skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka 110r
19:22:57
05.06.2016
05.06.2016
mzk
-> Urbi: Tie vačky sú eRkové na 100%. Majú modrý pruh a vzadu číslo 5. Ale zaujímavé, že ked som tam dal práve vačku zo 120tky, tak mi časovanie sedí. A nakoniec som teraz kúpil u nás v mototechne novú vačku na favorit 136x,ktorá by mala mať 248° a tá mi tiež sedí,podľa údajov. Takže v podstate časovanie aké by mala mať eRková vačka. A má ešte vyšší zdvih. Namontoval som ju, a motor ide lepšie.
18:03:02
05.06.2016
05.06.2016
Petr Urban
-> mzk: vačky měřívám často, ale pouze závodní, sériové téměř vůbec.
Při měření se zapérovanou hlavou na složeném motoru je problém, při měření se musí vymezit veškeré vůle rozvodu a předpruží se tyčka, může to hodně měření ovlivnit právě ve stylu že jedna z hodnot (většinou ta náběhová při zdvihání ventilu) nemusí sedět. Hodnoty co jsou k vačkám zapsané sedí při měření přímo na ní, né v zapérovaném stavu na motoru. Pokud jsi si jistý, že jsou to erko vačky a nejsou nijak povrchově mechanicky poškozeny, mají ty stupně pokud by se měřili přímo na ní, pružnost rozvodu se při určování otevření nezapočítává, ale samozřejmě že to úhel otevření ovlivní.
A mám osobní otestovaný názor, že taková vačka 260°-265° jede lépe v celém pásmu od volnoběhu až nahoru se stejnou spotřebou paliva a osobně bych si dříve vychvalovanou erko vačku nedal ani do motoru na spotřební ježdění. Mám 265st. a po správném nastavení krásně táhne od prakticky volnoběžných otáček.
Příklad : při měření 304° Krejbich má reálně vačka při 0,30mm na vačce kdy je takovým dobrým standartem to měřit, úhel otevření 297° Když je to v zapérovaném stavu na motoru při vůlích 0,45mm, má to ještě menší hodnoty. A teď tady tuningářům spadne vesmír, že nemají v motoru 300-vku vačku
Při měření se zapérovanou hlavou na složeném motoru je problém, při měření se musí vymezit veškeré vůle rozvodu a předpruží se tyčka, může to hodně měření ovlivnit právě ve stylu že jedna z hodnot (většinou ta náběhová při zdvihání ventilu) nemusí sedět. Hodnoty co jsou k vačkám zapsané sedí při měření přímo na ní, né v zapérovaném stavu na motoru. Pokud jsi si jistý, že jsou to erko vačky a nejsou nijak povrchově mechanicky poškozeny, mají ty stupně pokud by se měřili přímo na ní, pružnost rozvodu se při určování otevření nezapočítává, ale samozřejmě že to úhel otevření ovlivní.
A mám osobní otestovaný názor, že taková vačka 260°-265° jede lépe v celém pásmu od volnoběhu až nahoru se stejnou spotřebou paliva a osobně bych si dříve vychvalovanou erko vačku nedal ani do motoru na spotřební ježdění. Mám 265st. a po správném nastavení krásně táhne od prakticky volnoběžných otáček.
Příklad : při měření 304° Krejbich má reálně vačka při 0,30mm na vačce kdy je takovým dobrým standartem to měřit, úhel otevření 297° Když je to v zapérovaném stavu na motoru při vůlích 0,45mm, má to ještě menší hodnoty. A teď tady tuningářům spadne vesmír, že nemají v motoru 300-vku vačku
11:49:50
05.06.2016
05.06.2016
mzk
Ahojte, Spravil som si prípravok na meranie časovania vačiek( veľký uhlomer po jednom stupni), na misku ventilu som dal indikátorové hodinky, zobral som novú vačku zo 120tky, aby som zistil čo najlepšiu vôľu pre meranie a,vyšlo mi 0,40mm. Pri tejto vôli to časovanie celkom sedelo. No a potom som vzal eRkovú vačku, a zistil som, že sanie neotvára 18°pred HU ale iba okolo 14°, zatváranie by aj sedelo, a výfuk neotvára 53° pred DU ale iba okolo 48°. Zatváranie by tiež ako tak sedelo. Takže rozhodne žiadných 247°. Mám 4nové eRkové vačky a zopár použitých, a u všetkých je to rovnaké. Chcem sa opýtať, či už niekto eRkovú vačku meral, a čo mu vyšlo. Dakujem.