
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava motora 120l na 120ls?
-> Urbi: Jasný, Daves není zrovnano proslulý cenami z kategorie "výprodej výprodeje z LIDLu" 

-> Petr Abrahámek: Nejde o narážení, to se fakt neděje, ale o tvar antidetonační štěrbiny.
-> dragon_cb_cz: v klidu, mám menší cenu trysky i pošty
Mám už dobře 10 let 120LS motor...na tom L hlavu ještě milimetr líznutou a nikde nic nenaráží kluci 

-> fifekSK: Pokud bys se nedohodl s Urbim, tak přípdně Daves asi taky umí: www.skodateam.cz/Hlavni_a
_volnobezna_tryska_M6_JIKO
V_EDSR-SEDR_pro_JAWA-Skoda
_120-Rapid/eshop?idz=892
-> fifekSK: mám jakékoli trysky nebo dostružím i atypické rozměry. Dále do sz.
-> dragon_cb_cz 13.09.16 23:09:15: Super diki, a nahodou nevies o niekom kto ma taku sadu trysiek alebo aspon tu jednu trysku (a ked to nie, tak cely karburator sedr 2933)?
-> isti: Talířek (hlava ventilu) je z jinýho materiálu než dřík ventilu.(většinou více tepelně odolnýho např Stelit)
-> dragon_cb_cz 13.09.16 23:09:15: A čo znamená že ventil je bimetalický?V čom je rozdiel?
-> dragon_cb_cz:
Vidíš to, já bych to nezvlád :)
Vidíš to, já bych to nezvlád :)
-> palinator: Kéž by, já jsem rád když čas od času zalepím nějakou duši, vyčistím a namažu řetěz a seřídím nějaké drobnosti na některém z mých kol. Víc nestíhám... 

-> dragon_cb_cz:
Stavíš po večerech motori?
Stavíš po večerech motori?

-> fifekSK: Jednu takovouhle přestavbu už mám snad 3 roky na ponku a nemám čas jí dát do auto... každopádně už ti to více méně napsal Richard, v základu je to ale fakt jednoduché - potřebuješ reálně jen dvě věci:
1) Vypouklé 120LS písty.
2) 120LS nebo 110R hlavu, případně 120L hlavu nechat upravit u někoho kdo to umí (dodělat tam to vybrání pro vypouklé písty).
Úprava karburátoru SEDR pro 120L na verzi pro 120LS je fakt pokud si dobře pamatuju otázka výměny jedné trysky a stejně je natryskování karburátoru pro konkrétní motor dost individuální záležitost - klidně to může jet krásně i s původním osazením, nebo to naopak budeš muset obohatit víc - to chce vyzkoušet.
Ve ventilech je rozdíl ten, že 120LS má sací ventily bimetalické, 120L obyčejné... a funguje to s nima taky, takže pokud bys je nemohl sehnat, není třeba se tím moc trápit.
1) Vypouklé 120LS písty.
2) 120LS nebo 110R hlavu, případně 120L hlavu nechat upravit u někoho kdo to umí (dodělat tam to vybrání pro vypouklé písty).
Úprava karburátoru SEDR pro 120L na verzi pro 120LS je fakt pokud si dobře pamatuju otázka výměny jedné trysky a stejně je natryskování karburátoru pro konkrétní motor dost individuální záležitost - klidně to může jet krásně i s původním osazením, nebo to naopak budeš muset obohatit víc - to chce vyzkoušet.
Ve ventilech je rozdíl ten, že 120LS má sací ventily bimetalické, 120L obyčejné... a funguje to s nima taky, takže pokud bys je nemohl sehnat, není třeba se tím moc trápit.
-> darklord: No víš jak to bývá se škodovkama za ty léta, co jezdí. Málokterá je jak z fabriky a karburátory jsou choulostivý :-)
Kolikrát se tam bouchne, co se sežene a nazdar :-)
Kolikrát se tam bouchne, co se sežene a nazdar :-)
-> rsvancara: povodny prispevok pise "Inak mám 120 Lko r.v. 04/1987." tak nepredpokladam ze by tam mal EDSR kde je toho, pravda, rozdielneho viac
Používaly se jak EDSR tak později SEDR. Každý byl oproti Š120 stejné generace modifikovaný mírně jinak. Ale je to jen o tryskách (ne o komorách nebo ekonostatu jako Š120 vs. Š130/5/6)
-> BeBe: hlavne trysky su vacsie aj na prvom aj na druhom stupni.
hlava sedi aj z 110R/LS akurat ma inje ventily,osobne som taku hlavu prerabal na ventily z S130.... a v karburatore je len vacsia tryska na 2.stupni
-> rsvancara: medzičasom som zachytil info, že by rovnaký efekt má aj hlava z 110R a že tam sedí.. nevieš či to tak je? A čo sa týka toho karburátoru? Medzi Lkovým a LSkovým je rozdiel iba v jednej tryske alebo aj nejako konštručne?
LS má větší sací ventily, kvůli tomu větší dírana ventil v hlavě a
ze začátku výroby jiná vačka a ventilové pružiny, posléze jiiž shodné se 120L
ze začátku výroby jiná vačka a ventilové pružiny, posléze jiiž shodné se 120L
Tady je vybrání, v nouzi jde určitě dodělat na normální 120cítkové hlavě. Je to tak milimetr, dva hluborý, skoro neznatelný rozdíl.
LS hlava je jiná hlavně měsíčkovým vybráním aby vypouklý píst nenarážel. Jinak lze bez obav použít hlavu 120L Ideálně předělat sedla, aby to mohlo jezdit na Natural 95 bez aditiv - asi žerou hadici hrdla nádrže. LS/GLS motory mají jezdit na Super 96, jinak klepou.
LS pružiny ventilů asi neseženeš (jsou jedoduché, tvrdčí). Dávají se dvojité jako na Š120.
Lentily budou asi stejné se Š120.
Možná bude jiná vačka.
Jsou jiný svíčky (tuším N14Y místo stodvacátkových N15Y)
LS písty jsem na prodej dlouho neviděl.
GLSo jsem měl cca 10 let, dělala se i GO motoru, něco o tom snad i vím :-D
LS pružiny ventilů asi neseženeš (jsou jedoduché, tvrdčí). Dávají se dvojité jako na Š120.
Lentily budou asi stejné se Š120.
Možná bude jiná vačka.
Jsou jiný svíčky (tuším N14Y místo stodvacátkových N15Y)
LS písty jsem na prodej dlouho neviděl.
GLSo jsem měl cca 10 let, dělala se i GO motoru, něco o tom snad i vím :-D
Ahojte,
poprosil by som dobré duše o radu, čo treba na prerábku 120 Lkového motora na LSkový. Hľadal som to tu v tématoch, a aj mi niečo pomohlo (napr. tu skoda-virt.cz/cz/.../), ale častokrát išlo o hádky/dohady o tom, či mohla/mala použit hentaká, alebo onáka hlava, či to je jedno alebo nie atď. Ja by som to chcel uskutočniť (ak to je reálne) tak ako to skutočne má byť- tak ako LSky vychádzali z fabriky (teda napr. s LSkovou hlavou). Ide mi o zvýšenie výkonu, ale takou klasickou cestou, tak ako to vymysleli páni v Mladej Boleslavy. Je to možno trochu inšpirácia od tatka, od ktorého som kedysi dávno počul, že prerábka na LS nebola extrémne zložitá (hlavne, keď už sa robila generálka motora) a viackrát si ju urobil. Po 30 rokoch si ale presne nepamätá čo to obnášalo
Moja otázka apriori smeruje teda k tomu čo na prerábku z L na LS treba a či má s tým niekto skúsenosti, aké to bolo náročné a tak podobne. Podľa toho čo som zatiaľ našiel, potreboval by som:
- hlavu na LS (tá ma asi aj iné struny na ventily)
- vypuklé piesty na LS
- zabrúsené ventily
- karburátor (spoločne pre LS, GLS, Rapid, LX)
Správne som to tu odcitoval? Treba ešte niečo? Dajú sa piesty a ventily ešte niekde kúpiť?
Zaujal ma karburátor, pretože trysky by mali byť okrem jednej rovnaké (skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory). Neviem či je stavbou potom ten karburátor iný ako Lkový, čo by to robilo..
Inak mám 120 Lko r.v. 04/1987.
Ďakujem za rady a názory!
poprosil by som dobré duše o radu, čo treba na prerábku 120 Lkového motora na LSkový. Hľadal som to tu v tématoch, a aj mi niečo pomohlo (napr. tu skoda-virt.cz/cz/.../), ale častokrát išlo o hádky/dohady o tom, či mohla/mala použit hentaká, alebo onáka hlava, či to je jedno alebo nie atď. Ja by som to chcel uskutočniť (ak to je reálne) tak ako to skutočne má byť- tak ako LSky vychádzali z fabriky (teda napr. s LSkovou hlavou). Ide mi o zvýšenie výkonu, ale takou klasickou cestou, tak ako to vymysleli páni v Mladej Boleslavy. Je to možno trochu inšpirácia od tatka, od ktorého som kedysi dávno počul, že prerábka na LS nebola extrémne zložitá (hlavne, keď už sa robila generálka motora) a viackrát si ju urobil. Po 30 rokoch si ale presne nepamätá čo to obnášalo

Moja otázka apriori smeruje teda k tomu čo na prerábku z L na LS treba a či má s tým niekto skúsenosti, aké to bolo náročné a tak podobne. Podľa toho čo som zatiaľ našiel, potreboval by som:
- hlavu na LS (tá ma asi aj iné struny na ventily)
- vypuklé piesty na LS
- zabrúsené ventily
- karburátor (spoločne pre LS, GLS, Rapid, LX)
Správne som to tu odcitoval? Treba ešte niečo? Dajú sa piesty a ventily ešte niekde kúpiť?
Zaujal ma karburátor, pretože trysky by mali byť okrem jednej rovnaké (skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../karburatory). Neviem či je stavbou potom ten karburátor iný ako Lkový, čo by to robilo..
Inak mám 120 Lko r.v. 04/1987.
Ďakujem za rady a názory!
