Šruby hlavy - vymenit či nie?

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 31.01.2016 do 01.02.2016, založil/a Dodis136
řadit dle data
21:55:40
01.02.2016
ferrari
-> djmaso 31.01.16 19:49:11: Tiež to tak vidím...
10:46:21
01.02.2016
minno
-> pavucina 01.02.16 09:03:55: aký je to podľa teba "normální moment"?
10:39:17
01.02.2016
djmaso
-> pavucina: ale já to měl dané tím, že jsem měl dlouhé kabely- a nebylo to nikde přidržené :) ale když se vrátím ke bloku a šroubům , nikdy nebyl problém :)
10:35:56
01.02.2016
m8rinek
Seriovej motor tu na vikašroubech vesele lítá...
10:22:06
01.02.2016
šadesa
než ty čínský tak to radši použít starý který výdrží zaručeně víc2
10:05:27
01.02.2016
pavucina
A to myslis, ze bylo vsechno v poradku jo ? Kdyz tady ctu ty závady spotreby atd ohledne turbomotoru, tak asi ziju v jinem svete nb nevim...
09:45:38
01.02.2016
djmaso
-> Urbi: -> pavucina: :) tubooooo :) mě třebas praskali svíčky :D:D ale šrouby drželi , no stejnak jsem je po druhém použití vyhazoval --prevence
09:03:55
01.02.2016
pavucina
Od doby co to utahuju na normální moment, ne to klasicke 20Nm+2*90°, jsem s tim problém nemel, ale preventivne u turbomotoru menim srouby za nove(drive jsem an to sral a utahoval je i na potreti a nic jezdilo to). Dokonce jsem se unahlil a jezdil nekolik tisic km na cinskych sroubech a nic se nestalo...



Origo srouby dodají například skoda-dily
upraveno 1x, naposled 01.02.2016 09:05:43
07:10:22
01.02.2016
Petr Urban
-> djmaso: Od smažení turbo motorem povoluje všechno 2
19:49:11
31.01.2016
djmaso
u škodovky se nenatahujou šrouby, ale on povoluje celej blok :D :D co je silnější ocel nebo hliník ? :D
16:50:16
31.01.2016
Jura_Favorit
Všichni říkají, že by se "měly měnit", přitom zrovna v nejsvětější Bibli - dílenské příručce - Felicia, sešit "Motor 1.3 - Mechanická část", vydání 01.98, je uvedeno, že je lze použít opakovaně 47 Ale jo, já je obvykle z preventivních důvodů měním za nové také 4 Ale jedině za opět originální šrouby; než použít nějaké čínské bláto, to raději několikrát utažené původní...
16:03:07
31.01.2016
Petr Urban
-> vhml: Mělo by se to tuším volit k hraně plastických deformací, ale přesně jak říkáš ... škodovka. V servisech by to řešil jen málokterý servisák, aby je kupoval nové.
15:59:18
31.01.2016
vhml
Pokud je šroub dotaženej jak má, tak už je hraně ( popř za hranou) trvalých deformací. Po každém použití by se tak měl měnit, protože pokud ho znova dotáhneš na moment+úhel, tak už jsou tam úplně jiné síly než poprvé. Ale na druhou stranu pořád je to škodovka a prostě to stačí nějak utáhnout i se starejma šroubama.
15:54:39
31.01.2016
Tomaso435
osobně bych to vyměnil až tak na čtvrtý těsnění - utažení...
15:51:42
31.01.2016
srdcar 120L
Pokud nejsou šrouby poškozené ( natažené, vyrezlé, poškozený závit ) tak neměnit.
15:51:27
31.01.2016
Petr Urban
-> Dodis136: Správně by se měnit měly, ale s největší pravděpodobností to bude na sériovém motoru fungovat spolehlivě i se starými, také záleží v jakém jsou stavu jsou (pevnost - kolikrát již byly dotaženy, stav závitů) Originály jdou stále sehnat, minimálně na e-shopech.
14:07:38
31.01.2016
Dodis136
Zdravim pani,

jednoducha otazocka - pri vymene tesnenie pod hlavou je treba vymenit aj skrutky alebo je mozne ponechat tam povodne? Lebo tu ked prijdem do autodielov ponukaju mi skrutky dake cinske a tych sa uprimne bojim.

Vdaka za nazory 4
Extreme Tyres