skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Snížení hlavy z felicie na fav motor
16:20:10
27.09.2016
27.09.2016
fidelmc
Takze final : snizeno o 0,95mm = KP 10,5 . Dle vyrobce vacice bych mel mit 10,6 , takze spokojenost.
08:36:31
27.09.2016
27.09.2016
fidelmc
-> Urbi: nojo, ale ja jsem na 96,9 (snizena o 0,8mm)a objem spalovaku (bes tesneni) mam 28,4 - 28,5 a to je KP 10,3 (kdyz tesneni je 1,4 a pisty zaroven s vlozkama)
16:50:05
26.09.2016
26.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Urbi: myslim, ze to je 0.3mm pod vlozky...
16:37:05
26.09.2016
26.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: Ano měli by jít zároveň na Favoritech. Dokonce jsi nejsem nyní jist, zda-li někde nechodí 0,3mm pod uroveň vložek...
Tedy stejně i bez tvého měření... kdyby jsi snížil na 97 mm výšky hlavy, bylo by to ok.
Měřil jsem x-desítek hlav a všechny 50kw hlavy měli min. 98mm, + - nějaká desetina si s tím asi v fabrice nelámali hlavu, je to škodovka...
Tedy stejně i bez tvého měření... kdyby jsi snížil na 97 mm výšky hlavy, bylo by to ok.
Měřil jsem x-desítek hlav a všechny 50kw hlavy měli min. 98mm, + - nějaká desetina si s tím asi v fabrice nelámali hlavu, je to škodovka...
15:29:16
26.09.2016
26.09.2016
fidelmc
Jen pro jistotu se chci optat. Pisty u fa jsou v HU zaroven s vlozkama? Bohuzel sled operaci mi nedovoli si to premerit . ( snad to neni zas jedna z hloupich otazek :)
21:51:48
19.09.2016
19.09.2016
fidelmc
Takze po odliti mi vychazi KP 9,97. Pocitam teda, ze tesneni je 1,4mm po dotazeni hlavy a pri pouziti hlavy na felda motoru (0,3mm pisty nad vlozky). Tak tedy snizovana nebyla. Pocital jsem nejen podle teto stranky www.zealautowerks.com, asi ten clovek nekecal, kdyz tvrdil ze to ma najeto 28tis a s hlavou nic nedelali. Ale to je jedno. Je zmereno a od toho se odrazim
09:10:13
19.09.2016
19.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: to je
08:33:02
19.09.2016
19.09.2016
fidelmc
Byreta, timto jsem odmeroval palici na MBcko a 130, paradni vecicka
21:02:00
16.09.2016
16.09.2016
Petr Urban
Pánové hlavní tuším je to, že to jádro spalovaku při lití nikdy přesně nesedí na stejném místě a z principu lití je snad více nepřesná operace než strojní obrobení sedel... třeba v rámci nějakého casového useku - den, tyden či měsíce jsou sedla stejně vůči dos. ploše hlavy, ale určitě né roky. Felda a fav. hlav už jsem viděl stovku kusů, málokdy to i na oko vypadá stejně...
17:50:06
16.09.2016
16.09.2016
stepan
-> fidelmc 14.09.16 17:52:25: Samozřejmě že dělá pokaždý jinak, stačí jinak upnout nástroj a pak "blbě" seřídit.
12:24:42
15.09.2016
15.09.2016
vhml
-> fidelmc 14.09.16 17:52:25: já jako strojař si naopak dovedu naprosto přesně představit jak ve velkosériový výrobě napálily každý sedlo jinam
12:14:08
15.09.2016
15.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: Samozřejmě ti mohu změřit přesnou hodnotu přesnýmm hloubkoměr klidně od sedla nebo ze středu spalováku, ale na každé hlavě je to v rámci desetin jiné, takže ti mám napsat různé hodnoty z 10ti hlav ? :D :D
Mě se zdá jak kdybych mluvil s tatarem a MVM taky, už potřetí ti říkám že jediná přesná hodnota je nalití spalováku, ale přesnou metodou na rovné hlavě a lít něčím, kde je přesná rozlišovací schopnost i 0,2ml !
A za třetí je to jedno v tvém případě, já ti poradil, tak aby ti to fungovalo, že nechecš věřit a vymýšlíš blbosti už je tvůj boj, tak si bojuj.
Mě se zdá jak kdybych mluvil s tatarem a MVM taky, už potřetí ti říkám že jediná přesná hodnota je nalití spalováku, ale přesnou metodou na rovné hlavě a lít něčím, kde je přesná rozlišovací schopnost i 0,2ml !
A za třetí je to jedno v tvém případě, já ti poradil, tak aby ti to fungovalo, že nechecš věřit a vymýšlíš blbosti už je tvůj boj, tak si bojuj.
18:02:46
14.09.2016
14.09.2016
fidelmc
-> MVM: souhlasim
17:58:56
14.09.2016
14.09.2016
MVM
-> fidelmc: Nechci tvrdit nic než co jsem u Urbiho doma viděl když dělal hlavy pro mě - on Ti napsal to,co má na hlavách odměřené. V seriové výrobě se to opravdu moc neřešilo. Taky nejsem pekař a vím kde hledat setiny. Tak to nalij a spočítej sám .. Bavím se tu pouze o tom že je směrodatný pouze objem.
17:52:25
14.09.2016
14.09.2016
fidelmc
-> MVM: To mi chces rict, ze stroj, co dela diry pro sedla do dolitku, pokazde vyfrezuje diru jinak hlubokou? To snad ne...Alespon z pohledu strojaře nesmysl. A o pocitani KP. Proc to mam Urbimu posilat? Tim ho nechci zatezovat. (0.1mm = 0,45cm3 na prumeru 75,5mm jestli nedelam chybu)
17:42:12
14.09.2016
14.09.2016
MVM
-> fidelmc: Tak si děláš legraci? Přečti si prosím ještě jednou -> Petr Urban 14.09.16 17:17:59: Pokud dokážeš změřit velmi přesně objem spalováků (vidím že plexisklo už máš) - tak se pokus to co nejpřesněji nalít a definovat objem,změř těsnění a přesah pístů v HÚ a hodnoty pošli Urbimu. On Ti stejně už poradil docílit výšky hlavy a více se kompresním poměrem nezabývat. Každé ventily mohou být jinak zapuštěnév sedlech,stejně tak sedla v hlavě .. Proto měření hloubky spalováku je jen orientační a nepřesné ..
17:28:46
14.09.2016
14.09.2016
fidelmc
-> Urbi: Staci rict vim/nevim (to "nevim" psat nemusite ) popř.doplnit o ciselnou hodnotu.
17:17:59
14.09.2016
14.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: Tak já už nevím fakt jak to říct... co je na tom těžkého pochopit, že hlava z fabriky měla 98 mm + - 0,2mm asi u nich nehrálo nějakou významnou roli a stejně tak nehraje roli, jestli z toho teď vemeš 0,6 nebo 0,8mm ! Já jsem ti k tomu svoje řekl, sniž to na 97,0mm a jezdi, budeš spokojený. Raději řeš jiné důležitější věci na motoru jako je podceňované správně naladění karburace a zapalování a dostaneš z toho úplně jiné parametry.
Jinak z fabriky jim zřejmě i sedla byly dost jedno, kolikrát jsou utopeny i o 1mm pod náitek hliníku hlavy a jindy jsou s odlitkem v rovině... takže to taky nebude nijak přesná hodnota :D
Jediná přesná je to správné nalití spalováku, ale prostě to není potřeba, řešíš věck která není k řešení, nic zásadního se neděje.
Jinak z fabriky jim zřejmě i sedla byly dost jedno, kolikrát jsou utopeny i o 1mm pod náitek hliníku hlavy a jindy jsou s odlitkem v rovině... takže to taky nebude nijak přesná hodnota :D
Jediná přesná je to správné nalití spalováku, ale prostě to není potřeba, řešíš věck která není k řešení, nic zásadního se neděje.
17:07:35
14.09.2016
14.09.2016
fidelmc
diky za rady. Tak znova, nevite nekdo hloubku spalovaku na nesnizovane hlave, treba od stredu ventilu? Jednoducha otazka ne? Prosim nerozvadet (Sedla na tom nikdo nedelal, doufam)
17:04:21
14.09.2016
14.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Urbi: tak ja netvrdim, ze to musi psat, spis jsem to napsal z duvodu, ze spousta lidi ani nevi, ze neco takoveho je...
16:59:58
14.09.2016
14.09.2016
Petr Urban
-> MVM: Řešil se pouze kompresní poměr - což je pouze poměrová statická hodnota objemů nad pístem v DU a HU. ani mě nenapadlo začínat s vysvětlováním dynamických tlaků dle vačky a naplnění válce, na což má vliv mnoho faktorů, to bych zde asi nerozváděl. Pokud to někoho do hloubky zajímá, dnes je na googlu kde co i vč. vysvětlení ... Navíc věci staré desítky let jsou v jakékoli odborné literatuře.
16:47:06
14.09.2016
14.09.2016
MVM
-> Sejki - zrušená registrace 14.09.16 16:27:27: Nikomu nepotřebuju motat hlavu. Jen si myslím že řešit zda líznutím hlavy naroste komprese na 10,5 nebo 10,8 je zanedbatelný,protože skutečný děj v motoru je jiný.
16:27:27
14.09.2016
14.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> MVM: jeste tu zacni o dynamickem preplnovani motoru at jim trochu zamotame hlavu :)
14:16:17
14.09.2016
14.09.2016
MVM
-> fidelmc: Tak jak píše Urbi. Jen doplním že tyhle hodnoty kompresního poměru počítané z objemů spalováků a plnýho zdvihu jsou trošku jinde oproti dynamickýmu skutečnýmu kompresnímu poměru,který je dán časováním vačky. Tudíž je,jak bylo psáno se v této rovině zbytečné zabývat se destinami za čárkou. Málokdo si měří polohu pístu kdy zavírá sací ventil. Potom se díky empirickým zkušenostem odvodilo s jakou kompresí staticky která vačka dobře funguje -přičemž hodnota dynamická zůstává plus mínus stejná. Přehnaným kompresním poměrem toho lze víc ztratit než získat.
12:38:09
14.09.2016
14.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: nalivá se to s ventily a svíčkou a hlava musí být už rovná. To z čeho to tam budeš lít musí být přesné a měl by jsi být schopen nalít a odečítat hodnotu v rámci 0,2ml přesnosti měření... když už se s tím teda sereš... na závodní motor ok, ake na tuningový či poloseriový = dobrá ztráta času. Aby jsi KP spočítal posléze přesně, musíš mít další presné hodnoty kam chodí píst a jaká je šíře těsnění po utažení hlavy atd.
11:04:59
14.09.2016
14.09.2016
fidelmc
No zvolim cestu preci jen "zodpovednejsi" kdyz uz se s tim tak se.u . Taky budu vedet, jestli jsou objemy vsech spalovaku stejne.
Pripravek na nalejvani skoro hotovy .) Budu vedet na cem jsem.
Pripravek na nalejvani skoro hotovy .) Budu vedet na cem jsem.
16:11:58
13.09.2016
13.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: je rovnaná, jen ty to nevíš. sniž na 97,0mm a jezdi :) neřeš jestli KP bude 10,5 nebo 10,7 ... je to téměř jedno, nepoznáš rozdíl.
Z fabriky jde na hlavě v rožcích vidět stopu po nástroji co byl 300mm široký, tedy jdou vidět takové oblouky po obráběcím nástroji který měl cca 300mm a vidět to na čistých částech hlavy prostě jde. Cokoli jiného než toto už je přerovnávaná hlava.
Z fabriky jde na hlavě v rožcích vidět stopu po nástroji co byl 300mm široký, tedy jdou vidět takové oblouky po obráběcím nástroji který měl cca 300mm a vidět to na čistých částech hlavy prostě jde. Cokoli jiného než toto už je přerovnávaná hlava.
16:06:24
13.09.2016
13.09.2016
fidelmc
No ta celkova vyska hlavy u me je 97,6 - 97,7 a neni rovnana. Rok je to 2000. Nevi nekdo treba jaka je hloubka spalovaku? Asi se nevyhnu nalejvani spalovaku :(
11:27:52
13.09.2016
13.09.2016
Petr Urban
-> fidelmc: pan -> Tomaso435: ti řekl situaci přesně. Výška nesnižené hlavy se pohybuje 98 až 98,2 dle typu, ale přesné hodnoty k daným typům hlav ti neřeknu, vychozí z fabriky je určitě 98 a více.
21:09:28
12.09.2016
12.09.2016
Tomaso435
fa 135 má kp díky vybranejm pístům 8,8.
136 má 9,7
fel bmm 8,8
MPI 40kw 9,5
MPI 50kw 10
fabia mpi 10
když na fávu lízneš o 1mm hlavu, máš opravdu zhruba 10,7KP.
feldí písty na 50kw MPi jsou vyšší a tí je danej ten KP kterej to má.
takže to lízni o 0,9 a si na 10,6. vejška hlav by měla bejt cca stejná. Rozdíly sou myslim že ve tvarech kanálů a ve ventilech... MPI hlava je víc jako pila, fábiácká hlava je víc na krouťák. BMM hlava je taková kde nic tu nic...
136 má 9,7
fel bmm 8,8
MPI 40kw 9,5
MPI 50kw 10
fabia mpi 10
když na fávu lízneš o 1mm hlavu, máš opravdu zhruba 10,7KP.
feldí písty na 50kw MPi jsou vyšší a tí je danej ten KP kterej to má.
takže to lízni o 0,9 a si na 10,6. vejška hlav by měla bejt cca stejná. Rozdíly sou myslim že ve tvarech kanálů a ve ventilech... MPI hlava je víc jako pila, fábiácká hlava je víc na krouťák. BMM hlava je taková kde nic tu nic...
21:04:31
12.09.2016
12.09.2016
fidelmc
Zdarec, asi tema ktere se tu asi probiralo, ale konkretni vec jsem nenasel.
Na neupravenej spodek motoru fa (136, nesnizovany blok/vlozky) potrebuju snizit hlavu z fe 50kW(rok 99) .Ale nevim o kolik (na KP 10,6). Pisty u fe koukaj nad vlozky 0,3mm, u facka nevim. Facko ma KP 9,7 felda 10,3? Nekde jsem cetl, ze to vychazi o 0,4 na tech 10,6, ale to bylo ASI na felda motoru felda hlava. Mate nekdo zkusenosti jak je to na fackovej spodek motoru s feldi hlavou?
Predem dik (blok snizovat bohuzel nemuzu :( )
Na neupravenej spodek motoru fa (136, nesnizovany blok/vlozky) potrebuju snizit hlavu z fe 50kW(rok 99) .Ale nevim o kolik (na KP 10,6). Pisty u fe koukaj nad vlozky 0,3mm, u facka nevim. Facko ma KP 9,7 felda 10,3? Nekde jsem cetl, ze to vychazi o 0,4 na tech 10,6, ale to bylo ASI na felda motoru felda hlava. Mate nekdo zkusenosti jak je to na fackovej spodek motoru s feldi hlavou?
Predem dik (blok snizovat bohuzel nemuzu :( )