únik oleje řemenicí

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 04.10.2016 do 12.03.2017, založil/a BorekM
řadit dle data
15:31:05
12.03.2017
isti
-> Rapi1: Daj tam remenicu z favorita.
15:28:43
12.03.2017
Rapi1
takze mam skutocne axialku medzi remenicou a klukou...takze skutocne bude skodovacka remenice voci feldackej o malicko ktratsia...



teraz otazka ako to odstranit...
23:52:43
10.03.2017
Rapi1
-> minno: favorit a felda mala remenicu lisovanu na hriadely s velkym priemerom dostat to na skodovacku pumpu je vcelu problem...

-> Athlonek: remenica zrejme cestovat nebude to by som poznal ze kluka moc trci a remenica ma volu...ale kluka je v remenici utopena cca 2mm ak sa k tomu zajtra dostanem tak to nafotim....
23:17:36
10.03.2017
Athlonek
-> minno: Když jí přelisuješ, tak asi ano.
23:15:58
10.03.2017
Athlonek
-> Rapi1: Tobě asi cestuje řemenice po klice a není pevně přitisklá na rozvodové kolečko.
upraveno 1x, naposled 10.03.2017 23:18:08
23:00:41
10.03.2017
Athlonek
U Favorita jsem měl opotřebené axiální ložisko a klika v motoru si cestovala jak chtěla. A gufero u řemenice teklo jako Dunaj.
zvětšit únik oleje řemenicí - obrázek od Athlonek vložen 10.03.2017 23:00:41
22:36:45
10.03.2017
minno
-> Rapi1 10.03.17 21:11:56: Ale remenice na pumpách sú snáď zámenné, nie? T. j. na origo pumpu môžeš dať drážkovanú remenicu. Ak sa nemýlim.
21:11:56
10.03.2017
Rapi1
-> MVM: remenica presne pasuje takze je to jedno z prvych mpi....to by som snad tie 2mm na priemere poznal...nieje to moj prvy motor...no je pravda ze som si malu axialnu volu vsimol...musim to skusit este raz...plochy remen som tam mal donedavna ale mal som aj feldacku pumpu a nebol som s tym spokojny...hlavne preto ze ma male lopatky a v lete sa to obcas hrialo...este na predchadzajucom motore teda....preto som dal origo pumpu na origo remen...
20:37:27
10.03.2017
Milan Rychtecky
Ono nakonec axiální vůle klikovky a řemenice je v tomto případě to samé. Takže na závěr, šroub sem měl dotažený na krev a mezi podložkou šroubu a řemenicí mi prolínal olej. Silikon pod podložku to nikdy nevyřešil na dlouho , pomohla až výměna řemenice za origo. A bylo to axiální vůlí klikovky.
20:16:57
10.03.2017
Milan Rychtecky
Nemyslel sem vůli klikovky ale samotné řemenice. Origo felďácká byla prostě o chlup délší.
19:52:18
10.03.2017
MVM
-> Milan Rychtecky 10.03.17 19:47:26: Řemenice klikovky už v principu sestavy a vymezení axiální vůle klikové hřídele nemůže mít žádnou axiální vůli -pokud je dotažený šroub řemenice.! (neberu v potaz že je špatně pojmenovaná radiální a axiální vůle) 4
19:47:26
10.03.2017
Milan Rychtecky
Tenhle samý problém sem řešil na té své. A přišel sem na to že má řemenice nějakou cca setinkovou axiální vůli. Pokoušel sem se sehnat nějakou vymezovací podložku pod řemenici ale na závěr sem radši převařil držák altíku a předělal komplet na plochodrážkový řemen.
19:40:34
10.03.2017
Kuba105
-> BorekM: A teče ti olej stejně jako na foto od -> Rapi1: ?? mě to jednou taky teklo jak blázen. Ale problém byl v tom že jsem při výměně rozvodu na ozubené kolo na klice nevrátil takovou tu velkou plechovou podložku.
19:39:28
10.03.2017
MVM
-> Rapi1 10.03.17 19:27:21: Řemenice 130 má vnitřní průměr 32mm (Čep klikovky Mpi má 30mm) Pokud nemáš první Mpi kde by teoreticky mohla být 32.. Nuže otázka zní : máš správné průměry??
19:27:21
10.03.2017
Rapi1
Mam obdobny problem...z remenice mi tiez tecie olej a neviem preco...gufero som daval nove ale ide to z remenice okolo srobu.Ten som aj podlepil tmelom ale vydrzalo to cca 300km...a je tu problem znova....motor je felda mpi remenica s130 skusal som aj ine renenice a problem rovnaky...motor som kupoval uz vybraty z auta origo drazkovana remenica mala ustiepnuty maly kusok je mozne aby sa nejak otlacila kluka? ako to vyriesit? druhu kluku davat nechcem motor ma sotva 12tis.km



prikladam fotku ako to vyzera...
zvětšit únik oleje řemenicí - obrázek od Rapi1 vložen 10.03.2017 19:27:21
18:43:46
06.10.2016
MVM
Pokud se tu budem brodit v bažinách "gufer",tak se jen zmíním o tom,že poloha gufera ve víku rozvodů je přesně definovaná.Obvykle z prvovýroby z "fabriky" odpovídá taho hloubka přesně tomu místu,kde se po statisíci km vytvoří ona známá drážka na řemenici a dochází k netěsnostem i po výměně těsnícího kroužku.(dále jen G) -pozn.neplést s jiným G 3 - Pokud se G mění měl by se použít přípravek,který je veden čepem klikovky -místo řemenice - a ten zajistí jednak kolmost gufera a taky jeho montážní hloubku. Zkušeným stačí oko nebo objet G prstem,aby správnou hloubku odhadli,neznamená to ale že je vždycky namontovaný správně.Někdy je dobrý gufero zatlačit hlouběji o pár desetinek aby se točila řemenice jinde a je klid. V neposlední řadě je na trhu spousta výrobců a materiálů G v různým cenovým rozpětí. (U mě v kartě jsou obě klikový G z materiálu Viton,kde se pohybuje cena řádově ve stovkách Kč,přičemž jsou přímo na kliku určený.) Zrovnatak jako bývají G na klikovku silikonový a se šipkou ve smyslu otáčení kliky.
upraveno 1x, naposled 06.10.2016 18:47:43
08:42:23
06.10.2016
isti
-> BorekM: V mojích začiatkoch sme riešili podobný problém pri zástavbe favo motoru(alebo to bolo z mpi felicie,už neviem)do zadohrabu.Po naštartovaný to tiež hádzal olej.Problém bol v nesprávnej remenici a v chýbajúcom krúžku pod remeniciu.Ak sa nemýlím tak na motore bola remenica pre plochý remeň,ja som tam dal zo 120-ky a museli sme to vymenim za remenicu z favorita.Ak tárám hlúposti tak ma skúsenejší určite opravia.
02:05:51
06.10.2016
palinator
-> Urbi:

Ale to je taky fyzikální problém, štauferku furt plní, plní, ona ubejvá, ubejvá a záhadně se mastí celej zadek. 3
01:54:25
06.10.2016
Petr Urban
-> BorekM: Tak to máš ale napsat prvně ... Hlavně zjisti s kama je tedy únik. Dle mě nás buď valíš, dáváš špatné gufero nebo průměr pro gufero je značně poškozen.

Není sci-fi přijít na takovém motoru na to, s kama je takový úník oleje...

Buď je to kolem šroubu a pokud je suchý, je to kolem gufera. Bež do škodovky - originál škoda díly, kup originální gufero nebo i Rubenu klasické červené na krámě, zkontroluj perfektně průměr do kterého to dávaš a musí to sedět... Podívej se také, zda není řemenice prasklá u drážky na klínek, někdy to jde sotva vidět a zda tam není vyjetá hluboká drážka od gufera.



Nakonec zjistí že je to vazelína z vodní pumpy a že z řemenice nic neteče 3
19:34:35
05.10.2016
BorekM
Tuším, že gufero jsme měnili snad 2x a šroub s podložkou na tmel jsem taky zkoušel.
17:18:16
05.10.2016
Jirik_Tuňák1983
13:40:23
05.10.2016
Petr Urban
-> m8rinek: Toto je málokdy a nevalilo by to takovými proudy jak se popisuje ...

Jde pěkně vidět jeslti jde olej ze zadní strany řemenice - gufero nebo z přední strany (ínik kolem šroubu) dle strany omaštění řemenice.
upraveno 1x, naposled 05.10.2016 13:40:40
10:24:29
05.10.2016
m8rinek
Ono to taky vůbec nemusí být guferem, ale olej může sáknout mezi řemenicí a klikou. Stačí, aby klikovka byla trochu menší tolerance.... Stačí nalepit podložku pod šroubem na tmel...
09:48:36
05.10.2016
Petr Urban
-> BorekM: A to ještě píšeš veřejně, že meníš řemenice a nenapadne tě jako za pár minut vyměnit gufero za nové, nebo ani nechápeš význam toho slova... To pak raději dej do servisu, máš klid.
21:19:28
04.10.2016
Nwkt
Tak zkus třeba vyměnit gufero
21:17:33
04.10.2016
BorekM
Ahoj mám dotaz, v autě motor favorit 136 bez nějakých zásahů co je mi známo, ale přes řemenici mi to hází olej, žádný kapky, ale pořádný stříkance, je od toho celý motorový prostor, kapota, zadní čelo i nárazník, stříká to fakt hodně, ale po určitý době to přestane ( když je měrka suchá, ale kontrolka mazání nesvítí ) a když doleju olej tak jedeme znovu. Je fajn, že mi to takhle konzervuje kapsy vzádu, ale raději bych zamezil tomuto úniku. Jinak řemenice jsem vyzkoušel už asi 3.
Extreme Tyres