
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktívne uhlie vs karburátor
-> minno: Neříkal jsi něco podobnýho o vlečce? 

-> Nwkt: -> Shatter: Verte, že nedám.

-> Nwkt: -> minno: tak tak, jasne že dá(š)..je to len otázka času
ver mi

-> minno: stejně tam dáš to MPi 

-> Sejki - zrušená registrace 03.08.16 16:04:16: to už radšej nechám tak, ako tam dorábať takéto pekelné peklo stroje :)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No, ja to ani tak moc nepotrebujem vidieť, viac by mi pomohlo vyriešiť to, čo riešim :)
-> palinator: ono to teoreticky nie je až taká *o*otina, lenže nefunguje
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No, ja to ani tak moc nepotrebujem vidieť, viac by mi pomohlo vyriešiť to, čo riešim :)
-> palinator: ono to teoreticky nie je až taká *o*otina, lenže nefunguje

-> minno: Mimochodom ak chces byt ten treti clovek na zemeguli co to videl tak sa prid podivat.
Lezi mi to doma.




-> minno: Mas pravdu v tom, ze pozhanat to v novych dieloch je asi skoro ako vyhrat vo sportke. 

-> minno: sezen si kompresor na dofukovani podvozku z nejakyho MB vraku, pak nejaky zasobnik, elmag ventil co ti pusti davku vzduchu do sani... a muzes to vyuzit i na dofukovani kol :)
-> minno: Tu to mas zo strany, zo ktorej to mozno poznas lepsje.



-> Sejki: tak nič
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no dobre, tak dvaja ľudia na zemeguli to už videli :) ale meno toho druhého si teraz nespomeniem
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no dobre, tak dvaja ľudia na zemeguli to už videli :) ale meno toho druhého si teraz nespomeniem

-> minno 03.08.16 08:12:40: Nikto nikdy nevidel diely na ne? Nehovor a co toto treba? Toto nieje novy diel na Gli/RiC? 

-> minno: nene, dela to kraval...
-> Sejki: -> minno 02.08.16 09:43:36: Nevieš poradiť niečo konkrétneho?
-> rsvancara: Tak ty si už za vodou :)
-> rsvancara: Tak ty si už za vodou :)
-> minno: z příručky k Bendixu se zdá, že by mělo jít přeprogramovat tím kufříkem (Actia XR-25) jakoukoli jinou (např. z Renaulta 19) :). Ale nechci zde šířit fámy, dokud to nevyzkouším.
.... čímž by se mimochodem dalo vyřešit to, že se mi to s originál verzí z GLi nespojí, ale s nějakou z Renaulta (popř. pak dál Siemens) už ano.... tak bych si ji jen adaptoval (GLi by mělo mít revizi Fenix1 až 3, těžko říct... nicméně bych se nemusel bát čehokoli až do Fenix5 včetně) :-)
.... čímž by se mimochodem dalo vyřešit to, že se mi to s originál verzí z GLi nespojí, ale s nějakou z Renaulta (popř. pak dál Siemens) už ano.... tak bych si ji jen adaptoval (GLi by mělo mít revizi Fenix1 až 3, těžko říct... nicméně bych se nemusel bát čehokoli až do Fenix5 včetně) :-)
-> rsvancara: Nezohnateľnosť náhradnej riadiacej jednotky je dosť podstatná závada :) Ale tak mať to v aute je frajerina, o tom žiadna :)
-> minno: No moment, kromě řídící jednotky jde všechno buď koupit nebo vyrobit (u snímačů teploty, otáček, podtlaku atd. je dokonce na výběr cca z 5ti různých výrobců) :-)
-> Lamac: Poslušne hlásim, že nechcem :)
-> rsvancara 02.08.16 18:06:08: No, lebo GLičko je oproti Ecotronicu fakt výhra. Všetci o tých systémoch vedia, že existujú, no nikto ich nikdy nevidel
Hlavne ND na ne.
-> peti: Vidíš, to je dobrý nápad....Počkaj, vlastne nie, lebo už žiadny SEDR nemám, och...tak smola
-> castrol: huš potvoro
-> palinator: A niečo nové, čo som ešte neskúšal, mi neporadíš?
Samozrejme som už aj toto skúšal, resp. ma napadlo vyskúšať nedoplňovať palivo pred štartom a počas štartu, čím by sa to ochudobnilo. Tak som na vyskúšanie natvrdo odpojil Facetku. Efekt bol taký, že štartovalo to rovnako dlho, len to chvíľu po štarte skapalo na nedostatok paliva
-> rsvancara 03.08.16 05:24:38: viď. odpoveď palinatorovi
-> Sejki: Tento nápad tu už bol preberaný.
-> rsvancara 02.08.16 18:06:08: No, lebo GLičko je oproti Ecotronicu fakt výhra. Všetci o tých systémoch vedia, že existujú, no nikto ich nikdy nevidel

-> peti: Vidíš, to je dobrý nápad....Počkaj, vlastne nie, lebo už žiadny SEDR nemám, och...tak smola

-> castrol: huš potvoro
-> palinator: A niečo nové, čo som ešte neskúšal, mi neporadíš?


-> rsvancara 03.08.16 05:24:38: viď. odpoveď palinatorovi
-> Sejki: Tento nápad tu už bol preberaný.
A nebo udelat nahore v sani klapku ktera by se otevrela pri vypnutem motoru? :)
-> palinator: A co takhle tam ten benzín nedávat vůbec? :D
-> minno:
Já bych zpozdil Facetku.
Já bych zpozdil Facetku.

-> Lamac: -> rsvancara: -> peti: alebo sa na to vysrat zakal to ke jazdy schopne 

-> minno: alebo SEDR




-> Lamac: nebo na GLičko? :D
Nechceš to rovno prerobiť na ecotronika? :)
-> minno: nic co by si nevymyslel :)
-> darklord: Teoreticky som nad tým uvažoval aj ja, ale prakticky asi nerealizovateľné. Tie karburátory sú síce veľmi podobné, ale predsa dosť iné. LEKR má 3 otvory vo veku na odvetrávanie, z toho 1 vývod ide rovno tou plastovou trubičkou nad 1. difúzer, zvyšné dva otvory sú len diery, jeden so sitkom. Ecotronic nemá tú plastovú trubičku a má asi len jeden odvetrávací otvor vo veku(?), zvyšok zaslepené, viď. foto nižšie. Čiže asi úplne inak vedené kanáliky vo veku a podobne, príliš komplikované.
-> minno: no ale sak ten tiez nemal ziadny podtlakovy system na odsavanie par z plavakovky, cize teoreticky by LEKR mohol byt dostupny uprave na prepinanie toho odvetrania, nie? skapes auto, a odvetranie sa urobi "bokom" miesto toho aby to vyprchalo do filterboxu a je vyriesene
-> darklord: toho sa nebojím 

-> minno: uz vidim ako riesis komplet ekochromik 

-> Lamac: Lebo cez maličký otvor by sa to nevyvetralo, tobôž nie, ak by bol ten otvor z boku. A ani keby bol ten maličký otvor zhora, by to nefungovalo, lebo väčšina výparov by zostala pod "klobúčikom" filterboxu. Mám to odskúšané. Mal som jednu testovaciu verziu filterboxu s troma asi 12 mm kruhovými uzavierateľnými otvormi zhora a nevyvetralo sa to cez to. Po ich uzavrení pred štartom to bolo furt presýtené.
Je niečo iné, keď je odvetrávací otvor vyvedený rovno z plavákovej komory do atmosféry a iné zas je, keď sa plaváková komora odvetráva do celého filterboxu a potom treba ten filterbox vyvetrať. To už potom jedine velikým otvorom nad karburátorom, alebo tie výpary odsať, či natlačiť tam čistého vzduchu...
edit: ešte doplním, že keby som tam dal ten ventil z ecotronica a napojil to na uhlie ako mi radíš, tak aby to fungovalo, by som tie výpary musel zas len niečim nasávať a riadiť to....
Je niečo iné, keď je odvetrávací otvor vyvedený rovno z plavákovej komory do atmosféry a iné zas je, keď sa plaváková komora odvetráva do celého filterboxu a potom treba ten filterbox vyvetrať. To už potom jedine velikým otvorom nad karburátorom, alebo tie výpary odsať, či natlačiť tam čistého vzduchu...
edit: ešte doplním, že keby som tam dal ten ventil z ecotronica a napojil to na uhlie ako mi radíš, tak aby to fungovalo, by som tie výpary musel zas len niečim nasávať a riadiť to....
-> minno 31.07.16 19:38:54: Prečo by to nefungovalo?
-> Sejki: to by mohlo fungovať.... ale nemám žiadnu praktickú skúsenosť s takýmito pumpami z fanfár... Funguje to na princípe membrány a elektromagnetu? Vedel by si niečo konkrétne doporučiť, čo by mohlo poslúžiť na toto použitie?
-> Sejki: A pak z toho bude mít pum, pum, pum, pum, pududum dum pum, pum, pum, pum.... :-D
-> minno: co tam treba natlacit do airboxu ke klapkach vzduch z pumpy na fanfary?
-> palinator 01.08.16 12:13:17: Až na to, že ono to treba vyfúknuť pred štartom, nie pri dobehu

-> castrol: Nie, otestoval som to vycucať autovysávačom na 12V z Lidla cez otvor v airboxe, čo je na hadicu odvetrávania karteru, 5 sekúnd vysávania (rovnako dlho mi nabieha RJ a dočerpáva sa palivo pred štartom) a fungovalo to
Naštartovalo nádherne. Len teraz rozmýšľam, či tie "iskriace" uhlíky v elektromotore nebudú príliš nebezpečné :)) Ako písal -> MVM 27.07.16 18:04:17:


-> palinator: 

-> castrol:
Turbo... při doběhu mu to vyfoukne dmychadlem.
Turbo... při doběhu mu to vyfoukne dmychadlem.

-> minno: cize nejaka vrtula?
-> castrol: nie tak celkom, ale niečo na ten spôsob :)
-> Lamac: Tak to by zaručene nefungovalo.
-> Lamac: Tak to by zaručene nefungovalo.
Zožeň ten elektromagnet z ecotronika a namontuj ho na filterbox.Vývod do uhlia,alebo do ľuftu,po zapnutí zapaľovania sa to uzavrie a je vystarané.
-> minno: ventilator 

-> Milan 136: nie :) To by nebolo vyriešenie "problému" na takejto karburátorovej koncepcii.
-> minno: vstrikovani?
Už som našiel funkčné riešenie odvetrávania

-> MVM: No, asi tak nejako to bude s tým štartovaním.
K vetráku do airboxu by to chcelo ale asi aj spätnú klapku, to si pravdupovediac neviem v praxi moc predstaviť :)
K vetráku do airboxu by to chcelo ale asi aj spätnú klapku, to si pravdupovediac neviem v praxi moc predstaviť :)
-> minno: No ono je to těžký s tím startováním Lekru/Favorita. Bylo to moje první auto po rodičích(do dneška je v depozitu) ,r 89.. Nikdy jsem neměl s teplými starty potíže a to jsem tehdá neřešil věci odbornýho ražení jako teď. Zato kamarád měl Formana 135 jeden z posledních karbeců .. a ten vždy dlouho startoval za tepla. Co se týká odvětrání plovákovky,nádrže atd do nádobky - to je pouze legislativní věc týkající se emisí. To auto nesmí(ělo) vypouštět výpary ani v klidu - právě tak jako se schválně dělají letní paliva s vyšší bodem varu kvůli městským emisím.
Myslím že jediná varianta "provětrání" aiboxu je pomocí větráku s bezkártáčovým motorkem - podobně jako jsou motorový prostory benzínových člunů a lodí provětrávány větráčkem ..
Myslím že jediná varianta "provětrání" aiboxu je pomocí větráku s bezkártáčovým motorkem - podobně jako jsou motorový prostory benzínových člunů a lodí provětrávány větráčkem ..
-> minno: Vidis a ja som si myslel ze sa lisia iba v tych vekach. Ze telo je rovnake... a samozrejme v ostatnych na nich namontovanych rozdielnych dielov...