skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dekarbonizace motoru felicia mpi
-> MVM: ten jsem chtel taky zacit davat, ale nakonec davam Total...
-> Sejki: Tak na Castrol se toho moc hezkýho nedozvíš,ale já můžu za patnáct let používání ve vozovým parku jak služebních tak závodních aut říct že včecko bylo vždycky čistý.. Byly to oleje převážně tehdy 5W/40 TXT, a po 20tis měněný LL 5W/30 EDGE. V závodních OW/40 FST a TWS 10W/60.. (Do mých aut dávám Liqui Moly)
-> MVM: tak to by mel nekdo do Castrolu zavolat, v toto asi tezce zaspaly...
-> palinator: Každý olej se specifikací už od API SG je aditivovaný dostatečně tak,aby nedělal úsady. A je uplně jedno s jakou je viskozitou. Úsady vznikají pakliže se nedodržuje výměný interval a nebo se úměrně provozním podmínkám výměná lhůta nezkracuje ale přejíždí...
-> palinator 06.09.16 15:43:45: Ani by som nepovedal.
-> minno:
Ale u 15W40 je větší pravděpodobnost, že nebude plnit "aktuální" výkonnostní normy API, kdežto téměř všechny 10W40 jsou API SL.
Ale u 15W40 je větší pravděpodobnost, že nebude plnit "aktuální" výkonnostní normy API, kdežto téměř všechny 10W40 jsou API SL.
-> Šmejky: ten TEC2000 funguje velmi dobre, ale je dobre ho davat od noveho auta...
Zdarec Schade12,
přispěvovatelé přede mnou mají pravdu, použij např. Paramo Trysk 10W40 na 3-4tkm a to dvakrát a máš přirozený proplach motoru a bez možných rizik. Loni jsem koupil Fabii 1.4MPI a měla poslední výměnu oleje před 20tkm a třemi lety. Laboroval jsem mimojiné nad použitím TEC2000 a nakonec se rozhodl pro častější výměnu oleje. Po roce mohu říct, že pod víkem ventilů je to podstatně čistší...
přispěvovatelé přede mnou mají pravdu, použij např. Paramo Trysk 10W40 na 3-4tkm a to dvakrát a máš přirozený proplach motoru a bez možných rizik. Loni jsem koupil Fabii 1.4MPI a měla poslední výměnu oleje před 20tkm a třemi lety. Laboroval jsem mimojiné nad použitím TEC2000 a nakonec se rozhodl pro častější výměnu oleje. Po roce mohu říct, že pod víkem ventilů je to podstatně čistší...
-> Schade12 02.09.16 21:30:18: Každopádne prechod z 15W40 na 10W40 ako uvádzaš, nemá nič spoločné s rizikom rozpúšťania usadenín.... je to len zmena viskozity oleja.
Když dáš "levnější" 10W/40 a vyměníš po 3-5tis.km - tak se motor po několika takto kratších výměnách vyčistí,řekněme postupně .. Kdežto vyplachovač může způsobit uvolnění případných úsad skokovitě.. Za mě ale pokud nebyl olej 15W/40 extrémně přejížděný a byl minimálně API SH,SJ .. Tak v mottoru ani úsady nijak extra nebudou. A pokud už víš teď že je to černý jako bota - tak to ušetři peníze za vyplachovač a udělej několik krátkých výměn po sobě ..
TEC2000 Engine Flush, ale pocitej s tim, ze ti muze zacit nekde neco tect nebo ucpat kanal...zalezi jak je hodne motor zevnitr zasvinenej.... ps: kolik ma najeto a proc chces prechazet?
Zdar, chci přejit z oleje 15w/40 na 10w/40. bojím se ale že se v motoru začnou rozpouštět usazeniny karbonu a zanesou se kanálky v motoře. tomu jsem chtěl předejít dekarbonizací motoru, nemyslím však rozdělání motoru a vše mechanicky čistit. ptám se zda to jde nějakým přípravkem nebo něco.
díky
díky