
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felda 1.6 - volnoběh
-> Borderer 28.11.16 21:33:54: a nemas spatnou jednotku od Cimbu? jsou dve - pro seriovou vacku a pro upravenou vacku

-> el.tomas: Díky moc za reakce, konečně sem se o tom aspoň dozvěděl něco konkrétního. :-) Dal sem si cenový strop a zavolám jim. Pokud to kluci budou umět zkulturnit za ty peníze, pujdu do toho, jinak to poletí do pole.
-> Borderer: Mají, ale co vím, tak negativní a veškeré konzultace s Cimbu byly zbytečné a vedly k jiné jednotce, proto jsem hned na začátku psal, že to koupí každý mladý tuzer na Fakebooku. To je asi vše, co jsem pochytil o Cimbu a dávno jsem to z hlavy vytěsnil 

-> el.tomas: Takže s tím mají zkušenosti, respektive řešit to s nimi není další slepá ulička? Jestli ne, tak bych to s nimi zkusil - hodit to do regálu mužu vždycky.
edit: Právě FK fórum mam načtené a nějak sem to tam z toho nevydedukoval. Spíš to tam chválej (co sem našel), tak sem z toho jelen....
edit: Právě FK fórum mam načtené a nějak sem to tam z toho nevydedukoval. Spíš to tam chválej (co sem našel), tak sem z toho jelen....
-> Borderer: Specialnielektronika.cz si s Cimbu jednotkou užila celkem mnoho srandy. Když si o tom celkově počteš i na Felicia klubu, tak zjistíš, že je lepší série AJ. Můžeš se taky dočíst, že konzultace s Cimbu byla úplně zbytečná a že to dělá stále. 

-> el.tomas: Asi teda zkusim kontaktovat cimbu, jak se k tomu postaví. K cimbu jednotce sem přišel jak slepej k houslím a moc se mi do toho investovat nechce, jen je to takové lákavé.
Jestli by ten volnoběh byl ochoten třeba do litru srovnat nebo tak... Už sem si psal od lidí ze specialnielektronika.cz, ale o těch sem ještě neslyšel, žeby dělali toto...

-> Borderer: Tak pro vyřešení houpavého volnoběhu jsi udělal maximum, kdybys měl sériovou jednotku. Jelikož máš jednotku od Cimbu, tak musíš za úpravcem, aby ti to nekuckalo a nechcípalo nebo oželit trochu výkonu, ale mít klid a mít sériovou jednotku.
ja mam od Chovance, ale vacku i chip, proti serii to je pekne znat, vic teda na benzin, predtim to jelo na benzin i lpg srovnatelne... na LPG je ted hlavne prinos, ze to trochu jede i nad 3500, predtim to nad 3500 nemelo cenu tocit
ale na predjizdeni tam casto tuknu benzin, tankuju 100ku na OMV

-> el.tomas: a rozumíš tomu nějak víc? Jde mi o to, jestli by někde sel doladit jen ten volnoběh a nezbořit zbytek. Schválně sem to zkoušel a zřejmě povedený kus, auto je opravdu živější. Vyzkoušeno v dlouhém tahlem kopci, ihned po sobe, abych vyloučil palivo, váhu atd. Do nějakých 3 tisíc to jede cca stejně, ale pak ta série začíná ztrácet.
-> el.tomas: Ti nevím... Já to asi fakt dojedu změřit. Jen pro tu prdel. Ale po úpravě od Jandy to auto najednou opravdu "jede". Do tý úpravy tam byl "ABT" a nejelo to...
-> Borderer: Nikdy jsem neviděl, aby Cimbu jednotka chovala na volnoběh normálně. Jak mistr Janda rád říká:,,Auto, které nechcípá, tak nejede. Mně můj pickup chcípne i 3x denně.."
Cimbu jednotku bych pustil dál, on jí nějaký mladý tuzer rád koupí, když mu to "přidá" 20kW. Ono se ti může zdát, že to jede, ale v minulosti bylo běžné, že série jela líp jak Jandovo supr soft.
Cimbu jednotku bych pustil dál, on jí nějaký mladý tuzer rád koupí, když mu to "přidá" 20kW. Ono se ti může zdát, že to jede, ale v minulosti bylo běžné, že série jela líp jak Jandovo supr soft.
-> el.tomas: A stojí ta cimbu celkově za hovno nebo jen ten volnoběh? Možná budu mít možnost to doladit, tak nevím, jestli do toho jít nebo ne. Líbí se mi na ní, že to jede, ale jestli to není něčím vykoupené, přestože hodnoty jsou ok.
Nehledě...Kua, dyt tohle má hromada lidí a nikde sem se nedočetl, že to stojí za hovno - ten volnoběh, nic. Kazdej si to chválil - ješitnost?
Nehledě...Kua, dyt tohle má hromada lidí a nikde sem se nedočetl, že to stojí za hovno - ten volnoběh, nic. Kazdej si to chválil - ješitnost?
-> Borderer: Dej tam tu AJ, to je asi nejlepší sériová jednotka pro 1.6, hlavně tu Cimbu jednotku zahoď jak nejdál dokážeš.
Tak,
vyměnil sem na motoru hadici mezi sáním a odlučovačem oleje, zkontroloval kostru motoru, detailně prohlídnul klapku - nic.
Ale dostala se mne do ruk jiná řj s originálním sw a na tu to zdá se, funguje jak má.
Ve vagu se chovají obě řj úplně stejně s tím rozdílem, že originální jednotka vidí při zapnutém klíčku a studeném motoru na klapce 4,7° a jednotka od cimbu 18°. Při přidání plynu obě hodnoty rovnoměrně stoupají.
čísla řj jsou:
origo řj je 032 906 030 AJ r.v. 23.11. 1999
řj od cimbu 032 906 030 N r.v. 30.9. 1996
Hodnoty se dle VAGu v ničem neliší až na políčko "úhel škrtící klapky" a ještě to, že u origo řj ta klapka zkusí hodnoty a ztichne. U řj od cimbu píská pořád.
origo: 4,7°
cimbu: 18°
vyměnil sem na motoru hadici mezi sáním a odlučovačem oleje, zkontroloval kostru motoru, detailně prohlídnul klapku - nic.
Ale dostala se mne do ruk jiná řj s originálním sw a na tu to zdá se, funguje jak má.
Ve vagu se chovají obě řj úplně stejně s tím rozdílem, že originální jednotka vidí při zapnutém klíčku a studeném motoru na klapce 4,7° a jednotka od cimbu 18°. Při přidání plynu obě hodnoty rovnoměrně stoupají.
čísla řj jsou:
origo řj je 032 906 030 AJ r.v. 23.11. 1999
řj od cimbu 032 906 030 N r.v. 30.9. 1996
Hodnoty se dle VAGu v ničem neliší až na políčko "úhel škrtící klapky" a ještě to, že u origo řj ta klapka zkusí hodnoty a ztichne. U řj od cimbu píská pořád.
origo: 4,7°
cimbu: 18°
-> Borderer: Co nejakej reset adaptacnich hodnot v ECU? Nevim jak to ma 1.6, u 1.3 bmm stacilo na par minut odpojit baterku. U lpg strikacek je to obcas nutnost....aspon, co si pamatuju po 15 letech z lpg konfery na Pandore...
-> Bukaj:
a skodovka to tak nema ?fa neviem ale tam som to tusim tiez nepozoroval

-> castrol: Nojo, to je fakt, že když je to elektronicky řízené, tak si to hlídá při klesání otáček, aby to nekleslo moc...
...ale z nějakého auta znám to podklesnutí (možná Favorit karbec), tak mne to zmátlo...
...ale z nějakého auta znám to podklesnutí (možná Favorit karbec), tak mne to zmátlo...
-> Lamac 22.11.16 14:51:22: vacka je hnana od kliky, takze jo

-> Lamac: Přesněji řečeno snímá polohu vačky. :-)
Si si istý,že sníma polohu kľukovky u 1.6?
-> Borderer 21.11.16 21:04:18: tak podobne to ma i bmm
, ale u 1.6 je v rozdelovaci snimac polohy klikovky narozdil od BMM

-> Jarda: Co sem se dočetl, tak ta 1.6 je schopná si ten předstih měnit sama, do nějakého určitého limitu. V rozdělovači má širokej kontakt a do toho se musí vejít.... Šla mi z toho poměrně hlava kolem, protože to má čidlo klepání, hall i řj, ale rozdělovač...jediný rozumný mne z toho vychází to, že samotnej předstih řídí řj, ale rozdělovač "pouze" určí, na jakej válec půjde jiskra...složitěji by to snad už nešlo. 

-> StepaNoFUN: Na to kašlu, stejně budu objednávat ořech do spínačky, tak to vezmu nový. Imho to vadí, že tama přisává i když je ústí tý hadice nad klapkou? Co to může rozhodit podtlak v sání?
-> StepaNoFUN: nenechal :( jen nekolik set metru...
-> Jarda: A nechal jsi to par km škubat? Většinou se to po pár km srovnalo zase do původního stavu.
-> Borderer: Přes ní si to občas přisávalo falšnej vzduch. Olej ji sežere a pak to dělá bordel. Bacha je na jednom konci rozšířená, takze klasickou hadicí nenahradíš. A když se v tom budeš vrtat, tak občas stojí za to vyčistit ten labyrint...
-> StepaNoFUN: ja u 1.6 zkousel trochu zvednout predstih a to auto zaclo neskutecne skubat
, tak jsem to vratil, nakonec jsem to nechal nachipovat od Chovance, kdyz uz od nej mam vacku

-> StepaNoFUN: žádné protizášlehové klapky naštěstí nevedu, přinejhorším mám náhradní sání.
Jinak jaký vliv na toto může mít ta hadice? Zkusím ji vyměnit, ale moc nechápu princip.

Nazustavá viset nějaká protizaslehova klapka? Nevím jestli je to ma a ve sporákach se moc nevyznam...
Ale to s tím houpnutim fakt správně není. Zkus ještě zkontrolovat hadici odvětrání klikový skříně. Ta u 1.6 často dělala bordel.
Případně odpoj lambdu a zkus to bez ní. Ale to už je spíše "tonoucí se stébla chytá"...
Ale to s tím houpnutim fakt správně není. Zkus ještě zkontrolovat hadici odvětrání klikový skříně. Ta u 1.6 často dělala bordel.
Případně odpoj lambdu a zkus to bez ní. Ale to už je spíše "tonoucí se stébla chytá"...
-> Bukaj: Ne, tam tento děj nastává při nějakých 1 500 otáčkách. Při těchto otáčkách se začne vstřikovat palivo a klapka se jen plynule doladí na volnoběžné otáčky. Nemá to kolísat pod volnoběh, pak ten motor trpí.
-> Bukaj: mam dojem ze nie ale zajtra na to kuknem 

-> castrol: Právě že u 1.6 také ne...ani mne to nedělalo ze začátku.
-> castrol: Už fakt nevim, jak to má Felda 1,3 - rok jsem s tim nejel...
Ale logicky, když pustíš plyn, klapka by se měla úplně zavřít, než otáčky klesnou na volnoběh a než se stihne klapka přiotevřít do volnoběžné polohy, tak klesnou trochu níž, ne?

Ale logicky, když pustíš plyn, klapka by se měla úplně zavřít, než otáčky klesnou na volnoběh a než se stihne klapka přiotevřít do volnoběžné polohy, tak klesnou trochu níž, ne?
-> Borderer: Hlavně na to, abys předstih nastavil si buď musíš namalovat svoje rysky a mít stroboskop se zpožděním záblesku, nebo origo zařízení. Ale dle mýho zjištění na něm až zase tak nezáleží. Ať jsem nastavil jakkoli (samozřejmě i podle správnýho postupu, akorát s těma svejma ryskama a zpožďovačem, či jsem s tím točil "od dorazu k dorazu"), tak to jelo pořád stejně.
-> Bukaj: neviem ako u 1.6tky ale u 1.3 to normalne nieje
-> Borderer: Ale to neni volnoběh - zhoupnutí při ubrání je úplně normální jev, ne?
-> Bukaj: Jde o to "zhoupnutí", když otáčky padají k volnoběhu. Ke konci videa už to bylo 2x na hraně. A auto určitě vycejtilo, že to natáčím, protože to bejvá o dost horší.
Jinak ohledně toho předstihu, ono je to tam nějak kooperace s vagem a do toho si sám asi netroufnu.
Jinak ohledně toho předstihu, ono je to tam nějak kooperace s vagem a do toho si sám asi netroufnu.

-> Borderer:
Na tom videu nevidím vůbec nic podezřelého - volnoběh se mi zdá pravidelný...
Jinak kdybys potřeboval půjčit stroboskop, tak se stav...
Na tom videu nevidím vůbec nic podezřelého - volnoběh se mi zdá pravidelný...

Jinak kdybys potřeboval půjčit stroboskop, tak se stav...

Jediné, tak teďka sem si všiml toho úhlu otevření klapky, přijde mi to nějak moc. Ale když klesne, tak motor zakolísá.... Kua, snad sem nevyhodil 5k za novou klapku, která ještě k tomu nefunguje...
Prohledam sel FK fórum, ale nic kloudného sem nenašel, fb verze FK fóra je akorát tak o spotřebě, R15 či najetých kilometrech, tzn. prosím opět o pomoc zde.
Už se mi zoufale nedaří nalézt řešení následujícího problému. Auto na volnoběh kolísá, škube sebou a sem tam zdechne. Byť i motor klape na volnoběh plynule, tak najednou zakopne a chcípne. Mimo volnoběh jede, táhne jak má - necuká, neztrácí výkon, nepřehřívá se, spotřeba do 8l LPG na sto. Pouze mám pocit, že na benzín je ten volnoběh ještě mírně horší. Viz video:
Vyměnil sem čidlo v sání i čidlo kapaliny - nepomohlo.
Vzal sem klapku - byla uvnitř čistá, pořádně ji prohlédl a vyčistil znovu (přizpůsobení, základní nastavení a seřízení lanka je samozřejmostí), vyměněna za novou origo VDO.
Na kritická místa přisávání falešného vzduchu jsem nejdřív aplikoval hořlavý sprej (bez výsledku) i vodu (taktéž nic).
V autě je jednotka s chipem od cimbu - při vrácení originální žádná změna.
Měl sem venku svíčky - všechny jsou "pěkné" a hlavně všechny mají úplně stejnou barvu, bez karbonu atd.
Kabely staré půl roku - nikde neprobíjí, palec a víčko rozdělovače staré rok (kontrolováno, OK), zapalovací modul je také rok starý.
Diagnostika hlásí "0" chyb a provoz s vagscopem taky neobjevil nic divného.
Jediné, že je tam neznámý předstih, ale to už je nad mé síly, nemám stroboskop.
Za každý nápad budu vděčný, Borderer.
Už se mi zoufale nedaří nalézt řešení následujícího problému. Auto na volnoběh kolísá, škube sebou a sem tam zdechne. Byť i motor klape na volnoběh plynule, tak najednou zakopne a chcípne. Mimo volnoběh jede, táhne jak má - necuká, neztrácí výkon, nepřehřívá se, spotřeba do 8l LPG na sto. Pouze mám pocit, že na benzín je ten volnoběh ještě mírně horší. Viz video:
Vyměnil sem čidlo v sání i čidlo kapaliny - nepomohlo.
Vzal sem klapku - byla uvnitř čistá, pořádně ji prohlédl a vyčistil znovu (přizpůsobení, základní nastavení a seřízení lanka je samozřejmostí), vyměněna za novou origo VDO.
Na kritická místa přisávání falešného vzduchu jsem nejdřív aplikoval hořlavý sprej (bez výsledku) i vodu (taktéž nic).
V autě je jednotka s chipem od cimbu - při vrácení originální žádná změna.
Měl sem venku svíčky - všechny jsou "pěkné" a hlavně všechny mají úplně stejnou barvu, bez karbonu atd.
Kabely staré půl roku - nikde neprobíjí, palec a víčko rozdělovače staré rok (kontrolováno, OK), zapalovací modul je také rok starý.
Diagnostika hlásí "0" chyb a provoz s vagscopem taky neobjevil nic divného.
Jediné, že je tam neznámý předstih, ale to už je nad mé síly, nemám stroboskop.
Za každý nápad budu vděčný, Borderer.