Problém škoda 125l 1989 chlazení

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 10.05.2016 do 25.05.2021, založil/a michal100l
řadit dle data
22:19:32
25.05.2021
Robert 106
Tak je jiné ukazuje nižší teplotu cca 60 při 90ti
21:26:36
24.02.2021
Robert 106
-> Kilián: Během března to zjistím a pak dám vědět teď jsem jedno čidlo 120 - fe koupil tak uvidíme.
17:05:41
24.02.2021
Kilián
-> Robert 106:
Bud je stejný 120 a favo a felda jiná nebo favo/felda stejný a 120 jiný. Tipuju že fa/fe je stejný.
Kde je rozdílný odpor, je i rozdílné čidlo.
Ale třeba to tu někdo ví najisto?
upraveno 2x, naposled 24.02.2021 17:06:38
19:37:33
23.02.2021
Robert 106
-> Kilián: Jdou já jsem to jednou před lety dělal.
Teď by mě zajímalo jestli je rozdíl mezi 120M a favorit.
19:25:00
22.02.2021
Kilián
-> Robert 106: jestli jdou vyměnit odpory jsem nezkoušel.
21:06:42
20.02.2021
Robert 106
-> MOLSO: dík.
21:03:56
20.02.2021
MOLSO
-> Robert 106: M14x1,5 4
21:01:03
20.02.2021
Robert 106
A závit čidla je M13 x 1.5 ?? řeším teď takový projekt.
20:58:34
20.02.2021
Robert 106
-> Kilián: Tohle by mě docela zajímalo.
Vím že odporová charakteristika čidla u š 100 a 120 se liší. Ukazuje pak jinou teplotu.
Dá se to vyřešit výměnou odporů v budíku.
U Favorit vs. škoda 120 je to taky tak ??
10:55:19
14.02.2021
Eidy
-> Kilián: To už asi jen na burzách. 8
08:59:15
14.02.2021
Kilián
kluci, dá se ještě někde koupit čidlo přímo na 120ku to jest 443 429 037 050?
at koukám, jak koukám, všude mají jen univerzální 105-felicia. To samý v prodejnách mi vždy tvrdí, že to je na 120ku ale jsou to ty favoriťácký.
Já to svoje původní při renovaci někde ztratil a nový jsem vyzkoušel asi 2-3 kusy a vždy budík ukazuje jen max 60st.
našel jsem akorát zde: www.bendula.cz/cidlo-tepl oty-d1026.htm?tab=descri.. . ale při pohledu na fotku čidla je vidět, že už to má jiné číslo.

a na zetorech na konci stránky v seznamu je čidlo s tímto číslem. Ale zároveň to má spoustu jiných označení. Bude to fungovat, nemá někdo zkušenost?
491299820.s1.eshop-rychle .cz/ceskenaradi/.../row
23:48:27
23.06.2017
King
-> Robert 106: Je to mozny. U hliniku vs. litina to dela pri rozdilu 10C nejakych 0,06mm na 50cm dylky hlavy motoru (uz si nepamatuju, kolik skochtli palice meri :-)...coz mi zas neprijde jako takova traga, ale houby tomu rozumim :-)
23:03:12
23.06.2017
Robert 106
Co takhle vzít v úvahu rozdílnou telenou roztažnost materiálů v motoru.
Není právě tohle u 5-ti kanálů zásadní rozdíl oproti fáčku ? Není třeba Motor počítán na provozní teplotu 80°C ?
22:03:57
23.06.2017
King
-> palinator: Jo, nechal jsem se unyst, protoze jsem skochtli provozoval poslednich 150tkm s favomotorem a na tu zoufalost s litinovou hlavou, co tam byla pred tim, jsem uz nejak zapomnel :-) Ale neda se jednoduse rict, ze vyssi teplota chladici kapaliny = vyssi riziko vareni. Vyssi teplota v chladicim systemu je ve vedru paradoxne vyhoda, protoze se zvysuje teplotni spad vuci teplote okoli a tim je lip odvadeno teplo vedenim a salanim. Treba u baworu se pouzivaj termostaty s otviraci teplotou desivych 97C a neda se rict, ze by prehraty bmw za krajnici patrily ke klasice letniho provozu :-) Ale u tech litinovejch palic s mizernou tepelnou vodivosti tech 80C asi nejakej vyznam ma...
19:32:57
23.06.2017
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: porovnej feldu a fabii.. fabie začne točit defakto pár sekund po tom co zastavíš. felda začne točit až když se celý auto klepe a trubky pulsujou na 20cm pruměr
19:31:01
23.06.2017
Robert 106
A že bych si klidně doma mohl spíchnout pokročilý automat.
19:29:58
23.06.2017
Robert 106
Dobře dobře chlapi já to mám ručně jako vždy když jsem měl š 105, 120 nebo Rapida a jezdím stím takhle po srazech courám na spanilkách popojíždím ve frontě na různý závody a nikdy jsem ani náznakem nevařil. Což se rozhodně nedá říct o všech účastnících vloni na Želivu odpadlo na chlazení 6 aut na spanilce.

Takže já si chlazení ovládám jak potřebuji a je to bez problémů.
22:29:30
20.06.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Robert 106 24.05.16 20:28:55: Auto si ma tyhle veci resit samo, je nesmysl tim zatezovat ridice. Dle me je lepsi mit cidlo na chladici - aby vetrak bezel, kdyz ma chladici prilis vysokou teplotu.
22:20:28
20.06.2017
palinator
-> King:
Předělávat pětikanál na 88°C termostat by mohlo bejt docela kontraproduktivní ne, vzhledem k tomu že ty motory rády umíraj právě na nedostatečný chlazení. Víčko 0,1 MPa proč ne, pokud nepopraskaj hadice, chladiče a těsnění pod palicí, ale proč přehřívat motor, tomu nerozumím.
09:39:20
18.06.2017
King
-> michal100l: Taky je jeste varianta v podobe inšpekce celyho vodniho systemu a predelani na 90C termostat a vicko nadrze, co udrzuje pretlak 80kPa a pak se z toho stane skoro normalni auto, kterymu nevadi ani poskakovani v prazskejch kolonach :-)
-> Robert 106: Neuvazoval jsi o jeste o rozdelovaci bez odstredivy regulace + o páčce vedle sytice a bowdenem k motoru, pres kterej bys moh regulovat predstih rucne, jako za starejch casu? :-) Ale v ramci objektivity se priznam, ze se mi kdysi nechtelo resit uhnily cidlo na chladici a tak jsem mel saharu ovladanou manualne pres rele a vypinac s kontrolkou. Ale bylo to prave s predelanim na 90C/80kPa, kdy je tam daleko vetsi rezerva proti vareni. Ovsem v rezimu obcasnyho pujceni manzelce to nebylo zrovna idealni :-)
upraveno 1x, naposled 18.06.2017 09:40:48
19:12:27
17.06.2017
michal100l
Mimochodem kdyby byla nějaká vyjížďka či sraz / pokec v Plzni nebo v okolí tak rád dorazím a poznám vás :-)
19:10:13
17.06.2017
michal100l
Každopádně v budoucnu zvážím to přídavné tlačítko, ale aby zůstal v chodu i termospínač. :-)
19:05:28
17.06.2017
michal100l
Tak Děkuju borci za rady :-))

Důvodem problému byl vadný termospínač ventilátoru, spínal dřív a při dalších jízdách dokonce nevypl vůbec. Špatná telpota na budíku byla způsobena nejdřív tím že bylo špatné čidlo na motoru, poté jsem v mototechně koupil nové čidlo údajně na stodvacítku, jenomže bylo na fáčko, proto ukazoval budík zasejc 62 stupňů celsiových... Do třetice všeho dobrého.. zakoupil jsem čidlo už opravdu na 120l a namontoval. :-)
20:28:55
24.05.2016
Robert 106
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Nechápu proč reaguješ tak negativně až vulgárně. Jakákoliv automatizace je v praxi spíše na obtíž.
Kdybych už chtěl nějaké řešení tak si udělám řízení přímo od čidla teploty na termostatu. Volil bych trošku jiné zapojení než je tady prezentováno a s větší hysterezí. Nicméně jak říkám Auto si nejradši ovládám sám.
19:48:51
24.05.2016
ochoda
-> Nwkt: Mám to jak řikáš a je to fakt nej. Přichladíš si když vidíš že to leze vejš než chceš a když to nesleduješ tak to maká samo. 6
19:12:10
24.05.2016
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Robert 106: Totalni picovina. Rozumnej clovek tam da spinac s nizsim teplotnim rozsahem a vetrak zapoji pres rele.
19:06:15
24.05.2016
Nwkt
-> Robert 106: Uvaří ho někdo jinej kdo s ním pojede a nebude o tom vědět 3 nejlepší je automat a i tlačítko
18:56:36
24.05.2016
Robert 106
Od první škodovky co sem měl, sem vždy zrušil čidlo v chladiči a předělal na ruční ovládání ideálně s kontrolkou.

S tímto řešením auto neuvaříš. Můj Rapid čidlo v chladiči nemá v koloně zapnu a hotovo.
10:15:41
16.05.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> michal100l:

Vše funguje tak jak má. Doporučuji užívat si dobře fungující chlazení a neřešit. Teplotní spínač na chladiči spíná při 92°C termostat otvírá při 80°C. Dle mého názoru jde spíše o nepřesnost, nebo závadu budíku. Porucha čidla teploty budíku (na tělese termostatu) je velmi nepravděpodobná narozdíl od čidla v chladiči, které nefunguje snad nikomu. Skutečnost, že Fa čidlo ukazuje 62°C je dána jiným odporem uvnitř čidla a rozdíl 18°C (který je v pořádku, Fa čidlo ukazuje na 120 budíku o cca 20°C méně) jen potvrzuje moji doměnku o nepřesnosti budíku. Pokud byl budík otevřen je možné, že byla posunuta ručička... Stejným způsobem (otevřením budíku) je možné její polohu doladit. Je to dle mého jednodušší, než zoufale měnit čidla, která máš očividně v pořádku... Také je možnost ladit ukazatel paralelním, nebo sériovým připojením vhodného odporu k čidlu (na tělese termostatu), ale já bych spíš otevřel budík.
10:03:52
14.05.2016
Bukaj
-> michal100l: Správné čidlo má číslo 443 429 037 050.
07:01:26
14.05.2016
MOLSO
-> michal100l: kupil si cidlo z fava ktore ma inu charakteristiku a preto budik ukazuje menej
00:21:46
14.05.2016
srdcar 120L
-> michal100l: Můžeš mít někde špatnou kostru, buď přímo motor nebo kostru budíků v přístrojovce. Musíš pohledat, až najdeš.
22:50:45
13.05.2016
michal100l
Tak jsem dnes vyměnil čidlo teploty na motoru, A na budíku mám místo stále 80, pořád 62. Tak to je punk81 36 , větrák spíná stále stejně. Čidlo jsem koupil nové ( ale PAL to není :/ ) Auto jede stále pěkně.. Michal
upraveno 1x, naposled 13.05.2016 22:51:14
22:47:38
12.05.2016
srdcar 120L
-> michal100l: Jo jedná se taky o Fávo motor 136, ale nemám zapojeno vyhřívání sání, nikdy nebylo potřeba, jezdím stále na plyn.
21:43:57
12.05.2016
ochoda
-> michal100l: Mám fávo motor (takže (možná) termostat na vyšší teplotu pokud se nepletu) a po 15 minutách možná je to už normálně ohřáty podle budíku kousek nad 80, na 90 mi to podle budiku vyleze jen když to dostává fakt čočky.
21:36:31
12.05.2016
srdcar 120L
-> michal100l: Mě se v tomto počasí ohřeje normálně na 80 a drží. Při velkých vedrech a kopcích do 90 stupňů. V chladícím systému mám celoročně nemrznoucí směs do -30 stupňů. Protože však mám termospínač na chladiči vadný a nespíná, tak ho mám napřímo na vypínač. Několikrát jsem ho měnil, ale nikdy dlouho nevydržel, tak jsem to vzdal. Když je to potřeba, tak větrák zapnu a neřeším to. Hlavně když tahám vlek.
21:20:40
12.05.2016
michal100l
-> Sejki - zrušená registrace 10.05.16 21:15:21: No pokud bude v háji čidlo teploty a termostatickej spínač ok, tak to znamená že se auto přehřívá, a bude to třeba někde foukat do vody pod hlavou.. Pokud obráceně, tedy byl by vadnej termostatickej spínač na chladiči tak by pořád byla divná ta teplota, opravdu nejde přes 80 stupňů... Zeptám se, kolik tak máte na Škodovce teplotu cca po 15 min jízdy v tomto počasí během dne?? A kolik je taková mez (tzn. na kolik se ohřeje při velkém vedru a jízdě třeba do kopců, za předpokladu že je vše v pořádku) ??? Díky za odpověďi Michal6
21:05:37
12.05.2016
srdcar 120L
Otázkou je, jestli nemá namontované toto zařízení
skoda-virt.cz/cz/.../1055 5-elektronicky-spinac-vetr aku-chladice
to by pak mohlo vysvětlit to časté spínání větráku chladiče, je to odvozeno přímo od teplotního čidla na motoru.
21:15:21
10.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> michal100l: ja bych vyměnil čidlo teploty budiku
21:14:58
10.05.2016
sikula
Nemáš tam měněné čidlo na vodu, myslím že z fáčka ukazuje o cca 10st. méně.
21:13:16
10.05.2016
ochoda
-> michal100l: Tak bude asi vadnej spínač ventilátoru. Na jednu stranu, ale můžeš být rád, že fuguje. Většinou je to naopak. 1
21:05:35
10.05.2016
michal100l
-> Sejki: Tak nechci to podcenit, něco asi bude špatně, když spíná sahara takhle často a teploměr ukazuje jen 80c.. Škodovku mám chvilku...
21:04:31
10.05.2016
michal100l
-> havlik: Myslíš čidlo co dává pokyn teploměru, nebo termospínač co dává pokyn větráku??
18:04:14
10.05.2016
Sejki - zrušená registrace
Rekl bych ze hledas chybu tam kde zadna neni...
18:03:24
10.05.2016
havlik
čidlo na vodu
17:58:57
10.05.2016
michal100l
Zdravím Vás!! Mám takový problém.. Mám Škodu 125l, motor jede hezky, voda v chlazení se se neztrácí. Ale i po delší jízdě se teplota nedostane přes 80 stupňů, ani při volnoběhu na stojícím autě. Přesto ale vždy cca po 10 minutách sepne ventilátor chladiče a běží tak jak má asi minutu po vypnutí motoru. Co by mohlo být špatně? Nechci to uvařit. Případně někdo věci znalý ochotný z Plzně který by na to semnou kouknul ??? Děkuji Michal Plzeň Slovany
Extreme Tyres