimneme rozdílu vzdušníku volnoběhu druhého stupně - EDSR jej v tom místě vůbec nemá, respektive jej má jinde. S tím souvisí rozdílné tvarování a nezaměnitelnost karburátorových vík.
zvětšit Zlobí sytič - obrázek od Jiskra - zrušená registrace vložen 29.04.2017 19:41:36
upraveno 8x, naposled 29.04.2017 20:04:57
Extreme Tyres