Fabia 1.4 Mpi

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 03.02.2017 do 03.08.2025, založil/a Robert 106
řadit dle data
20:36:21
03.08.2025
ajok
-> Tomaso435 03.08.25 13:20:26: podobne jsem opravoval dverni svazek u octy, jenze jsem protahl drat, napichl to na sloupku a ve dverich a ten prerusenej tam nechal a on se asi nekam slusnul a komfortka zacala po nekolika mesicich vyhazovat pojistku (nastesti prezila), tak nejjednoduseji jsem ten origo strihnul na sloupku a od te doby bez problemu, musim na to myslet, az nekdy budu rozebirat dvere, tak ze ho mam strihnout i ve dverich...
13:20:26
03.08.2025
Tomaso435
Takže u vstřiku 3 válce je je žluto fialový, do řj vede taky takový,

Je velká zhovadilost to premostit druhým vodičem?
11:47:27
03.08.2025
Tomaso435
Pánové, tak jsem myslel ze odešel vstřikovač, ale asi ne.



Na lpg je vše ok. Jede plynule na 4 válce.

Na benzín, tj.i pro startu pri jinak provozu na lpg to už vynechává a nemaká 3 válec. - odpojení konekoru a nic se neděje.



Vyměnil jsem vstřikovač, zaradoval se a jelo to. Po asi 8km pouze na benzin to opět udělalo to stejné.



Sehnal sem další, ten pro jistotu necvakal ani když byl venku, takže sem dal ještě jiný, který byl ok a po cca 10km , tj úplnému zahřátí motoru při jízdě na benzín vypnul též.

Po chvilce stání a kablikem provedení plus mínus si zase cvaká.



Zkusil sem merit napětí na konektorech vstřiků a všude je cca 4.2V jen na tom kde to vynechává je 8.7V.



Je možný že třeba vadná svíčka udělá nejakou neplechu a řj odpojí válec? Nebo mám hledat nejakej kabel nakousanej ?

Případně kdyby někdo tušil odkud kam vede jaká barva, tak to rovnou přemostit jinudy....



Uz nevím co s tim ..

Dik







Vstřikovač funguje na principu odpojení kostry?
15:55:27
16.02.2017
Felinka 1.3mpi
-> MVM: diky za radu...

tak snimac teploty vymenenej,a zatím je to ok...
18:37:01
12.02.2017
MVM
-> Felinka 1.3mpi 12.02.17 16:48:01: Podle mě snímač teploty na tělese termostatu.
18:35:03
12.02.2017
Tomaso435
-> Felinka 1.3mpi: mě se posunula ručička budíků :-D ukazovalo to o kousek méně a to všude 3 vypnul sem zapnul a cajk.
16:48:01
12.02.2017
Felinka 1.3mpi
zdravim

posledni dobou se mi taky sere fabka 1.4mpi 50kw

přes zimu když byli mrazy a pod nulou,tak sem ji nastartoval a po chvilce chcipla,ale natocil sem ji znova a uz držela nastartovana...

(vymenil sem ji palivak a stejne to občas dela,zap. listu ma novou od puv. majitele a svicky maj najeto cca 10tis.)

ale dnes se mi stalo normalne jedu,teplota klasicky vylezla a po chvilce spadla jako by byl studenej motor,tak sem zastavil a natocil ji znova a teplota na prostredku,jinak auto normalne topi ale po chvilce teplota zase spadla,tak sem prijel do garaze vypnu ji,koukam cim to muze byt a znova ji nastartuju a ted mi ktomu ještě sviti kontrolka motoru...

ma i novej org. dil termostat a tesneni pod hlavou,akorat termostat uz se mi u ni jednou sek,ale dali sme ho do vody a normalne sepnul,tak sem ho vratil zase do auta.

jinak diky za rady cim to muze byt...
17:19:24
07.02.2017
Robert 106
Děkuji všem za pomoc.

Nakonec jsem objednal podle čísla správný vstřik a auto už zase jezdí.
21:58:54
04.02.2017
Milan 136
-> Robert 106: pokud ma stejny prutok jako ze jo, tak proc ne. Kamarad jezdil ve fabce vstrik z feldy
18:43:45
04.02.2017
Robert 106
Vzhledem k faktu, že ty s tím starším konektorem jsou dražší tak asi koupím konektor za 65 - 95 kč

a vyměním to co říkáte ?
16:53:46
04.02.2017
suri
14:59:40
04.02.2017
Robert 106
14:58:54
04.02.2017
Robert 106
14:52:17
04.02.2017
Robert 106
-> Milan 136: no mělo to být přímo na fabku dle jejich podkladů.

Já mám konektor kulatý, respektive zakulacený a prodali mi hranatý.



V případě zájmu nafotím. Jinak jsou úplně stejné včetně odporu cívky.
14:15:01
04.02.2017
Milan 136
-> Robert 106: tak ti dali do feldy asi?
13:35:38
04.02.2017
Robert 106
Takhle se mi dlouho nedařilo.

Vytáh jsem vstřiky a na 4 válci byl úplně mokrej a i když jsem ho utřel tak byl za chvíli zase mokrý.



Už předtím ráno jsem jeden koupil v elitu a až když jsem ho tam chtěl dát tak jsem zjistil, že má jinej konektor, i když jsem na to ráno koukal a zdál se mi stejný.
upraveno 2x, naposled 04.02.2017 13:37:28
20:48:12
03.02.2017
Robert 106
-> Milan 136: Rozumím, takže by to nezapalovalo, protože to je ulitý.

Možná by tomu odpovídalo, že mi poslední dva měsíce vcelku vzrostla spotřeba asi na 10L/ 100km

Myslel jsem si, že to bude nejspíš tou pořádnou zimou co teď je.



Kompresi a tak bych určitě vyloučil najeto 96 tis a doposavad bezproblémový provoz.

Měnil jsem jen těsnění pod hlavou (olej do vody) v 60ti tis. pak těsnění pod sací potrubí to někdy okolo 80 tis. A hlavně jak říkám ráno normální odpoledne první start a hned sem věděl že jde na 3
19:45:04
03.02.2017
Milan 136
-> Robert 106: pokud to není ani svíčkou, ani lištou, a kompresi to snad má, tak vstřik. Tím může být způsobená černá mokrá svíčka.

Kdybys to chtěl měřit, tak se propojí drátem relé pal. čerpadla, aby stále běželo. Vyndá se lišta se vstřikama, vezme odměrnej válec a na půl minuty se pustí do vstřiku proud a měří se, kolik dá ml.

Je daná pro každej motor tolerance. Vadný vstřik mívá dost rozdíl, takže i když hodnotu neznáš, poznáš to.

Teoreticky by stačilo, abys vytáhl lištu ze sání a někdo ti zastartoval a ty budeš sledovat jak práší vstřiky. Někdy to je poznat už takhle okem, že to není ok proti ostatním
19:43:24
03.02.2017
Bukaj
V zapalování bych chybu nehledal, spíš tam necáká benín, nebo ho tam naopak cáká moc (vstřik), nebo tam někudy teče olej (kroužky, guferka) - ale to by muselo bejt fakt hodně oleje, aby to zalepilo svíčku tak, že nepálí. A do třetice je možné, že v tom válci není tlak (zase kroužky, nebo ventily), případně (a to už je hodně sci-fi) poškozený píst či vložka...
17:45:22
03.02.2017
Robert 106
Taky mě to napadlo, ale je to blbost
17:04:43
03.02.2017
Tomaso435
-> Robert 106: aha .... tak já to šel od lesa a ono to je špatně :D .... a ta svíčka má kontakt z s hlavou? není to v nějakým zamaštěným závitu že by to třeba nechtělo skrze to zapálit?



je prasárna vyndat svíčky, zasunout je do lišty a položit to na ventildekl a kouknout jesi jiskří nebo ne?
upraveno 1x, naposled 03.02.2017 17:12:37
17:02:21
03.02.2017
Robert 106
Ještě dodám že tato zrada se udála najednou a nečekaně do práce jsem jel normálně a po startu cestou z práce už to bylo špatné
16:56:33
03.02.2017
Robert 106
-> Tomaso435: Ne tak to není je tam + - a signaá 1+4 a 2+3 to je logické z konstrukce motoru
16:53:31
03.02.2017
Tomaso435
na tej liště sou 4 piny ne?

není to náhodou tak že každej dává impuls zrovna tomu válci kde to má zapálit ? .. Pokud jo, tak by tam teoreticky při startování s odpojenou lištou a připojeným multimetrem mělo něco ukázat... třeba je závada právě někde v kabeláži.
16:43:53
03.02.2017
Robert 106
Ahoj,



nezapaluje mi 4-tý válec na fabce 1.4 MPI motor AZF 44 kw.

Svíčka na 4. válci černá a mokrá ostatní ok.



výpis z diag zde:



3 Faults Found:



16825 - EVAP Emission Control Sys

P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent

16688 - Cylinder 4

P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent





Lambda vyskakuje asi posledních 7 let to bych asi neřešil

Ta ptákovina s nádobkou na uhlí je teda novinka ale objevila se jen jednou.



Vyměněny svíčky - stav stejný.

Pak sem si chvíli lámal hlavu jak je možný že nepálí jen 4tý válec když 1 ano a zapalovací modul je zapojen tak, že 1 a 4 svíčka jsou na vývodech jedné cívky a svíčky jsou přes blok do série.



Nakonec jsem ze zoufalství usoudil že bude svod na zapalovacím modulu a koupil nový.

Bohužel opět žádná změna.



Nevím už čím by to bylo pouze 4tý válec nepálí a ostatní ano.



Za každou radu budu rád.



Díky robert.
Extreme Tyres