skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor favorit 136
19:08:16
02.02.2016
02.02.2016
RALLY1976
Tak dneska jsem vše složil,použil vložku co jste mě poradili a je to vše v pohodě a vše funguje.Díky moc za radyrady.
20:46:11
29.11.2015
29.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> Stepan FUN: potvrzuju, že to funguje parádně
20:37:55
29.11.2015
29.11.2015
Šediváček
-> Stepan FUN: Já taky myslel použít tu sadu V-Coil na tu opravu. co jsem viděl já tak tam byl vrták, závitník i ten vehement na natočení vložky. Ale lepší než v ruce by to bylo lepší na tej stojanovej vrtačce.
19:54:24
29.11.2015
29.11.2015
StepaNoFUN
-> Šediváček: Osobně bych to říznul tou sadou z odkazu a dal 3D vložku... A musí to fungovat. Přece jenom 5kilo není zas tolik a i kdyby to někdo přehnal na 7, tak to musí t a vložka dát...
Mimochodem Antonymu jsem do kola dával 2 vložky 1,5D (M8, druhou jsem o 2 závity zabrušoval)
) a funguje to (alespoň doufám - musel by po čase potvrdit) taky bez potíží.
Mimochodem Antonymu jsem do kola dával 2 vložky 1,5D (M8, druhou jsem o 2 závity zabrušoval)
) a funguje to (alespoň doufám - musel by po čase potvrdit) taky bez potíží.
19:26:03
29.11.2015
29.11.2015
Šediváček
Tak taky něco přispěji. Potýkám se s opravami závitů nebo i výrobou nových vyvložkovaných v práci. Dává se to hlavně do litého hliníku aby závit víc držel. Do bloku motoru se to dá použít taky a udrží to úplně s přehledem i víc než jenom v tom hliníku, jak už tu bylo napsáno. ta vložka 3D bohatě stačí. Dávat 2 za sebou je velký risk, protože to nejde vyzkoušet aby to navazovalo a když by závity neseděli na sobě tak se o tu druhou vložku závit na šroubu zničí. Takže na strojní vrtačce bych se toho nebál. Na závitník existují i nástavce (prodloužení) kdyby byl závitník krátký.
18:51:23
29.11.2015
29.11.2015
MVM
-> RALLY1976 29.11.15 18:22:27: Tak závit hlavovýho šroubu je 100% M11x1,5 Ale TO co nedokážu z hlavy tvrdit je rozměr a hlavně délka Helicoil závitníku kterým budeš řezat závit pro vložku. (Ztrženej závit je poměrně hluboko v bloku,navíc slepá díra. Tzn pro vrtání a řezání závitů jedna z horších variant) Předpokládám holý blok a strojní vrtačku - v ruce to jde taky ale s rizikem...
18:22:27
29.11.2015
29.11.2015
RALLY1976
-> MVM: -> castrol: V pondělí půjdu a koupím tu sadu co radíte,díval jsem se na net a mají to skladem.Budu muset vzít pro jistotu také šroub protože nevim jestli je to na 100% 11 šroub se stoupáním 1,5.
17:03:22
29.11.2015
29.11.2015
MVM
-> castrol: No přesně tak ..
16:26:47
29.11.2015
29.11.2015
castrol
-> RALLY1976: tak tam tie vlozky natocis dve
16:15:16
29.11.2015
29.11.2015
MVM
-> RALLY1976: Když se to udělá pořádně - tak to udrží opravdu víc než závit v hliníkový slitině. Je potřeba dát tu vložku co nejdelší. Osobně jsem takto opravoval běžnou metrickou řadu M6 do M10 a bez problémů..
16:06:24
29.11.2015
29.11.2015
RALLY1976
-> Stepan FUN: Díval jsem se na tu sadu a vypadá dobře, jen pořád přemýšlím jak cca.3cm opraveného závitu udrží šroub co drží hlavu motoru a je utahlý takovým momentem.Má s touto metodou zkušenosti?
10:32:41
29.11.2015
29.11.2015
castrol
-> Stepan FUN: sadu mam a je to luxus praca
09:35:48
29.11.2015
29.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> RALLY1976: já být tebou, opravím závit viz. -> Stepan FUN: a vybodnu se na šrouby a dám místo nich štefty. .
09:02:50
29.11.2015
29.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: Vložka vyjde na pár korun (cca 30,-Kč). Ale musíš sehnat někoho, kdo na to má přípravek. Přesnej vrták, atyp závitník a přípravek na zašroubování tý vložky. Jinak sada abys to mohl spáchat sám stojí cca 1000,- Kč
viz:www.kovonastroje.cz/Narad i-pro-opravu-zavitu/.../Sa da-V-Coil-na-opravu-zavitu -M-11-M11.html
Vložku bych doporučoval asi 3D (trojnásobek průměru závitu) - www.kovonastroje.cz/Narad i-pro-opravu-zavitu/.../Vl ozka-na-opravu-zavitu-M-3- 0D-V-Coil.html
Doufám, že jsem se nesplet a že hlavový šrouby jsou M11x1,5 - jinak jsou ty odkazy blbě.
A mimochodem - ten vyvložkovanej závit má pak vyšší pevnost, než měl původně. Takže bych se toho rozhodně nebál.
viz:www.kovonastroje.cz/Narad i-pro-opravu-zavitu/.../Sa da-V-Coil-na-opravu-zavitu -M-11-M11.html
Vložku bych doporučoval asi 3D (trojnásobek průměru závitu) - www.kovonastroje.cz/Narad i-pro-opravu-zavitu/.../Vl ozka-na-opravu-zavitu-M-3- 0D-V-Coil.html
Doufám, že jsem se nesplet a že hlavový šrouby jsou M11x1,5 - jinak jsou ty odkazy blbě.
A mimochodem - ten vyvložkovanej závit má pak vyšší pevnost, než měl původně. Takže bych se toho rozhodně nebál.
08:51:35
29.11.2015
29.11.2015
RALLY1976
-> stepan: Je to šroub co drží hlavu,bude stačit vložka?Na kolik to tak vyjde?
22:34:34
28.11.2015
28.11.2015
stepan
-> RALLY1976 28.11.15 20:19:10: Strhlej závit není žádnej problém, stačí opravit závitovou vložkou.
20:47:44
28.11.2015
28.11.2015
MVM
-> RALLY1976 28.11.15 20:19:10: Jsou to Vaše věci .. Jen že to na první pohled vypadá divoce..nic víc.
20:24:03
28.11.2015
28.11.2015
RALLY1976
-> Mil@n: Na stopě jsme jeli střeva z Fabie v bloku Felicie a vačku od Němce.
20:19:10
28.11.2015
28.11.2015
RALLY1976
-> MVM: hlava byla položená na kusu hadry a těsnění to snad vydrží No a už jsem zjistil proč byl motor s takovým vrtáním na vrakači protože je strhlý závit v bloku motoru a tím pádem nejde pořádně dotáhnout hlava.
20:19:06
28.11.2015
28.11.2015
Mil@n
No už na valašské zimě bylo poznat podle toho zrychlení že ten motor má potencial Ted jsem se utvrdil,že to nebyl jen pocit
20:05:49
28.11.2015
28.11.2015
Milan 136
-> MVM:
19:55:04
28.11.2015
28.11.2015
Evž@
koupit náhodou takové vrtání na vrakáči je celkem haluz ne? :D
19:42:20
28.11.2015
28.11.2015
MVM
Mám do toho houby co kecat,je mi to vlastně fuk, ale lidi kteří pokládají motorový díly rovnou na zem na chodník ..?? Sakra aspoň na kus kartonu ne..když už?
20:12:44
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
-> Stepan FUN: Tak to jo.
20:07:47
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: Nene. Majitel byl Apple. Já na tom autě jenom dělal a jezdil s ním jako spolujezdec. ;-)
20:06:26
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
-> Stepan FUN: Já jsem myslel že byls přímo majitelem B5
20:00:16
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
Já jsem ten motor bral z vrakoviště s tím že se mě prodávající zaručil že má po go do 5000 km.Když jsem se díval tak žádnou prasklinu jsem neviděl ani jiné defekty.Hlavu jsem sundal z preventivních důvodu,žádná voda v oleji nebyla.
19:52:14
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: Bylo mi to skoro jasný. A moje přímo nebyla, i když jsem na ní pár desítek hodin práce strávil. ;-)
19:50:56
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
-> Stepan FUN: Ten motor půjde do tvé bývalé B5
19:49:55
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976 22.11.15 19:27:25: Podle vzdálenosti mezi vložkama a podle vzdálenosti od děr to fakt i z fotky vypadá na kuwa zvětšený vrtání... Takže jedině zakázkovka. Ale ta výroba stojí "pár korun".
Spíš mě překvapuje, že šel někdo do zvětšení objemu tímhle relativně drahým způsobem (rozvrtání bloku a instalaci jinejch vložek), když fabia klika je možná míň pracná...
Každopádně jestli šla voda do oleje, tak bych zkoumal, jestli není spíš prasklej blok pod vačkou, protože tomu těsnění na pohled skoro nic není. A ten prasklej blok by mohl bejt důvod k tomu, že ten motor byl na vrakáči.
Spíš mě překvapuje, že šel někdo do zvětšení objemu tímhle relativně drahým způsobem (rozvrtání bloku a instalaci jinejch vložek), když fabia klika je možná míň pracná...
Každopádně jestli šla voda do oleje, tak bych zkoumal, jestli není spíš prasklej blok pod vačkou, protože tomu těsnění na pohled skoro nic není. A ten prasklej blok by mohl bejt důvod k tomu, že ten motor byl na vrakáči.
19:38:33
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
Díra tam není, je to jen voda.Je to foto před vydělanim z auta.
19:31:47
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
Další foto motoru o víkendu, mám to na chalupě.
19:31:21
22.11.2015
22.11.2015
Tomaso435
-> Stepan FUN: žejo
-> RALLY1976: a fotku shozený palice? resp pohled na vložky a písty?
-> RALLY1976: a fotku shozený palice? resp pohled na vložky a písty?
19:30:33
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: To je skoro jak když v tom je díra v bloku...
19:05:37
22.11.2015
22.11.2015
Tomaso435
-> RALLY1976: hod fotu pro zajimavost jak pístů tak palice tak těsnění :)))
19:01:40
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
Já jsem hlavně nevěděl že ten motor je nějak upravený, proto mě to vše překvapuje. Když jsem ten motor tahal z auta ven na vrakači tak nic tomu nenasvědčovalo vše jak na sériové -výfuk, karburátor, a.t.d.Jen mě překvapuje že někdo dá na vrakač auto s takovým motorem.Dík za typy na firmy co by to těsnění zajistily.Díky
18:44:00
22.11.2015
22.11.2015
Tomaso435
-> Stepan FUN: já taky na vrakáči tahal z auta udělanou hlavu jen proto že sem to věděl co v tom je za motor a typek na vrakárně ne :-D škoda že sem to nevzal celý. byla v tom 280 vačka, odlehčená řemenice i strvák... a hlavně to byla 1.4 :-/
18:40:52
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: Jak píše Tomaso. Nechat udělat na zakázku...
On v tom má takovejhle motor a brečí, že má problém sehnat těsnění... :-O
On v tom má takovejhle motor a brečí, že má problém sehnat těsnění... :-O
18:37:51
22.11.2015
22.11.2015
Tomaso435
-> RALLY1976: kutifel.cz poptej
a nebo merako.cz
a nebo merako.cz
18:31:49
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
-> Stepan FUN: Nevím jak seženu těsnění, je to asi atyp normálně se nedá koupit?(Myslím v autodilech).
14:27:34
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> RALLY1976: Vnitřní průměr vložky 81mm? Takže je to 1600? Musel by bejt ten blok hodně rozvrtanej.
Nevěřil bych, že se 1600 do FA bloku vejde.
Edit: Jsem blbej - počítám to na Fabia kliku. S FA klikou by to byla "jen" 1500 :-) (1480ccm)
Nevěřil bych, že se 1600 do FA bloku vejde.
Edit: Jsem blbej - počítám to na Fabia kliku. S FA klikou by to byla "jen" 1500 :-) (1480ccm)
14:06:29
22.11.2015
22.11.2015
RALLY1976
Omlouvám se vložka má taky 81mm.
13:54:40
22.11.2015
22.11.2015
Dušan
-> RALLY1976: kolik ma prumer vlozka ? Origo tesneni ma cca 77mm.