Auto je spojazdnene a tlak sa zda byt v pohode aj pri volnobehu bez sitica
Nakoniec som to cerpadlo dal bez tesnenia, a zda sa to byt fajn. Len som ho teda par krat presiel po sidlisku tak uvidime co sa stane ked sa zohreje olej, ale bezalo to asi 15 minut takze dufam ze sa to konecne vyriesilo. Diky vsetkym za pomoc
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
110l kontrolka mazania
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 03.02.2017 do 20.04.2017, založil/a 71skoda100
16:15:02
20.04.2017
20.04.2017
71skoda100
14:50:24
20.04.2017
20.04.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> 71skoda100: Souhlasím s Molso těsnění nedávat... Já ho nemám a od té doby tlak v pohodě. Rovnou kov na kov.
08:49:47
19.04.2017
19.04.2017
71skoda100
-> Jozka 19.04.17 01:40:31: Super, diky.
01:40:31
19.04.2017
19.04.2017
Jozka
-> 71skoda100: Redukční ventil je u 110L ještě přístupnej zvenka motoru - pod šroubem na opačným konci olejový kanálu, než je čidlo tlaku.
22:06:28
18.04.2017
18.04.2017
MOLSO
-> 71skoda100: zmeraj ci je koliesko cerpadla utopene pod urovnou priruby sacieho kosa ... ak tam vopchas aspon 0.05 mm podlozku zloz to bez papierika a tlak oleja bude lepsi ako predtym.
Ak budu kolieska precuhovat daju sa na skle na smirgli "znizit"
papierove tesnenie by som tam uz nemontoval.
Ak budu kolieska precuhovat daju sa na skle na smirgli "znizit"
papierove tesnenie by som tam uz nemontoval.
22:01:14
18.04.2017
18.04.2017
71skoda100
Tak dnes som sa k tomu konecne dostal vana aj sitko som vymontoval a vycistil odmastovacom. Sitko nebolo sice uplne zapchate ale vselico tam bolo prilepene a vana bola z vnutra uplne cierna od usadenin. Teraz je vsetko ciste, cez sitko sa da v pohode fuknut neni to nikde zapchate a zajtra to namontujem uz aj s novym tesnenin vane. Este vycistim to cidlo tlaku kym to vsetko zlosim.
Mam ale este 2 otazky: Tesnenie medzi sacim kosom a blokom motora bolo roztrhane (asi sa roztrhalo jak som to daval dole), a tuto v autodieloch kam chodim na tieto veci to nemaju. Z coho ho mam vyrobit? To co tam bolo nebol len papier, bolo to nieco ine. A v navode pisu ze musi byt 0.1mm hrube. A este kde je ten redukcny ventil? Rad by som ho tiez teda vycistil ked uz to robim
Mam ale este 2 otazky: Tesnenie medzi sacim kosom a blokom motora bolo roztrhane (asi sa roztrhalo jak som to daval dole), a tuto v autodieloch kam chodim na tieto veci to nemaju. Z coho ho mam vyrobit? To co tam bolo nebol len papier, bolo to nieco ine. A v navode pisu ze musi byt 0.1mm hrube. A este kde je ten redukcny ventil? Rad by som ho tiez teda vycistil ked uz to robim
11:52:02
10.04.2017
10.04.2017
bouchy
-> Jarda: Naopak, HX3 je pro stovkový motory možná až moc (API SL, bývalo API SH), pro motory co běžně jezdily na M6AD API SB... taky mám HX3 vybranou, ale to API mě trošku štve. Holt oleje API SG/H s 15W40 už moc nejsou... M7ADSIII, tohle, jeden Elf, Orlen...jinak nic moc.
10:52:12
10.04.2017
10.04.2017
CHIP
-> Jarda: Motor je v autě do dneška (15 let od oné příhody) a normálně jezdí .. takže je dle mě ok ...
-> Bukaj: Tvorbu úsad nyní nepozoruju .. takže buď přidali aditiva .. a nebo jezdím, tak strašně málo ..
-> Bukaj: Tvorbu úsad nyní nepozoruju .. takže buď přidali aditiva .. a nebo jezdím, tak strašně málo ..
07:57:33
09.04.2017
09.04.2017
Bukaj
-> Jarda: No, 130 je MBčko s velkejma pístama, jinak žádná revoluce, jako 135/6
00:00:53
09.04.2017
09.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 08.04.17 11:28:53: ten HX3, to snad neni ani do favomotoru, do 130 jsou ty specifikace OK?, HX5 je uz lepsi...
11:28:53
08.04.2017
08.04.2017
Bukaj
-> CHIP 07.04.17 08:02:17: Já zase ze stejného důvodu přestal před deseti lety kupovat Mogul Super 15W-50 a přešel jsem tehdy na M7ADSIII, který má alespoň nějaká aditiva a motor není hned plný karbonu, takže jsem se pak nemusel bát přechodu na lépe aditivovaný olej (Shell HX5).
Dneska používám do škodovek Shell HX3 - rozumný kompromis ceny a kvality, měním většinou po +-8000 km...
Dneska používám do škodovek Shell HX3 - rozumný kompromis ceny a kvality, měním většinou po +-8000 km...
19:49:09
07.04.2017
07.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> CHIP 07.04.17 08:02:17: slusne... , jinak ten motor 130 byl OK?
08:02:17
07.04.2017
07.04.2017
CHIP
-> 71skoda100: Podobnou věc jsem řešil, když jsem před 15-ti lety koupil rapida. Kontrolka oleje nejdřív poblikávala na volnoběh, pak svítila i do 2000 otáček. Takže vana dolů a všechno vyčistit. Sítko olejového čerpadla bylo téměř úplně zacpaný, jak je vidět na fotce. A taky jsem od té doby začal kupovat olej Mogul Super 15W50 a už nikdy mě problémy z kontrolkou nepotkaly. Je ovšem pravda, že s autem v zimě nejezdím.
23:33:06
05.04.2017
05.04.2017
mzk
-> 71skoda100:
Ahoj, škoda, že vtedy ked ti kontrolka začala svietiť už aj pri vyšších otáčkách si nepozrel cez víčko vo víku hlavy,či olej vyteká cez váhadlá ventilov. Je to najvyššie miesto na motore.
Tá pružinka a gulička je redukčný ventil, ktorý prepúšťa olej späť do olejovej vane ked je hustý a má vysoký tlak. Ale na tvojom motore nieje v sacom koši, ale pod skrutkou na bloku motora za víkom rozvodových kolies. Ale skontrolovať sací koš a vyčistiť ho jed dobrý nápad. Skontroluj aj vôľu na čerpadle medzi kolesami a víkom čerpadla. Na sacom koši len mechanicky vyčisti sitko. A a pri tom už aj pretesníš vaňu.
Ahoj, škoda, že vtedy ked ti kontrolka začala svietiť už aj pri vyšších otáčkách si nepozrel cez víčko vo víku hlavy,či olej vyteká cez váhadlá ventilov. Je to najvyššie miesto na motore.
Tá pružinka a gulička je redukčný ventil, ktorý prepúšťa olej späť do olejovej vane ked je hustý a má vysoký tlak. Ale na tvojom motore nieje v sacom koši, ale pod skrutkou na bloku motora za víkom rozvodových kolies. Ale skontrolovať sací koš a vyčistiť ho jed dobrý nápad. Skontroluj aj vôľu na čerpadle medzi kolesami a víkom čerpadla. Na sacom koši len mechanicky vyčisti sitko. A a pri tom už aj pretesníš vaňu.
22:28:33
05.04.2017
05.04.2017
71skoda100
Tak odkedy som sem minule pisal som stihol par veci porobit: Nastavil som karburator tak ze motor bezi krasne a chyta hned aj za studena aj za tepla - a sitic sa da dat tak behom dvoch minut uplne dolu a bezi to pekne - typujem tak 700-800 otacok :-)
Ale vratil sa mi asi po tyzdni problem s tym tlakom. Jazdil som kratsie trasy, tak okolo 5-10km a vsetko bolo ok, kontrolka nesvietila. Potom som bol tento vikend jednu dlhsiu cestu, asi 150km na otocku a po celu cestu to bolo fajn, az ked som tam dosiel, asi po 75km, tak sa mi na volnobehu rozsvietila kontrolka. Trochu som zvysil otacky siticom a bolo to fajn. Vecer po ceste domov mi to zacalo svietit aj ked som spomalil z 90 na 50 v dedine a mal som tam stvorku - na 3ku to este slo. Potom to zacalo svietit aj na trojku ak som poriadne nepridal plyn, a na volnobehu svietila uz aj ked som mal asi 1500 otacok.... takze auto som odparkoval a radsej s tym nechcem jazdit kym s tym nieco neurobim, nehcem poskodit motor.
Plan jak na to:
Docital som sa ze toto je casto na skodovkach sposobene upchatym sacim kosom v olejovej vani. Kedze mi aj tak tecie tesnenie vane tak ju dam dole a skusim ten saci kos odmontovat a vycistit - cim a jak sa to najlepsie cisti? Ma s tymto niekto skusenosti? A este som cital ze v olejovom cerpadle je nejaka pruzinka a gulicka ktore mozu byt opotrebovane - tak toto by som chcel tiez vymenit, robil to uz niekto? Diky
Ale vratil sa mi asi po tyzdni problem s tym tlakom. Jazdil som kratsie trasy, tak okolo 5-10km a vsetko bolo ok, kontrolka nesvietila. Potom som bol tento vikend jednu dlhsiu cestu, asi 150km na otocku a po celu cestu to bolo fajn, az ked som tam dosiel, asi po 75km, tak sa mi na volnobehu rozsvietila kontrolka. Trochu som zvysil otacky siticom a bolo to fajn. Vecer po ceste domov mi to zacalo svietit aj ked som spomalil z 90 na 50 v dedine a mal som tam stvorku - na 3ku to este slo. Potom to zacalo svietit aj na trojku ak som poriadne nepridal plyn, a na volnobehu svietila uz aj ked som mal asi 1500 otacok.... takze auto som odparkoval a radsej s tym nechcem jazdit kym s tym nieco neurobim, nehcem poskodit motor.
Plan jak na to:
Docital som sa ze toto je casto na skodovkach sposobene upchatym sacim kosom v olejovej vani. Kedze mi aj tak tecie tesnenie vane tak ju dam dole a skusim ten saci kos odmontovat a vycistit - cim a jak sa to najlepsie cisti? Ma s tymto niekto skusenosti? A este som cital ze v olejovom cerpadle je nejaka pruzinka a gulicka ktore mozu byt opotrebovane - tak toto by som chcel tiez vymenit, robil to uz niekto? Diky
15:34:22
09.03.2017
09.03.2017
Tomáššš
-> 71skoda100 02.03.17 20:13:48: je jasne ze ak mas jednokomorovy karbec a skoro stiahnes sytic tak otacky budu nizsie,motor pojde ale nie spravne.staci o kusok prikrutit skrutku na klapke,tym zvysis otacky na volnobehu ;) mazanie prestane svietit aj ked bude "studensi" motor.
15:31:10
09.03.2017
09.03.2017
Tomáššš
-> 71skoda100 24.02.17 22:45:34: takyto a ak nie krajsi vrch som mal aj ja , spodok bol horsi, cierny :D a usadeniny jak svina. Kludne tam nalej novy olej aj s inou specifikaciou aj ked rozpusta usadeniny.Staci ze ho vymenis o nieco skor ;)
23:53:05
08.03.2017
08.03.2017
dragon_cb_cz
-> 71skoda100: Poblikávání kontrolky když jsou otáčky fakt nízké není na ohřátém motoru nic divného. Když karburátor seřídíš tak aby motor běžel "hezky", bez tendencí chcípat, tak to téměř jistě přestane.
20:13:48
02.03.2017
02.03.2017
71skoda100
Tak je vymeneny olej aj filter, 15W40. Menil som aj tesnenie okolo olejoveho filtra, ten kruzok nebol snad 20 rokov meneny... bolo to tvrde jak kamen. Teraz uz kontrolka nesvieti ked je to na volnobehu jak ma byt (typujem tak 700-800 otacok) ale ked je sytic uplne dole tak motor chce zdochnut a aj kontrolka zacne svietit... ale toto je asi len nieco zle nastavene, musim sa pohrat s karburatorom trochu (podla mna teraz ked je sytic az dolu tak to bezi tak na 500 otacok).
07:35:17
25.02.2017
25.02.2017
MVM
-> 71skoda100: Nakup právě že "laciný" olej třeba stáčený nebo v 10l kanystru. 15W/40 klidně SH,SL ALE protože máš obtokovej filtr -tak hlavně vyměnit vložku a zkrátit dvě výměny prohřátýho oleje na 3-4tis km. Ideální je shodit a vymýt vanu,vyčistit sítko sacího koše a přetěsnit vanu.
23:03:36
24.02.2017
24.02.2017
MOLSO
-> 71skoda100: vobec neries nalej tam nieco normalne, kludne SL
22:45:34
24.02.2017
24.02.2017
71skoda100
Tento vikend sa chystam konecne vymenit ten olej (s autom som teraz skoro vobec nejazdil), a docital som sa ze do motoru s neznamou historiou (neviem co tam predosli majitel daval za olej, a ma 85.000 km) neni dobre dat nieco co rozpusti usadeniny lebo sa to tam moze niekde zapchat. Napriklad 15w40 s cislom API SF obsahuje menej detergentov jako API SL, ze? Tak rozmyslam ze na tuto prvu vymenu dam 15W40 ktory je prave API SF, je to myslim Starline s Auto Kelly. Myslite ze to bude v pohode? Nechcem tam davat lacny olej ale vsetko jako Castrol alebo Shell je API SL alebo SJ, a aj ten Starline je snad aj tak lepsi nez co sa vyrabalo pred 40 rokmi ked to auto bolo nove.
Este aby ste mali predstavu, takto to vyzera pod viekom ventilov, podla mna je tam celkom cisto
Este aby ste mali predstavu, takto to vyzera pod viekom ventilov, podla mna je tam celkom cisto
23:00:22
15.02.2017
15.02.2017
dragon_cb_cz
-> 71skoda100: Já bych se klidně ani nebál té 15W40 (nedám dopustit na červený Shell Helix HX-3), nikdy jsem s ní při zimních startech neměl problém, to mu motoru to neuškodí, spíš naopak.
Jinak s blikáním až svícením kontrolky už jsem se na 110ce taky setkal, jiný čidlo a vyčištění kanálku k němu pomohlo (kanálek byl trochu přicpaný bordelem) a od té doby je klid. Ale bylo to teda v relativně parném létě... ale s tou vodičkou co tam dolejváš to asi není divný ani v zimě. Případně nemáš hodně nízké volnoběžné otáčky?
Jinak s blikáním až svícením kontrolky už jsem se na 110ce taky setkal, jiný čidlo a vyčištění kanálku k němu pomohlo (kanálek byl trochu přicpaný bordelem) a od té doby je klid. Ale bylo to teda v relativně parném létě... ale s tou vodičkou co tam dolejváš to asi není divný ani v zimě. Případně nemáš hodně nízké volnoběžné otáčky?
17:46:07
03.02.2017
03.02.2017
71skoda100
Diky, tak tam skusim dat 10W40 s novym filtrom, vycistim to cidlo tlaku a snad to pomoze. Aj tak myslim ze mi tecie tesnenie olejovej vane tak rovno spravim aj to
16:42:03
03.02.2017
03.02.2017
Tomaso435
-> MOLSO: 15W40 do fáva, nebo 15W50 co celej život lil každej do škodovky.
16:37:20
03.02.2017
03.02.2017
MOLSO
davat do 40 rocneho motora 5w30 omastenu vodičku .... to už je odvaha asi by som to riesil 5W40, alebo 10W40
16:03:42
03.02.2017
03.02.2017
71skoda100
Zdravim, minule ked som siel s mojou Skodou 110 tak mi zacala blikat kontrolka mazania pri volnobehu. Ale az ked bol motor zohriaty a len pri volnobehu - ak trochu stupnem na plyn alebo dam sytic tak hned zhasne. Ma s tymto niekto skusenosti? Nasiel som niekde ze to moze byt spinavy senzor tlaku, ale napadlo ma este ze mozno je to tym olejom co tam davam. Ten olej dost tecie (opravim v lete) a dolievam tam 5W30. Je toto v pohode? Rozmyslam ci ho nevymenit za 5W40 alebo 10W40 ale kedze s tym jazdim obcas aj v zime nechcem aby potom bol moc husty pri starte. (pod viekom ventilov je to pekne a ciste, a auto mam asi len 2 mesiace tak neviem jaky olej tam predosly majitel daval).
Tak planujem vycistit to cidlo a vymenit olej a filter - mate pre mna nejake rady? Diky
Tak planujem vycistit to cidlo a vymenit olej a filter - mate pre mna nejake rady? Diky