![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prasklina v bloku 1,4 mpi
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 17.03.2016 do 14.08.2023, založil/a jan růžička
-> Bukaj: Po pravdě, řešil jsem rosení okolo měrky. Ale nechtělo se mi zdát že by se olej dostal tak "daleko" a zaplavil tuhle výztuhu. Motor nefouká pod kroužky. I když točí přes 7tis. Měrku jsem upravil. A olej je venku pořád. Okem to opravdu neni vidět. Takže zalepim tekutým kovem
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM 12.08.23 14:46:30: Ajaj. A všiml by sis toho, kdybych to tady neřešil?
Od mého zjištění praskliny už mám najeto dalších 5000 km a zatím se to nerozpadlo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Od mého zjištění praskliny už mám najeto dalších 5000 km a zatím se to nerozpadlo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 19.06.23 23:16:10: Tak mám naprosto stejně prasklý žebrovaní na bloku 1,3 Favorit
To potěší, a jak je to krásně vidět až zoomem na telefonu. Asi na 20x nasvicený a focení pod různým úhlem.. Okem neznatelný. Nicméně za tepla vzliná olej rapidně...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Když se blok "otvírá" v těchto místech, většinou tedy od šroubů prostředního překladu, už takový motor neměl v závodním nasazení dlouhého trvání. Tak dej vědět kolik km to ještě zvládlo či zvládne.
letos ty bloky nějak praskají...
-> Dušan 19.06.23 11:25:55: No, asi si nevyberu, protože vyloučená není ani jedna z možností
Možná kombinace všeho dohromady...
-> StepaNoFUN 19.06.23 16:37:20:
Jinak klikovka zatím nevyskočila, po dnešních 180 km (cca půlka po dálnicích na plnej knedlík 130-150, druhá půlka pohodička po okreskách) vypadá ono místo (bez očištění) takto:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Možná kombinace všeho dohromady...
-> StepaNoFUN 19.06.23 16:37:20:
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
Jinak klikovka zatím nevyskočila, po dnešních 180 km (cca půlka po dálnicích na plnej knedlík 130-150, druhá půlka pohodička po okreskách) vypadá ono místo (bez očištění) takto:
-> COL: Určitě. Ale viděl bych to tak do max poloviny tloušťky.
nebylo by lepší před aplikaci belzony v místě praskliny vybrousit malou drazku?
To co má Bukaj je podle mě únava materialu. Ale to co je na začátku tématu u Fabie klasika, nechany olej resp bordel v závitu nebo dlouhy šroub při výměně těsnění pod hlavou. Je to celkem běžná zavada když někdo díry pro hlavovy šrouby nevycisti tak to takhle praska
-> MVM: mam to samy. Zbylo mi to tu po oprave priruby prevodovky na nakladaku.
-> Milan 136 19.06.23 09:38:41: Já pracuju s Belzonou 1111 a tou bych to po odmaštění a zdrsnění smirkem prubnul..
Samozřejmě vzhledem k ceně Belzony by levnější varianta "tekutyho kovu" fungovat mohla taky...
Samozřejmě vzhledem k ceně Belzony by levnější varianta "tekutyho kovu" fungovat mohla taky...
Hodně historicky se to navrtávalo a dávaly se rozklepávací nýty. Ale nepředpokládáme, že se o tohle budeš pokoušet.
-> Bukaj: důvody praskliny si vyber...
1. únava materiálu
2. špatný odlitek
3. jezdíš jako ďábel
1. únava materiálu
2. špatný odlitek
3. jezdíš jako ďábel
-> vhml: A zná příčinu?
Budu s tím asi zatím jezdit a sledovat vývoj - buď to bude hodně rychlé (klika ven a blok do šrotu), nebo to bude chronická záležitost a vyřeší to Belzona![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Budu s tím asi zatím jezdit a sledovat vývoj - buď to bude hodně rychlé (klika ven a blok do šrotu), nebo to bude chronická záležitost a vyřeší to Belzona
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 19.06.23 09:58:50: Toušík to má v eSku prasklý taky. Nějak to zkoušel zavařovat ale neúspěšně.
-> StepaNoFUN 19.06.23 09:05:29: Díky za nabídku, možná využiju
Spíš mám strach, z toho, co zapříčinilo, že blok praskl zrovna v tomto místě - jestli je načatá (křivá) klikovka nebo co se tam stalo...?
Jinak co se týče té praskliny, tak tím, že není ve vodním prostoru, není z hlediska provozu motoru nikterak akutní ten drobný únik oleje, jen aby se to nezvětšovalo.
Ale jak jsem psal - neděsí mne prasklina jako taková, ale důvod jejího vzniku. O prasklých škodováckých blocích jsem už slyšel, ale není to zrovna častá závada a předpokládal jsem, že je nějaké slabé místo, kde praskají všechny stejně a co jsem tak gůglil, tak to vypadá, že praskliny na blocích se objevují na naprosto náhodných místech. Ty praskliny po nehodě (viz původní dotaz v tomto tématu) chápu, ale takováto prasklina taky asi nebude náhoda.
Ale kolik těch škodováckých bloků a klikovek v nich má nalítáno tolik, co tenhle můj motor ve 130LPG (bez dvou tisíc 400 KKm)?![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Spíš mám strach, z toho, co zapříčinilo, že blok praskl zrovna v tomto místě - jestli je načatá (křivá) klikovka nebo co se tam stalo...?
Jinak co se týče té praskliny, tak tím, že není ve vodním prostoru, není z hlediska provozu motoru nikterak akutní ten drobný únik oleje, jen aby se to nezvětšovalo.
Ale jak jsem psal - neděsí mne prasklina jako taková, ale důvod jejího vzniku. O prasklých škodováckých blocích jsem už slyšel, ale není to zrovna častá závada a předpokládal jsem, že je nějaké slabé místo, kde praskají všechny stejně a co jsem tak gůglil, tak to vypadá, že praskliny na blocích se objevují na naprosto náhodných místech. Ty praskliny po nehodě (viz původní dotaz v tomto tématu) chápu, ale takováto prasklina taky asi nebude náhoda.
Ale kolik těch škodováckých bloků a klikovek v nich má nalítáno tolik, co tenhle můj motor ve 130LPG (bez dvou tisíc 400 KKm)?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> StepaNoFUN 19.06.23 09:05:29: Tou bych to asi klidně zkusil.
-> Bukaj 19.06.23 00:03:19: měl jsem prasklý litinový blok skoro po celé dělce a motor pořád jel jak satan
jen z toho chcala voda ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: kdybys to chtel zkusit, tak tu mam Belzonu...
-> Borderer: souhlas,však to píšu,bohužel aby to mělo kvalitu to ani já jinak nevidím...ale za zkoušku určitě stojí i varianta co píše Karel.
Já na tohle použil tekutej kov Loctite,mám tím udělaného blok 1.8t a drží to už 2 sezóny a to tomu dávám zabrat i na okruhu.
-> sep: Jak se tohle dá kvalitně odmastit, aby to bylo vařitelný? Bez totální rozborky a vaření holýho bloku si to asi neumim představit. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Opravit půjde určitě,místní fachman vařil horší věci,spíš té práce kolem aby to mělo šanci na úspěch tak ideálně motor ven ,rozebrat aby se na to dalo dostat atd. ,vařili se i bloky co jim šly ven ojnice když to byl tvrdý blok a nebyla náhrada,otázka zůstáva jestli těch signálů pro přechod na 8kanál není už moc.-)
Dnes jsem se vrátil z cca 300 km testovací jízdy po odpoledním servise 130LPG (komplet rozborka a vyčištění karburátoru a reduktoru LPG, výměna filtru kapalné fáze, seřízení ventilových vůlí, odtrhu, předstihu, vyčištění a promazání rozdělovače atd.) a při kontrole, zda na reduktoru není únik chladicí kapaliny, jsem si všiml mastného fleku na bloku motoru pod výfukovým potrubím...
...a po bližším ohledání a omytí benzinem se mi potvrdila má obava - v bloku je prasklina
Je šance, že to půjde opravit?
A asi bych neměl, ale potřebuju s tím autem jezdit - předpokládám, že blok nepraskl jen tak pro nic za nic - mám očekávat, že se zítra podívá ven ojnice, nebo se zlomí klika vejpůl? Prasklina je v místě prostředního uložení klikovky, tak tuším nějakou souvislost...
Jinak motor jede normálně, nebýt toho mastného fleku v nelogickém místě, tak si praskliny nevšimnu...
Na fotce je vidět mastná čárka přes žebírko v prohlubni bloku - prasklinkou vyvzlínaný olej krátce po odmaštění benzinem:
...a po bližším ohledání a omytí benzinem se mi potvrdila má obava - v bloku je prasklina
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Je šance, že to půjde opravit?
A asi bych neměl, ale potřebuju s tím autem jezdit - předpokládám, že blok nepraskl jen tak pro nic za nic - mám očekávat, že se zítra podívá ven ojnice, nebo se zlomí klika vejpůl? Prasklina je v místě prostředního uložení klikovky, tak tuším nějakou souvislost...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jinak motor jede normálně, nebýt toho mastného fleku v nelogickém místě, tak si praskliny nevšimnu...
Na fotce je vidět mastná čárka přes žebírko v prohlubni bloku - prasklinkou vyvzlínaný olej krátce po odmaštění benzinem:
Ale , když chceš aby to drželo postup je následující:
1- prasklina se musí ukončit -tz že jí musíš na konci odvrtat třebas 1,5mm vrtákem.
2- z důvodu pevnosti musíš vybrousit alespoň 1/2 šíře materiálu
3- odmastit
4- lokálně předehřát(Pb hořák)
5- vařit TIGEM a pořádně !
6- pomálu nechat chladnout
(takto opravujeme i prasklé hlavy a pohoda)
cena opravy: počítej cca 1/4 jiného bloku
př : cena opravy prasklé hlavy se pohybuje cca 2000kč za spalovací prostor
1- prasklina se musí ukončit -tz že jí musíš na konci odvrtat třebas 1,5mm vrtákem.
2- z důvodu pevnosti musíš vybrousit alespoň 1/2 šíře materiálu
3- odmastit
4- lokálně předehřát(Pb hořák)
5- vařit TIGEM a pořádně !
6- pomálu nechat chladnout
(takto opravujeme i prasklé hlavy a pohoda)
cena opravy: počítej cca 1/4 jiného bloku
př : cena opravy prasklé hlavy se pohybuje cca 2000kč za spalovací prostor
da sa to normalne zvarit.....videl som to na viacerych blokoch
-> Dušan: kolik dáš za ten motor?
-> jan růžička: tady je dost lidi co pouziva jen vnitrnosti tak by se blok mohl najit a nebo me prodat tento komplet a koupit si jinej neprasklej ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: no jo ale kde sehnat ten jiny blok?... o tý prasklině v tom zavitu jsem se před chvilkou bavil se známým ze skodovky že to parkrát přešili tak že to pořádně prolili lepidlem na šrouby a zašroubovali šteft a byl klid...
-> jan růžička: preskladat do ineho bloku a ide sa .... tiez so mto tak riesil
podobné som vybrúsil a zatmelil epoxidom na kovy a držalo to , zavarené to musí byť 100% ok , teda ak to niekto urobí dobre ... nie je to zase až taká zriedkavá závada toto
Zavařené praskne vedle, muselo by se to vařit s předehřevem a pomalu chladit a je to pořád risk...
Kúpiť elektrodu na hliník,prasklinu zabrusiť ,prípadne navrtať a normálne zavariť.
-> Eidy 17.03.16 21:01:27: to se mi zdá právě škoda ho vyhodit bylo to z auta po duchodcovy kazdy rok měněný olej běžel krasně tiše bez úniku oleje atd
a druhej připad co tu mám tak je prasklej takhle ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> jan růžička: Zavařit TIGem a nebo vyhodit. Kdysi se bloky lepily Belzonou, ale nevím, co to udělá na hliník.
Ahoj chci se zeptat jestli nemáte s timto zkušenosti, mám tu motor vyndanej motor 1,4 MPI z bouračky najeto 73tkm a zjistilo se že má prasklej blok pod podní pumpou v miště kde je zašroubovanej šteft(viz foto) jestli se to dá nějak opravit nebo s tím? díky