Škoda Rallye

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 19.02.2017 do 20.02.2017, založil/a milan89
řadit dle data
23:11:37
20.02.2017
MVM
-> Robert 106: Pozor nikomu neberu možnost to zkoušet doma klidně jen pro radost. Protože právě takových šikovných lidí je tu většina. Ale je přinejmenším vhodné (když už dalo úsilí a finace díly obstarat) to s některým motorářem minimálně konzultovat. Potíž je v tom,že až na pár vyjímek není v jejich zájmu dílčí know/how prozrazovat.

Přičemž prapůvodní dotaz -> milan89: byl na litrový pětikanál,80PS, a jakási předpokládaná průchodnost STK - bylo mé dopručení udělat "ostřejší" 110R nebo 120LS - za předpokladu že dotyčný připustil větší objem motoru při zachování původního vzhledu.
22:33:58
20.02.2017
Robert 106
-> MVM: Já sem si motor udělat nechal a teď mě to trochu mrzí, protože jsem přišel o všechnu tu zábavu co mě baví a zjistil jsem, že výsledek pro nadšence není zas tak důležitý jako ta hrdost postavil jsem to - funguje to
22:02:32
20.02.2017
MVM
-> Robert 106 20.02.17 21:39:50: Znám motory za "třičtvrtě mega" a vydrží když hodně tak dvě sezony. Když za stejný penize koupiš stavební pozemek .. A co to je? Hlína?

Takhle to nejde posuzovat.

Je potřeba si uvědomit že "domácí" úprava bude většinou na jiné (netvrdím že vždy) technické úrovni než od motoráře. Takže když už se má dělat motor ze špatně dostupných dílů a má ten motor za něco stát - je pak smysluplnější nechat si ho postavit. Protože ve finále je to levnější..
21:48:31
20.02.2017
Toušík
-> Robert 106: Pravdu máš!! Ale když jsem řešil můj motor... Nová klika, co nejvíce dílů nových, tak to jsou ty základní investice které neovlivníš... A pak úpravy.
21:39:50
20.02.2017
Robert 106
-> Toušík: Cena je dost relativní pojem. Za 200 000kč postavíš třeba plot a co to je ? Bagr udělá díru mix tam naleje beton pak příde zedník dá na to další betonový tvárnice a pak pár jeklů v podobě branky a peníze jsou fuč, nebo za 200 000kč dostaneš parádní jemnou zámečnickou práci.
upraveno 1x, naposled 20.02.2017 21:40:17
21:36:13
20.02.2017
Robert 106
Na 130 jsou dvě největší bolesti. Hlava a pánve hlavního ložiska na kliku. Pístní sady ještě občas jsou a ostatní se dá dát z fáva - feldy.
21:34:47
20.02.2017
Toušík
-> milan89: Ono samozřejmě jde o to jak se s tímto motorem bude jezdit a jaká bude životnost.. Samo že jde postavit motor který vydrží pár hodin a pojede jako z praku a pak třeba motor který bude slabší ale držák. Jinak samo že nové či zánovní díly už dneska není sranda :/ Mám doma novou vyleštěnou kliku 68 zdvih. Jinak věřím že doma postavíš dobrej motor, ale opravdu levná sranda to nebude :)
18:38:00
19.02.2017
MVM
-> milan89: Ty hodnoty z různých článků s textem popis ber vždy s poměrně velkou rezervou. (Vždy se dočteš že je u škodovky snížená hlava,všichni mají jinou vačku a vždy odlehčený setrvák.) Ale prostě "něco" se k úpravám napsat musí aby to veřejnost četla - toť k novinářské praxi obecně - o věcným obsahu textů už nemluvě..

Pokud Ti něký pravidla,předpisy neohraničují objem - vždy se využívá možné maximum. (Neřeším teď - oproti prvnímu dotazu legálnost) Tzn, jak už tu zaznělo -> Toušík 19.02.17 08:38:00: klidně motor na základu 120LS,( předpokládám že s motory 130 je poněkud vícero problémů už v serii - dostupnst dílů na pětikanálovou 130ku popíšou jistě rádi njiní členové.) I tak se sháněním neunavených dílů zapotíš. Dokonce myslím že už LS písty ani pořádně sehnat nejdou.. Čímž se dostanu k jádru věci - a to,že jako spolehlivější základ ať už díky lepším materiálům byl vždycky hliníkový Favorit. Už v serii podává lepší životnost a se 4,44 a 13"koly to i slušně jede. Končí ale v 5000tis ot ale trvale vyšším přetáčením trpí.
16:56:08
19.02.2017
milan89
Máš pravdu, že to je univerzální postup. Já přemýšlel, že bych to zkusil udělat z litra a kdyby to nebylo to, co bych si představoval, tak bych díly přeházel do většího bloku. Defakto by mě to stálo akorát čas a nějaké peníze za úpravy hlavy a GO druhého motoru. V podstatě většina "sportovních" dílů je záměnná. Ale dal jsem dotaz sem, kvůli pohledu druhých lidí na věc, jestli by to mělo smysl. Je mi jasné, že kvalifikovaný motorář by odvedl lepší práci, ale mě láká DIY postup. A jak jsem říkal, nestavím auto pro sportovní výsledky, ale pro radost. Jinak 4,44 na 13" je opravdu rozdíl velmi citelný i s vyběhaným stovkovým motorem, to je fakt.



PS: Ten výkon 70-80 koní z prvního příspěvku byl odvozený od hodnoty Škody 110L, která startovala loni na Monte Carlo Historique. Popisovány jsou poměrně základní úpravy a dosahovaný výkon i mě přijde hodně optimistický, proto jsem ho uvedl a čekal na reakci.
zvětšit Škoda Rallye - obrázek od milan89 vložen 19.02.2017 16:56:08
16:32:22
19.02.2017
MVM
-> milan89: To co popisuješ je recept z univerzální kuchařky. Není tam nic špatně - ale taky nic zázračného, pouze orientační čísla. Vše může být jinak. Ale hlava,vačka,kompresní poměr,písty a vše okol spalováku by měl ideálně dělat jeden člověk (nejlíp celý motor) - protože vše souvisí se vším,ty hodnoty si nevycucá jen tak z prstů.. V prvním odkazu byl záměr držet se objemu - teď čtu objem už vyšší. Samozřejmě -jak jsem psal - počáteční vyšší objem je výhodou,byť jinak motory skoro totožný. S karburátory to nemusí být ihned DCOE ,, Litrový motor může jet parádně i se spádovým karburaátorem vycházející ze serie.. limitující jsou difuzory a jeho patřičná úprava a seřízení.. Co se převodovky týká - 4,44 a seriový odstupňování a 13" kola - už je svižný odpich,umožní motoru se vytáčet bez velkých odporů -takže celková dynamika je pak jen na tom jak se povede motor..,maximálka dle max otáček motoru.. 4
15:56:13
19.02.2017
milan89
Takže řekněme, že s motorem 120LS-130 při použití sériové převodovky s SP-4,44, úpravě spalovacíh prostorů podle Cedrycha, kompresním poměrem okolo 10,5, 280/280 vačkou, odlehčeným setrvačníkem, sáním pro jeden FAJS (Weber) přes hlavu, svody 3-1 a příčným výfukem bude reálná nějaká pružnější reakce auta? V podstatě popisovanou úpravu jsem zamýšlel i s motorem 998ccm.
10:00:03
19.02.2017
MVM
-> milan89 19.02.17 08:21:23: Co se týká úprav - není dnes technologicky téměř nic nemožné. Omezeující jsou už "jen" finance.Otázkou je dostupnost kvalitnícj dílů pro úpravu jako jsou kromě bezvadné hlavy válců,bloku motoru taky všechny ostatní pohyblivý díly. Čímž chci říct to,že čím starší motor tím úměrně klesá výskyt neopotřebovaných dílů,nemluvě o nových seriových dílech na stavbu motoru. Tím hůře na motory starší než 781.xxx Co se týká objemu - z vyššího objemu je vyšší točivý moment a pokud se dokáže motor dostatečně roztočit -je potom snažšší mít i výkon. V dobách objemů okolo 1000 ccm se dosahovalo slušných výkonů,ale poměrně nízkých momentů -karoserie aut byly lehký,a celková dynamika se dosahovala použitím lehkých stálých převodů,a zkrácených rychlostních stupňů - což znamenalo sice max rychlost do 130-150km/h,je ale potřeba si uvědomit jaký charakter a rychlostní průměr tehdy soutěže mívaly. Co se týká objemů u motorů 120S - tehdejší vypsaná třída A2 do 1300ccm umožňovala tento objem a fabrický auta měla vrtání motoru umožňující jet na hranici s objemem 1299ccm. Tudíž se motor do 130RS už "testoval" ve 120S aniž by tomu odpovídalo "štítkové" označení na zádi. (Z toho důvodu mám třeba v autě sice hliníkový motor 1300 - ale se všemi parametry tehdejší 120S/130RS kromě suché skříně)

Pokud by jsi se chtěl držet původního vzhledu, motorovýho prostoru,pětikánálový hlavy a hlavně objemu blízko 1litr - šel bych do perfektního motoru vycházejícího ze 110R,pěknou vačku,rozdělovač,výfuk,ka rburátor - a hlavně (protože i přes veškerá materiální,finanční úsilí -ten motor při objemu 1100 nebude mít přebytek Mt ) - dobře poskládanou převodovku. Jedině tak dosáhneš pocitově kvalitní dynamiky. A když už je řeč o porovnávání nějakých aut..Je potřeba porovnávat poměr hmotnost/výkon a pružné zrychlení na jednotlivý rychlosti. 6
09:36:48
19.02.2017
skodoukolemsveta.cz
-> rsvancara 19.02.17 08:49:06: No taaak, taky si nějak začínal...:-).
08:49:06
19.02.2017
rsvancara
No za mě, když vidím ten výkon cca 80 koní, tak mě napadá, že to neprojde emisema a bude to potřebovat vysokooktanový benzín :-)
08:38:00
19.02.2017
Toušík
Zásadní otázka jakou si položit je, kolik na to je financí.. A zda musíš použít motor o obsahu 998 :/ Osobně bych použil třeba 120cu nebo 130cu. Na technické nebude problém a je to už lepší základ než 100vka :) A bude to stát dost peněz i tak, aby se z toho vyšlapalo něco slušnýho. Ale nepočítej s výdrží motoru jako felda. Protože veškeré díly budeš namáhat více.
08:25:19
19.02.2017
milan89
Ještě by se slušelo dodat, že nějaké sportovní ambice nemám, jde mi spíš o vzhled a řekněme "sportovního ducha" auta. Občas bych s tím zajel nějakou amatérskou soutěž, spíš pro zábavu. Jen nechci, abych nacpal peníze do motoru, který pak s tím autem nebude trochu hýbat. Docela by mi stačilo, kdyby to mělo podobnou pružnost jako 1.3 sériová Felda.
08:21:23
19.02.2017
milan89
Ahoj! Mám doma 100L, ze které bych rád udělal repliku dobového závoďáka. Nejvíc se mi líbí vzhled 110L Rallye, protože se ještě celkem v pohodě nechá projít STK (chladič vzadu, sériové brzdy, namontované nárazníky). Co ale řeším (kromě spousty dalších věcí) je motor. Svého času jezdilo spoustu jezdců s litrovým motorem a dosahovali slušných výsledků, někdy až velmi překvapivých. Dnešní doba je ale taková, že většina aut jezdících pod názvy 100 Rallye, 110L Rallye, 120 S má motor z Favorita a označení tak neodpovídá objemu. Samozřejmě je relativně jednoduché vzít Favorita a mít už od základu větší výkon. Nicméně mě se líbí myšlenka soudobého motoru s karoserií. Rád bych se zeptal, jestli je reálné mít pětikanálovou tisícovku a získat z ní nějakých 70-80 koní s tím, že motor to vydrží nějakou rozumnou dobu? Jaké úpravy byste doporučovali (celková GO motoru je samozřejmostí)?
Extreme Tyres