skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přípojka odsávání z klikovky a Lekr
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 22.06.2016 do 25.06.2016, založil/a Jiskra - zrušená registrace
11:17:06
25.06.2016
25.06.2016
Lamac
-> Pavell 24.06.16 19:39:34: Nie všetky ventildekle tú odbočku mali,bolo to pak riešené odbočkou z hadice odvetrania pod filterboxom.Každopadne zaslepenie tej malej hadicky má vždy negatívny vplyv na emisie.Odvetranie kľukovky pustiť radšej mimo motor,a tú tenkú buď nechať na ventildekli,alebo zapojiť do filterboxu.
21:56:09
24.06.2016
24.06.2016
Pavell
-> Sejki: jasný, vymění se membánky těsnění a je po go. je to pak opravdu bezůdržbový
21:33:35
24.06.2016
24.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Pavell: to uz jsem koukal, na druhou stranu novy karbce namotaly v poho 200 tis kc
20:51:27
24.06.2016
24.06.2016
Pavell
-> Sejki: Díly do něj nejsou zrovna nejlevnější.
20:32:14
24.06.2016
24.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Pavell: ja jen ze tu mam LEKR v nejakym stavu a bude potrebovat zrepasnout...
20:30:54
24.06.2016
24.06.2016
Pavell
-> Sejki: Já ho nerepasoval. Dal jsem pěknej zachovalej kus. Zeptej se minna, to je odborník. V kartě má odkazy na různý repase.
20:20:14
24.06.2016
24.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Pavell: je narocna repase nebo jednodussi nez na SEDRU
19:39:34
24.06.2016
24.06.2016
Pavell
Také musím Lekra zatím stále jen chválit. Prostě se nastartuje a jede:) Mám taky jeden zachovalý schovaný kus do zásoby .
K té hadičce, mám ventildekl, který ten vývod ani nemá.
K té hadičce, mám ventildekl, který ten vývod ani nemá.
14:04:15
23.06.2016
23.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: No ja asi jeste nejake ty dily "prikupim" protoze kanibalizovat ty dalsi dva nove karbce co me staly ranec se mi fakt nechce.... a jak se tu pise, jak je to serizeny a beha vse jak ma je to proti SEDRu upne jiny level. Nerikam, ze je to top reseni, ale osobne to vidim jako jedno z tech na vrcholu pri uvaze serioveho auta a vyladeni k beznemu provozu.
10:25:15
23.06.2016
23.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
Chlapi díky moc za rady. Já tedy tenkou hadici dávat nebudu, protože bych musel sání sundat abych otvor vyvrtal. Jinak já s teplými starty problém nemám. Teplý motor spouštím tak, že když točím starterem, tak plynule přidávám pomalu plyn (abych nenastříknul pumpičkou) a chytne hned. Studene starty jsou okamžité. Je faktem, že můj komplet má najeto 120 000 km a kromě pulldownu, věnce na setrvačníku a lamely, sacího a výfukového potrubí, vany a sacího koše, čerpadla chladící kapaliny a podložku pod lekra jsem nic dalšího neměnil. Jediný tuning byly hliníkové rozvodové tyčky na sací ventily a úprava filtrboxu a vyčistění venkovní části bloku motoru (kupodivu z něj nikde neteče olej). Nejsem však motorář a škodovku mám jako začátečník, protože jsem potřeboval auto, které zvládne lehčí terén. Nicméně měl jsem štěstí a dostala se ke mě velmi zachovalá užovka se špatným motorem a tak se ze mě stal nadšenec. Škodovka je (dle mého subjektivního názoru) super auto a baví mě s ní jezdit. Díky zdejší komunitě a vaší ochotě poradit jsou náklady za servis 0... Díky. Je to fajn pocit, když se s nějakou škodulí potkáme zastavíme a hodiny kecáme o autě :-).
Motor Fa. ve spojení s lekrem a bezkontaktním zapalováním je prostě výborný motor. Chvíli jsem měl nahozený EDSR 120, ale byly s tím pořád problémy (studené starty, škubání, střílení do výfuku, volnoběh. EDSR má najeto 89000 km a je na odpis (klasika)... Tak jsem nahodil lekr co byl součástí Fa. motoru a od té doby mám pokoj. Dokoce s tím jezdí i moje žena, protože to normálně nastartuje a nic nemusí dál řešit nějaké zavírání sytiče a podobně. Prostě nahodí a hned jede. Spotřebu mám kolem 7. Jediné co dávám navíc je vif do benzínu a musím říct že to asi funguje, protože po cca 3000 km motor výrazně ožil. S Fa motorem mám najeto 23000 km (jezdím s ní do práce každý den). Jinak ani po 120 000 km na něm nechrastí rozvody, ale nevím jestli je někdo neměnil... Vůle v rozdělovači taky nemám a to jsem na rozdělovači taky nic neměnil...
Motor Fa. ve spojení s lekrem a bezkontaktním zapalováním je prostě výborný motor. Chvíli jsem měl nahozený EDSR 120, ale byly s tím pořád problémy (studené starty, škubání, střílení do výfuku, volnoběh. EDSR má najeto 89000 km a je na odpis (klasika)... Tak jsem nahodil lekr co byl součástí Fa. motoru a od té doby mám pokoj. Dokoce s tím jezdí i moje žena, protože to normálně nastartuje a nic nemusí dál řešit nějaké zavírání sytiče a podobně. Prostě nahodí a hned jede. Spotřebu mám kolem 7. Jediné co dávám navíc je vif do benzínu a musím říct že to asi funguje, protože po cca 3000 km motor výrazně ožil. S Fa motorem mám najeto 23000 km (jezdím s ní do práce každý den). Jinak ani po 120 000 km na něm nechrastí rozvody, ale nevím jestli je někdo neměnil... Vůle v rozdělovači taky nemám a to jsem na rozdělovači taky nic neměnil...
08:46:12
23.06.2016
23.06.2016
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tak s tým sa dá súhlasiť. A ani sa nie je čomu čudovať, tých áut jazdí už úplné minimum. Na druhej strane sa čudujem, prečo sa všetci toho karburátora tak boja :)
Ja na rozdiel od "väčšiny" som si nakúpil do zálohy radšej nové diely na repas a len jeden ďalší karburátor. Viac toho asi nezužitkujem :)
Ja na rozdiel od "väčšiny" som si nakúpil do zálohy radšej nové diely na repas a len jeden ďalší karburátor. Viac toho asi nezužitkujem :)
23:26:16
22.06.2016
22.06.2016
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
Jo, jo - tu stolici na karbce jsem kupoval od servismana, který ji počátkem devadesátých let pořídil hlavně kvůli LEKRům a něco se s tím naseřizoval. Ale naposledy to použil asi před třemi roky - prý už lidi radši měnili celý karburátor z vrakáčů (které LEKRů byly plné), než vrážet čas a peníze do kontroly, seřízení a výměny vadných dílů původního...
Jo, jo - tu stolici na karbce jsem kupoval od servismana, který ji počátkem devadesátých let pořídil hlavně kvůli LEKRům a něco se s tím naseřizoval. Ale naposledy to použil asi před třemi roky - prý už lidi radši měnili celý karburátor z vrakáčů (které LEKRů byly plné), než vrážet čas a peníze do kontroly, seřízení a výměny vadných dílů původního...
23:07:13
22.06.2016
22.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Jo v tom se shnodnem - prostě olítané kusy, vadné podtlaky, hadice podtlaků, špína v karburátoru, vadné gumové díly, membrány... ale to už prostě u nás nikdo řešit nechce. Pošle majitele koupit jiný funkční, přehodí a tradá, opraveno. Tuhle zkušenost mám vysledovanou u lidí z mojeho okolí, kdo ještě FA jezdí. Otcovi tak na Favoritu blbnul karbec a poslal jsem ho za někým o kom jsem si myslel, že to dá dokupy a prdlajz. Dokupy to dal až borec nějaký známý otce, co dělal v nějakém výzkumáku a celé to rozebral a tvrdil, že tam byla vadná membrána, ucpaný nějaký kanál a ještě něco. Prostě se jim s tím nechce drbat... Dneska je u nás problém i blbé seřízení - jak to není na diagnostiku, tak už do toho nikdo nechce jít... Mimo staré a zkušené matadory, kteří ještě ty přístroje k tomu určené drží.
22:57:21
22.06.2016
22.06.2016
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.06.16 22:46:34: Tak to je dosť zvláštna skúsenosť...nakoľko si neviem predstaviť, čo by malo na karburátore akože zostarnúť :) Tak zostarnúť, aby sa na ňom objavovali záhadné poruchy. Zostarne tým, že sa ojazdí, zoderie...a že zostarnú gumové diely, ktoré je treba potom vymeniť. Inak asi nerozumiem, ako to myslíš. U LEKRa bola udávaná životnosť cca 200 tis. km, kdežto u SEDRa je to 100 tis. km. Pričom LEKR aj po tých 200 tis. km je stále rovný a na pohľad mu nič nie je a SEDR je už po 50 tis. km celý krivý už od pohľadu + vylogané osičky klapiek :)
Ja som s LEKRom maximálne spokojný, všetko sa dá krásne nastaviť, akurát tie teplé štarty by mohli byť lepšie.
Ja som s LEKRom maximálne spokojný, všetko sa dá krásne nastaviť, akurát tie teplé štarty by mohli byť lepšie.
22:54:34
22.06.2016
22.06.2016
Pavell
I já to mam trošku více bohaté. Čert ví proč. Ventildekl mám jen s tlustým vyvodem svedeným do ext. nádoby.
Neřeším, jezdím.
Neřeším, jezdím.
22:46:34
22.06.2016
22.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: U těch LEKRů vnímám problém trochu v tom, že oni stárnou - ale prostě tak přirozeně. Strašné roky to byly bezproblémovky a proto to nikdo neměl potřebu řešit a hledat chyby - ono moc nebylo co. No dneska po X tisících km, a i fyzickým zastaráváním už začínají mít svoje a často se na nich objevují drobnosti, které ale neumí skoro nikdo odhalovat, protože prostě se to nedělo. Často se setkám s tím, že mechanik neví a raději sežene z vrakáče jiný, než aby hledal tu závadu o které vlastně ani neví moc kde ji hledat protože prostě doteď se tohle prostě moc nedělo...
Toliko moje zkušenost.
Toliko moje zkušenost.
22:41:11
22.06.2016
22.06.2016
minno
-> Jiskra: Áno, ja som vŕtal do 742.136 sania a spravil som tam ten vývod na tú tenkú hadicu. Ale nepocítil som žiadnu zmenu po montáži. Ja som to robil len kvôli hľadaniu príčiny poskubávania, ale to nakoniec ani nebolo motorom, ale niečim úplne iným....
A emisie mi technik na EK tiež vždy vraví, že mám akési vysoké hodnoty, ale boh sa v tom vyzná, motor zložený z nových dielov, karburátor po repase a emisie vraj aj tak vysoké.... ale to mi vraveli na EK vždy aj na predošlom 120 motore takisto po GO s novým karburátorom....
A na LEKRi mám šrób bohatosti tiež vykrútený asi 8x180° (netuším koľko má byť "po správnosti"), aby to malo pekný chod na voľnobeh.... a spotrebu mám 6-7 l / 100, takže OK...
edit: Inak povedané, asi rovnaký prípad ako u teba.... Zhodou okolností som dnes skúšal utiahnuť šrób bohatosti na 2x180° kvôli zlepšeniu teplých štartov (nepomohlo), za jazdy som nepocítil takmer žiadnu zmenu (motor šiel rovnako pekne ako predtým), ale voľnobeh bol nestabilný, musel som na voľnobeh viac otvoriť škrtiacu klapku, aby boli otáčky OK, no aj tak to nemalo na ten voľnobeh pekný chod a šľapanie na brzdu malo na voľnobeh potom tiež výrazný vplyv, tak som to pekne krásne vrátil nazad, ako to bolo predtým....
A emisie mi technik na EK tiež vždy vraví, že mám akési vysoké hodnoty, ale boh sa v tom vyzná, motor zložený z nových dielov, karburátor po repase a emisie vraj aj tak vysoké.... ale to mi vraveli na EK vždy aj na predošlom 120 motore takisto po GO s novým karburátorom....
A na LEKRi mám šrób bohatosti tiež vykrútený asi 8x180° (netuším koľko má byť "po správnosti"), aby to malo pekný chod na voľnobeh.... a spotrebu mám 6-7 l / 100, takže OK...
edit: Inak povedané, asi rovnaký prípad ako u teba.... Zhodou okolností som dnes skúšal utiahnuť šrób bohatosti na 2x180° kvôli zlepšeniu teplých štartov (nepomohlo), za jazdy som nepocítil takmer žiadnu zmenu (motor šiel rovnako pekne ako predtým), ale voľnobeh bol nestabilný, musel som na voľnobeh viac otvoriť škrtiacu klapku, aby boli otáčky OK, no aj tak to nemalo na ten voľnobeh pekný chod a šľapanie na brzdu malo na voľnobeh potom tiež výrazný vplyv, tak som to pekne krásne vrátil nazad, ako to bolo predtým....
20:40:22
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Dík zaměřím se na něj. A třeba jěště někoho něco napadne.
20:33:33
22.06.2016
22.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jiskra: Já mám origo 136-tku - komplet motor RAPID - blok, sací, výfuk a na tom je LEKR a mám tlustou hadici. Těžko ti radit kde hledat - taky jsem hledal všude možně a pak to byl karbec.
20:19:34
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Takže máš teď zapojenou jenom tu tlustou hadici? Nebo jako Ochoda žádnou. Já ten Lekr nerozebíral. Koupil jsem to jako komplet s motorem a zapalováním z havarovaného vozu, který do poslední chvile jezdil, jen jsem vyměnil sací a výfukové potrubí za 742.136 a dodělal diru na filtrbox. Na Lekru jsem musel vyměnit ovladač přívěry, jinak se zdá být v pohodě. Z klikovky nic nekouří ani ta hadice se mi nešpiní, takže motor bude asi ok. Ono kdyby to byla 120 tak CO 2,25 nevadí (je to ve 120, takže prošla). Jen mi to vrtá hlavou, proč to nejde seřídit na hodnoty favoritu je to ale opravdu dost staré. Tak asi neřešit a jezdit? Že by přece jen někde falešný vduch? To by asi vysvětlilo proč to musím na volnoběh tolik obohatit... Rozdělovač je v pořádku (měřeno stroboskopem).
20:03:38
22.06.2016
22.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jiskra: Tak ja mam na motoru jen 20tis, takze tam by v zasade mely byt dobre emise, ale taky jsem s tim mel jednu dobu problem a me tam delal bugr karbec. Malo jety sice, ale neslo dostelovat. Vyhodil jsem ho ven, rozbral a ultrazvukem nechal vycistit, ale mezitim jsem sehnal funglovku a ta tam sla a beha to uplne super, takze mam jistotu, ze me to delal karbec.
19:49:26
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Mohla by být tedy chyba v postupu měření? Asi se má teda měřit s odpojenou hadicí? Pak by to možná bylo v pohodě to jsme neudělali... Je mi to divné, protože motor jede velmi dobře (120 000 má nalítáno). Jen ty CO...
19:44:22
22.06.2016
22.06.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jiskra: Malou hadici jsem taky resil zda mit ci nemit a nemam - emise mam naprosto bozi.
19:41:43
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> Markop: Díky za osvětlení možná proto nejde CO vyladit do norem. Jinak je vše bez problému. Může to tím být?
19:40:07
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
Mi to do měření emisí vlasně taky nevadilo. Teď mi to jen vrtá hlavou jestli to zprovoznit nebo se na to vyprdnout. Falešný vzduch to asi netahá, volnoběh je pravidelný, všechno funguje. Jen ty emise jsou na favorit dost vysoké a tak pátrám, kde mám chybu. Filtr vzduchu mám nový. Ale každopádně díky moc dodavá mi to odvahu to tak nechat. Moc se mi nechce vrtat do sání díru. Třeba Minno to tam zapojené má, tak nevim no. Jde tím vzduch společně s párami z klikovky, to je jasné. Ale vzduch se ovládá nastavením škrtící klapky, jenže když utáhnu bohatost na 2x180 od zavřené polohy, tak musím přidat na klapce a prostě to pak nejde vyladit. Spotřebu mám kolem 7 takže vcelku spokojenost. Jen ty CO na volnoběh jak je snížit, ale aby to běželo pravidelně. Když nastavím šroub bohatosti na 2x180 tak už volnoběh kolísá ale CO jsou v normě. Aby běžel pravidelně v 850 rpm, tak musím šroub bohatosti pootočit 5x180 od zavřené polohy a pak je CO 2,25...
19:30:29
22.06.2016
22.06.2016
Markop
Funguje to jako základní přívod vzduchu při volnoběhu (vzduch prochází tlustou hadicí z filtru, přes víčko oleje kde s sebou bere olejové výpary a poté tenkou hadicí do sání). Pokud to tam není, je potřeba víc otevřít škrtící klapku. Jinak to nemá na běh motoru vliv, akorát výpary z mazání ti můžou po čase zaprasit filtrbox.
19:13:52
22.06.2016
22.06.2016
ochoda
-> Jiskra: Já teda do sání nemám ani jednu hadici... A nepociťuju, že by to nějak vadilo.
18:34:07
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
Určitě? Proč to tam teda favorit má? To mi nejde do hlavy... Ta tlustá je jasná, ale proč tu tenkou pod klapku. Nemá to vliv na volnoběh? Mám vcelku na volnoběh vysoké emise CO 2,25 a HC 800 a nejde to moc seřídit méně, přitom z klikovky žádný bordel nejde a motor jede jak z praku... Svíčky dobré. Zvýšené otáčky jsou s CO v pohodě. Když jsme nastavili CO na 1,5 musela se hodně otevřít škrtící klapka a pak byly otáčky přes 1000 rpm... Měl jsem podezření na tu hadici. Na sedru je to taky akorát ta díra je součástí karburátoru a ne sání. Sytič funguje bezvadně a v pořádku vypíná...
18:23:10
22.06.2016
22.06.2016
Pavell
Je to zbytečné.
18:18:51
22.06.2016
22.06.2016
Jiskra - zrušená registrace
Potřeboval bych poradit s přípojkou odsávání par z klikové skříně. Motor 781.136 s karburátorem LEKR a bezkontaktním zapalováním. Filtrbox mám klasický modrý ze 120. Ventilové víko má dva vývody. Ten tlustý jde z víka do filtrboxu a ten tenký jde z víka v originále do sání pod klapku... Tak a teď mi jde o to, že mám sání ze 742.136 a ten tu díru nemá. Nemám to tedy zapojené. A teď potřebuju tu radu. Mám to dodělat, nebo je to zbytečné. K něčemu to tam asi je důležité, ale nevím přesně k čemu a co všechno s tím ještě souvisí.... Poradí mi někdo? Díky...