skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor 120-130
22:35:26
29.12.2015
29.12.2015
dragon_cb_cz
-> touring: první ještě nemám, druhej jo... nějaký ty prvovýbrusový budou k mání?
19:51:11
29.12.2015
29.12.2015
touring
-> dragon_cb_cz:
no mám sadu na 1. výbrus, výrobce KS
no mám sadu na 1. výbrus, výrobce KS
09:50:24
26.12.2015
26.12.2015
dragon_cb_cz
-> touring: Pokud by měl, tak jsi tady na virtu jen z lidí co znám osobně asi tak 10tej v pořadí zájemců o koupi... pokud bys někde sehnal, klidně vem i pro mě
23:11:19
25.12.2015
25.12.2015
touring
Pánové, děkuji Vám za odpovědi a názory. Neměl by někdo ty origo 130 šály na prodej?
16:32:20
22.12.2015
22.12.2015
MVM
-> vhml 22.12.15 10:57:30: Dle mých info jsou nejvyspělejší kliky MPI jak co do materiálu,tak co se technologie výroby týká. To samé platí o seriových ojnicích. (To vše ale smazává počet cyklů součástek a jejich únavu provozem)
14:04:58
22.12.2015
22.12.2015
dragon_cb_cz
-> Urbi: Aha, to jsem nevěděl... každopádně zaměnitelné jsou v pohodě. Netušíš od kdy tohle začali dělat? Lépe řečeno - jestli v době kdy byl souběh 130tek a 136tek byly ty kliky v každým motoru jiný, nebo už do 130tek putovaly taky ty lepší a nebo naopak ty lepší začali dělat až později a první 136ky mají ještě tu "horší" ?
10:57:30
22.12.2015
22.12.2015
vhml
-> Petr Urban 22.12.15 10:51:13: a kliky favorit vs. felicie? Nebo to už je stejný?
10:51:13
22.12.2015
22.12.2015
Petr Urban
-> minno: povrch hlavních a ojničních uložení je tvrdší a otěruvzdornější. To prokalení jde maličko i do stran, jestli to zvyšuje tuhost v přechodu k zalomením netuším, spíše bych řekl že ne. Jestli se měnil technologický postup výroby u klik favorit pro zlepšení vlastností také nevím.
10:30:57
22.12.2015
22.12.2015
minno
-> Petr Urban 22.12.15 08:28:12: v praxi to znamená čo?
08:28:12
22.12.2015
22.12.2015
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: Jen favorit má frekvenčně kalené všechny uložení.
17:48:37
21.12.2015
21.12.2015
dragon_cb_cz
-> touring: 130kové nevýbrusové šály na starý blok se budou shánět daleko hůř než všechny ty ostatní díly dohromady (sada vložek a pístů na 130ku zas tak nesehnatelný artikl není)... mazání kliky pokud vím problém není, lépe řečeno - až na rozdíl kroužek/ložisko jsou 130ková a favořití klika úplně stejné.
01:12:06
18.12.2015
18.12.2015
Petr Urban
Rovné písty není ideální použít na vypouklý spalovací prostor = nesprávný tvar a funkce šterbiny.
22:58:31
17.12.2015
17.12.2015
MOLSO
-> touring: 130 ma vypukle dno a vybranie pre ventily..... s vypuklym dnom suvisiace vybratie v spalovaku. 136 ma rovne dno. Kompresnú výšku maju oba rovnakú. S mazaním kluky netuším.
22:54:33
17.12.2015
17.12.2015
touring
-> touring:
nemám to rozhozený, písty 130/136 mají rozdílnou kompresní výšku-rozměr od čepu k horní hraně? Ploché jsou myslím oba typy?
nemám to rozhozený, písty 130/136 mají rozdílnou kompresní výšku-rozměr od čepu k horní hraně? Ploché jsou myslím oba typy?
22:48:29
17.12.2015
17.12.2015
touring
-> MOLSO:
díky za odpověď, počítal jsem cca 0,8mm snížit hlavu, abych se dostal na KP 9,7 ?
S tím mazáním kliky to jsou fámy?
díky za odpověď, počítal jsem cca 0,8mm snížit hlavu, abych se dostal na KP 9,7 ?
S tím mazáním kliky to jsou fámy?
21:34:33
17.12.2015
17.12.2015
MOLSO
-> touring: budes mat velmi nizky KP kvoli favoritovym piestom ...
21:17:41
17.12.2015
17.12.2015
touring
Zdravím odborníky-motoráře, mám motor 130, značení už 2řádek, ale vrtání na kliku ještě 64mm.
Vzhledem k cenám v brusírnách a potížím s díly na 130 všeobecně bych to rád pořešil jinak. Leží mi tu motor 781.136 z Fa 1989 s 30 tisíci najeto v excelentním stavu, tak bych použil písty, válce a kliku, na klikovou hřídel zkusil sehnat originál 130 nevýbrusové šály. Je v tom nějaký zádrhel, kromě náhrady kroužku ložiskem na mrkev a jiných detailů? Slyšel jsem o potížích s mazáním kliky kvůli odlišnému vrtání mazacích kanálů. Motory ještě nemám rozebrané, tak hledám info, jestli to vůbec má smysl.
Pak mám ještě variantu sehnat sání a výfuk na 742/136, nasadit na komplet motor a jezdit, což bych tak úplně nerad, protože tu máme poměrně aktivní pomahače-chrániče a starší škodovka je pro ně vítané zpestření.
Vzhledem k cenám v brusírnách a potížím s díly na 130 všeobecně bych to rád pořešil jinak. Leží mi tu motor 781.136 z Fa 1989 s 30 tisíci najeto v excelentním stavu, tak bych použil písty, válce a kliku, na klikovou hřídel zkusil sehnat originál 130 nevýbrusové šály. Je v tom nějaký zádrhel, kromě náhrady kroužku ložiskem na mrkev a jiných detailů? Slyšel jsem o potížích s mazáním kliky kvůli odlišnému vrtání mazacích kanálů. Motory ještě nemám rozebrané, tak hledám info, jestli to vůbec má smysl.
Pak mám ještě variantu sehnat sání a výfuk na 742/136, nasadit na komplet motor a jezdit, což bych tak úplně nerad, protože tu máme poměrně aktivní pomahače-chrániče a starší škodovka je pro ně vítané zpestření.
20:51:31
16.12.2015
16.12.2015
koumák66
Kdysi jsem slyšel o tom, že do motoru š120 se dávali písty a válce po drobných úpravách z Dacie.
12:59:55
16.12.2015
16.12.2015
minno
-> PodFuck3r: Schopné ísť to bude, ale nebude to ideálne a nevyužiješ plný potenciál motora. A zrejme budeš musieť nastaviť nižší základný predstih, aby motor nedetonoval. Takže rozumnejšie bude rozdeľovač upraviť.
18:24:58
12.12.2015
12.12.2015
PodFuck3r
Zdravím pánové! Vsem děkuji za odpovědi a mám ještě jednu otazku k mému motoru. Konfigurace viz níže ze dne 2.12. Bude potřeba něco udělat s odstredivou regulaci rozdělovače nebo to bude schopné jet na orig. 120? Dekuji
13:36:58
08.12.2015
08.12.2015
Jozka
-> Bukaj: taky tak =
-> aceboss: Což pasuje i k tomu číslu, který odpovídá cca březnu 1973.
-> aceboss: Což pasuje i k tomu číslu, který odpovídá cca březnu 1973.
12:32:43
08.12.2015
08.12.2015
aceboss
Ta dnes vyřešeno, rozděláno a podle rady -> Pavel P..: zjištěn rok 73 . Motor původem ze Š100 xxxxx/8
Ted' ještě jeden dodatek mám jiný motor Š100 a Š110R oba dle TP z roku 72 a ty žebro nemají u vodní pumpy. Čím to jiné už novější formy?
Ted' ještě jeden dodatek mám jiný motor Š100 a Š110R oba dle TP z roku 72 a ty žebro nemají u vodní pumpy. Čím to jiné už novější formy?
20:13:25
07.12.2015
07.12.2015
Pavel P..
-> aceboss: sundej prsa a tam je vedle vývrtu na vačku takový kolečko a čísla, měl by tam být rok, dvoučíslí.
19:56:28
07.12.2015
07.12.2015
Bukaj
-> aceboss 07.12.15 13:13:07: Tak toto vidím poprvé
To Y přes nálitek vodní pumpy měly všechny tisícovky a snad i první kila, ale odlitek byl hladký, bez té "krupice"...
...takže tipuji počátek 70. let (kila)
To Y přes nálitek vodní pumpy měly všechny tisícovky a snad i první kila, ale odlitek byl hladký, bez té "krupice"...
...takže tipuji počátek 70. let (kila)
13:18:03
07.12.2015
07.12.2015
matoo
-> aceboss 07.12.15 13:13:07: to by mali byt 60-te roky, mam tiez taky doma
13:13:07
07.12.2015
07.12.2015
aceboss
Vložím se sem s jedním upřesněním jak starý je tento blok s žebrem přes vodní kanál a jde o počátek výroby kdy od něj bylo dále upuštěno....? Díky za upřesnění uklízím tak mi jde o to zda ho mohu klidně vyhodit
08:35:35
06.12.2015
06.12.2015
minno
-> isti: prečo 4q? však 5q 3,9 (vlečka) a 120 motor, normálka. A keď už je reč o 4q 3,9, aj to je možné, viď. Vrbova ponuka skoda-virt.cz/cz/.../9378
-opravy-a-prestavby-prevod
ovek-uprava-naboju-kol
21:07:22
04.12.2015
04.12.2015
isti
-> minno: 4q pokombinovať na 3,9 to nie je len tak.
18:28:24
04.12.2015
04.12.2015
minno
-> PodFuck3r 04.12.15 18:18:00: originál áno, ale doma si to môžeš pokombinovať ako len chceš :)
18:18:00
04.12.2015
04.12.2015
PodFuck3r
-> Dušan: já myslel, ze 120 4q ma 4,22 ?... Info čerpam z Andrta
18:13:51
04.12.2015
04.12.2015
PodFuck3r
-> OJOUCH: No ten favo motor ze kterýho ta Vacka je ma Kp 9,7, takze to je pro me směrodatný... Pokud se nemylim tak 1,8mm je přesně na tento kp.
21:37:46
03.12.2015
03.12.2015
Dušan
-> Evž@: asi jo, na te 3,9 to lip nepojede
18:46:30
03.12.2015
03.12.2015
OJOUCH
-> PodFuck3r: 1,8mm neni to moc?
17:48:29
03.12.2015
03.12.2015
Evž@
-> Dušan: ...z toho vyplyva ze to pojede jako LS kdyz se tak na to dívám
17:15:35
03.12.2015
03.12.2015
Dušan
22:45:23
02.12.2015
02.12.2015
PodFuck3r
Když už jsem se tak hezky rozepsal se setupem, může mi někdo fundovany říct zda se dostanu alespon na nějakých 60k? Díky
22:30:50
02.12.2015
02.12.2015
PodFuck3r
-> xerox422: To jsem chtěl slyset. Dík! Jak pises ty, bude to samozřejmě jedna z vice uprav. Mám doma fungl váčku 136x (248°), peknou a vyzkousenou edsr 120ls karburaci, a origo hlava půjde slicovat s potrubim a taky "líznout" o 1,8mm abych se dostal na KP 9,7. A známéj mi schani dvoje vahadla s fava... Ještě jednou děkuji!
22:00:35
02.12.2015
02.12.2015
xerox422
-> PodFuck3r: mam saci zo 130 na 120 motore, nečakaj že to pojde hned lepsie, ale nejaký mini vplyv to bude mat. Mam aj c vahadla, bezkontakt, lekr karbec a zlicovane vyfuk-v. potrubie-hlava, hlava -0,2mm. pri tejto konfiguracii je už citit že to ide lepsie ako seriova 120. Proste viac takýchto malych uprav už trochu citit, ale jedna mala uprava....
21:48:56
02.12.2015
02.12.2015
PodFuck3r
-> Dušan: Ahoj Dusane. Mas to nějak ověřeny? Jde my o rozdíl prostorů pod komoramy karburátoru. Ptz dle fotek je rozdíl markantní. skoda-virt.cz/cz/.../6492
4-saci-potrubi-120-130 Dekuji
21:48:41
02.12.2015
02.12.2015
Tomáššš
je to vpodstate placebo
21:34:43
02.12.2015
02.12.2015
Dušan
-> PodFuck3r: jde a jede to uplne stejne :)
20:45:13
02.12.2015
02.12.2015
OJOUCH
-> PodFuck3r: Namontovat pujdou ale rekl bych ze to ani nepoznas ale uvidime co reknou ostatni
20:33:31
02.12.2015
02.12.2015
PodFuck3r
Ahoj chlapi. Mám dotaz trošku mimo téma, ale týká se to taky těchto dvou motoru. Lze namontovat sací potrubi ze š130 bez zásadních úprav do š120? Bude to prinosne? Děkuji
19:43:37
30.11.2015
30.11.2015
ochoda
Díky páni za objasnění.
19:37:22
30.11.2015
30.11.2015
Tomáššš
-> ochoda: kluka z Š130/favorit/felícia kľuky sú zámenné len v blokoch je rozdiel na hlavných ložiskách.Prvé Š130 mali malé vŕtanie pre hlavné ložiská.v dnešnej dobe nezohnatelné .Potom je tu druhá generácia motorov Š130 ktorá už má rovnaké hlavné ložiská ako je favorit a felícia. Píše sa že motory Škody 130 do roku výroby 1987 sú všetky s malým vŕtaním na hlavné ložiská. Od roku 1988 motory Škody 130 majú už rovnaké vŕtanie ako je to u favoritov a felícií
Staré ložisko má hrúbku 1,99mm
Nové ložisko má hrúbku 2,44mm
Teraz presne už neviem ale takto by to malo byť. Mám šťastie,lebo ja takéto ložiská mám (prvý typ motora) a pritom rok výroby bloku 10-ty mesiac roku 88
Staré ložisko má hrúbku 1,99mm
Nové ložisko má hrúbku 2,44mm
Teraz presne už neviem ale takto by to malo byť. Mám šťastie,lebo ja takéto ložiská mám (prvý typ motora) a pritom rok výroby bloku 10-ty mesiac roku 88
19:27:38
30.11.2015
30.11.2015
MOLSO
-> ochoda: jo. ale posledne bloky 130 mali saly rovnake ako fa / fe
19:15:53
30.11.2015
30.11.2015
ochoda
-> MOLSO: Ahá díky. Takže 130 je jinačí, než 105 a 120. Takže fa/fe kliku můžu dát do 130 bloku, ale potřebuju origo 130 ložiska ne? Páč na kliku maj stejnej průměr, ale liší se průměr v bloku. Myslím si správně?
19:12:57
30.11.2015
30.11.2015
MOLSO
-> ochoda: 105 a 120 ma jednu kluku, 130 - felda je druha, a ma vacsie hlavne ulozenie
18:50:11
30.11.2015
30.11.2015
ochoda
-> MOLSO: Tak myslim, že nechat převrtat díry na válce je jedna věc, ale aby někdo udělal větší na kliku to už se nikomu už moc chtít asi nebude ne, to sem tu snad i řešilo teď někdy podle mě.
...ahá, takže proto vlastně vhml má 130 blok, aby "jen" vyměnil písty, ne? A kliku nechá 130, páč ta favorití má jiný ložiska a taky tam nejde. Nebo v tom mám guláš? A tušim Milan136 má 120 motor naskládanej ve 105 bloku. Tam takový problémy nejsou?
...ahá, takže proto vlastně vhml má 130 blok, aby "jen" vyměnil písty, ne? A kliku nechá 130, páč ta favorití má jiný ložiska a taky tam nejde. Nebo v tom mám guláš? A tušim Milan136 má 120 motor naskládanej ve 105 bloku. Tam takový problémy nejsou?
18:38:22
30.11.2015
30.11.2015
MOLSO
-> ochoda: rozvrtat aj dieru na kluku kvoli vacsim hlavnym loziskam ....