Oprava motora 1.6 Mpi Felicie

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 05.01.2017 do 15.01.2021, založil/a Basic
řadit dle data
13:36:12
15.01.2021
Borderer
-> zdrub: Těsní všechno co má? To skoro vypadá, jako když se ohřeje, tak se někde otevře trhlina a začne sát faleš ve velkým.
17:27:28
13.01.2021
Čokin
-> zdrub: Kompres jsi měřil? Potřeba vyloučit mechanickou nebo elektronickou chybu.
16:55:36
13.01.2021
Bukaj
-> zdrub: Obecný tip - nemůže to být způsobeno chybou v dodávce paliva? Čerpadlo, podtlak v nádrži, přivzdušnění atd? Diagnostika nehlásí nějaké nesmysly?4
12:39:54
13.01.2021
zdrub
Ahoj mám takový problém s motorem, když ohřátý a pak se drží ve vysokých otáčkách tak ztratí výkon. V normálním provozu se to neprojeví, ale v ostřejší jízdě umře. Když zchladne, tak pak zase jede. Když ho nevytáčím tak jede i zatepla. Nevíte někdo něco? Výměna oleje s použitím protecu nepomohla.
12:27:30
13.01.2021
11mAjA11
1 znam znam...za dobrotu na zebrotu..
12:02:41
13.01.2021
Borderer
-> pafel16: Já to měl naopak. Měnil jsem trubku a když jsem vracel domek termostatu, upadly hrdla hadic k topení. 3 Vršek sem pak loupal jak čokoládovýho mikuláše.
11:58:47
13.01.2021
pafel16
-> Borderer: Nejspíš to bude příčina - byl měněn domek termostatu
11:55:18
13.01.2021
Borderer
-> pafel16: Tam jde spíš o to, že ten plast může bejt vyhřátej a strašně křehkej. Takže dokud do toho nesáhneš, drží to. Jakmile ale sundáš hadici nebo s tím hneš, loupeš to jak perník.
11:49:36
13.01.2021
pafel16
fotky pořízené endoskopem - trubka zeshora 2
zvětšit Oprava motora 1.6 Mpi Felicie - obrázek od pafel16 vložen 13.01.2021 11:49:36
11:48:56
13.01.2021
pafel16
fotky pořízené endoskopem - trubka zespoda 2
zvětšit Oprava motora 1.6 Mpi Felicie - obrázek od pafel16 vložen 13.01.2021 11:48:56
11:47:37
13.01.2021
pafel16
fotky pořízené endoskopem - trubka zeshora
zvětšit Oprava motora 1.6 Mpi Felicie - obrázek od pafel16 vložen 13.01.2021 11:47:37
11:46:50
13.01.2021
pafel16
fotky pořízené endoskopem - trubka zespoda
zvětšit Oprava motora 1.6 Mpi Felicie - obrázek od pafel16 vložen 13.01.2021 11:46:50
10:16:23
13.01.2021
Borderer
-> pafel16: Ještě bych doplnil, až trubku vyndáš, tak se podívej, v jakém je to tam stavu. Díra v bloku je prostě litina a bejvá to tam vyžraný. Takže nejdřív odrbat, ať si nezničíš nové těsnění už při montáži. Jinak já osobně bych se na kroužky vykašlal a vyměnil celou trubku, beztak bude vyhřátá a olámaná.
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 10:27:35
10:06:33
13.01.2021
pafel16
díky za podněty, příští týden se na to vrhnu, dám vědět, jak to dopadlo . . .
22:00:37
12.01.2021
11mAjA11
Me se ta trubka rozlamala pod rukama jak sem ji vytahoval ven, bylo to tak vyhřáté ze se to chovalo jako kartonova krabice..jeste ze na motoru na ND byla v jaks taks stavu.

Prace fakt zla..ta komora termostatu taky rada praska..
15:39:27
12.01.2021
MOLSO
-> pafel16: vytiahneš ju von prehodíš o krúžky, vyčistíš namázneš dieru pri pumpe nasadíš trubku do bloku, do domečku termostatu a domček dotiahneš o hlavu.





Ak sa v tom niekto už rýpal v najhoršom predpokladaj 15 kilov silikónu v diere v bloku motora, raz som to zažil na golfe IV a mal som chuť toho človeka dotrhať v zuboch.
15:30:17
12.01.2021
pafel16
-> MOLSO: Takže stačí ten okroužek vyměnit nebo je nutné měnit celou trubku? Je to tak, že trubku vytáhnu a pak s novým těsněním zasunu zpět a aretaci trubky zajišťuje domek termostatu?
15:13:43
12.01.2021
MOLSO
-> pafel16: budes musiet demontovat aj domcek termostatu od hlavy aby si tu trubku dostal von. pri vodnej pumpe je okružok s dvoma britmi, v domčeku teermostatu je obyčajný okružok, + po demontáži termostatu od hlavy doporučujem vymeniť aj to tesnenie - takisto okrúžok.



V podstate teoreticky vieš trubku vytiahnuť aj spodom, ale rátaj s tým že tam bude zbytková voda ktorá ťa pravdepodobne poleje.
14:45:41
12.01.2021
pafel16
Zdravím, dotaz k příspěvku -> Borderer 09.01.17 23:58:28: , teče mi trubka od termostatu k vodní pumpě na straně vodní pumpy. Chtěl bych to vyměnit, ale nikde se mi nepodařilo najít montážní postup. Je tam ta trubka na straně vodní pumpy nějak aretovaná? Stačí vyměnit těsnění nebo se musí vyměnit komplet trubka? Jediná možnost jak se tam dostat mě napadla pouze oddělat komplet sání, existuje i jiný způsob? Mám felicii 1.6 s posilovačem a klimatizací. Díky za odpovědi
23:58:28
09.01.2017
Borderer
-> Basic: A seš si jistej, že je to voda? Mne třeba 1.6 taky dost kouří, v tomto období je to za studena prakticky stroj na páru a zbavim se toho akorát na dálnici... Kam až ti vyběhla teplota podle budíku? Kolik bylo emulze pod tim víčkem?

Pokud bys našel nějakého toho "experta", jak píšeš, tak nejdřív zkuste natlakovat chladící systém a pozorovat, jestli tlak klesá. Protože jestli se zasahovalo jakkoliv do chladícího systému, může to úplně klidně téct někde jinde. Obzvlášť chuťovka u těchto motorů je ta podělaná umělohmotná trubka za motorem od termostatu k pumpě.

Začni od jednoduchých věcí a postupuj k těm složitějším, zvlášť pokud nemáš moc peněz.
17:42:50
07.01.2017
Basic
Rozumiem, urobím tak. Skúsim dať hlavu dole nejakým expertom a auto dočasne odhlásim. Holt, niekedy sa nedarí a musí sa šetriť a nechcem, aby auto trpelo zanedbanou údržbou. Medzitým môžem aspoň ukázať fotky a videa z endoskopu, ktorý sme zaviedli cez sviečky, aby sme videli stav piestov.
14:01:32
07.01.2017
ondie
-> Basic: Při výměně těsnění pod hlavou bych kouknul na ventily,1.6ky rády žerou olej kolem ventilovejch gufer.
11:52:10
07.01.2017
Petr Urban
-> Basic: Pokud nemáš peníze a známého co by ti dělal zadarmo, tak asi nespravuj a doufej že až našetříš, půjde s tím ještě něco dělat.

Zhodit hlavu je na jedno odpoledne, vysušit vodu co by stála nad pístem a namazat, poté už to stát může.



PS : Kdo má kozu, musí mít od ní provázek, chlíveček a seno či pastvu... a to je jen koza.
14:02:38
06.01.2017
Basic
Tak to je kus prúser teda, lebo auto stojí asi 2 mesiace. A asi mesiac dozadu som ho preštartoval, a raz za 2 týždne dolievam pomaličky olej na rysku max, aby som sa zbavil obalu. Bude to zlé s valcami?



Mimo témy (spojka): K tej spojke som zvažoval, že ju vymením, lebo pomaličky začína pri radení rýchlosti prekĺzovať. Odhadovaná životnosť je vraj tak 10 000 km. A som premýšľal, že to s tým spojím, a že vymením aj rovno všetky tie silentbloky, vyčistí sa motorový priestor, urobí sa nejak údržba prednej nápravy. Tak preto som chcel, že auto dočasne odhlásim. Že jednoducho som zvažoval demontáž motoru. Aby som si to rozdelil finančne, lebo inač to nezvládnem. Narovinu úprimne hovorím. Že motor sa urobí ako prvý, poctivo zo všetkým, len neviem komu to dať, nemám referencie, aj keď 2 firmy v Poprade majú peknú galériu fotiek.



Ja viem, že toto čo tu píšem, je už asi zúfalstvo a chytáte sa za hlavu, len momentálne som na tom ako som, že musím aj šetriť jednak a jednak je to celé také komplikované. Je zima, nemám sílu, lebo som po chorobe a nezvládam fyzickú záťaž a zimu. Auto má iba letné pneumatiky, doteraz sa jazde v zime vyhýbalo, to by bolo prvýkrát. A končí mu PZP, tak asi jedine nie ročné, ale kratšie, lebo to tiež proste pýta peniažky, za ktoré by sa dala proste urobiť iba tá práca toho tesnenia a hlavy.
13:24:15
06.01.2017
Jarda - zrušená registrace
spojku, pokud s ni nejsou problemy bych neresil... pokud se s tim trochu slusne zachazi, tak min. 200tis. km musi dat, spis o dost vic, nekdo me tvrdil dokonce ke 400tis. km a na spojku se tady vyndava prevodovka a ne motor :)



tesneni - chci uz delsi dobu zmerit krouzky z jakeho jsou materialu u elring a u jeste puvodniho temacu, rozhodne dej ten elring, nejaka stovka navic se opravdu vyplati, ja tu hlavu chci nekdy v lete sundat, ale kvuli uprave... a pritom uz udelam rovnou rozvody, ted pri vymene vacky jsem je jen napinal4
upraveno 1x, naposled 06.01.2017 13:24:53
10:12:54
06.01.2017
Petr Urban
-> Basic: Samozřejmě to co nejrychleji rozdělat a vyřešit, ať ve válci např. nestojí voda, která udělá mapy rzi na válci a to je u 1.6 bloku nevratné, nejsou tam žádné vložené válce ! U sundání hlavy je správné její přebroušení do roviny a test rovinnosti bloku, měl by to být standartní úkon kdykoli kdy jde hlava co byla v provozu dolů z motoru. Těsnění pod hlavu bych koupil originální či evěřené prodejce - Elring, Victor Reinz apod., žádný díl ani pouhé těsnění pod hlavu bych nekupoval od Vika, AQ apod. = Polsko, Čína... vyhl bych se, tím i možných problémů.
06:53:27
06.01.2017
rsvancara
Co nejrychleji vyměnit těsnění pod hlavou a co nejrychleji vyměnit i olej a filtr oleje (na to není nutno vyndávat motor). Pak auto nastartovat a prohřát (volnoběh, bez víčka oleje). Aby se odpařil i ten zbytek vody, co tam je.



Protože jinak někde něco díky té vodě, co tam teď je vyhnije a při provozu se to pak ještě o tu korozi přidře (až zadře).
23:55:54
05.01.2017
Basic
Zdravím



Čítal som toto fórum a prechádzal témy. Mám Feliciu Combi 1.6 MPi. A mám ten problém, že teraz zime pred zazimovaním mi zrejme odišlo tesnenie pod hlavou. Z výfuku ide veľa bieleho dymu, cítiť spaľovanie chladiacej kvapaliny, veľký úbytok není, ale cítim pokles hladiny. Kontrolná mierka oleja je iba od oleja, ale pod viečkom dopĺňania oleja je vidieť zmiešanú chladiacu kapalinu a olej. Takže to vidím na poškodenie tesnenia. Moja otázka/cieľ tejto témy je, čo súčastnosti robiť, cítim, že toto bude trošku na dlhší čas oprava a súčastne na financie. A tak asi bude vhodné auto dočastne odhlásiť, keďže onedlho mu končí PZP a ja neviem, kedy bude poriadne prevádzky schopné. Rád by som auto nechal v garáži, dočasne odhlasené a vybral celý motor von a nejak ho zgeneralkoval. Je tu niekto, kto s tým ma skúsenosti? Radšej by som to dal niekomu (škodovkárovi), ktorý by mal pre to cit. To znamená zbrúsiť hlavu, vymeniť tesnenie a všetky tie veci okolo toho a prípadne aj niečo iné, napríklad rovno vymeniť spojku, ktorej sa pomaly bude končiť životnosť. Nie som taký expert do áut, preto by som to riešil rád s niekým z vás, lebo vy sa vyznáte do toho určite viac ako ja. Som konkrétne zo Spišskej Novej Vsi. Aj osobne by som rád nechal ukázať niekomu z vás, že mi k tomu bude vedieť povedať viac. Napríklad, ako vybrať celý ten motor, aby sa nič nepoškodilo, jak karoséria a lak, tak aj motor.



Ide o motor 1.6 MPi. Má najazdených 135 000 km. Rozvody boli menené pri 128 000 km. Auto je momentálne zazimované v garáži. Spojka je zrejme ešte originál. Fotky/video v prípade záujmu natočím. Príčina problému bude asi prehriatie, ktoré sa mi stalo v lete, keď odišla vodná pumpa. Auto som odstavil, aby sa nepoškodilo, napriek tomu to asi nestačilo a aj to prehriatie asi spôsobilo tú vadu. Následne som vtedy vymenil rozvody za to najkvalitnejšie na trhu a asi 4 mesiace nebol jediný problém. Až teraz začali. Poprosil by som o nejaké rady, ako to celé vyriešiť ak by sa dalo.
Extreme Tyres